Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
geplaatst: 25 februari 2022, 08:39 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
20 King Buffalo - Cerberus
10 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +2
8 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
7 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
Deadline vrijdag 25 februari 19:00 uur
45
20 King Buffalo - Cerberus
10 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +2
8 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
7 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
45
0
geplaatst: 25 februari 2022, 08:52 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
22 King Buffalo - Cerberus +2
10 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
9 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice +1
7 Los Jaivas - La Poderosa Muerte
Poe, deze ladder was doorbijten voor mij. De winnaar was snel duidelijk en de overige nummers zullen hier waarschijnlijk geen luisterbeurt krijgen.
22 King Buffalo - Cerberus +2
9 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice +1
7 Los Jaivas - La Poderosa Muerte
Poe, deze ladder was doorbijten voor mij. De winnaar was snel duidelijk en de overige nummers zullen hier waarschijnlijk geen luisterbeurt krijgen.
3
geplaatst: 25 februari 2022, 09:20 uur
Ai, waar ik het gisteren een leuke ladder vond, is het vandaag inderdaad doorbijten. KB was de enigste die ik zonder problemen kon uitzitten. Vrouwe Kate met gevolg levert hier het beste nummer met haar zang tot hiertoe in Ronde 0, maar komt in mijn oren nog niet boven de middelmaat. Bij PG dacht ik nu toch echt dat de link niet goed werkte. Komt over als 'we gaan elke scheet die we laten in de studio op een album pleuren'. Mogelijk dat het als overgang tussen twee nummers wel werkt, maar zo losstaand? Nope. Dan blijft nog LJ over voor het ene puntje. In de basis vond ik het wel leuk, maar te rommelig om mij er verder in te willen verdiepen.
Ronde 0 - Ladder 35:
24 King Buffalo - Cerberus +2
9 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
8 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
Ronde 0 - Ladder 35:
24 King Buffalo - Cerberus +2
8 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
1
geplaatst: 25 februari 2022, 09:38 uur
legian schreef:
Ik moest direct aan dit nummer denken.
Mssr Renard Was je zelf niet al in twijfel bij je nominaties? (of wordt het Mssr Fox?)
Oh en dit wordt in de volgende rondes wel weer gewoon een prog (marillion/genesis) ladder vermoed ik zomaar.
(quote)
Ik moest direct aan dit nummer denken.
Mssr Renard Was je zelf niet al in twijfel bij je nominaties? (of wordt het Mssr Fox?)
Oh en dit wordt in de volgende rondes wel weer gewoon een prog (marillion/genesis) ladder vermoed ik zomaar.
En vooral om dat laatste vind ik deze ronde interessanter. Heb alweer wat fijne nieuwe muziek gevonden. (Dus dankbaar voor álle nominaties!) Genesis blijft goede muziek. Meestal dan. Net als Yes, Pink Floyd (ben al 50 jaar Yes en PF fan, geloof ik)... maar deze albums staan hier min of meer te verstoffen. (En dan verstof ik natuurlijk wel weer lekker nostalgisch mee wanneer ik de 'oudjes' uit de kast trek.)
0
geplaatst: 25 februari 2022, 10:13 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
25 King Buffalo - Cerberus +1
10 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
54
De punten waren makkelijk verdeeld. De Chilenen hadden met afstand het interessantste nummer. King Buffalo vond ik ook boeiend. Het gelegenheidstrio was wel aardig en Gabriel niet onaardig (maar ook weinig beklijvend) .
25 King Buffalo - Cerberus +1
10 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
54
De punten waren makkelijk verdeeld. De Chilenen hadden met afstand het interessantste nummer. King Buffalo vond ik ook boeiend. Het gelegenheidstrio was wel aardig en Gabriel niet onaardig (maar ook weinig beklijvend) .
4
Mssr Renard
geplaatst: 25 februari 2022, 10:20 uur
Ik volg letterlijk het stemgedrag van mijn buddy Rogyros.
Ronde 0 - Ladder 35:
26 King Buffalo - Cerberus +1
12 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
54
Los Jaivas is echt fantastisch. Dit is hoe ik mijn prog graag lust. Heerlijk, mooi, spannend, avontuurlijk, veel instrumentaal, lange passages, traditionele en analoge instrumenten en goed gevoel voor dynamiek. Van deze band wil ik nou meer horen.
