MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Wat vind je er minder aan?

Vanmiddag eens de 32 nummers op shuffle zetten en dan mijn top 32 insturen

Mijn lijstje is inmiddels ook ingediend. Dit is mijn statistiek:

Uit: 1,5,13,15,16,19,20,21,24,25,26,28,30,31,32 (gemiddeld 20,4)
In: 1,3,4,9,12,13,15,16,19,20,26,27,28,31,32 (gemiddeld 17,0)

Da's een aanzienlijke verbetering, maar wat wil je als je tweemaal Radiohead vervangt door Bowie. Na vier jaar eindelijk verlost van Exit Music, dus op zoek moeten gaan naar een nieuwe nummer 32. Helaas is er een re-entry die de vrijgekomen plaats meteen inneemt. Over het algemeen toch een mooie gevarieerde lijst. Alleen mag volgend jaar Master of Puppets wel eens plaatsnemen in de finale.

Van mijn top-8 van vorig jaar blijven er maar 3 over. Gelukkig kwam er ook heel wat moois voor in de plaats.

Uit: 1,3,6,7,8,12,14,21,22,24,26,27,28,29,30 (17,2)
In: 3,4,6,11,13,14,16,18,19,23,25,27,28,31,32 (18)

Mijn hoogste stijger klimt van plekje 11 naar de zilveren medaille.

Zoals altijd veel goeds eruit (7 van mijjn top 10 van vorig jaar) , maar ook veel nieuwe binnenkomers en re entries zitten in de bovenste regionen. Zeker niet allemaal natuurlijk. Maar ik val blijkbaar op de nummers die net aan de finale halen en een jaar later op 87 staan ofzo. Uiteindelijk ben ik elk jaar verbaasd hoe de volgorde die ik maak toch wel weer lijkt op het jaar ervoor vaak. De stevigste stijger gaat er zes omhoog, de scherpste daler(twee verschillende) gaan 7 plekken omlaag. Een nieuwe nummer 1 (want die is verdwenen, was Chicago van Sufjan Stevens) en een nieuwe 32 (want dat was Depeche Mode).

Er zit zoals meestal geen nummer bij dat ik echt haat of niet uit kan zitten. Maar wel zeker twee waarvan ik de roem echt niet snap. En nog een stuk of wat waarop ik ben uitgeluisterd.

Bij deze de 2e en voorlaatste algemene herhalingsoproep voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.

Ik heb tot nu toe 92 lijstjes ontvangen en verwerkt, dus we liggen nog steeds mooi op schema.
Jullie hebben nog tot komende vrijdag maar bij deze nogmaals de oproep dat het wel fijn zou zijn als jullie niet tot het allerlaatste moment wachten met inzenden, want dat bezorgd mij dan op het laatste ineens weer een piek aan werk.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 3 december om 20.00u bij mij binnen zijn.
Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. Het wordt net als vorig jaar weer een Sinterklaasfeestje, dit keer niet zoals vorig jaar op 6 december maar op zondag 5 december. Op zondagavond gaan we dan net als andere jaren ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.

Vorig jaar mocht ik 138 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 3 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus vrijdag 3 december 20.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
Wie wordt de opvolger van The Cure - A Forest of volgt The Cure zichzelf op en gaan ze er voor de 5e keer in 15 edities met de winst van door.

Finale MuMeLadder 2021 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bobby Womack - Across 110th Street
David Bowie - "Heroes"
David Bowie - Life On Mars?
dEUS - Instant Street
Donna Summer - I Feel Love
Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Marvin Gaye - Inner City Blues(Make Me Wanna Holler)
Marvin Gaye - What's Going On
Mazzy Star - Fade Into You
Miles Davis - So What
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
New Order - Blue Monday
Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Slint - Good Morning, Captain
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The The - Uncertain Smile
The Velvet Underground - Venus in Furs
U2 - New Years Day
U2 - The Unforgettable Fire

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:

De Spotify-lijst:

Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
ALLEEN VOLLEDIGE LIJSTJES (dus een volledige top 32 van bovengenoemde nummers) zijn geldig en tellen mee.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).

