MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
Pffff... ik verstop mij maar even. Toedeledokie voor vandaag!

El StepperiƱo schreef:
Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als er mensen in dit spel afhaken...

Helemaal mee eens; dit zou toch voorkomen moeten kunnen worden als volwassen, serieuze muzieknerds onder elkaar; wat vindt onze spelleider / moderator hier eigenlijk van...?

Casartelli (moderator)
ProGNerD schreef:
wat vindt onze spelleider / moderator hier eigenlijk van...?
De spelleider dacht het afgelopen weekend eigenlijk al wel voldoende afgekaart te hebben:
Casartelli schreef:
Ik zag nog een discussie over de toon en de inhoud van de berichten. In mijn recensententijd hadden we een regel: over muziek mag je alles schrijven, over de fans niet. Met een scheutje common sense, een snufje #doeslief en een wolkje maatvoering moet het iedereen daarmee lukken gewoon iets onderhoudends op te schrijven zonder daarbij bovenmatig op tenen te trappen, maar tevens zonder daarbij het gevoel te hebben op de eigen tenen te moeten lopen.
Overigens zit ik hier niet in de eerste plaats met een moderatorpet op; sterker nog, mocht iemand zich serieus willen beklagen over iets wat hier gebeurt (d.m.v. een misbruikmelding of anderszins), dan vraag ik waarschijnlijk een van de collegamods om er even naar te kijken. Maar ik hoop allicht dat dat sowieso niet nodig is, als volwassen mensen onder elkaar.

EvilDrSmith, ik waardeer je deelname aan het spel, de muziek die je ingebracht hebt en in 99% van de gevallen ook je bloemrijke commentaar, zowel het positieve als het negatieve. De bijdrage over Coldplay vond ik persoonlijk ook wat minder en zoals je kunt lezen, denken meer deelnemers daar, in sterkere of zwakkere mate, zo over. Wellicht ligt dat enkel aan ons... maar zelfs als dat zo is, door deel te nemen heb je je toch in enige mate tot je mededeelnemers te verhouden.

Toch nog even een moderatorzijsprongetje... het gebeurt wel eens dat wij, als we ergens ingrijpen, omdat een bijdrage niet in lijn is met de gebruiksregels op MusicMeter, worden beticht van censuur. Zo iemand is moreel meteen af: censuur kan enkel door overheden gepleegd worden, door de vrijheid van meningsuiting van individuen te beteugelen. Moderatie op een internetforum is dus per definitie geen censuur. Hier is geen moderatie toegepast, er is enkel door een aantal mensen gevraagd of het wat minder mag. Denk er eens over.

Ik doe ook nog even een duit in het zakje. Persoonlijk vind ik de scherpe randjes die EvilDrSmith hier presenteert vermakelijk en interessant. Ik hoop niet dat deze thread gereduceerd wordt tot bloedeloos lijstjes posten en dan door naar de volgende dag (iets waar ik mij overigens regelmatig schuldig aan maak). Ik kan me voorstellen dat het hier en daar voor sommige gebruikers als over het randje voelt maar volgens mij wordt er niemand persoonlijk aangevallen.

Trouwens; ik heb EvilDrSmith hard nodig om mijn nominaties naar de volgende ronde te krijgen!

Jôh, jongens en meisje: jullie laten je toch niet wegjagen door wat driedubbelgezouten kritiek over een bandje? Tis maar een spelletje. En ik begrijp je, Casartelli.
Voor de verstandhouding en context: er zijn maar twee elementen in de popmuziek die vol op mijn rode button drukken: dat zijn autotune en Coldplay. Beide zijn nu in twee verschillende spelletjes behandeld, dus jullie kunnen opgelucht ademhalen: ik heb mijn zegje gedaan en het blijft bij deze uit de klauwen gegroeide tirades. Tenzij iemand in dit spelletje Wolter Kroes als prog gaat definiëren.

