MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Incognito - Always There [feat. Jocelyn Brown] : 3,5

wavanbuuren
Het nummer zit technisch en vocaal natuurlijk prima in elkaar, niks op aan te merken.
Het heeft me echter nooit geraakt.

6

Always There staat voorlopig op plek 414 met 6,7 gemiddeld.

Ook het verzoekje van vandaag is een cover. Origineel is het van Chris Bell. De groep die dit nummer coverde had twee hits in Nederland; ook die andere song is een cover.

De Britse groep achter dit nummer is misschien beter een project te noemen, want telkens andere muzikanten namen de honneurs waar. In acht jaar tijd werden er vier singles uitgebracht. Dit was hun laatste:

939. This Mortal Coil - You and Your Sister

[1991, #aw6, #hp17]

8,5

Incognito 6,5
This mortal coil 5

Fantastisch project, ik heb alles op cd en lp, al is dat fantastische niet erg aan dit nummer af te horen.
Die psychedelische waterbubbelbackingvocals zijn nog het leukst.
Het origineel doet me zelfs nog minder, terwijl het wel in de hoek zit - 70s folky singer-songwriter - dat me normaliter goed ligt.

6

6.5

Gitaar en zang vind ik niet mooi kleuren

8,5

9.2

This Mortal Coil - You and Your Sister : 5,5

wavanbuuren
Jullie worden bedankt voor het confrontatiemomentje dat dit alweer 31 jaar oud is. Wat moet dat wel niet over mij zeggen.

Altijd een prachtig liedje gevonden.

8,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:24 uur

geplaatst: vandaag om 10:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.