King Buffalo is goed, maar ook weer niet zo goed. Ik kan uit mijn hoofd al tientallen bands uit deze categorie opnoemen die dit kunstje al geflikt hebben. Verder absoluut niet slecht, maar ook dus absoluut ook niet bijzonder.
De andere songs vond ik wat te hoogdravend. Die van Roy Harper met Gilmour en Bush zijn precies waarom de punkrock is ontstaan rond die tijd. Wel mooi slidegitaarwerk van Gilmour (van de week had ik het daar nog over).
Overigens was deze ladder best wel aardig. Bijna alles was goed tot zeer goed, maar de Heavypyschstonerblues van King Buffalo is gewoon erg lekker en Los Jaivas is gewoon fantastisch. Volgens youtube uit 1993 maar volgens de spaanse wikipedia uit 1980. Ze maken muziek die destacada por la combinación de rock psicodélico y rock progresivo con instrumentos y ritmos folclóricos latinoamericanos, especialmente andinos, dus wat wil je nog meer.
Ronde 0 - Ladder 35:
26 King Buffalo - Cerberus +1
12 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
54
Los Jaivas is echt fantastisch. Dit is hoe ik mijn prog graag lust. Heerlijk, mooi, spannend, avontuurlijk, veel instrumentaal, lange passages, traditionele en analoge instrumenten en goed gevoel voor dynamiek. Van deze band wil ik nou meer horen.
King Buffalo is goed, maar ook weer niet zo goed. Ik kan uit mijn hoofd al tientallen bands uit deze categorie opnoemen die dit kunstje al geflikt hebben. Verder absoluut niet slecht, maar ook dus absoluut ook niet bijzonder.
De andere songs vond ik wat te hoogdravend. Die van Roy Harper met Gilmour en Bush zijn precies waarom de punkrock is ontstaan rond die tijd. Wel mooi slidegitaarwerk van Gilmour (van de week had ik het daar nog over).
Overigens was deze ladder best wel aardig. Bijna alles was goed tot zeer goed, maar de Heavypyschstonerblues van King Buffalo is gewoon erg lekker en Los Jaivas is gewoon fantastisch. Volgens youtube uit 1993 maar volgens de spaanse wikipedia uit 1980. Ze maken muziek die destacada por la combinación de rock psicodélico y rock progresivo con instrumentos y ritmos folclóricos latinoamericanos, especialmente andinos, dus wat wil je nog meer.
0
geplaatst: 25 februari 2022, 10:24 uur
EvilDrSmith schreef:
Stravinsky: Ik was in eerste instantie - na mijn gefronste wenkbrauwen dat dit stuk van Stravinsky in de ladder stond én toegeschreven aan Tchaikovsky - vooral benieuwd voor welke versie is gekozen. Aha, eentje met Gergiev: dan kan het al bijna niet verkeerd. En dat blijkt. Prachtig en zinderend, ook om Valery zo te zien. Het had van mij wel de volledige suite mogen zijn, of zelfs het gehele ballet.
Stravinsky: Ik was in eerste instantie - na mijn gefronste wenkbrauwen dat dit stuk van Stravinsky in de ladder stond én toegeschreven aan Tchaikovsky - vooral benieuwd voor welke versie is gekozen. Aha, eentje met Gergiev: dan kan het al bijna niet verkeerd. En dat blijkt. Prachtig en zinderend, ook om Valery zo te zien. Het had van mij wel de volledige suite mogen zijn, of zelfs het gehele ballet.
En dan lees ik zojuist dit. Dat wist ik niet, maar stelt mij diep teleur in zijn persoon. Krijg ik met terugwerkende kracht toch een nare bijsmaak van. En ik heb ladingen cd's van hem. Nouja, politics and music has always been a bad marriage.
Gergiev heeft vervelende vrienden
0
geplaatst: 25 februari 2022, 10:29 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
28 King Buffalo - Cerberus +2
12 Los Jaivas - La Poderosa Muerte
11 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
28 King Buffalo - Cerberus +2
11 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
0
geplaatst: 25 februari 2022, 11:20 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
28 King Buffalo - Cerberus
13 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You 2
10 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
Ik lees weer de meest absurde commentaren, laat ik het lichtend voorbeeld dan maar zijn en gewoon niets melden behoudens mijn verdeelde puntjes.