Geadresseerden van dit bericht:
123poetertjes , adri1982 , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arrie , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Cannondale , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , Choconas , Co Jackso , corn1holio1 , cosmic kid , Dim , dircky007 , dominicano fonso , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , freakey , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Hedser , herman , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , Johnny Marr , Joren999 , jorro , Joy4ever , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , luigifort , Maartenn , Maestrov , Magick1 , Manfield , Marzipaintree , Mozzer , music4life , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , panjoe , pauljojo , Pepino , Poeha , postpunker , remcodulac , Riesdude , rolandobabel , Rvdz , SanderT , SBube , Simon77 , Snoeperd , sokra , sq , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tbouwh , Tempel , the viking , titan , VladTheImpaler , Waverick , west , wibro

Inmiddels 98 lijstjes binnen...vanavond de 100e verwelkomen?

Mijn lijstje wordt zo meteen ingezonden. Aan de laatste nummers bezig.

Ik heb wel een voorstel. Ik heb het nominatietopic van vorig jaar bekeken. Ik zou graag ook wel wat nummers willen inzenden, maar gezien dat proces vorig jaar heel snel ging, heeft toen niet iedereen de kans gehad om nummers te nomineren. Mijn voorstel is om het aantal nummers van 7 dat je kan nomineren, omlaag te halen naar 5 zodat iedereen de kans heeft om nummers te nomineren. Hebben we dan nog nummers nodig, dan kunnen eventueel de snelsten nog 1 of 2 nummers extra nomineren.

Maar ik zou het niet leuk vinden omdat ik niet in de eerste zes uur inlog nadat het nominatietopic online komt, dat ik daarom niet kan meedoen, terwijl ik ook wel eens het recht heb om nummers te nomineren. Ik heb dat nog nooit gedaan bijvoorbeeld.

Ik heb dit jaar ook de moeite gedaan om aan wat ladders mee te doen, ook al zaten daar telkens veel nummers die mij niet lagen, dus dan heb ik ook recht op een bijdrage.

TornadoEF5 schreef:
Ik heb wel een voorstel. Ik heb het nominatietopic van vorig jaar bekeken. Ik zou graag ook wel wat nummers willen inzenden, maar gezien dat proces vorig jaar heel snel ging, heeft toen niet iedereen de kans gehad om nummers te nomineren. Mijn voorstel is om het aantal nummers van 7 dat je kan nomineren, omlaag te halen naar 5 zodat iedereen de kans heeft om nummers te nomineren. Hebben we dan nog nummers nodig, dan kunnen eventueel de snelsten nog 1 of 2 nummers extra nomineren.

Maar ik zou het niet leuk vinden omdat ik niet in de eerste zes uur inlog nadat het nominatietopic online komt, dat ik daarom niet kan meedoen, terwijl ik ook wel eens het recht heb om nummers te nomineren. Ik heb dat nog nooit gedaan bijvoorbeeld.

Ik heb dit jaar ook de moeite gedaan om aan wat ladders mee te doen, ook al zaten daar telkens veel nummers die mij niet lagen, dus dan heb ik ook recht op een bijdrage.

Iedereen krijgt met nummers te maken die ze niet liggen maar die 6 uur klopt niet, afgelopen nominatieronde startte op 13 december en op 18 december werd het laatste lijstje geplaatst. Dus je hebt alle tijd

Mausie schreef:
(quote)

Iedereen krijgt met nummers te maken die ze niet liggen maar die 6 uur klopt niet, afgelopen nominatieronde startte op 13 december en op 18 december werd het laatste lijstje geplaatst. Dus je hebt alle tijd

Oké, ik hoop dat dat ook zo zal zijn. Is er enig idee wanneer dat nominatietopic online wordt geplaatst?

