MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:

01/04: Mors Principium Est - Valley of Sacrifice, Pt. 1 (Dieter / 9 / 6,94 )
03/04: Ultha - Bathed in Lightning, Bathed in Heat (Odi / 12 / 8,02)
05/04: Muster - Diggerman (The_CrY / /)

EvilDrSmith schreef:
8,5 (met kans op verhoging)
Johnny Marr schreef:
Dit dus. Ik verhoog naar een 9,5. Wat een ziekelijke track, ziek briljant.
En dit dus ook. Inmiddels een paar luisterbeurten verder en die kans is dik ingelost. Vooral de xylofoon (?) die in de eerste helft als een rode draad met een dromerig Leitmotiv hevig contrasteert met de intense black geeft net die extra meerwaarde aan de verbluffende sfeer. Ook het tweede deel waar ze in de overdrive gaan weet de band op oppermachtige wijze te overtuigen. Mindblowing. Veel beter dan dit heb ik het dit jaar nog niet gehoord. Na iedere luisterbeurt stijgt het nummer een paar tienden.
Inmiddels staat Ultha op een 9,2.

Muster: wwwwoooooossssshhhh, timewarp! Alsof ik in Barabas' teletijdmachine naar de vroege jaren 90 word terug geworpen met ringbaardjes, houthakkershemden en een vuige mix tussen vettige grunge en stonermetal. Ultramega OK anyone? Die break op 1'32" bezorgt me zelfs even kippenvel. Ook behoorlijk gave shit, zeg!
Ik ben pas de tweede luisteraar van het liedje, terwijl het nummer al enkele weken geleden geüpload is....

8,3

Best vette, agressieve stoner.

7,2

Inhaalslag, tracks geluisterd waar ik interesse in had

E-L-R: 7 (klonk fijn, maar niet opzienbarend)
Napalm Death: 8 (blijft heerlijk hoe energiek en venijnig de band uit de hoek komt)
Ultha: 9 (meesterlijke dynamische gure atmosferische blackmetaltrack, gehele plaat is fantastisch)
Muster: 6 (instrumentaal wel cool, wat grunge, oude Tool ten tijde van Undertow ook wel, zang bevalt me niet)

odi
6,5

Aanvullingen ook bijgewerkt

03/04: Ultha - Bathed in Lightning, Bathed in Heat (Odi / 13 / 8,15)
05/04: Muster - Diggerman (The_CrY / 11 / 7,31)
08/04: Hällas - Elusion's Gate (Dieter / / )

7,5

Weet niet of dit helemaal in het topic past, maar lekker is het wel.

Voor mij past dit zeker in het hokje 'Hardrock'. Voor de afwisseling lijkt het me ook prima toch?

8

9

Weer een heerlijke nieuwe plaat van Hällas!

Ik dacht Hällas toch gaver te vinden dan wat ik nu hoor. De zang klinkt niet lekker: wat wiebelig, onzeker en ielig en de zanglijnen lijken wel los óp de muziek te zijn gelegd, in plaats van dat het een geheel is. Daarentegen wel leuke 80s metalgitaarlijntjes, Maidenesque drumpatroontjes en van die catchy keyboardlijntjes. Het doet me erg denken aan High Spirits, maar dan toch een minstens een niveau minder. Vooral door de zwakke zang, maar ook door de nogal krakkemikkige productie dat onnodig nadrukkelijk de 80s DIY-mentaliteit nabootst. Was me eerder niet zo opgevallen (of ik had me er niet zo aan gestoord), maar ik hoor het nu ook op hun vorige albums. Toch jammer.

6,8

Toffe track, ademt behoorlijk wat lucht uit een ver verleden uit, maar dan op een dynamische eerder dan een verstofte manier.

7,5

odi
5,5

03/04: Ultha - Bathed in Lightning, Bathed in Heat (Odi / 13 / 8,15)
05/04: Muster - Diggerman (The_CrY / 11 / 7,31)
08/04: Hällas - Elusion's Gate (Dieter / 9 / 7,25)
10/04: Meathook - Maggot Filled Resurrection (B.Robertson / / )

Ik pas

Niet eenieders meug, kan ik me voorstellen. Een beklemmende, dreigende sfeer wordt neergezet, maar met name de drums storen me hier wel.

6,5

Nope, ook mijn meug niet. Van die typische Unique Leader-brutal death waar er duizenden van zijn en allemaal volstrekt inwisselbaar klinken. Deze band klinkt dan nog iéts, met de klemtoon op de accent aigu, afwisselender. Beklemming of enige vorm van dreiging hoor ik er niet in, alleen lompe agressiviteit die door de eentonigheid en gebrek aan dynamiek volledig doodslaat/doorslaat naar verveling.
Dan vond ik destijds Meathook Seed een leukere band.
5

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.