MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
Art Garfunkel - Bright Eyes : 9

8,25

wavanbuuren
Zonder dat ik het wist destijds is de film misschien wel het eerste moment in mijn leven dat ik er mee werd geconfronteerd dat het leven niet altijd rozegeur en maneschijn is. Het lot van de konijntjes kan je simpelweg niet onberoerd laten. Zelden zal een twee- eenheid, film- muziek zo met elkaar verbonden zijn geweest als in dit geval. Ik kan het nummer dan ook al 40 jaar niet horen zonder in gedachten de konijntjes vrolijk te zien huppelen, met altijd die dreiging op de achtergrond. How can the light that burned so brightly, suddenly burn so pale......?

Wie daar niet door geraakt werd was harteloos.

8

7,3

Heb niks met konijnen

3

Groot zwak voor zowel het nummer, als de film, als de watered-down (haha) tekenfilmserie die ze vroeger op Ketnet hadden.

8,5

7,5

5,5 voor Mantronix

Mantronix: 5
Art Garfunkel: 9

7,48 gemiddeld voor de eerste nummer 1-hit die deze week voorbij is gekomen. Art staat hiermee op plek 128.

Deze werkweek alleen maar nummer 1-hits.

Vandaag een Italiaanse 90's groep met 2 nummer 1-hits in Italië, Frankrijk en Oostenrijk, al zal menig muziekluisteraar ze waarschijnlijk alleen kennen van dat ene nummer. Het was de grootste hit in Europa van het jaar en de bijbehorende clip kwam toentertijd om de haverklap voorbij op televisie.

Zijn er 23 jaar na dato nog fans van dit product? We gaan het zien.

987. Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee)

[1999, #aw16, #hp1]

3.5

Vermakelijk nummer blijft dit gewoon.

7,5

Ik ken ze overigens ook van hun vervolghitje Move Your Body (erg slappe herhalingsoefening) en Too Much Heaven wat een soort autotune-rap avant la lettre is.

4

6.5

8

Bonuspunt voor jeugdcement.

3,5

Strafpunt voor jongerentrauma.

Ergens tussen sentiment en trauma...

5,5

Art 6,8
Eifel 2

5,5

6,75

987. Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee): 5
986. Art Garfunkel - Bright Eyes: 8,5

8

Dikke nostalgie-bonus inbegrepen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:14 uur

geplaatst: vandaag om 04:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.