menu

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022

zoeken in:
avatar van marsupilami
Ronde 0 - Ladder 2:

20 Queensrÿche - Promised Land +2
13 Kate Bush - Leave it Open
12 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble +1
12 Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur

avatar van Rudi S
buso schreef:


Genesis heeft beter dan dat maar blijft een heel goed nummer.


Zo zie ik het ook en misschien waren de voorafgaande albums wel beter toch vind ik ook And Then There Were Three een erg fijn album met fraaie compacte liedjes,waaronder deze.

avatar van Finidi
Ronde 0 - Ladder 2:

21 Queensrÿche - Promised Land +1
14 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble +2
13 Kate Bush - Leave it Open
12 Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur

avatar van Jacoto
Ronde 0 - Ladder 2:

21 Queensrÿche - Promised Land
16 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble +2
14 Kate Bush - Leave it Open +1
12 Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur

avatar van vigil
Casartelli ik wilde mijn bericht van gisteravond laat nog even bewerken (niet qua de verdeling van punten) maar drukte per ongeluk op het verwijder bericht knopje. Het "ongedaan maak knopje" werkt helaas ook nog steeds niet dus mijn bericht is foetsie. De stand is verder gewoon goed gegaan maar mocht je denken dat het ergens fout is gegaan met de stand dan is dit de reden.

avatar van Johnny Marr
Ronde 0 - Ladder 2:

23 Queensrÿche - Promised Land +2
16 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble
15 Kate Bush - Leave it Open +1
12 Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur

avatar van SBube
Ronde 0 - Ladder 2:

24 Queensrÿche - Promised Land +1
16 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble
15 Kate Bush - Leave it Open
14 Genesis - Ballad of Big +2

69

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur

'Ballad of Big' was mijn eigen nominatie en is voor mij een vergeten/onontdekte klassieker en het hoogtepunt van 'And then there were three', misschien wel het laatste prog-album oude stijl van G.
'Take a pebble' vond ik de minste en zelfs meest irritante in deze ladder, soms meer jazz als prog. 'Leave it open' te kort en weinig progmatig, gewoon niet bijzonder.
'Promised Land' krijgt daarom, misschien wel bij gebrek aan beter, het andere punt, steviger en okee, that's it.

Casartelli hoe wordt omgegaan met de gelijke stand in ladder 1?

avatar van Gebruiker43757
Ronde 0 - Ladder 2:

24 Queensrÿche - Promised Land
18 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble +2
15 Kate Bush - Leave it Open
15 Genesis - Ballad of Big +1

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur

avatar van ProGNerD
Ronde 0 - Ladder 2:

25 Queensrÿche - Promised Land +1
18 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble
15 Kate Bush - Leave it Open
17 Genesis - Ballad of Big +2

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur.

De verrassing voor mij is hier dit voor mij tot nog toe onbekende nummer van Genesis. En waar ik op voorhand Queensrÿche de volle mep wilde geven, gaan de 2 punten in dit geval toch naar Ballad of Big.

(Zou dit jaar dan mijn grote "ontdekking" van (het vroegere) Genesis worden, net zoals dat vorig jaar het geval was met Rush... )

En in tegenstelling tot meneer vind ik juist de zang van Geoff Tate erg mooi. En die van Kate Bush hier net iets te "bijzonder". Grappig trouwens om te zien dat voor velen hier de zang erg bepalend is en een belangrijk onderwerp is in de vele meningen en discussies; voor mij persoonlijk toch een van de leukste aspecten van de Prog Ladder (naast de hoop nieuwe ontdekkingen te doen, natuurlijk)

avatar van Mssr Renard
ProGNerD; wat mij betreft: hoe minder zang, hoe beter. Ik geloof dat ik ik ook alleen maar instrumentalen heb genomineerd (sans Jethro Tull, maar Ian is dan ook fantastisch).

avatar van musicborst
Ronde 0 - Ladder 2:

27 Queensrÿche - Promised Land +2
19 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble 1
15 Kate Bush - Leave it Open
17 Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur.

Wat een armoede zeg...
We nemen van 4 grote namen de b- dan wel C-nummers en stoppen die in één ladder. Oké, nu doe ik Promised Land wel tekort. Een finaleronde met 25 Genesis nummers, hoe gaaf zal dat zijn?

avatar van musicborst
Finidi schreef:
(quote)


Handige website waar je gewoon een tekstbestandje in kunt gooien: Importeer afspeellijst vanuit tekstbestand naar Spotify - tunemymusic.com
Maar het is dus niet helemaal 100% goed, dus dan ga ik vervolgens zelf degenen bij langs die ie niet kan vinden


Dank je voor de tip! Kende ik nog niet.

avatar van meneer
musicborst schreef:
Een finaleronde met 25 Genesis nummers, hoe gaaf zal dat zijn?

