Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
1
geplaatst: 2 maart 2022, 19:37 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
5 Styx - Queen of Spades +1
1 TesseracT - Retrospect
6 Queen - Innuendo +2
Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
Deadline donderdag 3 maart 19.00 uur
12
Kijk, toch leuk, en daarom doe ik mee: 2 nummer van bands waarvan ik het zelf totaal niet had verwacht
5 Styx - Queen of Spades +1
1 TesseracT - Retrospect
6 Queen - Innuendo +2
Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
12
Kijk, toch leuk, en daarom doe ik mee: 2 nummer van bands waarvan ik het zelf totaal niet had verwacht
0
geplaatst: 2 maart 2022, 19:43 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
6 Styx - Queen of Spades +1
6 Queen - Innuendo
2 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
1 TesseracT - Retrospect
15
6 Styx - Queen of Spades +1
6 Queen - Innuendo
2 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
1 TesseracT - Retrospect
15
0
geplaatst: 2 maart 2022, 19:54 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
6 Styx - Queen of Spades
6 Queen - Innuendo
4 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
2 TesseracT - Retrospect +1
18
6 Styx - Queen of Spades
6 Queen - Innuendo
4 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
2 TesseracT - Retrospect +1
18
0
geplaatst: 2 maart 2022, 20:00 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
6 Styx - Queen of Spades
8 Queen - Innuendo +2
4 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
3 TesseracT - Retrospect +1
6 Styx - Queen of Spades
8 Queen - Innuendo +2
3 TesseracT - Retrospect +1
0
geplaatst: 2 maart 2022, 20:08 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
10 Queen - Innuendo +2
6 Styx - Queen of Spades
4 TesseracT - Retrospect +1
24
Nog even een leuke ladder, die 2 hierna zijn moeilijk om doorheen te komen!
Hoewel niet mijn favoriete Queen-song (altijd een nieuwe poging tot een Bo-rap gevonden) is het toch gewoon briljant
TesseracT: Klinkt gewoon erg lekker, fijne zang ook
Styx: nul punten in deze ladder, de komende 2 had hij glansrijk gewonnen
Nine Skies: niet onaangenaam, ook niet spannend, wel de nummer laatst in deze sterke ladder, ook deze had de komende 2 ladders waarschijnlijk nog gewonnen
10 Queen - Innuendo +2
6 Styx - Queen of Spades
4 TesseracT - Retrospect +1
24
Nog even een leuke ladder, die 2 hierna zijn moeilijk om doorheen te komen!
Hoewel niet mijn favoriete Queen-song (altijd een nieuwe poging tot een Bo-rap gevonden) is het toch gewoon briljant
TesseracT: Klinkt gewoon erg lekker, fijne zang ook
Styx: nul punten in deze ladder, de komende 2 had hij glansrijk gewonnen
Nine Skies: niet onaangenaam, ook niet spannend, wel de nummer laatst in deze sterke ladder, ook deze had de komende 2 ladders waarschijnlijk nog gewonnen
3
geplaatst: 2 maart 2022, 20:10 uur
Ik kom er als mosterd na de maaltijd bij, maar voor mijn gevoel wordt er wel erg gevoelig gereageerd op het bericht van EvilDrSmith. Ja hij is niet het meest tactvol in zijn bewoording, maar goed ik heb veel erger gezien. En zoals hier ook al werd aangegeven door iemand is zo'n reactie echt maar een nietig iets in het wereldtoneel.
Het zou zonde zijn als mensen het spel verlaten vanwege de berichten, maar ik zie ook graag dit soort scherpe en rauwe meningen voorbij komen. Dat houd dit spel interessant en die zou ik ook niet graag willen missen. Dagelijks een lijstje van puntjes doorkijken is weinig interessant voor zo'n topic als deze wat mij betreft. En dat is iets wat in de latere fase met de vele herhaling vanzelf wel gaat gebeuren.
