MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Plek 671 voor BENEE met een gemiddelde van 5,75.

De band van vandaag bracht zeven albums uit in slechts 4 jaar en daarna was het klaar. Gedoe in de band en een break-up was het gevolg. Qua single successen hebben ze ook nog eens pech gehad: 5 songs wisten nét niet een nummer 1-hit te worden en bleven op plek 2 steken. Zo ook de song die is aangevraagd.

Dat is overigens een record; geen enkele andere act had zoveel songs die op 2 bleven steken. Daarnaast hebben ze nog zo'n ongewild record: act met de meeste top 10-hits die de nummer 1-positie niet wisten te bereiken (9 stuks).

Dat was het dan ook wel qua 'slecht nieuws'. Dit was natuurlijk een ongekend succesvolle band waarvan vrijwel alles wat werd uitgebracht als een dolle verkocht. Niet alleen het publiek was enthousiast, ook de critici waren te spreken over deze mannen.

Terug naar eind jaren 60 voor het laatste verzoekje van deze week.

912. Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising

[1969, #aw7, #hp10]

8

Lekker deze, maar CCR heeft nóg betere

CCR: 9,5

Wat een hoge cijfers allemaal. Zeker allemaal van die ouwelullen die deze ouwelullenmuziek leuk vinden.
Oh, ik word dit jaar ook 50.
8

Benee: een nog veel grotere hit dan CCR 53 jaar geleden, maar natuurlijk onnoemlijk veel kutter. Gottegot, wat een irritant zeiknummer.

2,5

Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising : 9,5

wavanbuuren
ik had zelf wat anders gekozen van CCR, maar niet verkeerd.

7,5

EvilDrSmith schreef:
Wat een hoge cijfers allemaal. Zeker allemaal van die ouwelullen die deze ouwelullenmuziek leuk vinden.
Oh, ik word dit jaar ook 50.
8

Benee: een nog veel grotere hit dan CCR 53 jaar geleden, maar natuurlijk onnoemlijk veel kutter. Gottegot, wat een irritant zeiknummer.

2,5

Ouwe zeur

CCR heeft een aantal fraaie nummers, maar deze hoort daar niet bij.

4,0

Benee 4

CCR 6,8

Shaky schreef:
Qua single successen hebben ze ook nog eens pech gehad: 5 songs wisten nét niet een nummer 1-hit te worden en bleven op plek 2 steken.

Christina heeft er ook 5 (maar gelukkig voor haar wist ze daarna nog de eerste plek te halen als featuring bij Maroon 5), en David Guetta heeft er zelfs 6 (en de nummer 1-positie heeft ie nog steeds niet bereikt!).

CCR: 4

Matige band voor mij, met een enkele uitzondering (Who'll Stop the Rain bijvoorbeeld). Overdreven zang, en verder weinig aansprekende liedjes.

BENEE: 6,5

Gus Dapperton is erg tof maar deze featuring is het minste dat ik ooit van hem heb gehoord. Verder wel een schattig liedje.

Arrie schreef:
Christina heeft er ook 5 (maar gelukkig voor haar wist ze daarna nog de eerste plek te halen als featuring bij Maroon 5), en David Guetta heeft er zelfs 6 (en de nummer 1-positie heeft ie nog steeds niet bereikt!).

Jij bedoelt in Nederland, daar is Guetta inderdaad de arme ziel die meer dan 50x in de Top 40 staat maar nooit op 1... always the bridesmaid....

Het record dat een artiest niet wil waar ik op doelde geldt voor de Amerikaanse chart.

Niet een van mijn favoriete nummers van CCR, maar nog steeds erg leuk.

7,7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:44 uur

geplaatst: vandaag om 21:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.