MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
Bij mij is dit eruit gekomen:

1. Rock/Pop, EMI
2. Rock, 4AD
3. Rock/Dance, Factory
4. Rock, I.R.S.
5. Electronic / Avant-Garde, Ink
6. Pop, Some Bizarre
7. Rock/Pop, Slash
8. Electronic, Fantasy
9. Reggae, Wackies
10. Folk/Electronic, R.A.W.
11. Rock, Rough Trade
12. Funk, 99
13. Rock, Epic
14. Wereld/Hip-Hop, Charisma
15. Electronic, Elektra

Ik moet nog heilig in een paar platen duiken, zal een karige top 8 worden, maar wel eentje van niveau

herman, jouw 4 en 6 staan bij mij op 2 en 5. Kan nie missen

zaaf
https://cdn.unitycms.io/images/39g022uPqD1B-DlLV8irsV.jpg?op=focus&val=1200,675,1000,1000,0,0,436,275&sum=IB2v3ULWIPw

Nou het was weer een festijn. Wat een feest zal de opsomming dan wel niet zijn. Ik spreek u morgen.

herman schreef:
6. Pop, Some Bizarre
Wat een lollige teaser met die genres en labels. Ik dacht even dat we een match hadden met dit album, maar blijkbaar halen we zelfs dat niet eens (heb inmiddels wel uitgepuzzeld welk album jij hebt gekozen ). Zo te zien word ik met het oplopen van de jaren wel een stuk eenkenniger qua genre.
1. (Metal, EMI)
2. (Metal, Megaforce)
3. (Metal, Roadrunner)
4. (Metal, Megaforce)
5. (Metal, Metal Blade)
6. (Score, Antilles)
7. (Rock, Mercury)
8. (Rock / Metal, Vertigo)
9. (Rock, Vertigo)
10. (Rock, Virgin)
11. (Rock, EMI)
12. (Neoklassiek, ECM)
13. (Punk / Metal, Dogma)
14. (Avant-Garde, Some Bizzare)
15. (Metal, Par)

1. Rock / Dance, Factory
2. Rock, 4AD
3. Rock, Island
4. Rock, Chicken Jazz
5. Pop / Rock, A&M
6. Electronic, Fantasy
7. Avant-Garde, RCA
8. Rock, I.R.S.
9. Rock, Sire
10. Rock, Charisma
11. Avant-Garde, Virgin
12. Pop / Electronic, Mercury
13. Pop / Electronic, Virgin
14. Rock, Statik
15. Pop / Rock, Korova

EvilDrSmith schreef:
Wat een lollige teaser met die genres en labels. Ik dacht even dat we een match hadden met dit album, maar blijkbaar halen we zelfs dat niet eens (heb inmiddels wel uitgepuzzeld welk album jij hebt gekozen ). Zo te zien word ik met het oplopen van de jaren wel een stuk eenkenniger qua genre.

Ik heb ook even gekeken wat er nog meer op Some Bizarre is uitgekomen in 1983. Die van jou kunnen er volgens mij 2 zijn, allebei interessant, maar mij onbekend... de ECM-plaat heb ik wel langs zien komen, maar van deze artiest heb ik onlangs al een ander album geprobeerd en daar heb ik wel even voldoende aan.

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/4657

China Crisis - Working with Fire and Steel (18)

210 p - 13 x genoemd - 1 HP (door nico1616 )

Succesvolle tweede van het inmiddels aangevulde duo China Crisis. Vleugje wave, vleugje postpunk, het synthpopgeluid is mede door producer Mike Howlett ietwat verduisterd, en de songs zijn sterk.

dix
Aaaah, we worden weer wakker met iets sluimerends.

Geen goede start hier.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15

11. China Crisis - Working with Fire and Steel (1983)

Nancy en Ronald zagen dat t goed was (hopelijk komt Ronnie volgend jaar nog in clipvorm voorbij)

Fijn begin en hoog in mijn lijst. Tragisch en mysterieus

Rudi S schreef:
Geen goede start hier.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15

Valt me van je tegen, ik had verwacht dat je nu al minstens 5 treffers zou hebben.

On-topic: dit album van China Crisis een klein half jaar geleden eens gecheckt, en dat viel helaas vies tegen. De bekende single blijft wel meer dan prima..

12. China Crisis - Working with Fire and Steel (1983)

GrafGantz schreef:
(quote)

Valt me van je tegen, ik had verwacht dat je nu al minstens 5 treffers zou hebben.

Ja extra pijnlijk omdat ik altijd 500 % inzet toon.

Hmmmm, vreemde eerste. Totaal niet verwacht of zien aankomen. Wishful Thinking is wel echt heerlijk tho, pure heavenly 80s bliss of niet dan luigifort?

Waar bliss is is luigifort

dix
Rudi S schreef:

Ja extra pijnlijk omdat ik altijd 500 % inzet toon.

China Crisis, Nomen est Omen. Je zat duidelijk niet bij de juiste bookmaker met die enorme inzet

zaaf
https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/3473

Fall, The - Perverted by Language (33)

211 p - 11 x genoemd - 1 HP (door dix )

Smith en consorten, een stuk populairder dan vorige editie. Dit is het eerste album waarop mevrouw Smith, Brix, zich roert. En het laatste voor label Rough Trade, dat zich vel meer richtte op de carriere van The Smiths (sic). Sterke plaat met felle uithalen en nummers die zich langzaam opbouwen.

Casartelli (moderator)
Had China Crisis niet in de eindlijst verwacht, maar 't is wel een leuke verrassing. Titelnummer is hier royaal favoriet, op de bekende single zou ik zelf niet aangeslagen zijn (maar aangezien iemand anders in het huishouden dat wel deed...). 15e plek is precies goed.

Deze van The Fall ken ik verder niet.

15 [15] China Crisis - Working with Fire and Steel

Jaaaaa, mijn #2. Topplaat

Brix heeft net een nieuwe single uit trouwens.

Leuk dat deze het haalt.

13. China Crisis - Working with Fire and Steel

Zoet gevooisde Mark, altijd goed.
Op 14 hier .

johan de witt schreef:
Brix heeft net een nieuwe single uit trouwens.

Leuk dat deze het haalt.

Fast Net
Lekker fast rockertje

Ja, knipoog naar Adult Net denk ik

Ik neem nog een pepermuntje

China Crisis meh, The Fall yeh.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.