Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2022, 14:35 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
26 RPWL - Light of the World =1
24 Dream Theater - In the Name of God +2
17 Maxophone - C'È un Paese al Mondo
11 Roman Walczak - Czarny pocałunek
Deadline donderdag 24 februari 19:00 uur.
26 RPWL - Light of the World =1
24 Dream Theater - In the Name of God +2
11 Roman Walczak - Czarny pocałunek
0
geplaatst: 24 februari 2022, 15:06 uur
Casartelli schreef:
Ik wil verder niemand op ideeën brengen, maar er zijn hier al heel wat nummers langsgekomen die minder prog zijn dan dit nummer.
Ik wil verder niemand op ideeën brengen, maar er zijn hier al heel wat nummers langsgekomen die minder prog zijn dan dit nummer.
https://i.pinimg.com/736x/35/26/e1/3526e14b97c32c711bcde4714aec9d29.jpg
Hosternokke ! Ergens werd ik hier monddood gemaakt ivm een lichtelijk politieke opmerking bij Russians van Sting maar ondertussen wordt hier wel door dezelfde mod een link gelegd tussen de Bersiap en ons Vlissingen ! Wasda noe ?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 februari 2022, 15:11 uur
meneer schreef:
Hosternokke ! Ergens werd ik hier monddood gemaakt ivm een lichtelijk politieke opmerking bij Russians van Sting maar ondertussen wordt hier wel door dezelfde mod een link gelegd tussen de Bersiap en ons Vlissingen ! Wasda noe ?
Als het over muziek gaat mag er veel. De term 'bersiap' schijnt in bepaalde kringen dan weer omstreden te zijn, maar daar gaan we het hier dan weer niet over hebben. Hosternokke ! Ergens werd ik hier monddood gemaakt ivm een lichtelijk politieke opmerking bij Russians van Sting maar ondertussen wordt hier wel door dezelfde mod een link gelegd tussen de Bersiap en ons Vlissingen ! Wasda noe ?

0
geplaatst: 24 februari 2022, 15:35 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
26 RPWL - Light of the World
26 Dream Theater - In the Name of God +2
12 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
26 Dream Theater - In the Name of God +2
12 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
0
geplaatst: 24 februari 2022, 17:10 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
28 Dream Theater - In the Name of God +2
18 Maxophone - C'È un Paese al Mondo +1
12 Roman Walczak - Czarny pocałunek
28 Dream Theater - In the Name of God +2
18 Maxophone - C'È un Paese al Mondo +1
2
geplaatst: 24 februari 2022, 17:19 uur
Ronde 0 - Ladder 34:
28 Dream Theater - In the Name of God
28 RPWL - Light of the World +2
19 Maxophone - C'È un Paese al Mondo +1
87
RPWL heeft hier een smaakvol nummer te pakken. Dream Theater vond ik in het begin wel lekker, maar dat spierballen tonen, het zie-ons-eens-virtuozen-zijn gedrag ging me op toch wat vervelen. Ik merkte op een gegeven moment dat ik aan het kijken was hoe lang het nummer nog duurde (zo'n drie minuten voor het einde). Geen goed teken. Daar worden ze voor gestraft.
Roman Walczak vond ik wel aardig en Maxophone ietsjes interessanter. Geen hoogvliegers.
28 Dream Theater - In the Name of God
28 RPWL - Light of the World +2
19 Maxophone - C'È un Paese al Mondo +1
87
RPWL heeft hier een smaakvol nummer te pakken. Dream Theater vond ik in het begin wel lekker, maar dat spierballen tonen, het zie-ons-eens-virtuozen-zijn gedrag ging me op toch wat vervelen. Ik merkte op een gegeven moment dat ik aan het kijken was hoe lang het nummer nog duurde (zo'n drie minuten voor het einde). Geen goed teken. Daar worden ze voor gestraft.
Roman Walczak vond ik wel aardig en Maxophone ietsjes interessanter. Geen hoogvliegers.
0
geplaatst: 24 februari 2022, 18:56 uur
Even bezig met mantelzorg, dus vandaag geen eindeloze wauwelverhalen.
