MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Album van het jaar top 15 (nu: 2023)

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Was het een lijst geweest van meest gedraaide albums in 1992, dan had deze ook zeker in mijn TOP 10 gestaan. Niet aan gedacht, maar heerlijk eigenzinnige, freaky adhd-plaat.

Freaky ADHD.. ja, dat verklaart misschien wel waarom hij in m'n lijstje staat.
Ben je ook fan van Queen Adreena?

voskat schreef:
(quote)

ik wel in elk geval , zie ook De top 100 van... #2 (ranja) - MusicMeter.nl

voskat schreef:
Zeer zekers ende wis en waarachtig! Jij ook fan van Ruby Throat?

ranja schreef:
(quote)

ik wel in elk geval , zie ook De top 100 van... #2 (ranja) - MusicMeter.nl

Oeh, altijd leuk om te lezen.
Eigenlijk totaal idioot dat QA zo onbekend is gebleven. Komt ook wel een beetje door hun onhandelbaarheid.
Ik heb in de loop van de jaren drie gelegenheden gehad om ze live te zien. Alle drie werden gecanceld.

Katie Jane is er namelijk heel goed in om plotseling van de aardbodem te verdwijnen. Blijkt ze dus op een boot te leven met haar man en dochter.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Zeer zekers ende wis en waarachtig! Jij ook fan van Ruby Throat?

Vind ik weer wat minder. Ik mis de hard/zacht dynamiek.

Crispin Gray is sws één van de beste gitaristen van de afgelopen 30 jaar. Alsof die met scheermessen speelt.

voskat schreef:
(quote)

Vind ik weer wat minder. Ik mis de hard/zacht dynamiek.
En deze? Feitelijk Ruby Throat maar onder andere naam en een stuk harder / experimenteler
Liar, Flower - Geiger Counter (2020) - MusicMeter.nl

Ik heb Daisy Chainsaw ook 1x gezien - maar dat was na hun 2e album dus zonder Kate Jane, sterker nog, de 2e zangeres was toen ook al opgestapt dus Crispin zong... bijzonder zeg maar

ranja schreef:
(quote)
En deze? Feitelijk Ruby Throat maar onder andere naam en een stuk harder / experimenteler

Oh ja, Liar Flower.. daar had ik een stukje van gehoord, maar vergeten verder te kijken. Zal ik nog eens doen.

Ik heb Daisy Chainsaw ook 1x gezien - maar dat was na hun 2e album dus zonder Kate Jane, sterker nog, de 2e zangeres was toen ook al opgestapt dus Crispin zong... bijzonder zeg maar

Heeft iemand überhaupt ooit Katie Jane in het echt gezien? Begin nu serieus te twijfelen..

voskat schreef:

Heeft iemand überhaupt ooit Katie Jane in het echt gezien? Begin nu serieus te twijfelen..

Ja, dat wel dus, op Lowlands zoals ik in het top 100 topic schreef Overduidelijk de enige echte

zaaf
nou, mij benieuwen of BlackFinch, Bonk, EvilDrSmith, Finidi, Jacoto, Koenr, Manfield, Simon77, Teunnis, voskat vandaag nog de tijd kunnen vinden...

ranja schreef:

Nee, maar nu wel! Tijdens het maken van de 1993-lijst aan het luisteren en ze flikte 't 'em dus weer! Zo'n nummer als 'My Brain Is Lit Like An Airport' is weer fantastisch ontregelende waanzin! Love it. Thnx man.

En nee, ook ik heb haar nooit live gezien. Al weet ik het niet zeker, ik was namelijk wel aanwezig op Lowlands 2000 en daar speelde toen ook QueenAdreena. Kan het me alleen niet meer goed heugen. Ik ging toen heel vaak naar shows en festivals... My Brain Is Like A Swiss Cheese.

zaaf
https://www.eurovision.de/geschichte/niamhkanagh101_v-contentxl.jpgniet zo verrassend als vorig jaar, maar ik ben toch redelijk onder de indruk van uw strapatsen!

Ben net te laat weer, vrees ik...

zaaf
als je maar lang genoeg wacht...

dix
Moet ik de wekker zetten voor nr 15, zaaf?

dix schreef:
Moet ik de wekker zetten voor nr 15, zaaf?

Huh? Bij de zonopkomst van de Sufferbus?

Ik kijk morgen voor de de schemering wel hoe de vlag erbij hangt.

