MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2

zoeken in:
8,5

6,5

Agnetha 5,8
Jackie wilson 10

Toch apart en eigenaardig toevallig: ik had nog nooit van die Jerry Arendo gehoord, dat liedje van eer-eergister. Dus wat kom ik dus vandaag in de kringloop tegen in een stapel veelal beschimmelde, stoffige en bekraste singletjes? Ik heb 'em toch maar laten liggen, zelfs al viel het met de krassen best mee.

Die van Jackie heb ik natuurlijk wel op single. Op 12" zelfs.
8

Dit vind ik dus echte bagger:

3

8.5

Die claymotion-videoclip alleen al. Daar was ik als kind door gefascineerd, evenals deze:

Nina Simone - My Baby Just Cares For Me

8,2

JW 5,8
50 cent en Game een 10

8,5

Jackie W: 7

7.3

Ast
8,5

7.9

7,33 voor Reet Petite en daarmee staat Jackie Wilson op plek 169.

Vandaag een man met 7 nummer 1-hits in Italië op zijn naam, en van zijn 7 studioalbums belandden er ook maar liefst 6 op de 1e plek in de album chart.

In Nederland (en de rest van Europa) was hij in 2001 en 2002 niet van de radio weg te slaan. Dat ene nummer werd maar gedraaid, en gedraaid, en gedraaid, en......

Ondertussen zijn we 20 jaar verder: valt deze nog / opnieuw in de smaak?

999. Tiziano Ferro - Perdono

[2002, #aw13, #hp1]

Blijkbaar had ik destijds de radio ook al uitstaan, want het nummer roept weinig herinneringen op.
Gelukkig maar.
Irritant hijgerige Italiaanse dramaking. En wat moet dat keukenpangeluid in het nummer?

3,5

4

Heel dubbel deze. Niet zo slecht, maar ik kon die destijds écht niet meer horen. Dat gevoel blijft toch wat hangen.

5

Reet petite: 6
Perdono: 5

7

5,0

Jackie Wilson: 7

Tiziano Ferro: 3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.