En, sinds wanneer maakt iemands mening over een nummer, band en/of muziek stijl iets uit voor je eigen beleving en ervaring van die muziek? Het zijn toch juist de contrasten en vele verschillende ervaringen van wat prog is wat het hier interessant houd? We krijgen straks genoeg Genesis, Marillion, Dream Theater. Riverside, Yes, Pink Floyd en andere progdino's in de herhaling. Dan mag iedereen weer eensgezind zijn in het ophemelen van Genesis (waar is die kots emoji als je hem nodig hebt
).
Het zou zonde zijn als mensen het spel verlaten vanwege de berichten, maar ik zie ook graag dit soort scherpe en rauwe meningen voorbij komen. Dat houd dit spel interessant en die zou ik ook niet graag willen missen. Dagelijks een lijstje van puntjes doorkijken is weinig interessant voor zo'n topic als deze wat mij betreft. En dat is iets wat in de latere fase met de vele herhaling vanzelf wel gaat gebeuren.
En, sinds wanneer maakt iemands mening over een nummer, band en/of muziek stijl iets uit voor je eigen beleving en ervaring van die muziek? Het zijn toch juist de contrasten en vele verschillende ervaringen van wat prog is wat het hier interessant houd? We krijgen straks genoeg Genesis, Marillion, Dream Theater. Riverside, Yes, Pink Floyd en andere progdino's in de herhaling. Dan mag iedereen weer eensgezind zijn in het ophemelen van Genesis (waar is die kots emoji als je hem nodig hebt
).
1
geplaatst: 2 maart 2022, 20:16 uur
ja joh, en als EvilDrSmith alleen een correlatie ziet tussen Coldplay en allerlei nare zaken, en geen casuale relatie, dan is het prima toch 

0
geplaatst: 2 maart 2022, 20:20 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
12 Queen - Innuendo +2
6 Styx - Queen of Spades
5 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) 1
4 TesseracT - Retrospect
12 Queen - Innuendo +2
6 Styx - Queen of Spades
5 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) 1
4 TesseracT - Retrospect
0
geplaatst: 2 maart 2022, 20:27 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
12 Queen - Innuendo
8 Styx - Queen of Spades 2
5 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
5 TesseracT - Retrospect 1
12 Queen - Innuendo
8 Styx - Queen of Spades 2
5 TesseracT - Retrospect 1
1
geplaatst: 2 maart 2022, 20:48 uur
Styx, zo dat klinkt me weer als oude cli... nee sorry, als neoprog in de oren zeg. Het nummer wordt pas na 2 minuten interessant om te horen. En richting het einde wordt er nog een leuk gitaar moment geleverd om vervolgens weer kalmpjes af te sluiten. Waarmee het nummer weer full circle gaat. Het middenstuk zorgt voor wat leven in het nummer, maar helaas niet genoeg om echt een indruk achter te laten.
Queen is enorm goed in rock muziek afleveren die heerlijk progressief, vernieuwend en verrassend klinkt. Waarbij er altijd wel ruimte is voor wat invloeden van andere stijlen. Ze zijn om die reden dan ook een van mijn favoriete bands. Dat ik ermee opgegroeid ben helpt daar uiteraard ook wel aan mee. Innuendo is een heerlijk nummer (evenals het album dat ondertussen net zo oud is als ik zie ik, maar dat terzijde). De band zit loopt hier aan het einde van hun leven, maar dat is muzikaal niet te merken. Ze klinken hier net zo fris en sterk als in hun begin dagen. Waarbij het grootste verschil is dat ze hier wel degelijk een verder ontwikkeld en verfijnd geluid weten te leveren. Het nummer wordt zo halverwege opengebroken om een prachtig spaanse (??) en opera invloeden te laten horen. Ik realiseer me nu ook direct dat ik de laatste tijd echt veel te weinig naar queen luister. Morgen tijdens het werk maar weer eens wat albums van ze aanzetten dan maar. Goed, genoeg positiviteit over Queen, hier gaan de hoofdpunten naartoe. Heerlijk nummer.
Daarna is het tijd voor de volgende neoprogger in deze ladder. Het begint vrij gezellig en gemoedelijk. Maar de zang valt al direct verkeerd bij mij. Muzikaal blijft het allemaal wat cliche, of neo, whatever you want. Het blijft niet beklijven. Wel grappig dat het nummer eigenlijk het omgekeerde doet als wat Styx doet. Hier beginnen ze nog levendig, maar zwakt het daarna wat af om uiteindelijk weer wat levendiger te eindigen. Welke van de twee ik meer kan waarderen ben ik niet over uit. Maar voor de punten is het ook niet interessant.