13 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You 2
10 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice 1
Ik lees weer de meest absurde commentaren, laat ik het lichtend voorbeeld dan maar zijn en gewoon niets melden behoudens mijn verdeelde puntjes.
3
geplaatst: 25 februari 2022, 13:08 uur
vigil schreef:
Och, ik ben juist benieuwd naar jouw mening waarom wel of niet! Zolang het respectvol en zo gebeurt, vind ik dat toch wel een meerwaarde.
Dat je het in deze specifieke ronde fout ziet, is natuurlijk wel een gegeven.

1
geplaatst: 25 februari 2022, 13:11 uur
Precies, da's - naast het doen van nieuwe ontdekkingen - 't leukste van dit spel...
0
geplaatst: 25 februari 2022, 14:11 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
14 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
14 Los Jaivas - La Poderosa Muerte+2
10 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
14 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
14 Los Jaivas - La Poderosa Muerte+2
0
geplaatst: 25 februari 2022, 14:28 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
30 King Buffalo - Cerberus +2
15 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
14 Los Jaivas - La Poderosa Muerte
30 King Buffalo - Cerberus +2
15 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
0
geplaatst: 25 februari 2022, 15:50 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
32 King Buffalo - Cerberus +2
16 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
32 King Buffalo - Cerberus +2
16 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
0
geplaatst: 25 februari 2022, 16:05 uur
Als King Buffalo geen prog is, dan weet ik niet meer wat prog is!
Ronde 0 - Ladder 35:
34 King Buffalo - Cerberus +2
17 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
75
King Buffalo: Heerlijk die gitaren, onlangs het album beluisterd, geweldig, al zijn de vocalen niet het hoogtepunt
Peter Gabriel: toch net iets te weinig
Los Jaivas: Nee, helemaal niet mijn ding
Roy Harper: Prima, het David Gilmour-deel doet idd wel erg aan Pink Floyd denken
Ronde 0 - Ladder 35:
34 King Buffalo - Cerberus +2
17 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +1
75
King Buffalo: Heerlijk die gitaren, onlangs het album beluisterd, geweldig, al zijn de vocalen niet het hoogtepunt
Peter Gabriel: toch net iets te weinig
Los Jaivas: Nee, helemaal niet mijn ding
Roy Harper: Prima, het David Gilmour-deel doet idd wel erg aan Pink Floyd denken
0
geplaatst: 25 februari 2022, 16:27 uur
Mssr Renard schreef:
Je maakt mij nu wel heel erg nieuwsgierig. Welke tientallen bands zijn dat dan? Nou ja, noem er in elk geval dan wel een paar...

2
Mssr Renard
geplaatst: 25 februari 2022, 16:37 uur
Alicia schreef:
Je maakt mij nu wel heel erg nieuwsgierig. Welke tientallen bands zijn dat dan? Nou ja, noem er in elk geval dan wel een paar...
(quote)
Dozer, Alabama Thunderpussy, Orange Goblin, Truckfighters, Kyuss, Monster Magnet, Nebula, Kamchatka, Earthless, Acid King, My Sleeping Karma, Causa Sui, Hawkwind, Buffalo, Colour Haze, Greenleaf, Halfway to Gone, Wo Fat, Frumpy, Vanilla Fudge, Ufomammut, Electric Wizard, Elder, Black Nasa, The Atomic Bitchwax, Brant Bjork en hier nog heel veel meer inspiratie:
https://www.last.fm/tag/heavy+psych/artists
Music like King Buffalo - Similar Bands and Artists - music-map.com
en hier nog een leuk lijstje met enkele bands die boven al noemde:
Top 11 Modern Psychedelic Rock Bands: From The Black Angels to Dead Meadow - Monster Riff - monsterriff.com
Veel plezier ermee, en welkom in de wondere wereld van de Stoner en stoner-related muziek. Uiteindelijk allemaal een beetje gebaseerd op die oude muziek van Sabbath, Zeppelin, MC5, Hawkwind, Humble Pie, Grand Funk, en dergelijke... maar die kennen we natuurlijk allemaal al.
1
geplaatst: 25 februari 2022, 17:27 uur
Mssr Renard schreef:
heel veel champignonnenkwekerijen
Cool dat je oudgedienden Frumpy en met name Buffalo noemt. heel veel champignonnenkwekerijen

Ik neem aan dat we elkaar op Roadburn zien? Of staan daar inmiddels te weinig stoner en spaceverruimende middelen geprogrammeerd? Slift zal je vast toch moeten aanspreken.