Pure zelfbevlekking.

ProGNerD schreef:
Grappig trouwens om te zien dat voor velen hier de zang erg bepalend is en een belangrijk onderwerp is in de vele meningen en discussies.

Voor mij is dat echt doorslaggevend. De stem is bepalend. Het belangrijkste instrument van het geheel (alleen Sting wil dat weleens andersom bewijzen. Die heeft echt baggernummers terwijl ik zijn stem echt een wapen vind). Mooiste discussie omtrent de zang is die rond die van Radioheads Thom Yorke.

avatar van SBube
musicborst schreef:
Een finaleronde met 25 Genesis nummers, hoe gaaf zal dat zijn?


Och, als deze in de finale komt, mag menig ander Genesis-nummer voor mij wel afvallen!

avatar van legian
Ronde 0 - Ladder 2:

29 Queensrÿche - Promised Land +2
20 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble 1
15 Kate Bush - Leave it Open
17 Genesis - Ballad of Big

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur.

musicborst schreef:
Een finaleronde met 25 Genesis nummers, hoe gaaf zal dat zijn?
Als ik dan maar minpunten mag uitdelen.

avatar van Outlaw104
Ronde 0 - Ladder 2:

30 Queensrÿche - Promised Land +1
20 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble
19 Genesis - Ballad of Big +2
15 Kate Bush - Leave it Open

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur.

avatar van ProGNerD
musicborst schreef:
Een finaleronde met 25 Genesis nummers, hoe gaaf zal dat zijn?

Je weet dat we vorig jaar de Marillion Meter hadden, notch, notch, wink, wink...?

avatar van EvilDrSmith
Nogal een atypisch nummer van Queensrÿche. Ik had wel twintig andere nummers voor deze progladder kunnen kiezen, maar allemaal nummers t/m 'Empire'. Ik denk dat ik dit album niet lang na de release nooit meer heb gedraaid, ook alweer bijna dertig (!) jaar geleden. Ik ben positief verrast door het nummer: en ik kan me niet eens meer heugen óf ik het wel eens heb gehoord. Het nummer meandert door donkere lagen van aparte arrangementen, vrij ongebruikelijke (metal)instrumenten en ongrijpbare ritmes. Fascinerend.

Kate laat zich hier van haar meest demonische, weirde kant horen. Mijn vriendin, waarschijnlijk (een van) de grootste vrouwelijke Kate Bush-fan van Nederland (ze kent bij wijze van spreken matrixnummers van verschillende persingen uit haar hoofd) zong het hele nummer mee: "♪We let the weirdness in ♫". Heel toepasselijke zinsnede. Mooi dat dit nummer gekozen is, want onder Bush-fans is dit ab-so-luut niet een van de favorieten en de meeste fans schrokken zich destijds rot van dit nummer (aldus mijn vriendin).

Datzelfde geldt waarschijnlijk voor 'Ballad Of Big': hier op MusicMeter krijgt het de minste voorkeursstemmen van dat album. Dat zegt in een progressieve context echter niet zoveel. Genesis is wel de meest conservatieve van deze ladder, al zijn de tempowisselingen best verrassend en zitten ze goed in elkaar. Wel een aardig, maar wat braaf nummer, en veel minder verrassend dan de andere drie.

De eerste vier minuten van ELP vind ik fabelachtig prachtig. De "+2" hadden ze daarmee in da pocket. Uiteindelijk moesten ze hun portemonnee toch weer legen door de resterende acht minuten met te vrijblijvende improvisatie met af en toe wel aardige passages, maar zonder écht spannende momenten.
Gaat Kate toch met de winst vandoor. Zal mijn vriendin leuk vinden (i.t.t. meneer laat ik me zéker niet beïnvloeden door mijn mevrouw ).
Uiteindelijke conclusie is bij mij wel hetzelfde als buso: "een ladder met weinig potentieel voor de uiteindelijke lijst in mijn oren."

Ronde 0 - Ladder 2:

31 Queensrÿche - Promised Land 1
20 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble
19 Genesis - Ballad of Big
17 Kate Bush - Leave it Open 2

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur.

avatar van divart
Ronde 0 - Ladder 2:

31 Queensrÿche - Promised Land
21 Genesis - Ballad of Big 2
20 Emerson, Lake & Palmer - Take a Pebble
18 Kate Bush - Leave it Open 1

Nieuwe ladder vanaf: zondag 23 januari 19.00 uur.

avatar van Bonk
Finidi, in de afspeellijst van de volgend ladder staat de liveversie van Mercury Rev ipv de studioversie en van Epica juist de studioversie, terwijl daar de liveversie genomineerd was. Niet heel erg natuurlijk, maar dacht meld het toch maar even.
Had ik al gemeld hoe blij ik ben met de afspeellijst trouwens?


avatar van Bonk
De eerste zeer aangename ontdekking is binnen! En ook nog eens van Russische (?) makelij. Dat wist ik al, maar er komen dus ook goede dingen uit Rusland.