Ronde 0 - Ladder 34:
30 Dream Theater - In the Name of God +2
28 RPWL - Light of the World
19 Maxophone - C'È un Paese al Mondo
13 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
90
Ronde 0 - Ladder 34:
30 Dream Theater - In the Name of God +2
28 RPWL - Light of the World
19 Maxophone - C'È un Paese al Mondo
13 Roman Walczak - Czarny pocałunek +1
90
2
geplaatst: 24 februari 2022, 19:00 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
King Buffalo - Cerberus
Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
Los Jaivas - La Poderosa Muerte
Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
Deadline vrijdag 25 februari 19:00 uur.
Ok, geen politiek hier op MuMe maar wat een trieste dag vandaag.
King Buffalo - Cerberus
Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
1
geplaatst: 24 februari 2022, 19:09 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
2 King Buffalo - Cerberus +2
1 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice +1
3
De Chileense Folk-Rock van Los Jaivas valt sowieso af voor mij. En de nummer 1 staat ook direct vast, die gaat naar de meest recente bijzondere ontdekking, waar ik eerder al over schreef.
Laatste punt was lastiger, maar gaat na meerdere iteraties toch naar Peter Gabriel, hoewel het eigenlijk meer een lange soort van soundscape is dan een traditioneel "nummer" zoals You, maar toch intrigeert de opbouw en sfeer me; en misschien speelt ook wel mee dat ik weet dat het Peter Gabriel is terwijl er geen sprake is van echte zang...
Inderdaad diep triest, we stonden erbij en keken ernaar... echt bizar dat dit heden ten dage nog kan gebeuren...
2 King Buffalo - Cerberus +2
1 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice +1
3
De Chileense Folk-Rock van Los Jaivas valt sowieso af voor mij. En de nummer 1 staat ook direct vast, die gaat naar de meest recente bijzondere ontdekking, waar ik eerder al over schreef.
Laatste punt was lastiger, maar gaat na meerdere iteraties toch naar Peter Gabriel, hoewel het eigenlijk meer een lange soort van soundscape is dan een traditioneel "nummer" zoals You, maar toch intrigeert de opbouw en sfeer me; en misschien speelt ook wel mee dat ik weet dat het Peter Gabriel is terwijl er geen sprake is van echte zang...
meneer schreef:
Inderdaad diep triest, we stonden erbij en keken ernaar... echt bizar dat dit heden ten dage nog kan gebeuren...

0
geplaatst: 24 februari 2022, 19:26 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
4 King Buffalo - Cerberus 2
2 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
4 King Buffalo - Cerberus 2
2 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
0
geplaatst: 24 februari 2022, 19:30 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
6 King Buffalo - Cerberus 2
3 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
3 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
1
geplaatst: 24 februari 2022, 19:34 uur
meneer schreef:
Da's ghlad nie ghoed eeh
0
geplaatst: 24 februari 2022, 19:44 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
5 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 2
1 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
Voordat ik zo met meneer op het Bellamy een lekker gerstenat ga consumeren en de wereldpolitiek ga duiden, even de punten. Ik ben steeds te laat de laatste dagen, dus nu maar even snel en meteen.
5 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 2
1 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
Voordat ik zo met meneer op het Bellamy een lekker gerstenat ga consumeren en de wereldpolitiek ga duiden, even de punten. Ik ben steeds te laat de laatste dagen, dus nu maar even snel en meteen.
0
geplaatst: 24 februari 2022, 19:46 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
7 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice + 2
6 King Buffalo - Cerberus
2 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
Zo, ook even snel want ik ga idd zo met meesterdch eens proosten. Misschien kunnen we thelion ook eens een keer uitnodigen. 3 Vlissingers hier op de Ladder. Luctor et Emergo !
Das zekers ghoed !
7 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice + 2
6 King Buffalo - Cerberus
2 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
Zo, ook even snel want ik ga idd zo met meesterdch eens proosten. Misschien kunnen we thelion ook eens een keer uitnodigen. 3 Vlissingers hier op de Ladder. Luctor et Emergo !
Das zekers ghoed !

0
geplaatst: 24 februari 2022, 19:55 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
7 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
8 King Buffalo - Cerberus +2
3 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
8 King Buffalo - Cerberus +2

3 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
0
geplaatst: 24 februari 2022, 20:10 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
9 King Buffalo - Cerberus +1
3 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
2 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
9 King Buffalo - Cerberus +1
3 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
2 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 februari 2022, 20:23 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
9 King Buffalo - Cerberus
4 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
4 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
24
Los Jaivas wint dit rijtje overtuigend. King Buffalo is al een aantal keer leuk uit de hoek gekomen, al begint mij inmiddels het gevoel te bekruipen dat ik het allemaal al eens gehoord heb. Close call met You (die volgens mij wel eens eerder meegedaan heeft). Peter Gabriel heb ik hoog zitten, maar dat wil niet zeggen dat elk veredeld schetsje automatisch in de punten valt.
