MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
EvilDrSmith schreef:
...Check tegen die tijd ladder 56 maar eens...

Da's idd een mooie, dus lastige; gelukkig duurt het nog even...

Mssr Renard schreef:
...Ik vergiste me, want Akerfeld grunt niet, maar fluistert. ik heb de plaat al 10 jaar niet mee gehoord, misschien kan iemand anders er een licht op werpen...

Gelukkig op tijd recht gezet want ook ik begon al te twijfelen (ook al geruime tijd dit specifieke album niet meer geluisterd): grunts bij PT ?!?

Ben trouwens erg benieuwd naar hun comeback. De tickets voor Porcupine Tree - Closure/Continuation | Ziggo Dome zijn in ieder geval alvast zeker gesteld

Ronde 0 - Ladder 2:

Queensrÿche - Promised Land
Emerson, Lake Palmer - Take a Pebble
Kate Bush - Leave it Open
Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur.

@ luigifort ⚔️ronde 1 - Kate Bush

Ronde 0 - Ladder 2:

2 Kate Bush - Leave it Open
1 Genesis - Ballad of Big
Queensrÿche - Promised Land

3

Queensrÿche opent mooi maar door de zangerd haak ik af. ELP is zeker mooi maar de piano in het midden kan niet bekoren. Dat is jammer. Bij Ballad of Big heb ik veel herinneringen. Iets met een meisje wiens gezicht op een foto ik uuuuuren heb staan aan te staren onderwijl in dromenland met And Then There Were Three. Kate Bush: heerlijk zoals ze hier, en op het bijbehorende gehele album volledig losgaat !

Mssr Renard
Ronde 0 - Ladder 2:

4 Kate Bush - Leave it Open **
1 Queensrÿche - Promised Land *

Deze ken ik uit mijn hoofd, ha!

Meestal kunnen Emerson, Lake and Palmer me niet zo bekoren. Dit nummer is daar een aangename uitzondering op.

Ronde 0 - Ladder 2:

4 Kate Bush - Leave it Open
2 Emerson, Lake Palmer - Take a Pebble +2
2 Queensrÿche - Promised Land +1

Ronde 0 - Ladder 2:

2 Queensrÿche - Promised Land *
2 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble **

BoyOnHeavenHill, je neemt mijn punten niet mee.

Heerlijk die verwarring as usual in het begin ! Krijgt ***** van mij.

Outlaw104: hier thuis wat aan het voorluisteren en mijn vrouw is helemaal weg van jouw nominatie Temple van Cellar Noise. Ze heeft invloed op mijn stemgedrag en ze heeft het nummer tevens in haar eigen playlist gezet.

Mssr Renard
meneer + 1
Bonk + 1
Boyonheavenhill +1

Kan niet kiezen. Allemaal een punt!

Ja, je blijft 'bezig'. Wellicht ten overvloede, wellicht goed ter herinnering of voor de nieuwe users:
Als je je punten gaat plaatsen is het handig om een 'Bezig'- bericht te plaatsen en daarna daar je punten in te plakken. Dat voorkomt dat punten elkaar kruisen. Als er dus een 'Bezig'- bericht staat, is het handig te wachten dat de punten van deze user er staan en dan je eigen punten bij die laatste stand op te tellen.

De juiste stand:

Ronde 0 - Ladder 2:

4 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble
3 Queensrÿche - Promised Land

Ronde 0 - Ladder 2:

4 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble
4 Queensrÿche - Promised Land 1
3 Genesis - Ballad of Big 2

Ronde 0 - Ladder 2:

6 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble +2 ❤
4 Queensrÿche - Promised Land
4 Genesis - Ballad of Big +1

Ronde 0 - Ladder 2:

6 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble
6 Queensrÿche - Promised Land +2
5 Genesis - Ballad of Big +1

Ronde 0 - Ladder 2:

7 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble +1
6 Kate Bush - Leave it Open +2
6 Queensrÿche - Promised Land
5 Genesis - Ballad of Big

Het komt niet vaak voor dat ik een Genesis nummer puntloos laat. Maar ik vind dit echt het minste nummer van de plaat waar het vanaf komt. En de gedachte dat meneer ook bij dit nummer weer een vrouwspersoon in gedachten krijgt waar hij ooit over gefantaseerd heeft, helpt niet. Ga hem nog wel vragen hoe 'ballad of big' past bij een vrouw....

ELP vond ik een aangename verrassing. Eigenlijk nooit echt geluisterd, maar dit beviel me wel. Maar de volle punten gaan toch naar het betoverende stemgeluid van Kate Bush. Was de foto van meneer misschien van haar?

schaam je diep meesterdch met je ongepaste fantasie over Ballad of Big en de vrouwen.

Ach, ik was toen veels te jong voor Kate. Voor mij was ze een oudere vrouw. We schelen dan ook 9 jaar. .. Is ze dan nu alweer 63 ??

Excuus Bonk, ik begon mijn bijdrage te typen nèt voordat jij de jouwe publiceerde. Edit: o, ik zie net dat jij daarvoor de "Bezig"-tip geeft, handig.

