MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMe's toplijst K.O. 1957

zoeken in:
Hier alvast de songs voor dit jaar:

Snow White and the Seven Dwarfs - Heigh Ho
Ray Charles - I Got a Woman
John Coltrane - Blue Train
Johnny Cash - Folsom Prison Blues
Little Richard - Tutti Frutti
Thelonious Monk - Well, You Needn't
Billie Holiday - They Can't Take That Away from Me
Gene Vincent - Cat Man
Miles Davis - Bye Bye Blackbird
West Side Story - America
Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Let's Call the Whole Thing Off
Carl Perkins - Blue Suede Shoes
Billie Holiday - Foggy Day
Sonny Rollins - Misterioso
Frank Sinatra - Night and Day
The Crickets - That'll Be the Day
Frank Sinatra - I'm a Fool to Want You
Miles Davis + 19 - Blues for Pablo
Chuck Berry - Too Much Monkey Business
Thelonious Monk - Brilliant Corners
Sonny Rollins - Tune Up
Sonny Rollins - I'm an Old Cowhand
Lee Morgan - A Night in Tunisia
Miles Davis - My Funny Valentine
Charles Mingus - Haitian Fight Song
Art Pepper - Tin Tin Deo
Ben Webster - Soulville
B.B. King - You Upset Me Baby
Elvis Presley - Jailhouse Rock
Elvis Presley - Mean Woman Blues
John Coltrane - Bakai
Chet Baker & Art Pepper - For Minors Only
Art Blakey & the Jazz Messengers - Off the Wall
Charlie Mingus - Memories of You
Ray Charles - My Melancholy Baby
Miles Davis - Walkin'
Count Basie - The Kid from Red Bank
Frank Sinatra - Silent Night
Elvis Presley - Santa Claus Is Back in Town
Jacques Brel - Quand On N'A Que l'Amour
Sam Cooke - You Send Me
Ella Fitzgerald - Caravan
Duke Ellington - Such Sweet Thunder
Clifford Jordan & John Gilmore - Bo-Till
Lee Morgan - Hasaan's Dream
Coleman Hawkins - Chant
Nat King Cole - When I Fall in Love
Paul Chambers - Yesterdays

En ook de playlist: 1957 - playlist by Fjvaningen77 | Spotify - open.spotify.com

Deze K.O. start 7 Juli!

Poeha
aERodynamIC; Ataloona; bennerd; Cabeza Borradora; Chevy; Edgar18; GrafGantz; herman; HugovdBos; J.J. Wever; judgepaddy; Kronos; Lying Mouth; Masimo; Metalhead99; niels94; Rudi S; Soledad; spinout; Superbitch; thelion; Toon1; vigil; west; wibro adri1982 aERodynamIC Alicia andré angelin arcade monkeys ariedirk ArthurDZ Ataloona B.Robertson BeatHoven bennerd Benos berken bikkel2 Bonk BoyOnHeavenHill brandos Brunniepoo buizen Casartelli catchup chevy93 Cor cosmic kid dumb_helicopter Dwejkk_ dynamo d Echo01 E-Clect-Eddy Edgar18 EttaJamesBrown fatima Forza Franck Maudit FrodoK frolunda gaucho gigage gjvc GrafGantz Gretz Hacker heartofsoul Henri-S herman hoi123 hoolie55 hrmnbstr HugovdBos IMPULS J.J. Wever Jaep Jan Wessels jeb777 Jelle78 jellorum Jester jetstreamer Joezer49263 johan de witt johannesA Johnny Marr jordidj1 judgepaddy Koenr koosknook laxus11 legian likeahurricane LucM Lura Lying Mouth Manfield Marjet Mart Martial Marty McFly Marzipaintree Masimo Mathough Mausie Minneapolis Misterfool mjk87 Mjuman MRDammann musician Neal Peart nelis nico1616 niels94 nlkink Noordpool PUbu Razoreater Rogyros Rudi S rudolphS Salvadore Sander14 Scorpion_21 sheep67 shinybeast Simon77 Sleepy House Snoeperd spinout Superbitch tangmaster TEQUILA SUNRISE Teunnis teus The_CrY Tonio Toon1 trebremmit vanwijk Venceremos vigil viking1 Wallie1985 Wandelaar Ward wibro Wickerman WoNa zaaf Zagato zalwelnikszijn!

Mooie lijst weer!

Ik ken nog te weinig muziek uit deze periode, erg leuk om te (her)ontdekken!

Ik ken enorm veel muziek uit die tijd maar het is voor 95% single werk. Dus veel uit de lijst nog nooit gehoord. Dat maakt het natuurlijk wel interessant. Ik ga net zoals die van 1956 de hele lijst beluisteren. De nummer 3 is in ieder geval al vast een voltreffer.

Gelukkig , weer een My Funny Valentine

Snow White voor de winst

Heigh Ho is uit 1937.

