Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 23 januari 2022, 20:33 uur
Wat een uiterst zwakke ronde.
Die russische emocore doet mij echt weinig. Matig spel, matige song, matige productie, Mercury Rev vind ik erg vreemd, lijkt wel een dancesong, beetje Pet Shop Boys achtig, maar ik vind het niet mooi. Ik ken betere dance/electronic prog.
Ik ga voor de weirde RIO van Can, omdat het gewoon een gave beat is, en lekker gek. Epica krijgt ook een punt, omdat ze gewoon erg vakkundig spelen. Over de vrouwelijke zang ben ik niet echt te spreken. Maar ik ben al blij dat ze niet hele nummer de overhand heeft. Dat Epica een punt krijgt komt alleen omdat ik beter trek dan die andere twee.
Zo een band als Can is wel de reden waarom ik uberhaupt naar prog ben gaan luisteren. Lekker gek doen en de luisteraar verbaasd achter laten. Leuke ontdekking, en ik dacht dat ik de meeste ouderwets duitse prog wel kende.
Ronde 0 - Ladder 3:
7 Tracktor Bowling - черта
5 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
5 Can - Vitamin C +2
4 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.
18
Die russische emocore doet mij echt weinig. Matig spel, matige song, matige productie, Mercury Rev vind ik erg vreemd, lijkt wel een dancesong, beetje Pet Shop Boys achtig, maar ik vind het niet mooi. Ik ken betere dance/electronic prog.
Ik ga voor de weirde RIO van Can, omdat het gewoon een gave beat is, en lekker gek. Epica krijgt ook een punt, omdat ze gewoon erg vakkundig spelen. Over de vrouwelijke zang ben ik niet echt te spreken. Maar ik ben al blij dat ze niet hele nummer de overhand heeft. Dat Epica een punt krijgt komt alleen omdat ik beter trek dan die andere twee.
Zo een band als Can is wel de reden waarom ik uberhaupt naar prog ben gaan luisteren. Lekker gek doen en de luisteraar verbaasd achter laten. Leuke ontdekking, en ik dacht dat ik de meeste ouderwets duitse prog wel kende.
Ronde 0 - Ladder 3:
5 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
5 Can - Vitamin C +2
4 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur.
18
4
geplaatst: 23 januari 2022, 20:48 uur
Voor eventuele belangstellenden voor een complete playlist van deze ronde op Youtube:
Je browser wordt niet ondersteund. Voer een upgrade uit. - music.youtube.com
Tip:
Gebruik de site / app Youtube Music, bediening is dan als Spotify.
Je browser wordt niet ondersteund. Voer een upgrade uit. - music.youtube.com
Tip:
Gebruik de site / app Youtube Music, bediening is dan als Spotify.
0
geplaatst: 23 januari 2022, 20:51 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
7 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
6 Can - Vitamin C +1
4 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]
Nieuwe ladder vanaf: maandag 24 januari 19.00 uur
24
7 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
6 Can - Vitamin C +1
4 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]
24
1
geplaatst: 23 januari 2022, 21:07 uur
Bezig.
Edit.. De batterij van mijn iPad valt plots uit. Hele tekst voor niks. Wie wil stemmen nu, ga je gang..
Edit.. De batterij van mijn iPad valt plots uit. Hele tekst voor niks. Wie wil stemmen nu, ga je gang..
0
geplaatst: 23 januari 2022, 21:16 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
9 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
6 Can - Vitamin C
5 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
27
9 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
6 Can - Vitamin C
5 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
27
2
geplaatst: 23 januari 2022, 21:27 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
9 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
8 Tracktor Bowling - черта +1
8 Can - Vitamin C + 2
5 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]
30
Bowlen met Tracktoren. Waar gooi je dan op ? 10 neutronenbommen ? Laat dat maar over aan de Russen. Die gooien vandaag de dag een strike, vermoed ik zo..
Mercury Rev klink wel leuk maar de zangerd.. Can is voor mij weer een mooi voorbeeld van de progstroming Happy Prog (die had je nog niet benoemd pasgeleden Casartelli!). Hoort er toch ook een beetje erbij, toch ?
