MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Mijn lijstje is inmiddels ook ingediend. Dit is mijn statistiek:

Uit: 1,5,6,7,8,9,10,16,17,18,20,22,24,28,31 (gemiddeld 14,8)
In: 4,6,8,9,13,16,19,22,24,25,26,27,30,31,32 (gemiddeld 19,46)

Een fors verschil t.o.v. vorig jaar, en niet bepaald in de goede richting. Veel fantastische nummers die er vorig jaar nog bij zaten, zijn eruit gewipt en daarvoor zijn in de meeste gevallen imho mindere nummers in de plaats gekomen. Aan de andere kant zitten er gelukkig ook een paar gevallen kwartjes tussen die wel super tof zijn, en die heb ik dan ook hoog geplaatst. Daarnaast zijn er drie oudgedienden die met meer dan tien plekken zijn gestegen.

En dan nu, mijn sterrenverdeling:
1-4: 5*
5-10: 4,5*
11-17: 4*
18-26: 3,5*
27/28: 3*
29/30: 2,5*
31/32: 2*

Sinds lange tijd het hele jaar met de ladder meegedaan en ook mijn finalelijst is op de bus.

Kijkend naar de finale is het allemaal weinig mijn persoonlijke stijl, wat resulteert in de volgende verdeling:

1 5*
2 5*
3 4,5*
4 4,5*
5-7 4*
8 . 3,5*
9-11 3*
12-15 2,5*
16-22 2*
23-26 1,5*
27-30. 1*
31 . 0,5*
32 . 0,5*

Uit: 5, 6, 9, 14, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 28, 30 (Gemiddeld 18.8)
In: 5, 6, 7, 8, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 24, 25, 26, 31, 32 (17.9)

Kleine (voor mij weinig merkbare) verbetering zo te zien. Vorig jaar was er wel een hele achteruitgang en deze is helaas niet te veel gecounterd dit jaar.

Mijn punten:

1-4: 5*
5-12: 4.5*
13-20: 4*
21-25: 3.5*
26-27: 3*
28-32: 2.5*

Iets te veel middelmaat in deze finale naar mijn opinie. Ik geef evenwel bijna nooit een onvoldoende tenzij het nummer me echt irriteert. De onderste 5 krijgen daarom net een voldoende omdat ze me gewoon weinig doen, maar in se niet storen.

Reijersen schreef:
Kijkend naar de finale is het allemaal weinig mijn persoonlijke stijl, wat resulteert in de volgende verdeling:

1 5*
2 5*
3 4,5*
4 4,5*
5-7 4*
8 . 3,5*
9-11 3*
12-15 2,5*
16-22 2*
23-26 1,5*
27-30. 1*
31 . 0,5*
32 . 0,5*

Kunnen we stellen dat je bijna uitsluitend van zwarte muziek houdt? 31 en 32 zijn zelfs zo slecht, dat beide 0,5* een aparte vermelding verdienen

Hoe kan je überhaupt iets 0.5* geven... Dat zou dan bij het allerslechtste in de muziekgeschiedenis horen. Iets kan je ding niet zijn en je niet liggen maar 0.5* voelt bij mij wat aan als profileringsdrang.

Mausie schreef:
(quote)

Kunnen we stellen dat je bijna uitsluitend van zwarte muziek houdt? 31 en 32 zijn zelfs zo slecht, dat beide 0,5* een aparte vermelding verdienen

Nee hoor, al is wel het merendeel waar ik naar luister, er is zijn genoeg andere stijlen waar ik graag naar luister (bv. Sabia, Novastar, Air, Daft Punk, Coldplay, Nick Drake).

dumb_helicopter Misschien kijken wij dan iets anders aan tegen het punten geven aan muziek. Het is in ieder geval geen profileringsdrang. Als ik een nummer niet graag uitluister (wat ik natuurlijk voor zo'n finale wel doe) omdat het mij muzikaal en/of vocaal zo tegenstaat dan vind ik een halve ster te billijken.

De definitieve lijst ingeleverd. Grootste stijger gaat 14 plekken omhoog. De grootste daler valt 10 plekken naar beneden.

