Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
geplaatst: 4 mei 2021, 17:19 uur
Het gemiddelde van Cilla Black volgt morgen, stem er gerust nog op.
Vandaag gaan we de duistere kant op met een song die voor meerdere interpretaties vatbaar is. Het nummer wordt in ieder geval verteld vanuit de ogen van 'the monster under the bed'. Aangezien iedereen zo zijn eigen monsters / demonen heeft, is de verdere invulling van de betekenis persoonlijk voor elke luisteraar.
Het nummer was een succes in vrijwel elke chart ter wereld. In totaal 20x platina, 4x goud en in 17 hitlijsten de top 10 bereikt.
614. Billie Eilish - Bury a Friend
[2019, #aw3, #hp29]
Vandaag gaan we de duistere kant op met een song die voor meerdere interpretaties vatbaar is. Het nummer wordt in ieder geval verteld vanuit de ogen van 'the monster under the bed'. Aangezien iedereen zo zijn eigen monsters / demonen heeft, is de verdere invulling van de betekenis persoonlijk voor elke luisteraar.
Het nummer was een succes in vrijwel elke chart ter wereld. In totaal 20x platina, 4x goud en in 17 hitlijsten de top 10 bereikt.
614. Billie Eilish - Bury a Friend
[2019, #aw3, #hp29]
0
geplaatst: 4 mei 2021, 17:30 uur
3 deze dame schijnt hele goede teksten te schrijven. Ik heb er een paar gelezen en haar teksten is niks mis mee. Helaas is de vorm waarin ze deze goede teskten giet totaal niet aan mij besteed. Ik zal eerlijk zijn ik denk dat ik haar muziek gewoon niet voel of snap.
2
geplaatst: 4 mei 2021, 17:32 uur
9
Nou ik heb hier zeker wel iets mee, wat een geweldig nummer en heerlijk dat zo'n afwijkende song (naar pop-begrippen toch) alsnog zoveel mensen meegekregen heeft!
Nou ik heb hier zeker wel iets mee, wat een geweldig nummer en heerlijk dat zo'n afwijkende song (naar pop-begrippen toch) alsnog zoveel mensen meegekregen heeft!
1
geplaatst: 4 mei 2021, 18:45 uur
The McCoys - 6,4
Freddie Mercury - 6,6
Mick Jagger - 7,2
Cilla Black - 6,3
Billie Eilish - 9,3
Zeiver?
Freddie Mercury - 6,6
Mick Jagger - 7,2
Cilla Black - 6,3
Billie Eilish - 9,3
Les de Groot schreef:
3 deze dame schijnt hele goede teksten te schrijven. Ik heb er een paar gelezen en haar teksten is niks mis mee. Helaas is de vorm waarin ze deze goede teskten giet totaal niet aan mij besteed. Ik zal eerlijk zijn ik denk dat ik haar muziek gewoon niet voel of snap.
Zeiver?
0
geplaatst: 4 mei 2021, 19:04 uur
614. Billie Eilish - Bury a Friend: 7
613. Cilla Black - Love's Just a Broken Heart: 5
613. Cilla Black - Love's Just a Broken Heart: 5
0
geplaatst: 4 mei 2021, 21:25 uur
Johnny Marr schreef:
The McCoys - 6,4
Freddie Mercury - 6,6
Mick Jagger - 7,2
Cilla Black - 6,3
Billie Eilish - 9,3
Zeiver?
The McCoys - 6,4
Freddie Mercury - 6,6
Mick Jagger - 7,2
Cilla Black - 6,3
Billie Eilish - 9,3
(quote)
Zeiver?
Laat ik het erbij houden dat ik de muziek gewoon niet snap of voel.
0
wavanbuuren
geplaatst: 5 mei 2021, 11:32 uur
Als ik 25 jaar jonger was geweest had het me misschien wel aangesproken.
Maar dat ben ik niet.
Qua waardering maar het voordeel van de twijfel.
5,5
Maar dat ben ik niet.
Qua waardering maar het voordeel van de twijfel.
5,5
0
geplaatst: 5 mei 2021, 14:43 uur
Cilla: 6,5
Billie: 9
(lang niet mijn favoriet nummer van haar, maar nog steeds fantastisch)
Billie: 9
(lang niet mijn favoriet nummer van haar, maar nog steeds fantastisch)Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.