Ik heb 2 vragen, maar ik zal ze later stellen.

zaaf
wekkertje voor dix!

https://db3pap005files.storage.live.com/y4mQh4186m3EzMk9okHrKKvcloZ1n_qIuVVw2pQ13dWMwalQ9T6Wxh0I9EgnzEcKCBunpZp_h0qWiAjsa03wnA4Yq97e9rMDeKGLfHoGhe6uJMvBUhXrL0dYdDHHOOFgmKcLpMBSvYtHUu29EtdPl0BKd1rxB9qrsAomenqw_9fB8sqKe9O51ioJI0Zl7UZEx4o?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/7471

God Machine, The - Scenes from the Second Storey ()

214 p - 12 x genoemd - 1 HP (door Jacoto en EvilDrSmith )

Jaja, misschien door enig plugwerk, maar ik ben toch tamelijk verbaasd (hoewel, het is nummer 15…). Vorige editie nog geplaatst in 1992. Stevige industrial rock, door gasten uit San Diego, die overstaken naar Europa. Mede door het korte bestaan van The God Machine, omdat bassist Jimmy Fernandez al zeer jong door een hersenbloeding stierf, kreeg de loopbaan van frontman Robin Proper-Sheppard een andere, maar zeker interessante wending.

Heb ik ook.

8. The God Machine - Scenes from the Second Storey

jordidj1 helemaal afgevloerd door The Blind Man of niet dan!?

dix
Godallemachtig

dix schreef:
Godallemachtig
Je gaat me toch niet vertellen dat jij 'em nu NIET in je lijst hebt staan? Dat zou toch wel heel erg... erg zijn.

Johnny Marr schreef:
Heb ik ook.

8. The God Machine - Scenes from the Second Storey

jordidj1 helemaal afgevloerd door The Blind Man of niet dan!?

Word up, bij mij op 12

Ik had hem al aangekondigd in de lagere regionen:

13. The God Machine - Scenes from the Second Storey

Gelijk al een voltreffer met de The God Machine, mijn nummer één. Ik zie dat ik met die eerste plaats in goed gezelschap ben.
Schitterend album toen en ook na herbeluistering nu absolute top!

dix
EvilDrSmith schreef:
(quote)
Je gaat me toch niet vertellen dat jij 'em nu NIET in je lijst hebt staan? Dat zou toch wel heel erg... erg zijn.

Gezakt van 1 naar 2 maar nog steeds podium.
En nu dus de allergoedstbeste nr 15 everooit.

zaaf
wataboutnr14dan

https://db3pap005files.storage.live.com/y4mLPqWf5foIVsp9r7W5nuuDJD5_hWXaFiV0rzbMzEXhUQhHcTKpcgUiAP3fTpnZXhMQBDNcXhb_pK44VxrAJu1v_psk9RtW0XmkDkXJk-qSCnpnxieuBU0sBt4eFQPgLQ0jBB7TCdBYBCvAiMboHY-ivWamPFDP6K7DwW0q9_jO0AgiMjqbwTHk_GHyxU7ADTK?width=26&height=26&cropmode=none https://www.musicmeter.nl/album/9901

Autechre - Incunabula (11)

220 p - 12 x genoemd - 1 HP (door dix )

Debuut van Rob Brown en Sean Booth, Mancunians. Eind jaren 80 al flink populair in de hippe UK musicscene met hun elektronica met invloeden van de jaren 80 elektro en hiphop. Maar als ze beticht worden van het helpen tot stand komen van de IDM, vinden ze dat 'silly'.

dix
Mijn nummers 1 en 2 zijn al gepasseerd en nummer 3 gaat vast niet meer verschijnen.
Al schieten we nu 13 x in de Pearl Pumpkins Mode, u zult mij verder niet horen klagen.

Deze kende ik nog niet. Staat nu op de speakers.
Klinkt wel zo leuk dat ik een paar liedjes ga toevoegen aan m’n instrumentale werkdagplaylist

Edit 12:21 Mevrouw Etta vindt het zenuwlijermuziek en heeft mij vriendelijk doch resoluut verteld dat het uit moest. Zo gaan dat soort dingen

Zo dan, die had ik eigenlijk niet verwacht, ondanks mijn 3e plek. Maar die 1e plek bij dix tikt natuurlijk lekker aan...

3. Autechre - Incunabula
13. The God Machine - Scenes from the Second Storey

Gast
geplaatst: vandaag om 02:38 uur

geplaatst: vandaag om 02:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.