Uit: 2, 7, 8, 12, 13, 16, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 30, 32 (gemiddeld 19,1)
In: 5, 9, 12, 14, 16, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 26, 29, 31, 32 (gemiddeld 20)

1-6 5*
7-14 4,5*
15-22 4*
23-28 3,5*
29-30 3*
31-32 2,5*

Tot en met nummer 29 zou ik de nummers afluisteren. 30-32 zijn skippers (maar snap dat ze hier wel op waarde worden geschat).

Vandaag eens even de hele lijst opgezet tijdens t kerstversieren. Vorig jaar ook al gedaan. Wordt een hele fijne traditie zo. Lijst valt heerlijk dan.

#1 gaat lastig worden maar over de #32 ben ik denk ik al snel uit. Maar ik ga er nog even een weekje over peinzen.

Bij deze maar al eens een eerste (van 3) herhalingsoproep doen voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.

Ik heb tot nu toe 65 lijstjes ontvangen en verwerkt, dus we liggen lekker op schema.
Jullie hebben nog tot volgende week vrijdag dus geen paniek, maar het zou wel fijn zijn als jullie niet tot het allerlaatste moment wachten met inzenden, want dat bezorgd mij dan op het laatste ineens weer een piek aan werk.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 3 december om 20.00u bij mij binnen zijn.
Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. Het wordt net als vorig jaar weer een Sinterklaasfeestje, dit keer niet zoals vorig jaar op 6 december maar op zondag 5 december. Op zondagavond gaan we dan net als andere jaren ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.

Vorig jaar mocht ik 138 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 3 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus vrijdag 3 december 20.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
Wie wordt de opvolger van The Cure - A Forest of volgt The Cure zichzelf op en gaan ze er voor de 5e keer in 15 edities met de winst van door.

Finale MuMeLadder 2021 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bobby Womack - Across 110th Street
David Bowie - "Heroes"
David Bowie - Life On Mars?
dEUS - Instant Street
Donna Summer - I Feel Love
Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Marvin Gaye - Inner City Blues(Make Me Wanna Holler)
Marvin Gaye - What's Going On
Mazzy Star - Fade Into You
Miles Davis - So What
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
New Order - Blue Monday
Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Slint - Good Morning, Captain
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The The - Uncertain Smile
The Velvet Underground - Venus in Furs
U2 - New Years Day
U2 - The Unforgettable Fire

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:

De Spotify-lijst:

Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).

Geadresseerden van dit bericht:
123poetertjes , adri1982 , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arrie , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Cannondale , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , corn1holio1 , cosmic kid , CWTAB , Dim , dircky007 , dominicano fonso , dvdschaaf , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Hedser , herman , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , Johnny Marr , Joren999 , jorro , Joy4ever , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , LucM , luigifort , Maartenn , Maestrov , Magick1 , Manfield , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , mauricedegier , motel matches , Mozzer , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , panjoe , pauljojo , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , postpunker , ranboy , ranja , remcodulac , Riesdude , rolandobabel , Rvdz , SanderT , SBube , shimahero , Silent_shout , Sillah , Simon77 , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , The Eraser , TornadoEF5 , the viking , titan , VladTheImpaler , Waverick , west , WhyNotSmile , wibro

zojuist ingestuurd.
uit: 5, 9, 11 + bijna hele onderkant 14-24
in: 1, 4, 6, 7, 8, 9, 13 + veel tussen 15-26

sterretjes:
5: 1-10
4½: -
4: 11-14
3½: 15-18
3: 19-20
2½: 21-23
2: 24-26
1: 27-32

duidelijk veel betere finale voor mij dan afgelopen jaar

Sterke eindlijst, toch maar ingestuurd.

Ik ga er dit weekend goed voor zitten. Even alle 32 liedjes nog eens horen, zelfs New Years Day.

Onweerwolf
Met excuses aan de niet-geïnteresseerden voor het onderstaande spambericht:

Het kleine broertje van dit grote topic is ook begonnen aan z'n finalefase:

http://i.imgur.com/NMFJ1.png

Beste allemaal,

Na bijna 11 maanden stemmen op 311 ladders zijn we eindelijk toegekomen aan de finale van De Witte Trui, editie 2021!

Van de 720 platen die de strijd aangingen zijn er nog 24 over. Van deze 24 platen zal er eentje over drie weken 'de witte trui aantrekken' en zich het beste nummer van de afgelopen 10 jaar mogen noemen.