TornadoEF5 schreef:
(quote)

Oké, ik hoop dat dat ook zo zal zijn. Is er enig idee wanneer dat nominatietopic online wordt geplaatst?

Even aan El Ninjo vragen of hij je in de taglijst opneemt, dan krijg je vanzelf een melding.

Mausie schreef:
(quote)

Even aan El Ninjo vragen of hij je in de taglijst opneemt, dan krijg je vanzelf een melding.

Dat zou tof zijn, ondertussen zal ik maar al eens 'voorzichtig' op zoek gaan naar nummers die ik wil nomineren.

cosmic kid (moderator)
TornadoEF5 schreef:
(quote)

De precieze datum moet ik nog naar kijken maar dat zal in de week van 13 t/m 19 december zijn. Houd o.a. dit topic in de gaten daarvoor.

Verzonden

LAATSTE ALGEMENE HERHALINGSOPROEP - DEADLINE A.S. VRIJDAG.

Geachte muziek en lijstjes liefhebbers....de deadline nadert nu met rasse schreden (nog maar 3 dagen) dus bij deze een 3e en laatste algemene herhalingsoproep voor de finale van onze eigen Top 2000, de MusicMeter tegenhanger van de Radio 2 Top 2000.

Ik heb tot nu toe 110 lijstjes ontvangen en verwerkt en kijkende naar de vaste stemmers en/of inzenders van finalelijstjes die hierin nog ontbreken, verwacht ik nog heel wat lijstjes, dus we liggen nog steeds mooi op schema.
Jullie hebben nog tot komende vrijdag maar bij deze nogmaals de oproep dat het wel fijn zou zijn als jullie niet tot het allerlaatste moment wachten met inzenden, want dat bezorgd mij dan op het laatste ineens weer een piek aan werk.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.
De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 3 december om 20.00u bij mij binnen zijn.
Ik ben erg blij te melden dat onze vrienden van Orinoco internet radio net als voorgaande jaren op zondag de top 100 van onze top 2000 weer gaan uitzenden. Het wordt net als vorig jaar weer een Sinterklaasfeestje, dit keer niet zoals vorig jaar op 6 december maar op zondag 5 december. Op zondagavond gaan we dan net als andere jaren ook weer live op Orinoco Internet Radio de ontknoping van de top 10 en de nummer 1 bekendmaken.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.

Vorig jaar mocht ik 138 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer eens in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 3 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.
Onder de youtube linkjes staat ook nog een link naar een Spotify playlist waarin je ook de hele top 32 kan beluisteren.

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe, uiterlijk inzenddatum dus vrijdag 3 december 20.00u.
Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hieronder en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).

Wie wordt de opvolger van The Cure - A Forest of volgt The Cure zichzelf op en gaan ze er voor de 5e keer in 15 edities met de winst van door.

Finale MuMeLadder 2021 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Rebellion (Lies)
Bobby Womack - Across 110th Street
David Bowie - "Heroes"
David Bowie - Life On Mars?
dEUS - Instant Street
Donna Summer - I Feel Love
Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - Wuthering Heights
Marvin Gaye - Inner City Blues(Make Me Wanna Holler)
Marvin Gaye - What's Going On
Mazzy Star - Fade Into You
Miles Davis - So What
Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
New Order - Blue Monday
Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat
Nina Simone - Sinnerman
Pearl Jam - Black
Portishead - Glory Box
Prince & the Revolution - When Doves Cry
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - Untitled #8
Slint - Good Morning, Captain
The Beatles - A Day In The Life
The Cure - A Forest
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The The - Uncertain Smile
The Velvet Underground - Venus in Furs
U2 - New Years Day
U2 - The Unforgettable Fire

De lijst is ook hier op Spotify te beluisteren:

De Spotify-lijst:

Nogmaals:

Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe. Graag COPY/PASTE toepassen van artiest – titel hierboven en niet zelf gaan typen (waardoor lidwoorden vergeten worden of titel-artiest omgedraaid worden, dat is voor mij lastiger te verwerken).
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd, mensen die meegestemd hebben dit jaar, mensen die getagd zijn voor een eindlijstje in De Witte Trui, mensen die lijstjes in het Radio 2 Top 2000 lijstjes hebben gepost en daar hebben meegediscucieerd (ik ga er gemakshalve even vanuit dat zij van lijstjes maken houden en daarom wellicht ook hier een lijstje willen insturen] en mensen die ik anderszin ken of in voorgaande jaren een lijstje hebben ingestuurd en/of aangeschreven zijn, krijgen een notificatie van dit bericht.

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).

123poetertjes , adri1982 , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Ataloona , Axel , Bartjeking , Cannondale , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , Choconas , Co Jackso , corn1holio1 , Dim , dircky007 , dominicano fonso , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , freakey , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Gretz , Gringo_m , Hedser , herman , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , Jester , JoaMuse , Johnny Marrissey , Joren999 , jorro , Joy4ever , kaj_666 , Kees-Jan , L_T_B , luigifort , Maartenn , Maestrov , Magick1 , Manfield , Mozzer , music4life , MVW , nelis , Nicolage Rico , panjoe , Pepino , postpunker , rolandobabel , Rvdz , SanderT , Simon77 , sokra , sq , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tbouwh , Tempel , the viking , VladTheImpaler , Waverick , west , wibro

Ik zal ook eens mijn punten noteren

5*: 1
4½*: 2-4
4*: 5-15
3½*:16-19
3*:20-24
2½*: 25
2*: 26-28
1½*: 29
1*: 30
0½*: 31-32

Mijn lijstje zojuist verstuurd. Voor mij is de kwaliteit van de top 32 ongeveer gelijk gebleven:

Uit: 3, 5, 7, 8, 9, 11, 15, 16, 18, 22, 23, 24, 28, 29, 31 (gemiddeld 16,6)
In: 2, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 18, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 (gemiddeld 16,5)

De kwaliteit van de top 32 blijft dus hoog, want meer dan de helft van de nummers waardeer ik met een 4,5* of hoger. En eigenlijk is er geen enkel nummer dat me totaal niet aanspreekt. Alleen maar voldoendes dus.

1-10: 5*
11-18: 4,5*
19-28: 4*
29-31: 3,5*
32: 3*

Het lijstje van Hedser was lijstje 116 ...nog 23 te gaan om het aantal van vorig jaar te evenaren.

We hebben 1 duidelijke koploper, 2 nummers die voorlopig strijden om de 2 overige podiumplaatsen, 5 nummers die lijken te strijden om de plaatsen 4 t/m 8, een duidelijke nummer 9 en 5 nummers die strijden om plaats 10.
De nummer 32 lijkt nu ook wel definitief vast te staan.

Ja, nu gaat het zelfs voor luigifort toch nog krap worden om actief te kunnen deelnemen.
Of heb jij die al in de pocket, johan de witt?

Ik denk niet dat hij zou willen dat het zo ver voor de deadline al binnen is

Hoppa, lijstje 120 verwerkt...het gaat lekker vanavond.

Finalelijstje ingestuurd. Vier nieuwe nummers in de top tien en slechts één kwijtgeraakt. Slechts twee nummers weten te stijgen, daar staan negen zakkers en zes zittenblijvers tegenover.

In: 3,8,9,10,11,13,19,21,22,24,25,26,27,28,32 [18,53]
Uit: 3,12,15,17,18,19,21,22,23,24,25,26,27,28,31 [20,73]

De verdeling van de sterretjes is als volgt:

1-7 5*
8-12 4,5*
13-18 4*
19-24 3,5*
25 3*
26-29 2,5*
30 2*
31 1,5*
32 1*

Hierbij de aantekening dat 3* vereist is om in aanmerking te kunnen komen voor een plekje in mijn persoonlijke Top 2000.

