MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:
odi
5

Drums zijn echt zwaar ruk en waanzinnig rommelig gespeeld, gitaargeluid is zo lelijk dat ik amper kan horen wat er gespeeld wordt en de zang is maar wat diep gegrunt zonder al te veel karakter, ook heb ik het gevoel dat ze bij vlagen echt langs elkaar heen spelen qua timing, wat vooral door het drumwerk komt. Ook nergens iets van een groove te vinden. Hier kan ik helemaal niks positiefs uithalen. In deze stijl zijn genoeg andere bands die wel goed kunnen spelen en een herkenbare song kunnen schrijven. Alvast sorry, maar ik kan niet hoger komen dan een:

2

Haha wat is dit slecht! Ik haal de 2 punt van Don niet eens. Nog nooit heb ik een 1 gegeven, maar Vleeshaak krijgt deze eer zeer verdiend. Wat een bagger! Nou vooruit.. 1,5

Dat is misschien ook wel wat: de slechtste nominatie van het jaar aanleveren. Liet zich ook moeilijk toevoegen om alle gegevens erbij te vinden maar het bandje heeft wel een labeltje gevonden dat hun werkje uitbrengt op CD. Niet dat ik jullie nou zit te trollen met deze inzending maar de songtitel stemde mij vrolijk met zombie-thematiek en van de nieuwe vrijgegeven Kreator track werd ik niet blij en Temple of Void verzandde in langdradige middelmaat. Verder heb ik geen verstand van daadwerkelijk musiceren dus zal de track nog een keer luisteren met de omschrijvingen ervan in gedachten. Morgen maar wat beters

Dit is niet best nee

3

Had iets veel ergers verwacht, eerlijk gezegd.

6

Voor Hällas nog een 7 maar voor mij niet echt metal.

Mag Eddie ook inhaken op dit forum? Muzikaal nog niet eens zo slecht, maar waarom worden er emmers met daaroverheen vuilniszakken als basdrums gebruikt. Daarnaast verwacht ik in dit genre ook wel wat meer dan alleen maar een hoge snelheid en een lekkere grunt. Ik mis toch wel het technisch gepiel. Omdat het ook weer niet heel erg slecht is kan er wel een kleine voldoende vanaf. Er is gelukkig al veel beter spul in het betere hak en beuk genre uitgekomen dit jaar.

6

01/04: Mors Principium Est - Valley of Sacrifice, Pt. 1 (Dieter / 9 / 6,94 )
03/04: Ultha - Bathed in Lightning, Bathed in Heat (Odi / 13 / 8,15)
05/04: Muster - Diggerman (The_CrY / 11 / 7,31)
08/04: Hällas - Elusion's Gate (Dieter / 9 / 7,25)
10/04: Meathook - Maggot Filled Resurrection (B.Robertson / 11/ 4,59)
12/04: Septicflesh - Neuromancer ( gigage / / )

Het Griekse Septicflesh timmert al weer een tijdje aan de weg. Het hoogtepunt was het livealbum met heus orkest en twee koren. Septicflesh - Infernus Sinfonica MMXIX (2020) - ook op youtube te vinden. Symphonic Deathmetal dus. Album release 20 mei.

Afgelopen weekend nog live gezien, was een heel goed concert.

7,5

7,25

odi
7,5

8 Heerlijke Morbid Angel sound

Dieter schreef:
8 Heerlijke Morbid Angel sound

Die mis ik even, Morbid Angel is niet direct de eerste band waar ik aan dacht.

Septicflesh en Morbid Angel zou ik ook niet in eerste instantie op een hoop gooien, maar na dat Griekse intro was die eerste (en rode draad-)beukriff idd opvallend Morbidiaans.
Verder volgt de band haar eigen Hellenistische pad, dat wel een lekkere, degelijke wandeling is, zonder echte hoogtepunten.

7,5

aslan (crew)
7,7

01/04: Mors Principium Est - Valley of Sacrifice, Pt. 1 (Dieter / 9 / 6,94 )
03/04: Ultha - Bathed in Lightning, Bathed in Heat (Odi / 13 / 8,15)
05/04: Muster - Diggerman (The_CrY / 11 / 7,31)
08/04: Hällas - Elusion's Gate (Dieter / 9 / 7,25)
10/04: Meathook - Maggot Filled Resurrection (B.Robertson / 11/ 4,59)
12/04: Septicflesh - Neuromancer ( gigage / 12 / 7,37 )
14/04: Miseration - Reign of Fate (Dieter / / )

op zich best een lekker nummer. Ik wordt alleen een klein beetje kriebelig van die heldere vocalen en ik vind het een beetje over-geproduceerd, dat haalt de ziel er wat uit vind ik. Maar Eddie is verder wel nieuwsgierig naar de rest van de plaat. Als die ook van dit niveau is dan kan ik best van genieten denk ik.

7,5

aslan (crew)
7

Eerst Septicflesh nog inhalen: lekker nummer toch weer van de Grieken. Lekker doomy riffwerk, de gekende symfonische bombast (zoals steeds worden die invloeden best subtiel in het geheel verwerkt) en de machtige vocalen van Spiros Antoniou.

7,8

De track van Miseration ligt eigenlijk aardig in het verlengde van Septicflesh, maar dan vind ik de Grieken toch wel een tikje smeriger en grootser klinken. Maar meer dan prima track nog steeds, hoor!

7

6.4

De vocalen doen me wat minder.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:50 uur

geplaatst: vandaag om 17:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.