Love & hugs & kisses to you all! En een extra knuffeltje aan Zagato.
https://thumbs.dreamstime.com/z/nyomtatott-204073716.jpg

Ronde 0 - Ladder 40:

18 Gong - Flying Teapot +1
17 Zero Hour - Demise and Vestige
12 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue
10 Coldplay - Coloratura +2

Deadline woensdag 2 maart 19.00 uur

57

Ik vind Coldplay's Coloratura een mooi nummer. Gewoon, dat is mijn smaak. Dat EvilDrSmith daar wat emotioneel incontinent van wordt dat is zijn ding. Maar respect naar elkaar is een waardevol iets. Ook hier.

En ik begrijp zeker dat mensen zich aan zijn woorden storen omdat users hier gewoon vanuit hun hart moeten kunnen nomineren en mogen luisteren. En dat heb ik met Coldplay gedaan. Omdat ik het mooi vind en dat wil delen met jullie. En je hebt absoluut het recht om het mooi te vinden of niet. Of om het Prog te vinden of niet. Dat is voor mij ook de warme kern van dit forum: elkaars muziek, smaak, voorkeuren leren kennen. Je muzikale wereld verbreden. Dat heeft mij hier bij de Progladders van de vorige jaren veel gebracht.

Ik ben momenteel in Berlijn met Mevrouw meneer. We bezoeken museums vol met geschiedenis wat indruk maakt over haat, liefde, angst en hoop. Tussen alle bezoeken door lees ik op mijn mobiel over 2000 burgerdoden in Oekraïne en zie ik machteloos filmpjes over destructieve bombardementen. En ik keek ook vandaag op MuMe naar berichten op deze Ladder.

Wat zijn onze discussies hier (hoe serieus ik ze ook neem) dan ergens klein, zorgeloos en luxe...

Jeroen

Parachutes en A Rush of Blood to the Head blijven 2 prachtige platen. De eerste heb ik bij het zojuist lezen van de epistels maar eens weer opgezet.

Outlaw104 schreef:
Parachutes en A Rush of Blood to the Head blijven 2 prachtige platen. De eerste heb ik bij het zojuist lezen van de epistels maar eens weer opgezet.

, al lange tijd niet meer geluisterd, maar die beide albums heb ik zeker ook nog erg goeie herinneringen aan...

Ronde 0 - Ladder 40:

18 Zero Hour - Demise and Vestige +1
17 Gong - Flying Teapot
14 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue +2
8 Coldplay - Coloratura

Ronde 0 - Ladder 40:

18 Zero Hour - Demise and Vestige
17 Gong - Flying Teapot 1
14 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue +2
8 Coldplay - Coloratura

Ik zie deze ladder, uiteraard slechts heel nipt, als de minst goede van allemaal. Ik trek gelijk het boetekleed aan, het is gewoon niet aan mij besteed. Het is mijn schuld natuurlijk, Ik begrijp sommige muziek gewoon niet, slechte smaak misschien? Ongetwijfeld, het spijt me! Als ik terug moet treden wegens grensoverschrijdende wansmaak dan doe ik dat natuurlijk!

Ha, ha, ha, ik lees net deze hele controverse terug!

Maar was net een nieuwe ladder het luisteren en schreef daar bij een nummer:

Jeezes, wie nomineert zoiets, 9 minuten van mijn leven weer verspilt

Kan dat nog?

Ik ken vrienden, die dat gevoel van Dr. Evil hebben bij Muse, Blof, Nickelback, ik heb het zelf bij Radiohead, maar zelfs van bands, die ik over het algemeen verschrikkelijk vind, kan ik soms een goed nummer wel waarderen (al heb ik bij Radiohead na Creep nooit meer een goed nummer gehoord)!

Mssr Renard
Ik kende tot vandaag geen enkel nummer van Coldplay, dus ik snap de heisa denk ik ook niet. Ik weet wel dat ze meest succesvolle rockband zijn van nu en ik zag eens een liveoptreden en het viel mij op dat de zanger vals zong. Maar dat kan ook aan de monitoren of verkeerd gestemde instrumenten liggen.

Radiohead ken ik alleen van Creep en Ok Computer, maar ik pretendeerde wel altijd dat ik slecht vond, maar eigenljjk weet ik dan niet goed genoeg. Ik vind Karma Police redelijk en andere songtitels ken ik niet. Wel denk ik dat alt.rock niet zo leuk vind, en ben ik graag anti-mainstream-muziek.