Zo, mijn lijstje is ingeleverd. Even de statistieken:

Uit: 1, 4, 5, 6, 7, 9, 14, 17, 18, 19, 21, 24, 29, 30, 32 (gemiddeld 15,7)
In: 4, 11, 12, 13, 18, 21, 23, 24, 25, 27, 28, 29, 30, 31, 32 (gemiddeld 21,9)

Grootste stijger: +8 (meerdere nummers)
Grootste daler: ...alle nummers stijgen t.o.v. van vorig jaar, nummers die er vorig jaar niet in stonden maar eerder (sinds 2014) wel er in stonden zijn ook allemaal gestegen.

Conclusie: de finale is enorm verzwakt. Ik ben dan wel mijn nummer 32 van vorig jaar kwijt, maar de nummer 32 van dit jaar slaat echt alles, veruit het zwakste nummer in een finalelijst tot nu toe en heeft w.m.b. niets in welke top 2000 dan ook te zoeken. Ik heb, afgezien van nummer 26 een volledige nieuwe bottom 10. Daarentegen ben ik 6 top 10 nummers kwijtgeraakt en heb ik er slechts 1 voor terug gekregen (vorig jaar zou dit nummer op de rand van de top 10 staan).
Volgend jaar gaan we het hopelijk weer beter doen, dit is echt heel erg pijnlijk...

Het lijstje van Joren was trouwens lijstje 125 ... nog 14 te gaan om het aantal inzendingen van vorig jaar te evenaren.

https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-roze.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gif https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gif https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-groen.gif https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-king.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-kwijl.gif
MuMeLadder Finale Opwarmparty @ Beatsense

Aanstaande zondag 5 december zullen de dj's van Orinoco Radio: kaj_666, Riesdude, Grafmat en chevy93) ons blij maken met de live-uitzending van de top 100 van de MuMeLadder. Voor het 10e jaar in successie is de ontknoping van onze eigen MuMeLadder - Top 2000 gekoppeld aan het mooie interactieve radio-event!

Het lijkt me daarnaast leuk om net als vorig jaar op Beatsense (wiki) een deel van de lijst te CSL'en zo alvast op te warmen voor zondag. Vorig jaar startte ik de Ladder-CSL bij nummer 1000, maar dat wordt qua tijd nu wat krap. We zullen nu beginnen ergens rond de 600. De nummers die voorbij komen kunje ook terugvinden in het Ontknopingstopic.

Gedurende de nachtelijke uren waarin de meeste mensen slapen zal ik de afspeellijst niet laten doorlopen, maar overdag zal er vrijwel constant muziek zijn. Om dan uiteindelijk in de nacht van zaterdag op zondag bij de nummer #101 te eindigen, waarna Orinoco het verder overneemt.

BeatSense heeft een chatbox voor interactie/gezelligheid (wel even een account aanmaken). En een SFW mode, als je liever geen videoclips wilt kijken tijdens werkuren Je kan ook gewoon luisteren zonder in te loggen. BeatSense heeft nog geen app, maar je kunt eventueel de website in een mobiele browser ook prima gebruiken.

Uitzendschema:

Woensdag 1/12: #655 t/m #580
Donderdag 2/12: #579 t/m #420
Vrijdag 3/12: #419 t/m #260 (ca.)
Zaterdag 4/12: #259 t/m #101 (+ Beatsense Afterparty)
Zondag 5/12: #100 - #1 (vanaf 13:00 op Orinoco Radio + Ladder Afterparty)

Vanavond gaan we om 21:00 van start. De andere dagen intunen vanaf ca. 8:30. Zaterdagochtend start ik de CSL wellicht een uurtje later.

