Muziek / Muziekgames / Ooit in de Top 40-meter #2
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 6 juli 2022, 08:48 uur
3
En het is dat ik puur op de muziek probeer te stemmen, anders had ik anderhalve punt afgetrokken voor dat belachelijke, zenuwachtige k*t dansje.
En het is dat ik puur op de muziek probeer te stemmen, anders had ik anderhalve punt afgetrokken voor dat belachelijke, zenuwachtige k*t dansje.
1
geplaatst: 6 juli 2022, 09:13 uur
Toch wel een van de meest onwaarschijnlijke nummer 1-hits ooit: iemand anders' cover van een Portugees volkswijsje, uitgebracht onder de naam van een Kaapverdiaanse zanger, die per toeval 'ontdekt' werd op vakantie in een discotheek in Scheveningen.
4,5
Ashanti: 6,4
Lorde: 5,3
Andrea: 6,8
4,5
Ashanti: 6,4
Lorde: 5,3
Andrea: 6,8
3
geplaatst: 6 juli 2022, 13:07 uur
Wat zie ik op musicmeter toch vaak merkwaardige overeenkomsten die eigenlijk grote tegenstellingen blijken te zijn.
Dit is voor mij in een ander opzicht sentiment. Het was het laatste favoriete nummer van mijn moeder, ze ging altijd uit haar dak wanneer deze langskwam op de Nederlandse radio. Ze is daarna haar laatste twee jaar ziek geweest en kon nauwelijks nog van muziek genieten. We hebben het op haar begrafenis gedraaid.
Andrea Bocelli: 8
ArthurDZ schreef:
Jeugdsentiment dit! Volgens mijn moeder mijn eerste favoriete nummer ooit, ik moet een jaar of twee geweest zijn maar ging naar verluidt altijd uit mijn dak wanneer deze veelvuldig langskwam op de Belgische radio
Jeugdsentiment dit! Volgens mijn moeder mijn eerste favoriete nummer ooit, ik moet een jaar of twee geweest zijn maar ging naar verluidt altijd uit mijn dak wanneer deze veelvuldig langskwam op de Belgische radio
Dit is voor mij in een ander opzicht sentiment. Het was het laatste favoriete nummer van mijn moeder, ze ging altijd uit haar dak wanneer deze langskwam op de Nederlandse radio. Ze is daarna haar laatste twee jaar ziek geweest en kon nauwelijks nog van muziek genieten. We hebben het op haar begrafenis gedraaid.

Andrea Bocelli: 8
1
geplaatst: 6 juli 2022, 13:14 uur
EvilDrSmith schreef:
maar ik had bijna zo'n superafropruik meegenomen: die zag er helemaal te gek uit. Jammer dat het niet paste in het thema van het aanstaande feestje. Ook jammer dat je bijna niemand meer ziet met zulke kapsels.
Het was het eerste wat ik zag toen ik mij ooit aanmeldde op musicmeter. En ik zie hem nu al bijna 7 jaar heel vaak voorbij komen.maar ik had bijna zo'n superafropruik meegenomen: die zag er helemaal te gek uit. Jammer dat het niet paste in het thema van het aanstaande feestje. Ook jammer dat je bijna niemand meer ziet met zulke kapsels.
Het is voor mij trouwens een feestje als ik dat lachende hoofd zie. Mooie keuze blijft dat, Arrie!
Alles op "Quiet fire" van Roberta Flack vind ik trouwens beter dan deze ex-nummer 1 in de top 40.
Ik kan hem ook niet verstaan, zingt hij nou "He slechte ik" of is het een soort ode aan iemand die het kaft van het koren scheidt? "O malhão". In ieder geval vind ik het neigen naar slecht en kaf:
5,2
0
geplaatst: 6 juli 2022, 18:22 uur
De gemiddeldes van Hey Mal Yo en de nieuwe song vandaag zullen vrijdag voorbijkomen. Vandaag en morgen niet thuis. De songs zelf gaan natuurlijk gewoon door.
Duits
Deze Berlijnse zangeres kwam voor het eerst in de spotlights te staan toen ze een talentenjacht wist te winnen in de jaren 60. In de 70s scoorde ze heel wat hits in haar thuisland, maar in Nederland was het dankzij 1 bepaalde song dat we haar nog steeds kennen. Die song, die hier zo'n hoge ogen gooide / gooit, was in Duitsland maar een bescheiden hitje en wordt daar ook niet gezien als haar topper.
Ze brengt nog steeds muziek uit en haar meest recente album, uit 2020, was haar eerste album dat de 1e plek in de Duitse album chart wist te bereiken.
1045. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
[1976, #aw11, #hp2]
Duits
Deze Berlijnse zangeres kwam voor het eerst in de spotlights te staan toen ze een talentenjacht wist te winnen in de jaren 60. In de 70s scoorde ze heel wat hits in haar thuisland, maar in Nederland was het dankzij 1 bepaalde song dat we haar nog steeds kennen. Die song, die hier zo'n hoge ogen gooide / gooit, was in Duitsland maar een bescheiden hitje en wordt daar ook niet gezien als haar topper.
Ze brengt nog steeds muziek uit en haar meest recente album, uit 2020, was haar eerste album dat de 1e plek in de Duitse album chart wist te bereiken.
1045. Marianne Rosenberg - Ich Bin Wie Du
[1976, #aw11, #hp2]
1
geplaatst: 6 juli 2022, 20:19 uur
Wat een verrassend hoge cijfers. Ik gooi er even een ander, passender cijfer tegenaan.
4
4
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.