Dat laatste puntje gaat namelijk naar TesseracT. Deze strakke, gladde moderne proggy djentmetal leveren hier gewoon een zeer degelijk nummer af. Ze weten de logge djent sterk te contrasteren met de zweverige, en bij vlagen engelachtige zang. Waardoor ze een erg fijne sfeer weten neer te zetten. Hoewel de band later nog betere heeft afgeleverd (wordt wel weer eens tijd voor nieuw werk van ze in mijn optiek), is dit zeker een fijne toevoeging.
Ronde 0 - Ladder 41:
14 Queen - Innuendo +2
8 Styx - Queen of Spades
6 TesseracT - Retrospect +1
Queen is enorm goed in rock muziek afleveren die heerlijk progressief, vernieuwend en verrassend klinkt. Waarbij er altijd wel ruimte is voor wat invloeden van andere stijlen. Ze zijn om die reden dan ook een van mijn favoriete bands. Dat ik ermee opgegroeid ben helpt daar uiteraard ook wel aan mee. Innuendo is een heerlijk nummer (evenals het album dat ondertussen net zo oud is als ik zie ik, maar dat terzijde). De band zit loopt hier aan het einde van hun leven, maar dat is muzikaal niet te merken. Ze klinken hier net zo fris en sterk als in hun begin dagen. Waarbij het grootste verschil is dat ze hier wel degelijk een verder ontwikkeld en verfijnd geluid weten te leveren. Het nummer wordt zo halverwege opengebroken om een prachtig spaanse (??) en opera invloeden te laten horen. Ik realiseer me nu ook direct dat ik de laatste tijd echt veel te weinig naar queen luister. Morgen tijdens het werk maar weer eens wat albums van ze aanzetten dan maar. Goed, genoeg positiviteit over Queen, hier gaan de hoofdpunten naartoe. Heerlijk nummer.
Daarna is het tijd voor de volgende neoprogger in deze ladder. Het begint vrij gezellig en gemoedelijk. Maar de zang valt al direct verkeerd bij mij. Muzikaal blijft het allemaal wat cliche, of neo, whatever you want. Het blijft niet beklijven. Wel grappig dat het nummer eigenlijk het omgekeerde doet als wat Styx doet. Hier beginnen ze nog levendig, maar zwakt het daarna wat af om uiteindelijk weer wat levendiger te eindigen. Welke van de twee ik meer kan waarderen ben ik niet over uit. Maar voor de punten is het ook niet interessant.
Dat laatste puntje gaat namelijk naar TesseracT. Deze strakke, gladde moderne proggy djentmetal leveren hier gewoon een zeer degelijk nummer af. Ze weten de logge djent sterk te contrasteren met de zweverige, en bij vlagen engelachtige zang. Waardoor ze een erg fijne sfeer weten neer te zetten. Hoewel de band later nog betere heeft afgeleverd (wordt wel weer eens tijd voor nieuw werk van ze in mijn optiek), is dit zeker een fijne toevoeging.
Ronde 0 - Ladder 41:
14 Queen - Innuendo +2
8 Styx - Queen of Spades
6 TesseracT - Retrospect +1
1
geplaatst: 2 maart 2022, 20:58 uur
legian schreef:
Styx, zo dat klinkt me weer als oude cli... nee sorry, als neoprog in de oren zeg.
Styx, zo dat klinkt me weer als oude cli... nee sorry, als neoprog in de oren zeg.
Styx kan je toch geen neo-prog noemen?
0
geplaatst: 2 maart 2022, 21:05 uur
Ik wil het met alle liefde oude cliché matige prog noemen. Maar ik leerde hier gisteren dat dat vrijwel gelijk staat voor neoprog. Dus vandaar.