Epica.. Tsja, tsja.. Met de verschillen in de zang en de koortjes heb ik het vermoeden dat de kloten van de grunter soms zeer stevig aangedraaid worden om zo de hoogste regionen te kunnen bereiken. En als ze dan weer losgelaten worden komt er zo’n heerlijk bevrijdende lage grunt achteraan. Maar als ik Simone Simons zo zie zal dat wel niet zo zijn… En je hoort zo goed dat dit een Nederlandse band is. We hebben veel van dit soort mensen in ons land. Iets met LARP enzo. Ze spelen zoals ze eruit zien.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Epica_Simone_Simons.jpg
Simone Simons dus..
9 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
8 Tracktor Bowling - черта +1
8 Can - Vitamin C + 2
30
Bowlen met Tracktoren. Waar gooi je dan op ? 10 neutronenbommen ? Laat dat maar over aan de Russen. Die gooien vandaag de dag een strike, vermoed ik zo..
Mercury Rev klink wel leuk maar de zangerd.. Can is voor mij weer een mooi voorbeeld van de progstroming Happy Prog (die had je nog niet benoemd pasgeleden Casartelli!). Hoort er toch ook een beetje erbij, toch ?
Epica.. Tsja, tsja.. Met de verschillen in de zang en de koortjes heb ik het vermoeden dat de kloten van de grunter soms zeer stevig aangedraaid worden om zo de hoogste regionen te kunnen bereiken. En als ze dan weer losgelaten worden komt er zo’n heerlijk bevrijdende lage grunt achteraan. Maar als ik Simone Simons zo zie zal dat wel niet zo zijn… En je hoort zo goed dat dit een Nederlandse band is. We hebben veel van dit soort mensen in ons land. Iets met LARP enzo. Ze spelen zoals ze eruit zien.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/80/Epica_Simone_Simons.jpg
Simone Simons dus..
0
geplaatst: 23 januari 2022, 21:53 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
10 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +1
10 Can - Vitamin C + 2
8 Tracktor Bowling - черта
33
10 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +1
10 Can - Vitamin C + 2
8 Tracktor Bowling - черта
33
0
geplaatst: 23 januari 2022, 22:19 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
12 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
10 Can - Vitamin C
9 Tracktor Bowling - черта +1
36
12 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
10 Can - Vitamin C
9 Tracktor Bowling - черта +1
36
2
geplaatst: 23 januari 2022, 22:51 uur
musicborst schreef:
Deze is gaaf met een geweldige ontdekking uit Rusland, waarvoor dank nomineerder!
Deze is gaaf met een geweldige ontdekking uit Rusland, waarvoor dank nomineerder!
Graag gedaan!
Ik ken het nummer pas een paar weken. 2 vrienden en ik houden zo om de maand een muziekavond met een thema en daar moeten we dan een Top 10/12/15 maken. De laatste keer was anderstalig (alles behalve NL en Engels) en één van de vrienden had deze dus in zijn lijst staan. Zo leer je iedere keer weer bij

Can vind ik meer een cursus drummen/percussie voor iets hoger dan beginners en Epica... Simone is een knappe meid en daar laat ik t verder maar bij.
Ronde 0 - Ladder 3:
13 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower 1
10 Can - Vitamin C
11 Tracktor Bowling - черта 2
1
geplaatst: 23 januari 2022, 22:56 uur
Mssr Renard schreef:
Ik ga voor de weirde RIO van Can, omdat het gewoon een gave beat is, en lekker gek.
Ik ga voor de weirde RIO van Can, omdat het gewoon een gave beat is, en lekker gek.
Gaaf dat je dit kunt waarderen! Geen RIO overigens, daar is het sowieso al te oud voor. Can is echte Krautrock, een genre dat jou toch aan moet spreken.
Recent zijn er twee live-albums uitgebracht, waarbij het concert eigenlijk een lange jam-improvisatie was. Moet jou wel liggen?
3
geplaatst: 23 januari 2022, 23:26 uur
Goh, wat heb ik Can eigenlijk al lang niet gedraaid! Ik geef eerlijk toe dat als dit bij een popquiz voorbij zou komen, dat ik niet alleen het niet had geweten, maar zelfs verbaasd zou hebben gereageerd bij het antwoord: is dit Can?!? Toch bewijzen ze ook met dit korte, dansbare mopje hun krautklasse: heerlijk nummer.