Natuurlijk mag jij gaan bepalen welke plaat dat wordt. Of je nou het hele jaar heb meegestemd of pas net voor het eerst van De Witte Trui heb gehoord maakt niet uit, we willen natuurlijk graag zoveel mogelijk lijstjes hebben.

Je lijstje inleveren gaat als volgt: beluister alle 24 onderstaande finalisten en selecteer wat voor jou de beste 12 zijn. Deze 12 platen zet je vervolgens op volgorde waarbij de nummer 1 jouw favoriete plaat is. Het lijstje van 12 platen stuur je vervolgens per pm bericht naar ondergetekende en wanneer ik het lijstje heb verwerkt geef ik je hier een bevestiging van. (Krijg je de bevestiging niet binnen enkele dagen, schroom dan niet om nogmaals een berichtje te sturen.)

Ik zou het op prijs stellen wanneer je rekening houdt met enkele aandachtspunten bij het inleveren van je lijstje:

1. rangschik de platen in je lijstje met nummers van 1 t/m 12.
2. Zet jouw nummer 1 (dus je favoriete plaat die de meeste punten moet krijgen) bovenaan.
3. Zet alle platen onder elkaar zonder witregels er tussen.
4. Als je de titels en uitvoerenden niet kopieert uit deze post zorg dan dat je ze A) wel op dezelfde wijze hebt gespeld en B) een spatie-streepje-spatie tussen de titel en uitvoerende hebt staan waarbij de uitvoerende er voor komt en de titel erna.

Gaat bovenstaande mis dan is dat niet erg. Gaat het echter goed dan kan ik je lijstje binnen 10 seconden verwerken en is bovendien de kans op fouten van mijn kant nihil.

Twijfel je nog? Hier een voorbeeld van hoe ik je lijstje het liefst in mijn inbox zie verschijnen:

01. Portishead - Machine Gun (2008)
02. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
03. Archive - Controlling Crowds (2009)
04. Arcade Fire - Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (2010)
05. The National - Bloodbuzz Ohio (2010)
06. Phosphorescent - Song For Zula (2013)
07. Tame Impala - Let It Happen (2015)
08. Archive - Collapse/Collide (2009)
09. Courtney Barnett - Depreston (2015)
10. Spinvis - Oostende (2011)
11. Beach House - Myth (2012)
12. David Bowie - Lazarus (2015)

De puntentelling van de lijstjes gaat als volgt: alle nummers 1 krijgen 14 punten, alle nummers 2, 12 punten en alle nummers 3, 10 punten. Vervolgens tellen we naar beneden, de nummers 4 krijgen 9 punten, nummers 3, 8, enz. tot aan de nummers 12 die 1 punt krijgen.

Het bekendmaken van de eindstand zal ik doen in het finale weekend op 11 & 12 december en duurt op de zondag de gehele dag. Net als voorgaande jaren zal ik in Eurovision Song Contest stijl alle lijstjes een voor een presenteren met een tussenpauze van telkens 10 minuten op de zondag en bij overwegende respons, zoals in 2018, 2019 en 2020, presenteer ik het eerste handjevol lijstjes al op de zaterdag. Het laatste lijstje maak ik op zondag om 21:30 bekend en het tijdstip van het eerste lijstje wordt dus bepaald door het aantal inzendingen. In de praktijk zie dat er als volgt uit:

De eindstand van 2020:

https://i.vgy.me/Nhhu8Y.png

Ook de vrienden van Orinoco Radio hebben weer aangegeven zin te hebben in een uitzending en ik ga er vanuit dat zij de details daarvan hier zullen meedelen wanneer die helemaal duidelijk zijn.

De deadline voor het insturen van je lijstje is daarom op vrijdag 10 december om 23:59 's avonds.