0
geplaatst: 2 maart 2022, 21:27 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
14 Queen - Innuendo
8 Styx - Queen of Spades
8 TesseracT - Retrospect +2
6 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +1
Deadline donderdag 3 maart 19.00 uur.
De 1e 2 nummers zijn zeker goed, maar de rest ook en ik geef dan toch de wat nieuwere lichting een kans in dit geval, waarbij TesseracT het wint van Nine Skies.
14 Queen - Innuendo
8 Styx - Queen of Spades
8 TesseracT - Retrospect +2
6 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +1
De 1e 2 nummers zijn zeker goed, maar de rest ook en ik geef dan toch de wat nieuwere lichting een kans in dit geval, waarbij TesseracT het wint van Nine Skies.
0
geplaatst: 2 maart 2022, 22:15 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
15 Queen - Innuendo +1
10 Styx - Queen of Spades +2
8 TesseracT - Retrospect
6 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
15 Queen - Innuendo +1
10 Styx - Queen of Spades +2
8 TesseracT - Retrospect
6 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
2
geplaatst: 2 maart 2022, 22:18 uur
legian schreef:
Ik wil het met alle liefde oude cliché matige prog noemen. Maar ik leerde hier gisteren dat dat vrijwel gelijk staat voor neoprog. Dus vandaar.
(quote)
Het was meer een inhoudelijke vraag maar laat maar...
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2022, 22:59 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
16 Queen - Innuendo +1
10 Styx - Queen of Spades
8 TesseracT - Retrospect
8 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
42
Nine Skies was, hoewel niet per se heel cutting edge of zo, erg fraai. Met deze klassieker van Queen zijn de punten op. Als Styx anno 1978 neoprog gemaakt had, waren ze een stuk meer avant-garde dan ze in werkelijkheid zijn. Het nummer is wel ok. En dat laatste geldt ook voor TesseracT.
16 Queen - Innuendo +1
8 TesseracT - Retrospect
8 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2

42
Nine Skies was, hoewel niet per se heel cutting edge of zo, erg fraai. Met deze klassieker van Queen zijn de punten op. Als Styx anno 1978 neoprog gemaakt had, waren ze een stuk meer avant-garde dan ze in werkelijkheid zijn. Het nummer is wel ok. En dat laatste geldt ook voor TesseracT.
0
geplaatst: 2 maart 2022, 23:20 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
17 Queen - Innuendo +1
10 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
8 TesseracT - Retrospect
45
Ik ga mee met m'n voorganger.
17 Queen - Innuendo +1
10 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
8 TesseracT - Retrospect
45
Ik ga mee met m'n voorganger.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 maart 2022, 00:34 uur
Ronde 0 - Ladder 40:
26 Gong - Flying Teapot
21 Zero Hour - Demise and Vestige
21 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue
13 Coldplay - Coloratura
Zero Hour scoorde 7x2 en 7x1 punten en gaat daarmee rechtstreeks naar Ronde 1 ten koste van Liquid Tension Experiment (6x2 en 9x1 punten).26 Gong - Flying Teapot
21 Zero Hour - Demise and Vestige
21 Liquid Tension Experiment - Rhapsody in Blue
13 Coldplay - Coloratura
2
Mssr Renard
geplaatst: 3 maart 2022, 08:17 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
18 Queen - Innuendo +1
12 Styx - Queen of Spades +2
10 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
8 TesseracT - Retrospect
45
Styx is natuurlijk fantastisch. Shaw vind ik een gave zanger/gitarist, ook solo. Queen is met deze Led Zeppelin-rip off best stevig bezig en er is een glansrol weggelegd voor Steve Howe. Mensen die Styx gaaf vinden, zou ik ook wel die eerste Boston-platen willen tippen.
Heerlijk die combi van AOR en symfo. Daar waard de symfo in Europa op sterven na dood was, leverden de VS en Canada rond deze tijd wat gave (stevige) symfo af. Helaas voor vigil is Saga er één van.
18 Queen - Innuendo +1
12 Styx - Queen of Spades +2
8 TesseracT - Retrospect
45
Styx is natuurlijk fantastisch. Shaw vind ik een gave zanger/gitarist, ook solo. Queen is met deze Led Zeppelin-rip off best stevig bezig en er is een glansrol weggelegd voor Steve Howe. Mensen die Styx gaaf vinden, zou ik ook wel die eerste Boston-platen willen tippen.