Ronde 0 - Ladder 3:

2 Tracktor Bowling - черта
Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
Can - Vitamin C
1 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]

Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.

avatar van Mssr Renard
Deze moet ik allevier beluisteren. Ik ken alleen Can van naam, en Epica ook (gothmetal?). Ik gok dat tenminste Can een punt krijgt (of twee). Maar eerst dus alles luisteren.

avatar van Mssr Renard
Bonk schreef:
...er komen dus ook goede dingen uit Rusland.


Deze handpan die ik bespeel komt ook uit Rusland. Er komt heel veel moois uit Rusland....



avatar van ProGNerD
Ronde 0 - Ladder 3:

4 Tracktor Bowling - черта +2
Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
Can - Vitamin C
2 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1

Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.

Ik ga mee met Bonk in dit geval. Can kan ik niet veel mee. De nummer 1 was een aangename verrrassing ondanks de Russische zang.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
SBube schreef:
Casartelli hoe wordt omgegaan met de gelijke stand in ladder 1?
Ik was nog niet aan de verwerking toegekomen. Inmiddels wel.
Ronde 0 - Ladder 1:

27 Karmakanic - Who's the Boss in the Factory
21 Tool - Pushit
15 Finch - Pisces
15 Iris - War
Finch en Iris scoorden beide 4x2 punten en 7x1. We hebben dus na de eerste ladder al de eerste tiebreak te pakken: aan het eind van deze ronde spelen deze nummers een KO, waarbij de winnaar in de herkansingsronde terugkeert en de verliezer direct afvalt.

In Ladder 2 hadden we 30 stemmers, wat een royale verbetering van het record voor Ronde 0 is. Felicitaties aan ons allen!

avatar van Alicia
Ronde 0 - Ladder 3:

4 Tracktor Bowling - черта
2 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
1 Can - Vitamin C +1
2 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]

Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.

avatar van musicborst
De ene ladder is de andere niet. Deze is gaaf met een geweldige ontdekking uit Rusland, waarvoor dank nomineerder!. Dat er veel goeds uit Rusland komt is mij al lang bekend. Ik heb zelfs een compleet Russisch nominatielijst ingediend een paar jaar geleden voor de Progladder!
Traktor Bowling dus, ga ik verder uitzoeken!

Kort persoonlijk verhaaltje:
Mijn favoriete artiest uit Rusland is nog steeds Zemfira en zij trad ooit (2001, 2002?) op in Keulen voor de Russen die in Duitsland wonen, ze was toen rete populair in Rusland en had daar hit na hit. Musicborst een weekendje Keulen geregeld en op zaterdagavond aangekomen bij de "concertzaal' bleek dat een soort jeugdhonk te zijn met een aankleding dat op een bedrijfskantine deed lijken met zo'n systeemplafond en TL verlichting. Circa 100 (dronken) Russen en daar voegde ondergetekende zich tussen. Het duurde niet lang totdat één Rus een goed gesprek met me wilde aanknopen en dat was een probleem natuurlijk. Engels was voor die man ook een probleem maar was na wat gebrul door de ruimte alle aandacht voor mij. Engelstalige russen melde zich bij mij en ik was het middelpunt van de belangstelling. Ik was helemaal uit Nederland gekomen om naar een Russische band te komen kijken, wow..... Ik was ieders beste vriend en drank werd me van alle kanten aangeboden. De band/zangeres deden hun ding en na afloop werd ik door 20/30 man uitgezwaaid bij de uitgang. Haha, je maakt wat mee met de Russen...
Ik kom regelmatig in Rusland (oké, nu ff al een tijdje niet) en Over mijn lippen geen kwaad woord over Russen ondanks dat ik daar inmiddels drie keer ben gerold..

En dan Epica, vorige ladder had ik ook Epica genomineerd. Het is voor mij DE live band van Nederland op dit ogenblik. Altijd feest en als ik iemand probeer uit te leggen wat een moshpit is laat ik deze clip zien!

Ronde 0 - Ladder 3:

6 Tracktor Bowling - черта +2
2 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
1 Can - Vitamin C
3 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] 1

Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.

avatar van thelion
Ronde 0 - Ladder 3:

6 Tracktor Bowling - черта
3 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower 1
3 Can - Vitamin C 2
3 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]

Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ronde 0 - Ladder 3:

7 Tracktor Bowling - черта +1
5 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
3 Can - Vitamin C
3 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]

Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.

18

Ook ik had nog nooit van Tracktor Bowling gehoord, maar dit was wel een leuk nummer. Can is niet echt aan mij besteed, maar Vitamin C lag dan nog een paar straatlengtes voor op het andere nummer dat buiten de punten valt.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:15 uur

geplaatst: vandaag om 16:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.