MuMeLadder 2021 | BeatSense
https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-roze.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-rood.gif https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-blauw.gif https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-groen.gif https://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-king.gifhttps://www.forumsmileys.nl/smileys/cheerlie-kwijl.gif

123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aerobag , aERodynamIC , andré , Andres4 , Angelo , AOVV , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , Ceasar , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , dumb_helicopter , dvdschaaf , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , esteban , Etiul , Fathead , Finidi , forzautregivo , freakey , Frenkie! , Funky Bookie , Gebruiker43757 , Gele Stift , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , hoolie55 , HugovdBos , iamsander , inquestos , jassn , jeroentjuhh , Jester , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , L_T_B , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Maartenn , madmadder , Maestrov , Magick1 , Manfeld , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , music4life , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , panjoe , pauljojo , PB 82 , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Rvdz , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack
(Stuur een pm als je op de taglijst wilt of er liever niet meer op staat.)

Ik ga voor 2022 een nummer nomineren dat dicht bij een Nederlandstalige smartlap komt, maar het is wel de beste allertijden en heeft nog wel wat andere elementen. Vandaag besloten. Het zou me prettig verrassen als het de lijst haalt en het is wel een soort klassieker, maat ook in de top 2000 stond het schandalig genoeg nooit.

Verder worden het zes Nederlandstalige nummers en een herkansing uit mijn lijstje van dit jaar. Sowieso minimaal 40 jaar oud allemaal. En er zal ook wel iets van Boudewijn de Groot en iets van Robert Long bij komen en een Bannink/Schmidt liedje.

Klaar!

Gevoelsmatig is dit een mindere finale dan vorig jaar, al onderschrijven de cijfers dat amper.

Uit: 2, 3, 6, 7, 8, 10, 12, 18, 19, 21, 26, 27, 28, 30, 32 (gem. 16,6)
In: 3, 5, 7, 8, 11, 12, 13, 16, 18, 20, 21, 26, 29, 31, 32 (gem. 16,8)

Mijn nummer één is dezelfde als vorig jaar, en het jaar daarvoor, en het jaar daarvoor, en het jaar daarvoor, en het jaar daarvoor. Ook de traditie van ieder jaar een andere nummer laatst hou ik netjes in stand. Grote stijgers en dalers zijn er eigenlijk niet. Al met al best een saai lijstje dit jaar.

Lijstje ingestuurd. 7 nummers uit mijn top 10 weg ten opzichte van vorig jaar, maar toch scoren de nieuwe nummers gemiddeld net iets hoger dan de verdwenen nummers (15,1 om 15,9).

Het helpt wel mee dat mijn #32 van vorig jaar eruit is gevallen (godzijdank) en ik een nieuwe #1 kon kiezen. In ieder geval een herstel na de toch wat mindere finale van vorig jaar, al zou ik mijn nummer 1 van 2 jaar terug graag weer terug zien keren. Onderin heb ik 2 nummers die sinds jaar en dag in de finale staan, maar -helaas- van geen wijken willen weten.

Ik zie nu dat ik mijn nummer 29, 30 en 31 in de beginjaren wel eens op 1 had staan - wel grappig hoe smaak kan veranderen.

Onweerwolf
herman schreef:
Ik zie nu dat ik mijn nummer 29, 30 en 31 in de beginjaren wel eens op 1 had staan - wel grappig hoe smaak kan veranderen.

Ik zou eigenlijk willen dat ik van iedereen alle stemmen die hij of zij ooit heeft uitgebracht in een bestand had staan.

Dat zou echt een goudmijn zijn.

Mijn eerste nummer 1 heb ik nu op 20 staan. Mijn nummer 29 stond het tweede jaar ruim in het linkerrijtje. Terwijl toen een grote favoriet van nu (Love. geen finalist meer helaas) op 26 stond. Mijn smaakverschuiving was voor een deel al geweest voor dat de ladder begon en was in de begintijden nog wat extremer dan nu en gaat niet zover als die van Herman. Maar mijn nummer 30 had eind jaren '90 mijn nummer 1 kunnen zijn geweest en mijn huidige nummer 7 had ik toen waarschijnlijk op 32 gezet. En nummer 10 op 31.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.