Heerlijk die combi van AOR en symfo. Daar waard de symfo in Europa op sterven na dood was, leverden de VS en Canada rond deze tijd wat gave (stevige) symfo af. Helaas voor vigil is Saga er één van.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 08:20 uur
Ik ben niet zo thuis in alle nuances van de verschillende genres, evenals in verschillende bands die hier langskomen, waaronder Styx. Ik zal er ongetwijfeld vaker naast zitten qua benaming, maar ik benoem het dan ook meer vanuit mijn gevoel dan vanuit kennis van zaken.

1
Mssr Renard
geplaatst: 3 maart 2022, 08:33 uur
Als ik Tool maar clichématige indierock noem, denk ik ook wel dat er reacties op komen. Hoe harder je iets neerzet, hoe groter de kans op een reactie.
Verder vind ik Steven Wilson maar een erg matige bebop-saxofonist.
Verder vind ik Steven Wilson maar een erg matige bebop-saxofonist.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 09:02 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
18 Queen - Innuendo +1
12 Styx - Queen of Spades
10 TesseracT - Retrospect +2
Uiteraard het volle pond voor TesseracT van hun onvolprezen album Altered State. Daarnaast ook punten voor Queen, hoewel ik hun jaren 70 werk beter vindt. Styx valt net buiten de punten bij mij.
18 Queen - Innuendo +1
10 TesseracT - Retrospect +2
Uiteraard het volle pond voor TesseracT van hun onvolprezen album Altered State. Daarnaast ook punten voor Queen, hoewel ik hun jaren 70 werk beter vindt. Styx valt net buiten de punten bij mij.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 09:07 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
20 Queen - Innuendo +1 (+1 Zagato)
12 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
10 TesseracT - Retrospect
54
20 Queen - Innuendo +1 (+1 Zagato)
12 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett) +2
54
0
geplaatst: 3 maart 2022, 09:26 uur
Ronde 0 - Ladder 41:
22 Queen - Innuendo +2
13 Styx - Queen of Spades +1
12 Nine Skies - Wilderness (feat. Steve Hackett)
57
Ik sta nog altijd ‘verrast’ als ik Innuendo hoor. Omdat het een boodschap bevatte die de wereld nog niet zag aankomen. En dat met zo’n titel.
Through the sorrow, all through our splendour
Don't take offence at my innuendo.
22 Queen - Innuendo +2
13 Styx - Queen of Spades +1
57
Ik sta nog altijd ‘verrast’ als ik Innuendo hoor. Omdat het een boodschap bevatte die de wereld nog niet zag aankomen. En dat met zo’n titel.
1
geplaatst: 3 maart 2022, 09:48 uur
Lekker te beluisteren ladder vandaag. Nine skies is van de vier de rustigste en misschien daardoor ook diegene die het minst is blijven hangen. Innuendo herinner ik mij van de prachtige clip met al die rare figuren. Als jong manneke was ik zwaar onder de indruk, ook van het muzikaal gebodene. Ondertussen klinkt het heel erg vertrouwd in de oren en krijgt het hier dan ook de twee punten. Styx komt over als een band die ik met veel plezier ga beluisteren/bekijken op een festival met een biertje in de hand. De heel energieke metal van TesseracT is mij grotendeels onbekend, maar vraagt naar meer. Ook naar meer bier want tijdens een festival is de kans groot dat ik mijn beker niet lang recht ga kunnen houden. Ondanks de bierverspilling krijgen ze hier toch nog het ene punt.
Ronde 0 - Ladder 41:
24 Queen - Innuendo +2
13 Styx - Queen of Spades
11 TesseracT - Retrospect +1
Ronde 0 - Ladder 41:
24 Queen - Innuendo +2
13 Styx - Queen of Spades
11 TesseracT - Retrospect +1
0
Mssr Renard
geplaatst: 3 maart 2022, 10:05 uur
meneer schreef:
Welke boodschap precies? Ik had begrepen dat Taylor gewoon wat Zeppelin-achtige lyrics aandroeg en Mercury het woord Innuendo (insinuatie) wat zijn favoriete scrabblewoord was.