De Finalisten:

Hieronder staan de 24 finalisten van De Witte Trui. Je kunt op elk nummer klikken om het te beluisteren op YouTube. Daarnaast vind je hier de Spotify Playlist:

URL: De Witte Trui - Finale Ladder 2021 - playlist by onweerwolf | Spotify - open.spotify.com
of
URI: spotify:playlist:4HvgiA7u7orSAYLmlBSdYL

A Tribe Called Quest - We The People.... (2016)
Arcade Fire - Reflektor (2013)
Beach House - Myth (2012)
CHVRCHES - The Mother We Share (2012)
DIIV - Doused (2012)
Eefje De Visser - Scheef (2016)
First Aid Kit - Emmylou (2012)
Fontaines D.C. - Boys In The Better Land (2019)
Kendrick Lamar - King Kunta (2015)
Lana Del Rey - Mariners Apartment Complex (2018)
Lana Del Rey - Venice Bitch (2018)
Let's Eat Grandma - Donnie Darko (2018)
M83 - Midnight City (2011)
M83 - Wait (2011)
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street (2013)
Santigold - Disparate Youth (2012)
Slowdive - Sugar For The Pill (2017)
Spinvis - Kom Terug (2011)
Spinvis - Oostende (2011)
Tame Impala - Let It Happen (2015)
The Boxer Rebellion - Diamonds (2013)
The War On Drugs - Red Eyes (2013)
The War On Drugs - Under The Pressure (2014)

THE LINES ARE OPEN!!!

starbright boy schreef:
Ik ga er dit weekend goed voor zitten. Even alle 32 liedjes nog eens horen, zelfs New Years Day.
Dat is toch niet nodig, dat lijkt me de duidelijke nummer 32, veruit het zwakste wat in de finale heeft gestaan sinds ik meedoe (2014).

Ik ga eens bezig met mijn lijstje, ik heb alles al een paar keer geluisterd, dus ik kan het eens op volgorde zetten. De nummer 1 en 32 staan wel vast, verder zit het nog in categoriën ingedeeld.

Mijn plicht ook weer gedaan. Twee keer alles herbeluistert. Zoals eerder al gezegd, het was weer een uitstekende finale!

Joren999 schreef:
(quote)
Dat is toch niet nodig, dat lijkt me de duidelijke nummer 32, veruit het zwakste wat in de finale heeft gestaan sinds ik meedoe (2014).

Ik ga eens bezig met mijn lijstje, ik heb alles al een paar keer geluisterd, dus ik kan het eens op volgorde zetten. De nummer 1 en 32 staan wel vast, verder zit het nog in categoriën ingedeeld.

Dat is onmogelijk want Burial heeft al vaker de finale gehaald

Burial is toch veel genietbaarder dan dit broddelwerkje van U2? Ik snap best dat het één van hun eerste hits is, maar ik vind het echt een bijzonder slecht nummer, zelfs voor U2 standaarden.

Ik luister nog liever het integrale repertoire van Beach House.

Edit: Oh, het is niet eens één van hun eerste hits, dan is er al helemaal geen excuus.

Volgend jaar hopelijk eens een keer Pride (In the Name of Love)

Joren999 schreef:
Burial is toch veel genietbaarder dan dit broddelwerkje van U2? Ik snap best dat het één van hun eerste hits is, maar ik vind het echt een bijzonder slecht nummer, zelfs voor U2 standaarden.

Ik luister nog liever het integrale repertoire van Beach House.

Edit: Oh, het is niet eens één van hun eerste hits, dan is er al helemaal geen excuus.

Nee zelfs het minste U2 nummer vind ik nog stukken beter

En dan is New Year's Day ook nog eens één van hun allersterkste! Volgend jaar Where The Streets Have No Name erbij zou ik trouwens ook helemaal niet erg vinden.

Jullie zijn niet goed wijs. Alsof 2x U2 niet al veel te veel is

Dan gooi ik hun allerbeste er maar in: Love Is Blindness. Dan mogen die andere twee wieberen.

Love Is Blindness inwisselen voor deze allebei zou ik toejuichen.

Volgend jaar een U2-loze finale, dat zou ik toejuichen.

U2-loze finales hebben we al te vaak gehad!

Volgend jaar 32 U2 nummers in de finale

Ach, zo heeft iedereen iets. Ik vind mijn #32 zouteloos geprevel (en diezelfde artiest had met een ander nummer in mijn lijst de derde plaats ofzo gehaald, dus daar ligt het niet aan), maar anderen worden er helemaal lyrisch van.

(Ik vermoed dat men aan deze omschrijving wel kan raden wat het is)

Onweerwolf
Mensen die New Years Day niet kapotgeniaal vinden begrijpen het echt niet.

Dat klopt, ik begrijp het inderdaad niet.

Goedendag, dit is wel de minste eindlijst ever.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:31 uur

geplaatst: vandaag om 23:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.