Is Mercury Rev prog? Ik heb er ergens ook nog een paar cd's van liggen, maar die band nooit geassocieerd met prog. Volgens mij die cd's ook nooit gedraaid.
Dat is dit nummer wel degelijk, maar de drukke neopsychedelia met wiebelige dreampop en breakbeatachtig drumwerk weet geen voet aan de grond in mijn belevingswereld te krijgen. Het klinkt bij mij vooral als: "veel gedoe."
Tracktor Bowling: de term prog wordt wel erg breed geïnterpreteerd. Dit is gewoon (female fronted) (pseudo)emometal met een heel dik nu metalsausje. Nu schrijf ik dik, maar ik vind het vooral erg waterig klinken met cliché riffjes. Matige zangeres ook: dertien in een dozijn. In Nederland had je in die tijd op elke hoek van de straat vier betere bands dan dit.
Zoals Epica. Ik denk bij bands als Epica ook niet direct aan prog, maar sec genomen is dat het natuurlijk wel. Ik ben inmiddels wel een beetje uitgeluisterd in dit genre, maar Epica is wel een klasseband met verzorgde en herkenbare nummers. Ik heb lang geleden, toen ik nog een kop met haar had, Simone nog eens mogen interviewen: en probeer dan maar eens objectief te blijven als die blauwe kijkers je vragend aanstaren omdat jijzelf even iets te lang haar aankijkt.
(ik had hier een ongemakkelijke foto van Simone en mij willen plaatsen, maar je kan hier blijkbaar geen foto's vanaf je pc uploaden. Misschien maar beter ook.)
Ronde 0 - Ladder 3:
13 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
12 Can - Vitamin C 2*
11 Tracktor Bowling - черта
6 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] 1*
Is Mercury Rev prog? Ik heb er ergens ook nog een paar cd's van liggen, maar die band nooit geassocieerd met prog. Volgens mij die cd's ook nooit gedraaid.

Dat is dit nummer wel degelijk, maar de drukke neopsychedelia met wiebelige dreampop en breakbeatachtig drumwerk weet geen voet aan de grond in mijn belevingswereld te krijgen. Het klinkt bij mij vooral als: "veel gedoe."
Tracktor Bowling: de term prog wordt wel erg breed geïnterpreteerd. Dit is gewoon (female fronted) (pseudo)emometal met een heel dik nu metalsausje. Nu schrijf ik dik, maar ik vind het vooral erg waterig klinken met cliché riffjes. Matige zangeres ook: dertien in een dozijn. In Nederland had je in die tijd op elke hoek van de straat vier betere bands dan dit.
Zoals Epica. Ik denk bij bands als Epica ook niet direct aan prog, maar sec genomen is dat het natuurlijk wel. Ik ben inmiddels wel een beetje uitgeluisterd in dit genre, maar Epica is wel een klasseband met verzorgde en herkenbare nummers. Ik heb lang geleden, toen ik nog een kop met haar had, Simone nog eens mogen interviewen: en probeer dan maar eens objectief te blijven als die blauwe kijkers je vragend aanstaren omdat jijzelf even iets te lang haar aankijkt.
(ik had hier een ongemakkelijke foto van Simone en mij willen plaatsen, maar je kan hier blijkbaar geen foto's vanaf je pc uploaden. Misschien maar beter ook.)Ronde 0 - Ladder 3:
13 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
12 Can - Vitamin C 2*
6 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] 1*
0
geplaatst: 23 januari 2022, 23:37 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
15 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
12 Can - Vitamin C
7 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
Mercury Rev wint het duidelijk in deze ladder.
Voor de bombast van Epica heb ik altijd wel oren en verdient daarmee het andere punt.
En dan zijn de punten voor Can en Tracktor Bowling helaas op.
15 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
12 Can - Vitamin C
7 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
Mercury Rev wint het duidelijk in deze ladder.
Voor de bombast van Epica heb ik altijd wel oren en verdient daarmee het andere punt.
En dan zijn de punten voor Can en Tracktor Bowling helaas op.
0
geplaatst: 24 januari 2022, 05:54 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
15 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
13 Can - Vitamin C 1
9 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] 2
13 Can - Vitamin C 1
9 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] 2
1
Mssr Renard
geplaatst: 24 januari 2022, 07:18 uur
Brunniepoo schreef:
Gaaf dat je dit kunt waarderen! Geen RIO overigens, daar is het sowieso al te oud voor. Can is echte Krautrock, een genre dat jou toch aan moet spreken.
Recent zijn er twee live-albums uitgebracht, waarbij het concert eigenlijk een lange jam-improvisatie was. Moet jou wel liggen?
(quote)
Gelijk gisteren ook wat Kraan weer gedraaid. Misschien maak ik er een krautweekje van. Maar ook kraut kan soms wel erg flauw zijn. Kwestie van krenten en pap.
Ben wel direct ook benieuwd naar je andere nominaties. Heb zo het gevoel dat er leuke verrassingen tussen zitten.
0
geplaatst: 24 januari 2022, 08:00 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
15 Can - Vitamin C +2
10 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
15 Can - Vitamin C +2
10 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
1
geplaatst: 24 januari 2022, 08:09 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
16 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +1
15 Can - Vitamin C
12 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +2
54
Gevarieerde ladder. Ik hoor ook niet echt de prog bij Tracktor Bowling maar ik wil deze discussie geen nieuw leven inblazen
Can is leuk maar mist bij net de punten. Mercury Rev kende ik niet maar bevalt wel. En mijn eigen nominatie Epica pakt de punten, bombast? Zeker! Maar op zijn tijd kan ik dat best hebben. Ik zie Epica altijd als het stevige zusje van Nightwish, beide bands hebben nummers die ik geweldig vind, maar ook songs die ik totaal niet trek.
16 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +1
15 Can - Vitamin C
12 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +2
54
Gevarieerde ladder. Ik hoor ook niet echt de prog bij Tracktor Bowling maar ik wil deze discussie geen nieuw leven inblazen
Can is leuk maar mist bij net de punten. Mercury Rev kende ik niet maar bevalt wel. En mijn eigen nominatie Epica pakt de punten, bombast? Zeker! Maar op zijn tijd kan ik dat best hebben. Ik zie Epica altijd als het stevige zusje van Nightwish, beide bands hebben nummers die ik geweldig vind, maar ook songs die ik totaal niet trek.
0
geplaatst: 24 januari 2022, 08:15 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
Can nam volgens mij wat teveel vitamine C en Mercury Rev was me te elektronisch. Epica vond ik best ok, maar die opera-achtige stem is niet echt mijn meug. Als de zangeres 'normaal' zingt, komt het voor mij beter over. De volle buit gaat dan naar een ontdekking die best aardig klonk, ondanks de onverstaanbare zang.
16 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower
15 Can - Vitamin C
13 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
13 Tracktor Bowling - черта +2
Can nam volgens mij wat teveel vitamine C en Mercury Rev was me te elektronisch. Epica vond ik best ok, maar die opera-achtige stem is niet echt mijn meug. Als de zangeres 'normaal' zingt, komt het voor mij beter over. De volle buit gaat dan naar een ontdekking die best aardig klonk, ondanks de onverstaanbare zang.
15 Can - Vitamin C
13 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
13 Tracktor Bowling - черта +2
0
geplaatst: 24 januari 2022, 08:32 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
16 Can - Vitamin C +1
15 Tracktor Bowling - черта +2
13 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]
Hoog Evanescence gehalte bij Tracktor Bowling. Gelukkig ga ik wel goed op dat soort muziek.
16 Can - Vitamin C +1
15 Tracktor Bowling - черта +2
13 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]
Hoog Evanescence gehalte bij Tracktor Bowling. Gelukkig ga ik wel goed op dat soort muziek.
1
geplaatst: 24 januari 2022, 08:45 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
18 Can - Vitamin C +2
15 Tracktor Bowling - черта
14 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
Evanescence doet het dan weer helemaal niet goed bij mij en dat was bij Tracktor Bowling ook mijn eerste associatie. Epica kan ik - tegen mijn eigen verwachtingen in - eigenlijk wel redelijk waarderen. Can is fantastisch, al komt dat er in andere nummers misschien nog wel wat meer uit.
