MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:
01/08: Grima - Gloomy Heart of the Coldest Land (EvilDrSmith / 8 / 7,29)
03/08: Gaerea - Mantle (Interlude / 10 / 6,98)
06/08: Dreadnought - Gears of Violent Endurance (Don Cappuccino)

7,4

Knappe track!

Dit ligt helemaal in m'n straatje Don Cappuccino, je komt weer maar eens met die kwaliteit hé? Vooral de giftige vocalen zijn echt m'n ding, heb je nog tips in die richting meester Mike??

7,9

Ha, eindelijk weer eens een vrouw met een originele vocale performance, en niet met van die inwisselbare run-of-the-mill-gruntjes. Het is meer hysterisch hees thrashy. Ook de clean vocals van de andere zangeres hebben iets dreigends, iets van "aai poes-aai poes-rotkat!" in zich, en niet van die navelstarende, feeërieke shoegaze-zangpartijtjes. Hoe suikerspinnenzoet 't ook lijkt, ze is niet te vertrouwen. En zelfs een stukje a capella female close harmony! Het moet niet gekker worden zeg.

Door deze vocalen en de sterk atmosferisch-gerichte compositie moet ik zelfs... ja, ja... ik ga het schrijven... en ik krijg al bijna kippenvel bij de gedachte.... aan een iets minder thrashy en wat meer proggerichte variant van Dawn Crosby's almachtige debuut van Fear Of God. Terecht of niet , maar alleen al de associatie die het oproept geeft bonuspunten.

Ja, ik ben ook erg lekker gemaakt door dit nummer. Thnx Don, ik ben zelfs enthousiaster dan jij.

8,5

06/08: Dreadnought - Gears of Violent Endurance (Don Cappuccino / 7 / 7,54)
10/08: Vermin Womb - Sad Clown (My Spiritually Rotten Second Reply) (Interlude / /)

EvilDrSmith schreef:

Ja, ik ben ook erg lekker gemaakt door dit nummer. Thnx Don, ik ben zelfs enthousiaster dan jij.

Nou, ik moet zeggen dat het nummer na meerdere luisterbeurten steeds overtuigender wordt, op zijn minst een 8 nu.

Het album (The Endless) verschijnt op 26 augustus. De andere single (Midnight Moon) is ook sterk.

Lekker bakje teringherrie

7,5

odi
6,5

5 sorry

Gezien de lengte en de fade-in lijkt het nummer wel een interlude, Interlude.
Ik krijg vreemd genoeg associaties met Ben Cramer, en de subtitel zorgt voor een kleine glimlach.

6

10/08: Vermin Womb - Sad Clown (My Spiritually Rotten Second Reply) (Interlude / 8 / 6,55)
15/08: Teethgrinder - Dystopia (Interlude / /)

Het laatste nummer van de plaat, verklaart mede de outro van de laatste 3 minuten

Ik ben niet metal genoeg om met 30+ graden naar deze muziek te luisteren, dit komt later in de week wel.

odi
7,3

Inmiddels is de temperatuur gedaald tot een gemoedelijke 21 graden en ik vind mezelf best metal genoeg.
Deze grind bevalt me dan ook stukken beter dan die vorige van Vermin Womb. Lekker afwisselend ook, met vleugjes crust, sludge & black, en dat liefst acht minuten lang. Een grindrecord?
Wel een (te?) lang outro, maar het is dan ook de afsluiter van het album, lees ik.
Toch ben ik maar metal van korte duur, want nu ga ik weer Zomergasten verder terugkijken.

8

Don Cappuccino schreef:
Ik ben niet metal genoeg om met 30+ graden naar deze muziek te luisteren, dit komt later in de week wel.
Zelfs de hoosbuien van gisteren waren niet verkwikkend genoeg om je weer metal genoeg te maken?

Vermin Womb: stampt lekker door, maar ook niet meer dan dat.

6,5

Teethgrinder: de manier waarop de drums abrupt switchen van timing in de eerste minuten van dit nummer vind ik heel onnatuurlijk, klinkt alsof het nummer skipt (en dan bedoel ik niet de d-beats). Daarna wordt het nummer wat interessanter met midtempopassages, maar de drums zijn te overdreven hoekig voor mij. Ik wil meer in die vieze grooves kunnen liggen, dit is allemaal te veel naar voren leunen. Voor de rest wel een lekker nummer. Het ''atmosferisch'' outro is gaaf gedaan, maar is inderdaad net iets te lang.

6,8

10/08: Vermin Womb - Sad Clown (My Spiritually Rotten Second Reply) (Interlude / 8 / 6,55)
15/08: Teethgrinder - Dystopia (Interlude / 7 / 7,66)
19/08: Wrang - Voorwaarts! De nacht roept (Interlude / /)

Ik post maar weer een nieuwe

Gast
geplaatst: vandaag om 20:32 uur

geplaatst: vandaag om 20:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.