9 King Buffalo - Cerberus
4 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
4 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
24
Los Jaivas wint dit rijtje overtuigend. King Buffalo is al een aantal keer leuk uit de hoek gekomen, al begint mij inmiddels het gevoel te bekruipen dat ik het allemaal al eens gehoord heb. Close call met You (die volgens mij wel eens eerder meegedaan heeft). Peter Gabriel heb ik hoog zitten, maar dat wil niet zeggen dat elk veredeld schetsje automatisch in de punten valt.
0
Mssr Renard
geplaatst: 24 februari 2022, 20:44 uur
King Buffalo wordt heavy blues genoemd bij Discogs, ook wel stoner of psych, maar nergens echt progrock.
Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik houd ook van blues, psych, heavy, stoner. Maar bij mijn nominaties werd er wel moeilijk gedaan en King Buffalo niet. Dat vind ik wel bijzonder hoor.
Wel leuk dat de progcommunity eindelijk na jaren eens de blues en stoner ontdekt/omarmt. Er is nog zoveel moois te ontdekken, van Humble Pie tot Spiritual Beggars, van Hawkwind tot Gov't Mule, van Cream tot Dozer.
Maar de grenzen van de progrock zijn (mede door mij) zover opgerekt, dat het meer een Music Ladder dan een Prog Ladder is geworden. Ik heb beide handen in mijn boezem gestoken terwijl ik tik.
Verder gaan we gewoon door met stemmen hoor.
Niet dat het mij wat uitmaakt, want ik houd ook van blues, psych, heavy, stoner. Maar bij mijn nominaties werd er wel moeilijk gedaan en King Buffalo niet. Dat vind ik wel bijzonder hoor.
Wel leuk dat de progcommunity eindelijk na jaren eens de blues en stoner ontdekt/omarmt. Er is nog zoveel moois te ontdekken, van Humble Pie tot Spiritual Beggars, van Hawkwind tot Gov't Mule, van Cream tot Dozer.
Maar de grenzen van de progrock zijn (mede door mij) zover opgerekt, dat het meer een Music Ladder dan een Prog Ladder is geworden. Ik heb beide handen in mijn boezem gestoken terwijl ik tik.
2
geplaatst: 24 februari 2022, 21:10 uur
ProGNerD schreef:
(quote)
Ik moest direct aan dit nummer denken.
Mssr Renard Was je zelf niet al in twijfel bij je nominaties? (of wordt het Mssr Fox?)
Oh en dit wordt in de volgende rondes wel weer gewoon een prog (marillion/genesis) ladder vermoed ik zomaar.
1
geplaatst: 24 februari 2022, 21:10 uur
Mssr Renard schreef:
King Buffalo wordt heavy blues genoemd bij Discogs, ook wel stoner of psych, maar nergens echt progrock.
Uit een recensie van album Acheron waarop Cerberus staat:
"Dit volledige album glijdt als een vlinderlijke, wonderbaarlijke LSD-trip. Het prikkelt je zintuigen wanneer je je – geholpen door de muziek – de esoterische teksten probeert te verbeelden en begrijpen. Bij momenten gaat King Buffalo zo hard als een stonerband, meestal echter zweverig als een psychband, maar alles samen zo vooruitstrevend en innoverend als een progband."
King Buffalo – Acheron | Zware Metalen - zwaremetalen.com
0
geplaatst: 24 februari 2022, 21:11 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
11 King Buffalo - Cerberus 2
8 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
4 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
4 Los Jaivas - La Poderosa Muerte
Deadline vrijdag 25 februari 19:00 uur
11 King Buffalo - Cerberus 2
8 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
4 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
0
Mssr Renard
geplaatst: 24 februari 2022, 21:22 uur
dynamo d schreef:
"Dit volledige album glijdt als een vlinderlijke, wonderbaarlijke LSD-trip. Het prikkelt je zintuigen wanneer je je – geholpen door de muziek – de esoterische teksten probeert te verbeelden en begrijpen. Bij momenten gaat King Buffalo zo hard als een stonerband, meestal echter zweverig als een psychband, maar alles samen zo vooruitstrevend en innoverend als een progband."