18 Can - Vitamin C +2
15 Tracktor Bowling - черта
14 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith] +1
Evanescence doet het dan weer helemaal niet goed bij mij en dat was bij Tracktor Bowling ook mijn eerste associatie. Epica kan ik - tegen mijn eigen verwachtingen in - eigenlijk wel redelijk waarderen. Can is fantastisch, al komt dat er in andere nummers misschien nog wel wat meer uit.
0
geplaatst: 24 januari 2022, 10:10 uur
Ronde 0 - Ladder 3:
18 Can - Vitamin C
18 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
16 Tracktor Bowling - черта +1
14 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]
66
Zo, ik stap ook in. Jammer dat ik de eerste twee rondes heb gemist maar het weekend liet het helaas niet toe om naar de ladders te luisteren. Maar dit is meteen een leuke ladder met ontdekkingen voor mij! Can en Epica kende ik wel, van die laatste heb ik zelfs al meerdere malen een concert bijgewoond (een van mijn broers is groot fan). Ik was behoorlijk onder de indruk van wat die gasten kunnen, maar het is toch net niet helemaal mijn cup of tea. Mijn punten gaan dan ook naar de ontdekkingen! Bravo!
18 Can - Vitamin C
18 Mercury Rev - Dream of a Young Girl as a Flower +2
16 Tracktor Bowling - черта +1
14 Epica - Consign to Oblivion [Live at the Zenith]
66
Zo, ik stap ook in. Jammer dat ik de eerste twee rondes heb gemist maar het weekend liet het helaas niet toe om naar de ladders te luisteren. Maar dit is meteen een leuke ladder met ontdekkingen voor mij! Can en Epica kende ik wel, van die laatste heb ik zelfs al meerdere malen een concert bijgewoond (een van mijn broers is groot fan). Ik was behoorlijk onder de indruk van wat die gasten kunnen, maar het is toch net niet helemaal mijn cup of tea. Mijn punten gaan dan ook naar de ontdekkingen! Bravo!
0
Mssr Renard
geplaatst: 24 januari 2022, 10:30 uur
Bij die russische band moest ik direct denken aan deze. Misschien vinden jullie dat ook wat?
Ik wist niet dat emocore nog zo populair was. Of hoe noemen we het nu?
Ik wist niet dat emocore nog zo populair was. Of hoe noemen we het nu?
0
Mssr Renard
geplaatst: 24 januari 2022, 10:55 uur
Die van AFI is een (metro? -)man. Maar ik vind de zang ook niet goed. Toen trok ik het mijn aandacht door de slam/violent-dance-pit. Ik vond het erg bijzonder dat de hardcore-subcultuur in de mainstream terecht was gekomen.
1
geplaatst: 24 januari 2022, 11:03 uur
Mssr Renard schreef:
Die van AFI is een (metro? -)man. Maar ik vind de zang ook niet goed. Toen trok ik het mijn aandacht door de slam-dance-pit. Ik vond het erg bijzonder dat de hardcore-subcultuur in de mainstream terecht was gekomen.
(quote)
Die van AFI is een (metro? -)man. Maar ik vind de zang ook niet goed. Toen trok ik het mijn aandacht door de slam-dance-pit. Ik vond het erg bijzonder dat de hardcore-subcultuur in de mainstream terecht was gekomen.
Die Russische tante is wel heul erg veel verwijderd van de klasse van AFI uit die tijd. Destijds grijsgedraaid en heel hoog beland in mijn eindejaarslijst. De zang sprak (en spreekt nog steeds) mij juist enorm aan: breekbaarder (noem het androgyner) dan de brute strot in metalcore/hatecore/deathcore en het roept meer associaties op met bijvoorbeeld Ignite.
De band was daarna wel snel het spoor bijster. Net als emocore als stroming in het algemeen.
0
Mssr Renard
geplaatst: 24 januari 2022, 11:04 uur
EvilDrSmith schreef:
Die Russische tante is wel heul erg veel verwijderd van de klasse van AFI uit die tijd. Destijds grijsgedraaid en heel hoog beland in mijn eindejaarslijst. De zang sprak (en spreekt nog steeds) mij juist enorm aan: breekbaarder (noem het androgyner) dan de brute strot in metalcore/hatecore/deathcore en het roept meer associaties op met bijvoorbeeld Ignite.