Dus ik zal wel anti-Coldplay zijn, denk ik, maar ik denk ook wel weer dat het de energie niet waard is. Ik heb net Nugs.net en Munck-Music ontdekt en moet 1600 liveplaten van Gov't Mule en honderden van Allman Brothers en Tedeschi Trucks Band luisteren en toevoegen en reviewen.

Ronde 0 - Ladder 40:

17 Gong - Flying Teapot
15 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue 1
10 Coldplay - Coloratura 2

Ronde 0 - Ladder 40:

18 Gong - Flying Teapot +1
17 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue +2
10 Coldplay - Coloratura

63

Zero Hour was mijn iets teveel metaal. Zeker niet slecht, maar niet helemaal mijn kopje thee.

Coldplay. Best en aardig nummer, maar ik merk dat ik de zang van Chris Martin niet zo prettig meer vind. Veel melodie lijntjes zijn van die typische Coldplay loopjes, wat ik niet zo warm meer voor loop. Niet slecht dus, maar te weinig interessant voor mij.

LTE vind ik het meest interessant. Gong vind ik ook wel boeiend, maar ook wat stukken waarbij ik het niet erg vond dat de tijd aan het verstrijken was. LTE maakt mij wel nieuwsgierig.

Trekt marsupilami er nou twee punten vanaf bij Coldplay? Das pas lef hebben Daar kan zelfs EvilDrSmith niet tegenop ! En dat zonder er ook maar één woord aan te besteden.

Het is ook moeilijk vandaag om de puntenverdeling te kunnen vinden tussen alle andere reacties door..

Ronde 0 - Ladder 40:

20 Gong - Flying Teapot 2
17 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue
13 Coldplay - Coloraturan 1 (+2 door foutje marsupilami)

Slechts 1 nummer enigszins interessant.

Niet echt mijn ladder vandaag.

Ronde 0 - Ladder 40:

22 Gong - Flying Teapot +2
19 Zero Hour - Demise and Vestige +1
17 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue
13 Coldplay - Coloraturan

71

Ronde 0 - Ladder 40:

22 Gong - Flying Teapot
21 Zero Hour - Demise and Vestige +2
18 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue +1

74

meneer schreef:
Trekt marsupilami er nou twee punten vanaf bij Coldplay? Das pas lef hebben Daar kan zelfs EvilDrSmith niet tegenop ! En dat zonder er ook maar één woord aan te besteden.
Ik had het gezien, maar ik dacht: ik heb al genoeg gezegd, een mooi moment om eens lekker niks te zeggen.

Ronde 0 - Ladder 40:

24 Gong - Flying Teapot +2
21 Zero Hour - Demise and Vestige
19 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue +1

meneer schreef:
Trekt marsupilami er nou twee punten vanaf bij Coldplay? Das pas lef hebben
Ook Gong heeft volgens mij een punt aftrek gekregen van marsupilami.
En musicborst heeft zijn punten er niet bij geteld.

En musicborst heeft zijn punten er ook niet bij opgeteld. Coldplaydiscussies zorgen voor nogal wat scoreschermutselingen.

EvilDrSmith schreef:
En musicborst heeft zijn punten er ook niet bij opgeteld. Coldplaydiscussies zorgen voor nogal wat scoreschermutselingen.

De naam van het nummer is nu zelfs veranderd.

Coloraturan..

Hier moet de VAR ingrijpen.

Gecorrigeerde stand. Eens?

Ronde 0 - Ladder 40:

26 Gong - Flying Teapot (+1 marsupilami, +1 musicborst)
21 Zero Hour - Demise and Vestige
21 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue (+2 musicborst)
13 Coldplay - Coloratura

Dank voor het corrigeren van mijn onvolkomenheden Outlaw!

Ronde 0 - Ladder 41:

2 Styx - Queen of Spades
1 TesseracT - Retrospect
Queen - Innuendo
Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)

Deadline donderdag 3 maart 19.00 uur

Ronde 0 - Ladder 41:

3 Styx - Queen of Spades 1
1 TesseracT - Retrospect
2 Queen - Innuendo 2

Ronde 0 - Ladder 41:

4 Styx - Queen of Spades +1
1 TesseracT - Retrospect
4 Queen - Innuendo +2

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.