Finidi schreef:
Ja, hier: ProgLadder 2022 Luisterlijst (het is dezelfde afspeellijst als van 2018, dus kan best zijn dat sommige van jullie 'm al volgen)

Bedankt Finindi!

Ik was zelf ook al begonnen maar halverwege gestopt door de (te) vele afwezigen. Hoe jij de meeste automatisch toevoegd en de rest handmatig is mij een raadsel, zelf deed ik het één voor één en moest daarbij scherp op letten of wel de goede versie bovenaan stond. Heel veel varianten (demo, live, etc.) ook in omloop... Vroeger pompte ik alle nummers uit het internet naar mijn pc om via mijn MP3 software te sorteren en te luisteren. Voordeel hiervan was ik dat mijn beoordeling kon toevoegen met sterretjes zoals op deze site. Maar goed, de "vooruitgang" is ook in huize musicborst niet voorbij gegaan, alles gaat nu via Spotify. Maar ben nu aan het experimenteren om alle Youtube linkjes gewoon te verzamelen in één playlist, werkt eigenlijk dan net als Spotify en heel goed met mijn smart tv op mijn surround systeem af te luisteren! Alleen nog meer advertenties tussendoor terwijl ik die net bij Spotify had afgekocht. Ik weet het, met Google Premium ben ik ook daar van af maar zo kunnen we bezig blijven...

musicborst schreef:
(quote)

Hoe jij de meeste automatisch toevoegd en de rest handmatig is mij een raadsel, zelf deed ik het één voor één en moest daarbij scherp op letten of wel de goede versie bovenaan stond.

Handige website waar je gewoon een tekstbestandje in kunt gooien: Importeer afspeellijst vanuit tekstbestand naar Spotify - tunemymusic.com
Maar het is dus niet helemaal 100% goed, dus dan ga ik vervolgens zelf degenen bij langs die ie niet kan vinden

Ronde 0 - Ladder 2:

8 Kate Bush - Leave it Open +2
7 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble
7 Queensrÿche - Promised Land +1

Casartelli (moderator)
Ronde 0 - Ladder 2:

9 Queensrÿche - Promised Land +2
8 Kate Bush - Leave it Open
8 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble +1

30

De grotenamenladder. Er staan betere nummers op And Then There Were Three, maar Ballad of Big is nog steeds fijn. Bij deze late klassieker van Queensrÿche en deze vroege klassieker van ELP blijft-ie toch achter. Kate Bush heeft een paar heilige momenten, maar hier kon ik eigenlijk niet veel mee.

Finidi schreef:
Handige website waar je gewoon een tekstbestandje in kunt gooien: Importeer afspeellijst vanuit tekstbestand naar Spotify - tunemymusic.com
Maar het is dus niet helemaal 100% goed, dus dan ga ik vervolgens zelf degenen bij langs die ie niet kan vinden
Gebruik het ook dikwijls andersom (naar excel). Ook ooit eens een youtube playlist naar spotify geïmporteerd, maar dat gaf wel erg gekke resultaten.

Ronde 0 - Ladder 2:

12 Queensrÿche - Promised Land +2
8 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble
6 Genesis - Ballad of Big +1

Ronde 0 - Ladder 2:

12 Queensrÿche - Promised Land +1 (-1, correctie thelion)
10 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble +2
6 Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur

36

Ronde 0 - Ladder 2:

12 Queensrÿche - Promised Land
11 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble +1
10 Kate Bush - Leave it Open +2
6 Genesis - Ballad of Big

Ronde 0 - Ladder 2:

14 Queensrÿche - Promised Land +2
11 Emerson, Lake & Palmer - Take a pebble
10 Kate Bush - Leave it Open
7 Genesis - Ballad of Big +1

Promised Land is voor mij een top 5 Queensryche nummer en fraai gezongen door Geoff Tate.
De effecten op de stem van Kate Bush vind ik hier heel lelijk; Ballad of Big heb ik altijd een fijn up tempo nummer gevonden.

Ronde 0 - Ladder 2:

17 Queensrÿche - Promised Land +2
11 Kate Bush - Leave it Open +1
9 Genesis - Ballad of Big

48

Promised Land is eigenlijk Queensrÿche's zwanenzang. Daarna hebben ze hun hoge niveau niet echt meer gehaald. ELP is niet mijn ding en de song van Genesis pakt me niet. Hoewel ik The Kick Inside heb grijsgedraaid ken ik de rest van het oeuvre van Kate Bush niet echt. Deze bevalt me wel!

Ronde 0 - Ladder 2:

17 Queensrÿche - Promised Land
13 Kate Bush - Leave it Open +2
10 Genesis - Ballad of Big +1

Ronde 0 - Ladder 2:
ELP was me wat te langdradig, Kate Bush te bizar, Queensrÿche miste een uitbarstingetje of twee en Genesis heeft beter dan dat maar blijft een heel goed nummer. Een ladder met weinig potentieel voor de uiteindelijke lijst in mijn oren.

18 Queensrÿche - Promised Land +1
13 Kate Bush - Leave it Open
12 Genesis - Ballad of Big +2

Gast
geplaatst: vandaag om 02:51 uur

geplaatst: vandaag om 02:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.