Tsja, de muziek zelf komt wel echt uit '37.

Arrie schreef:
Tsja, de muziek zelf komt wel echt uit '37.

Heigh Ho is van alle jaren.

Maar de film is uit 1937, als soundtrack uitgebracht in 1957 en mag dus toch gewoon meedoen.

wibro schreef:
De nummer 3 is in ieder geval al vast een voltreffer.

Mag zo het hele zootje winnen!

aERodynamIC schreef:
(quote)

Mag zo het hele zootje winnen!

Ik vind dan weer een vergelijkbaar nummer uit dit rijtje als Sonny Rollins - Misterioso echt veel mooier en over Jazz gesproken dat Monk nummer ook.
Maar er zijn toch een stuk of 10 niet jazz nummers hier die ik nog hoger waardeer.

Waar we in de 50s veel Jazz tegenkomen in de MuMe toplijst gaan we in de 80s veel Metal krijgen hoorde ik iemand zeggen...

Rudi S schreef:
(quote)

Heigh Ho is van alle jaren.

Maar de film is uit 1937, als soundtrack uitgebracht in 1957 en mag dus toch gewoon meedoen.

De soundtrack is gewoon in 1937/38 uitgebracht. En een re-issue onder meer in 1944, 1956, 1959 en 1963.

Snow White and the Seven Dwarfs by Frank Churchill & Larry Morey (Album, Film Soundtrack) | RYM

Snow White and the Seven Dwarfs (soundtrack) - Wikipedia

Oja, dat zou id allemaal wel zo zijn. Hier op MuMe staat ie in de toplijst 1957, net als op RYM. Blijkbaar de zoveelste uitmelkerij, toen al

Koenr schreef:
(quote)

De soundtrack is ook gewoon in 1937/38 uitgebracht. En een re-issue onder meer in 1944, 1956, 1959 en 1963.

Snow White and the Seven Dwarfs by Frank Churchill & Larry Morey (Album, Film Soundtrack) | RYM

Snow White and the Seven Dwarfs (soundtrack) - Wikipedia

zeg geen oude koeien uit de sloot halen

Ik zal mijn best doen, maar dan moeten jullie geen onwaarheden meer verkopen.

En nee, hij staat niet in de toplijst van 1957 op RYM. En straks ook niet meer op MuMe, als mijn correctie erdoor is.

Nee klopt, op RYM niet. Ms daar in 56 of 58 dan?
Maar dat klinkt een beetje vijandig, hier 'm ook weghalen in de toplijst

Nou, t zal deze editie ook wel niet winnen denk ik

luigifort schreef:
Nee klopt, op RYM niet. Ms daar in 56 of 58 dan?

Nee, in 1938.

luigifort schreef:
Maar dat klinkt een beetje vijandig, hier 'm ook weghalen in de toplijst

Koenr schreef:

En nee, hij staat niet in de toplijst van 1957 op RYM. En straks ook niet meer op MuMe als mijn correctie erdoor is.

Tegen die tijd ligt dat liedje er hier alweer uit.

Ik was toen 5 jaar en muziek ging bij mij pas leven bij de eerste singel van de Golden Earrings
De 50 jaren muziek doet mij vooralsnog vrij weinig

Nog even over Sneeuwwitje; Some Day My Prince Will Come van diezelfde LP is een van mijn favoriete jazz standards.
Een heerlijk nostalgische 3/4 maat ballad, gespeeld door vele grote namen, en nu ik het er zo over heb, bedenk ik me net dat ik hem ook weer eens uit de kast haal voor op mijn gitaar.
The Dave Brubeck Quartet heeft hem overigens ook gespeeld, samen met een toffe uitvoering van Heigh-Ho en andere Disney krakers, op de plaat: Dave Digs Disney uit (jawel) 1957!
SDMPWC is overigens vakkundig om zeep geholpen door Patricia Paay door er een 4/4 disco stamper van te maken. Walgelijk.
Dat terzijde, kom maar op met de eerste ronde.
Zin an.

Ook die van Coltrane is niet uit 1957. Opnames wel (september 1957), maar eerste uitgave is uit januari 1958.

En zo zal dat voor heel veel albums uit deze tijd gelden dat het jaartal niet helemaal klopt.

Veel fouten dan op MuMe. Dan is dit het ideale topic om die fouten te herstellen op de site

Heigh-Ho aan het beluisteren en *gniffel*

https://memegenerator.net/img/instances/62050616.jpg

Wanneer komt nu de loting eens Luigi

laxus11 schreef:
Wanneer komt nu de loting eens Luigi

Deze K.O. start 7 Juli!

Maar heb jij geen WhatsApp bericht gehad dan

Over heen gekeken

Het is de spanning he

Gast
geplaatst: vandaag om 08:54 uur

geplaatst: vandaag om 08:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.