1
geplaatst: 25 februari 2022, 17:32 uur
Ha, dat is mooi! Dan zoek ik daar zeker een paar van uit! Bedankt Mssr Renard!
1
geplaatst: 25 februari 2022, 17:40 uur
35 King Buffalo - Cerberus +1
19 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +2
Wow, als Kate Bush en Pink Floyd liefhebber was You wel een leuke ontdekking
19 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You +2
Wow, als Kate Bush en Pink Floyd liefhebber was You wel een leuke ontdekking
5
geplaatst: 25 februari 2022, 17:55 uur
Peter: fraaie soundscape! Ik heb dit album op LP, maar ik beken: nooit gedraaid. Deze drie minuutjes bevallen me uitstekend. Veel experimenteler en vervreemdender dat ik had gedacht, ook op basis van de lauwe reacties hierboven.
Roy, Kate & David: ik dacht nog dat we met twee Kate-songs haar aandeel wel hadden gehad, maar dit is een fraaie bonus. Ik ken het album van Roy Harper niet - waar dit nummer opstaat - ik ken zijn oudere werk uit eind zestig/begin 70 wat beter. Met name 'Stormcock' is een dijk van een klassieker in de wat progressievere folkrockkringen.
Dit vind ik een behoorlijk sfeervol nummer met mooi gitaarwerk van David. Lijkt in weinig op Roy's vroegere werk, zoals het fan-tas-tische tweede deel van dit nummer, waarop dan weer een ander gitaristje zijn kunstje mag vertonen: ene J. Page.
Toch krijgt het van mij geen punten, want mijn punten gaan naar de twee andere bands.
King Buffalo doet inderdaad niks nieuws (moet een beetje denken aan een kruising tussen een vocale 35007, Monkey3 en een ingetogen Ufomammut), maar het klinkt wel rete-aanstekelijk. I like this style very, very much.
Los Jaivas: op basis van het stemgedrag verbaast het me inmiddels al niks meer dat muziek uit tijd en land waarbij progmuziek de intrinsieke betekenis van het woord nog wel eens ter harte nam hier op weinig bijval kan rekenen. Om precies te zijn uit 1981, Mssr Renard.
Al met al een sterke ladder. Spijtig voor Peter, Roy, Kate & David: in diverse andere ladders die dichtgeslibd zijn met weeïge neoprogkitch hadden ze punten gescoord.
Ronde 0 - Ladder 35:
36 King Buffalo - Cerberus +1
19 Roy Harper, Kate Bush & David Gilmour - You
16 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
81
Roy, Kate & David: ik dacht nog dat we met twee Kate-songs haar aandeel wel hadden gehad, maar dit is een fraaie bonus. Ik ken het album van Roy Harper niet - waar dit nummer opstaat - ik ken zijn oudere werk uit eind zestig/begin 70 wat beter. Met name 'Stormcock' is een dijk van een klassieker in de wat progressievere folkrockkringen.
Dit vind ik een behoorlijk sfeervol nummer met mooi gitaarwerk van David. Lijkt in weinig op Roy's vroegere werk, zoals het fan-tas-tische tweede deel van dit nummer, waarop dan weer een ander gitaristje zijn kunstje mag vertonen: ene J. Page.
Toch krijgt het van mij geen punten, want mijn punten gaan naar de twee andere bands.
King Buffalo doet inderdaad niks nieuws (moet een beetje denken aan een kruising tussen een vocale 35007, Monkey3 en een ingetogen Ufomammut), maar het klinkt wel rete-aanstekelijk. I like this style very, very much.
Los Jaivas: op basis van het stemgedrag verbaast het me inmiddels al niks meer dat muziek uit tijd en land waarbij progmuziek de intrinsieke betekenis van het woord nog wel eens ter harte nam hier op weinig bijval kan rekenen. Om precies te zijn uit 1981, Mssr Renard.
Al met al een sterke ladder. Spijtig voor Peter, Roy, Kate & David: in diverse andere ladders die dichtgeslibd zijn met weeïge neoprogkitch hadden ze punten gescoord.