De band was daarna wel snel het spoor bijster. Net als emocore als stroming in het algemeen.
(quote)
Ik had deze cd, maar vond het té veel. Er zat zelfs een stukje gabber ergens in de muziek verwerkt. Nee, doe mij dan maar Thursday of nog beter BoySetsFire.
Misschien vond ik de zanger van AFI (net als bijvoorbeeld Funeral for a Friend) te mainstream/gothic met teveel een tiener-appeal. Grappig wel dat we allebei in zo een fase zaten ooit. Ben jij mijn evil twin?
1
geplaatst: 24 januari 2022, 11:14 uur
Mssr Renard schreef:
Ik had deze cd, maar vond het té veel. Er zat zelfs een stukje gabber ergens in de muziek verwerkt. Nee, doe mij dan maar Thursday of nog beter BoySetsFire.
Misschien vond ik de zanger van AFI (net als bijvoorbeeld Funeral for a Friend) te mainstream/gothic met teveel een tiener-appeal. Grappig wel dat we allebei in zo een fase zaten ooit. Ben jij mijn evil twin?
Ja, BoySetsFire was een van de beste in dat genre. Wel eens live gezien. Gave shit. Ik heb toevallig een maand geleden nog hun soort van comebackplaat uit 2013 op vinyl gekocht. Ik zag 'em goedkoop liggen en dacht: dat trek ik vast niet meer. Maar ik had niet verwacht het nog zó goed te vinden.
Jij houdt meer van positieve prog, terwijl ik het liefst de duistere, cynische en dissonante kant opzoek: als jij Arnold ben, dan ben ik Danny.

4
geplaatst: 24 januari 2022, 11:34 uur
Zagato schreef:
Ik hoor ook niet echt de prog bij Tracktor Bowling maar ik wil deze discussie geen nieuw leven inblazen
Ik hoor ook niet echt de prog bij Tracktor Bowling maar ik wil deze discussie geen nieuw leven inblazen
Ik begrijp dat de andere drie, incluis jouw nominatie Epica, wel volledig in de Progroos zijn?
Ik word trouwens nu al een beetje simpel dat iedereen weer volgens zijn eigen perceptie gaat bepalen wat wel en geen prog is...
Verder hoop ik dat iedereen wel gewoon een beetje respect heeft voor de nominaties van het kleine clubje deelnemers hier ipv het gaan afzeiken. Als het niet je ding is dan is dat zo maar dat kan ook op normale enigszins nette manier gebracht worden.
0
Mssr Renard
geplaatst: 24 januari 2022, 11:38 uur
vigil schreef:
Ik word trouwens nu al een beetje simpel dat iedereen weer volgens zijn eigen perceptie gaat bepalen wat wel en geen prog is...
Verder hoop ik dat iedereen wel gewoon een beetje respect heeft voor de nominaties van het kleine clubje deelnemers hier ipv het gaan afzeiken. Als het niet je ding is dan is dat zo maar dat kan ook op normale enigszins nette manier gebracht worden.
Volgens mij gaat het toch wel okay zo?
De bedenkingen die ik heb, die zullen ook wel afgevuurd worden op de meer fusion-achtige prog die komen gaat, of wat ik allemaal heb genomineerd. Hoedanook zie ik in ieder geval niet zo veel disrespect. Mocht ik met mijn emo-referentie te ver zijn gegaan, dan mijn excuses. Het was wel mijn directe associatie.
1
geplaatst: 24 januari 2022, 11:46 uur
Het 1ste is mijn grootste irritatie, elke keer weer het zelfde liedje. De eigen nominaties en favorieten zijn zo Prog als de pest maar bij de andere nominaties moet alles, op Genesis en Marillion na, in twijfel getrokken worden.
Het 2de is meer een hoop voor de toekomst en op dit moment geen specifieke aanval naar jou of wie dan ook. Typeringen als armoede en irritant vind ik dan wat scherp (al is t wellicht wel zo
).
Het 2de is meer een hoop voor de toekomst en op dit moment geen specifieke aanval naar jou of wie dan ook. Typeringen als armoede en irritant vind ik dan wat scherp (al is t wellicht wel zo
).* denotes required fields.