MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Een van hun betere nummers van de afgelopen jaren.

6,8

LucM schreef:
Het voelt vrij leeg aan, geef mij maar de Coldplay van de eerste 4 albums.

Ik ken weinig albums die zo "leeg" zijn als X&Y, pure creatieve bloedarmoede. Dan hoor ik veel liever dit, hier hoor ik tenminste iets van speelplezier in...

909. Coldplay - Higher Power 6,0
Wat Titmeister zegt. 10x liever dit dan het onuitstaanbare X&Y. De sfeer en het niveau van het debuut gaat er nooit meer komen. Maar dan heb ik liever dat ze hun popkant omarmen dan pompeuze maar armoedige doordrukjes ervan proberen te maken. Zoals bij veel latere coldplay is het een beetje een oor in ander oor uit, maar doet het prima als je een dagje naar Qmusic ofzo moet luisteren.

Coldplay - Higher Power : 5

wavanbuuren
Dit is nog te doen vanuit het recente genre inderdaad. Eigenlijk de laatste 10 jaar maar 1 witte raaf voor mij en dat is Adventures of a Lifetime.

Deze 6

Ha, Coldplay! De band die ik om tal van redenen love to hate.
En als ik de reacties hierboven lees en ik luister naar dit, dan is er weer een reden bijgekomen.
Wel een hele dikke plus: ik hoor zowaar een intro, een element dat in de Top40 al in 1998 tot persona non grata is verklaard en uitgestorven.
En al sloeg het intro als kut op dirk voor de rest van het liedje, de eerste 47 seconden waren prima genietbaar.

4

Ast
8,5

6,11 is de score voor Coldplay, daarmee staan de mannen op plek 598.

De song van vandaag zorgde voor de nodige controverse in de 90s. Of moet ik zeggen 'de songs' in het meervoud? Er kwamen namelijk tegelijkertijd 2 plagiaat stukken uit, die beide verboden werden omdat er geen toestemming was gegeven om deze nieuwere versies uit te brengen.

De song die is aangevraagd was de kleinere hit van de twee. We gaan terug naar de tijd van de raves.

910. Apotheosis - O Fortuna

[1992, #aw8, #hp5]

3,5

Die andere O Fortuna is veel beter.

Coldplay: 6,5 (ze hebben de laatste jaren wel veel minder gemaakt).
Apotheosis: 6,0 was vroeger leuker

wat een infantiele kutzooi! Geweldig!

Bonuspuntje voor het hysterische effect.

2

910. Apotheosis - O Fortuna: 3
909. Coldplay - Higher Power: 6

Verrassend hoge score voor Coldplay. Ik voeg er een 3,0 aan toe.

Coldplay 3,0
Apotheosis: 4,0

een 1 is zelfs te veel. 0,5

7

Een beetje over de top is het wel, maar dat is de bedoeling ook. Vond het destijds best leuk (mede natuurlijk vanwege het geweldige origineel van Orff waar het op gebaseerd is), en nu vind ik het opnieuw leuk om weer eens terug te horen. En sowieso veel beter dan de zouteloze versie die het Belgische O Fortuna feat. Satenig ervan maakte... (en tegelijkertijd in de top 40 stond)

Helemaal eens met ranboy. Het origineel is heerlijk over-de-top bombast, die andere versie is suf, maar deze ga ik best lekker op.

7,7

Vond het zo gek dat deze in de top 40 heeft gestaan, maar ook ik ga hier wel lekker op. Had me best wel vet geleken om die rave-periode zelf mee te maken

7,8

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:40 uur

geplaatst: vandaag om 18:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.