(quote)
Op Progarchives probeerde ik al jaren psych en stoner en zelfs progressieve bluesrock op de site te krijgen, zonder succes. Het is me wel gelukt Wintergatan op de site te krijgen, en die viel hier ook wel in goede aarde.
Ik vind stoner en psych fantastisch, door het lekkere hoge jamgehalte. En natuurlijk is stoner ook progressief, een genre waar veel in gebeurt en hetzelfde geldt voor heavy bluesrock.
Ik juich het gewoon toe, en dankzij King Buffalo heb ik ook Gov't Mule en Kamchatka gepusht, rn met succes.
De uitvinders van de twinleadgitaar en de jazzfusionbluesprogjamrock van Allman Brothers was helaas een brug te ver. Misschien te oud (1969)?
0
geplaatst: 24 februari 2022, 21:23 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
13 King Buffalo - Cerberus 2
8 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
5 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You 1
13 King Buffalo - Cerberus 2
5 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You 1
1
Mssr Renard
geplaatst: 24 februari 2022, 21:24 uur
Actueel, politiek, maar ook prog(achtig).
Ik vind het zo erg wat er gebeurt nu:
Ik vind het zo erg wat er gebeurt nu:
2
geplaatst: 24 februari 2022, 21:36 uur
legian schreef:
Mssr Renard Was je zelf niet al in twijfel bij je nominaties? (of wordt het Mssr Fox?)
Oh en dit wordt in de volgende rondes wel weer gewoon een prog (marillion/genesis) ladder vermoed ik zomaar.
(quote)
Met een flinke scheut Porcupine Tree/Steven Wilson erbij hoop ik dan

0
geplaatst: 24 februari 2022, 21:38 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
15 King Buffalo - Cerberus +2
6 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
15 King Buffalo - Cerberus +2
6 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
0
geplaatst: 24 februari 2022, 22:27 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
17 King Buffalo - Cerberus +2
6 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
5 Los Jaivas - La Poderosa Muerte 1
17 King Buffalo - Cerberus +2
5 Los Jaivas - La Poderosa Muerte 1
1
geplaatst: 24 februari 2022, 22:52 uur
Cerberus, is dat niet die driekoppige hond van Hades? De opening klinkt wel heerlijk onheilspellend, in dat opzicht wel een toepasselijke naam. Je zou die hond maar tegenkomen, dan hoop ik maar dat die net zo lief is als in de game. Anyway, het nummer zelf bouwt erg fijn op en is ok weer heerlijk slepend. Ik kan hun nummers hier goed waarderen. Vooral zo in de latere avond uren.
Peter Gabriel levert hier een ambient stukje af. De naam heb ik wel vaker gezien, muzikaal echter een onbekende. Dit korte stukje klinkt wel leuk en dat is het wel zo'n beetje. Het komt meer over als een interlude dan een eigen nummer. Het is ook te kort om een indruk achter te kunnen laten.
Los Jaivas is wel genietbaar. Lekker exotisch, speels en boeiend. Dit voelde veel korter dan 11 minuten. Leuk.
Het nummertje van Roy, Kate en David ging het ene oor in en het andere oor weer uit. Zonder dat ik het doorhad.
Ronde 0 - Ladder 35:
19 King Buffalo - Cerberus +2
6 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
Peter Gabriel levert hier een ambient stukje af. De naam heb ik wel vaker gezien, muzikaal echter een onbekende. Dit korte stukje klinkt wel leuk en dat is het wel zo'n beetje. Het komt meer over als een interlude dan een eigen nummer. Het is ook te kort om een indruk achter te kunnen laten.
Los Jaivas is wel genietbaar. Lekker exotisch, speels en boeiend. Dit voelde veel korter dan 11 minuten. Leuk.
Het nummertje van Roy, Kate en David ging het ene oor in en het andere oor weer uit. Zonder dat ik het doorhad.
Ronde 0 - Ladder 35:
19 King Buffalo - Cerberus +2
6 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
0
geplaatst: 24 februari 2022, 23:40 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
20 King Buffalo - Cerberus +1
8 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +2