MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2022

zoeken in:
7,5

Al had ik er wel iets meer van gehoopt.

7,5

Blut Aus Nord: 7,5
Astronoid: 7

Prima popsong, eigenlijk.

7,2

02/05: Haunter - Chained At The Helm Of The Eschaton (Don Cappuccino / 10 / 7,73)
05/05: Remains - Bloodthirst (B.Robertson / 8 / 7,13)
07/05: OU - Mountain (Don Cappuccino / 14 / 6,40)
09/05: WAKE - Swallow the Light (Interlude / 9 / 7,75)
12/05: Dinbethes - Venijn (B.Robertson / 11 / 7.47)
14/05: Lorna Shore - Sun/Eater (gigage / 10 / 7,39)
16/05: Luminous Vault - Regeneration (Don Cappuccino / 9 / 7,52)
19/05: Hangman's Chair - An Ode To Breakdown (Interlude / 9 / 7,03)
21/05: Blut Aus Nord - Tales of the Old Dreamer (Don Cappuccino / 14 / 7,57)
23/05: Astronoid - Eyes (Dieter / 9 / 7,08)
26/05: Imperial Triumphant - Maximalist Scream (B.Robertson / / )

Extra punten van Blut Aus Nord meegenomen en ook van Dinbethes waren er een paar ronden eerder twee blijven liggen.

Dat is een redelijk complex plaatje. Na 3x luisteren kom ik tot de conclusie dat dit gewoon goed is: 7,5

5

Eerlijk is eerlijk, ik heb hem niet 3x beluisterd.

De audioversie heeft weer betere geluidskwaliteit:

Klinkt als een voortzetting van de sound van hun vorige plaat, erg vet dus. Dwingende baslijnen, door merg en been gaande schreeuwen en een algehele sound die associaties met een in decadentie en corruptie vervallen futuristische grootstad oproept. En een gastbijdrage van Voivod's Denis "Snake" Bélanger.

8,2

7tje

Haunter - Chained At The Helm Of The Eschaton (Don Cappuccino / 10 / 7,73)
05/05: Remains - Bloodthirst (B.Robertson / 8 / 7,13)
07/05: OU - Mountain (Don Cappuccino / 14 / 6,40)
09/05: WAKE - Swallow the Light (Interlude / 9 / 7,75)
12/05: Dinbethes - Venijn (B.Robertson / 11 / 7.47)
14/05: Lorna Shore - Sun/Eater (gigage / 10 / 7,39)
16/05: Luminous Vault - Regeneration (Don Cappuccino / 9 / 7,52)
19/05: Hangman's Chair - An Ode To Breakdown (Interlude / 9 / 7,03)
21/05: Blut Aus Nord - Tales of the Old Dreamer (Don Cappuccino / 14 / 7,57)
23/05: Astronoid - Eyes (Dieter / 9 / 7,08)
26/05: Imperial Triumphant - Maximalist Scream (B.Robertson / 10/ 7.16 )
28/05: Vanaheim - Reuzenspraak (gigage / /)

Epic Folk metal met grunts in je moerstaal. Debuutalbum Een verloren verhaal is in eigen beheer uitgebracht.

7

Niet mijn ding, maar ik kan horen dat de track sterk in elkaar zit met een interessant verloop.

Goeie track, helemaal eens met mijn voorganger:

7

Hier word ik toch wel heel vrolijk van en het is ook nog heel goed gedaan.
Op naar het album.
8,5

Astronoid: lekker sfeertje, maar ik ben niet heel erg kapot van die nogal androgyne zangstijl. Maakt het wel érg poppy, wat AOVV al aangaf.
7

Imperial Triumphant: diffuus, dissonant en dwangneurotische metal in een dwangbuis. You want it ugly? You get it even uglier. Wel even wennen, vooral hoe het nummer aanvangt vind ik nogal lastig te verteren. Tweede deel met Snake en jazzy intermezzo's spreekt me meer aan.
7,3

Vanaheim: ik luister steeds minder naar dit type metal, wat ik in het verleden wel heel vaak deed. Folkmetal is toch een beetje de nieuwe variant aan het worden van Europese noughties powermetal die labels als LMP/Limb uitbracht. Bombastisch, krachtig, prachtig uitgevoerd, geitenkuttenvet geproduceerd en alles is om door een ringetje te halen, maar totaal niet onderscheidend. Epica met een folktwist. Ik zie de meute al op en neer hossen op W:O:A. Ik mis iets schurends. Al krijgt de accordeon-meets-gitaar-solo halverwege het nummer natuurlijk wel bonuspunten: meer van dat next time!
7

Vanaheim vind ik na een paar keer luisteren toch wel fraai. In eerste instantie dacht ik dat het niet meer dan een goed uitgevoerde Heidevolk kopie was, maar dat is toch wel te kort door de bocht. Natuurlijk doet de folkmetal met Nederlandstalige teksten meteen aan die band denken. Maar Vanaheim voert het dermate professioneel uit dat je de band daar echt veel te kort mee doet.

8

De diverse stijlen nemen me toch wel mee het verhaal in.
8

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.