Als je bedoelt dat Innuendo wat maatschappelijke issues aankaart, hadden ze natuurlijk al Is This the World We Created en Miracle.
Het waren de jaren 80, mensen/bands/artiesten werden wat idealistischer. Van mij mag het. Al luister ik nagenoeg nooit echt naar teksten.
Edit: je bedoelt de ziekte van Freddie? Is deze tekstueel in de song verwerkt? Ik lees dat niet terug, maar de tekst is eigenlijk ook zo vaag.
0
geplaatst: 3 maart 2022, 10:08 uur
Mssr Renard schreef:
Queen is met deze Led Zeppelin-rip off
Queen is met deze Led Zeppelin-rip off
Waar zit precies die ripp off dan? Ik heb dit nummer nooit met Led Zeppelin geassocieerd eigenlijk.
1
Mssr Renard
geplaatst: 3 maart 2022, 10:22 uur
Rogyros schreef:
Waar zit precies die ripp off dan? Ik heb dit nummer nooit met Led Zeppelin geassocieerd eigenlijk.
(quote)
Ripoff een te groot woord. Inspiratie was beter geweest. Ik gebruikte het woord omdat iemand anders vond dat Queen erg vernieuwend was. Dus ik gaf tegengas. Teveel tegengas. Excuses.
Kashmir is de song die Taylor gebruikte als blueprint en tekstueel (teksten waren ook van Taylor) was het zelfs een eerbetoon aan Zep. Ik ben zelf niet de grootste Zep-fan, omdat ik Plant wat overdreven vindt en de band soms gewoon wat te log vind. Maar Zep heeft erg gave dingen gedaan en Taylor wilde bij Queen gewoon weer die peper terug dus het was een goede zet. Maar vernieuwend is het dus niet.
Hier wat meer informatie, maar er is meer op het web te vinden: The Queen single that was inspired by a Led Zeppelin song - faroutmagazine.co.uk
Verder heeft Plant deze ook met May/Deacon/Taylor gespeeld op het Tribute-concert en hebben ze gelijk maar Kashmir eraan vastgeplakt.
3
geplaatst: 3 maart 2022, 10:35 uur
Mssr Renard schreef:
Welke boodschap precies?
Welke boodschap precies?
Ik heb de heren van Queen natuurlijk niet persoonlijk gekend (helaas) maar voor mij was het woord 'Innuendo' de betekenis van een verborgen boodschap. En dat verwijst, zoals ik het pas later ben gaan bekijken, naar zijn ziekte waaraan hij is overleden. Kijk je naar de bron van het nummer dan staat er dit:
In addition to the lyric inspired in part by Mercury's illness; although media stories about his health were being denied strenuously, he was by now seriously ill with AIDS, which would claim his life in November 1991, 10 months after the song was released.
Bron: Innuendo (song) - Wikipedia
Ik heb ooit bij het album zelf een stuk daarover geschreven.
Queen - Innuendo (1991) - MusicMeter.nl
Juist omdat het mij, toen het nummer met bijbehorende clip uitkwam, verbaasde dat er geen recente beelden van Mercury bijzaten maar een clip met oude beelden. Dat was, voor mij, totaal niet de flamboyante aandacht trekkende Mercury die ik kende.
En ik ben daarom nog steeds verbaasd als ik het nummer hoor. Mercury was voor mij een idool, vol levenslust, kracht en een fantastische zanger. En dan pas achteraf ontdekken wat er voor een boodschap achter het album zat.
2
geplaatst: 3 maart 2022, 10:42 uur
Mssr Renard schreef:
Ripoff een te groot woord. Inspiratie was beter geweest. Ik gebruikte het woord omdat iemand anders vond dat Queen erg vernieuwend was. Dus ik gaf tegengas. Teveel tegengas. Excuses.
(quote)
Teveel tegengas? Niet wat mij betreft. De prima toelichting maakt het mooi af. Ik ga die website eens lezen.
* denotes required fields.