MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:

Jethro Tull - 7,8
Laserkraft 3D - 5,7
Henk Wijngaard - 4,6
Doe Maar - 8,2

Shaky

Ast
7,5

Ben geen fan van Nederlandstalige muziek, maar Doe Maar maak ik graag nog een uitzondering voor.
7

7,25 voor Doe Maar en daarmee staan ze op plek 188.

Weet je wat we al lang niet meer gedaan hebben? Een thema! Laten we er weer eens eentje in knallen. De komende vier dagen: keep it in the family.

De Bee Gees waren ongeveer vier jaartjes bezig met hits scoren en definitief doorbreken toen Robin Hugh Gibbs besloot om ook solo-singles uit te gaan brengen. Nou, dat pakte alles behalve verkeerd uit: zijn eerste single werd meteen een nummer 1-hit in Nederland. Okay eerlijk is eerlijk, daarna droogde het solo-succes heel snel op, maar toch.

Zoals we helaas zo vaak in dit topic tegenkomen; hij stierf uiteindelijk aan kanker. Robin was slechts 62 jaar oud.

We trappen dit thema af met een enorm dikke 60's hit:

973. Robin Gibb - Saved by the Bell

[1969, #aw16, #hp1]

7.4

5,5

Lang niet zo goed als zijn werk bij Bee Gees.

7,25

6

Juliet van een jaar of vijftien later vind ik veel beter, bij jullie ook terecht een hitje zag ik.

Ast
5,5

Plek 585 voor Robin Gibb met een gemiddelde van 6,24.

Vandaag het jonge broertje dat niet mee mocht spelen.

Andrew Roy Gibb was een lastige jongen; hij belandde altijd in de problemen en als kind was hij al niet bepaald de gemakkelijkste. Op jonge leeftijd raakte hij verslaafd, en dat in combinatie met depressies zorgden voor een ontzettend vroege dood: Andrew werd slechts 30.

Tijdens zijn korte carrière wist hij wel indruk te maken. Hij scoorde 10 hits in de US, en zijn eerste drie singles die de hitlijst wisten te bereiken, belandden allemaal op de eerste plek.

We gaan luisteren naar zijn allergrootste hit.

974. Andy Gibb - I Just Want to Be Your Everything

[1977, #aw5, #hp24]

5,5

6,5

5.3

Doet niet meteen een belletje rinkelen. Maar het doet mij vooral aan een paar gelijkaardige liedjes denken. Dat is zowel een voor- als nadeel.

6.5

5.75

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:12 uur

geplaatst: vandaag om 10:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.