Ronde 0 - Ladder 35:
16 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
81
1
Mssr Renard
geplaatst: 25 februari 2022, 17:59 uur
EvilDrSmith schreef:

Ik neem aan dat we elkaar op Roadburn zien? Of staan daar inmiddels te weinig stoner en spaceverruimende middelen geprogrammeerd? Slift zal je vast toch moeten aanspreken.
(quote)
Cool dat je oudgedienden Frumpy en met name Buffalo noemt. 
Ik ga niet graag naar festivals, maar heb in het verleden in de nodige kraakpandjes en ook de Baroeg het één en ander gezien.
Ik heb nog eens (per ongeluk) een fles Jack Daniels gejat tijdens een optreden van Atomic Bitchwax in de Baroeg en later bij een optreden van Monster Magnet herkende hij mjj. Hij was niet boos, want wij hadden weed. True story.
0
geplaatst: 25 februari 2022, 18:06 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
18 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
11 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice +1
84
18 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +2
11 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice +1
84
0
geplaatst: 25 februari 2022, 18:21 uur
Ronde 0 - Ladder 35:
38 King Buffalo - Cerberus +2
19 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
11 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
38 King Buffalo - Cerberus +2
19 Los Jaivas - La Poderosa Muerte +1
11 Peter Gabriel - Sketch Pad With Trumpet and Voice
1
geplaatst: 25 februari 2022, 19:05 uur
Ronde 0 - Ladder 36:
Shamblemaths - Knucklecog
Osiris - Struggle to Survive
Anekdoten - If It All Comes Down To You
The Post-Everything Collective - To The Gates
Deadline zaterdag 26 februari 19:00 uur
Toch alweer zo’n 5 weken bezig. Meneer is trouwens een weekje naar Berlijn. Wat Krautrock mit Currywürst und
tot mij nemen.
Anekdoten - If It All Comes Down To You
The Post-Everything Collective - To The Gates
Toch alweer zo’n 5 weken bezig. Meneer is trouwens een weekje naar Berlijn. Wat Krautrock mit Currywürst und
tot mij nemen.
1
geplaatst: 25 februari 2022, 19:17 uur
Ronde 0 - Ladder 36:
2 Anekdoten - If It All Comes Down To You +2
1 The Post-Everything Collective - To The Gates +1
Eigenlijk hadden ze allemaal wel een puntje verdiend.
meneer, ze hebben toch wel internet in Berlijn?
2 Anekdoten - If It All Comes Down To You +2
1 The Post-Everything Collective - To The Gates +1
Eigenlijk hadden ze allemaal wel een puntje verdiend.
meneer, ze hebben toch wel internet in Berlijn?
0
geplaatst: 25 februari 2022, 19:22 uur
Ronde 0 - Ladder 36:
3 Anekdoten - If It All Comes Down To You +1
3 The Post-Everything Collective - To The Gates +2
Deadline zaterdag 26 februari 19:00 uur.
6
Matige ladder wat mij betreft, maar als ik dan toch moet kiezen wint het voor mij onbekende The Post-Everything Collective.
Shamblemaths is recent en hip, maar niet mijn ding: ik wordt er zenuwachtig van eerlijk gezegd...
Anekdoten tenslotte wint het van Osiris, al heb ik beter gehoord van ze.
Morgen beter...?
3 Anekdoten - If It All Comes Down To You +1
3 The Post-Everything Collective - To The Gates +2
6
Matige ladder wat mij betreft, maar als ik dan toch moet kiezen wint het voor mij onbekende The Post-Everything Collective.
Shamblemaths is recent en hip, maar niet mijn ding: ik wordt er zenuwachtig van eerlijk gezegd...
Anekdoten tenslotte wint het van Osiris, al heb ik beter gehoord van ze.
Morgen beter...?
0
geplaatst: 25 februari 2022, 19:37 uur
Ronde 0 - Ladder 36:
5 Anekdoten - If It All Comes Down To You +2
4 The Post-Everything Collective - To The Gates +1
5 Anekdoten - If It All Comes Down To You +2
4 The Post-Everything Collective - To The Gates +1
0
geplaatst: 25 februari 2022, 19:54 uur
Ronde 0 - Ladder 36:
7 Anekdoten - If It All Comes Down To You +2
5 The Post-Everything Collective - To The Gates +1
7 Anekdoten - If It All Comes Down To You +2
5 The Post-Everything Collective - To The Gates +1
* denotes required fields.