MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Titmeister schreef:

Ik hoor overigens de genialiteit niet echt. Als ik denk aan geniale gekte uit diezelfde periode, denk ik meer aan zoiets. Dit klinkt meer als een proto-boyband die van de platenmaatschappij eens gek mocht doen. Niet slecht, maar ook niet bijzonder. Maar wellicht had ik er inderdaad bij moeten zijn...
Nouja zeg? Is dit toeval of niet? Want wat wauwelde ik nog maar een paar dagen geleden in een ander spelletje veel te uitgebreid over Comus?

Als stereotiepe boybands nou eens wat meer gekte zouden laten zien en horen, dan zou mijn minachting voor dat soort bands (NKOTB, Boyzone, *Nsync etc., dus geen Duran Duran e.d.) een heel stuk minder zijn. Sec genomen is The Osmonds niet eens een boyband, want er doet af en toe een zusje mee (al is dat een beetje een zeikerig argument). Ik schaar The Osmonds eerder onder familiebands als The Jacksons, The Kelly Family en, voor mijn part, The Bee Gees. Onderschat de muzikaliteit van deze band ook niet, check this shit maar eens. Triple vocal harmony, funky horns in de beste James Brown-traditie en pompende rock (met een Led Zeppelin's 'Immigrant Song'-groove) waar Mud en Slade hun vingers bij zouden aflikken. Dat zie ik de Backstreet Boys en Take That nog niet doen. Wel uitermate jammer dat ze dit maar korte tijd hebben gedaan en een te eclectische smaak hadden, wat ervoor zorgde dat door hun aalgladde country/pop/r&b/vocal-stijlen juist hun stevigere kant bij de rockliefhebbers is ondergesneeuwd en -gewaardeerd.

Ik ben het met je eens dat het muzikaal een stuk virtuozer is dan de 90's-boybands die je noemt. Dit nummer vind ik overigens een stuk beter dan Crazy Horses, die vind ik gewoon te gimmicky.

En wbt dat Comus- optreden op Roadburn; ik heb destijds sterk overwogen om daarnaartoe te gaan alleen voor Comus, maar toch niet gedaan aangezien de rest van het programma niet echt mijn ding was. Achteraf mss toch beter wel gedaan... Als goedmakertje dan maar proberen Drip Drip terug in de Ladder te krijgen

Titmeister schreef:
Als goedmakertje dan maar proberen Drip Drip terug in de Ladder te krijgen
Dat zal nog een zware dobber worden, want zelfs in de doelgroep wordt het nummer niet op waarde geschat.
Doordat jij er inhoudelijk op inging, ben ik weer eens in The Osmonds gedoken. En bedankt hè?
Ik vond dit wel een interessante en enthousiaste kijk op de rockzijde van de broers: https://www.youtube.com/watch?v=2SjevXglhnc

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Dat zal nog een zware dobber worden, want zelfs in de doelgroep wordt het nummer niet op waarde geschat.

Tsja, dat is natuurlijk ook veel te progressief voor progliefhebbers ik reken op flink wat punten van de vaste SvhJ-kern, mits ze op tijd wakker zijn

7,18 voor The Osmonds, en daarmee belandt de familie op plek 194.

Alvin Nathaniel Joiner was bij het grote publiek in Nederland een tijd lang bekender als presentator van Pimp My Ride dan als rapper, maar in de VS wisten ze wel beter en hij scoorde daar 3 top 10-hits in de Rap chart. 

De aangevraagde song, die een sample van Barbra Streisand bevat, werd een hit in veel Europese landen, maar was nergens zo groot als bij ons in Nederland. 

Zijn nieuwste album King Maker komt waarschijnlijk in 2022 nog uit. Voor het verzoekje van vandaag gaan we een kleine 25 jaar terug in de tijd naar zijn eerste single.

903. Xzibit - Paparazzi

[1997, #aw8, #hp4]

Wat zou er van hiphop overblijven zonder jatwerk? Kunnen ze zelf geen melodietjes verzinnen en stelen ze maar lukraak links en rechts? Of is het rolbevestigend gedrag? Beetje de weg van minste weerstand en lange halen, snel thuis.

Ik vind het toch wel okay klinken. Beter dan Gabriel Fauré zelf voor ogen had (en waar Barbra op haar beurt het melodietje vandaan heeft geplukt): ik ben niet zo van die impressionistische Franse componisten (al is zijn requiem erg fraai).
Is hiphop blijkbaar toch ergens goed voor. En hij kan een lekker potje rappen, voor zover het niet wordt gecensureerd. Hier te horen zónder al die censuuredits.

6,5

Xzibit: 7

Crazy Horses: 7
Paparazzi: 7,2

Jaaaaa! Ultiem jeugdsentiment. Eens van de eerste hiphop songs die ik tof vond, en ik mag hem nog steeds graag horen. De clip vond ik destijds - blue als ik was - ook wel intrigerend.

Als Tit en Fat een 9,0 durven te geven dan ik ook.

9,0 (voor de ongecensureerde versie)

10

Wat een anthem.

Benieuwd wie dit heeft aangevraagd. En nee, ik was het niet.

jordidj1 schreef:
Benieuwd wie dit heeft aangevraagd.

Les de Groot

Xzibit - Paparazzi : 4

Ik was het niet. Ik denk dat @Shaky anders de dokters bij mij thuis langs had gestuurd

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:31 uur

geplaatst: vandaag om 09:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.