Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2022
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 28 januari 2022, 19:58 uur
Deze ronde illustreert maar weer waarom ik mijn muziek graag instrumentaal heb. Op Spock's Beard na vind ik de zang nergens goed, al is de grunt in Between the Buried and Me wel okay.
Tool zal nooit een favoriet van me worden. Spock's Beard is buitencategorie. Steve Hogarth is (wat mij betreft) er op achteruit gegaan. Ik heb steeds meer moeite naar hem te luisteren.
2 punten voor Spock's Beard en 1 punt voor voor de techdeath van Between the Buried and Me, want techdeath is gewoon hartstikke gaaf, al duurt de song wel wat lang.
Ronde 0 - Ladder 8:
3 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +1
2 Spock's Beard - The Doorway +2
1 Tool - Invincible
Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
Nieuwe ladder vanaf: zaterdag 29 januari 19.00 uur.
6
Tool zal nooit een favoriet van me worden. Spock's Beard is buitencategorie. Steve Hogarth is (wat mij betreft) er op achteruit gegaan. Ik heb steeds meer moeite naar hem te luisteren.
2 punten voor Spock's Beard en 1 punt voor voor de techdeath van Between the Buried and Me, want techdeath is gewoon hartstikke gaaf, al duurt de song wel wat lang.
Ronde 0 - Ladder 8:
3 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +1
2 Spock's Beard - The Doorway +2
1 Tool - Invincible
6
0
geplaatst: 28 januari 2022, 20:03 uur
Mssr Renard schreef:
...en 1 punt voor voor de techdeath van Between the Buried and Me, want techdeath is gewoon hartstikke gaaf...
...en 1 punt voor voor de techdeath van Between the Buried and Me, want techdeath is gewoon hartstikke gaaf...

0
geplaatst: 28 januari 2022, 20:10 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
3 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
3 Spock's Beard - The Doorway +1
3 Tool - Invincible +2
9
3 Spock's Beard - The Doorway +1
3 Tool - Invincible +2
9
0
geplaatst: 28 januari 2022, 20:13 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
5 Spock's Beard - The Doorway 2
3 Tool - Invincible
1 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair 1
5 Spock's Beard - The Doorway 2
3 Tool - Invincible
1 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair 1
0
geplaatst: 28 januari 2022, 20:14 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
6 Spock's Beard - The Doorway +1
3 Tool - Invincible
3 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
6 Spock's Beard - The Doorway +1
3 Tool - Invincible
3 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
0
geplaatst: 28 januari 2022, 20:20 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
8 Spock's Beard - The Doorway +2
4 Tool - Invincible +1
3 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
8 Spock's Beard - The Doorway +2
4 Tool - Invincible +1
3 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
1
geplaatst: 28 januari 2022, 20:23 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
8 Spock's Beard - The Doorway
5 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair 2
4 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love).1
4 Tool - Invincible +
De nummer 1 is voor mij vrij duidelijk, de nummer laatst overigens ook. De prijs van meevaller van de dag gaat naar Between the Buried and Me!
8 Spock's Beard - The Doorway
5 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair 2
4 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love).1
4 Tool - Invincible +
De nummer 1 is voor mij vrij duidelijk, de nummer laatst overigens ook. De prijs van meevaller van de dag gaat naar Between the Buried and Me!
0
geplaatst: 28 januari 2022, 20:31 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
10 Spock's Beard - The Doorway +2
5 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
5 Tool - Invincible +1
4 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love).
De nummer 1 is een eigen nominatie, dus dat was niet moeilijk. Mijn eerste kennismaking met Spock's Beard in mijn Utrechtse studentenjaren. Ik herinner me nog het gevoel toen ik dit op de koptelefoon in Plato tot mij nam. Voor mij nog steeds de opvolger van Genesis op dat moment. De nadruk op melodie, maar zo vernuftig gearrangeerd, de combi tussen akoestisch en elektrisch, die bas van Meros (ok, ook beetje Yes). Ook na al die decennia kan ik hier nog helemaal in opgaan.
Hogarth en co en Tool vond ik ongeveer even goed. Maar dan kies ik toch voor de spanning in het nummer van Tool. Tussen de Burried en mij zal het denk ik nooit wat worden. Muzikaal, ala, maar die grunts/vocals doen het niet.
10 Spock's Beard - The Doorway +2
5 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
5 Tool - Invincible +1
De nummer 1 is een eigen nominatie, dus dat was niet moeilijk. Mijn eerste kennismaking met Spock's Beard in mijn Utrechtse studentenjaren. Ik herinner me nog het gevoel toen ik dit op de koptelefoon in Plato tot mij nam. Voor mij nog steeds de opvolger van Genesis op dat moment. De nadruk op melodie, maar zo vernuftig gearrangeerd, de combi tussen akoestisch en elektrisch, die bas van Meros (ok, ook beetje Yes). Ook na al die decennia kan ik hier nog helemaal in opgaan.
Hogarth en co en Tool vond ik ongeveer even goed. Maar dan kies ik toch voor de spanning in het nummer van Tool. Tussen de Burried en mij zal het denk ik nooit wat worden. Muzikaal, ala, maar die grunts/vocals doen het niet.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 januari 2022, 20:42 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
12 Spock's Beard - The Doorway +2
6 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +1
5 Tool - Invincible
27
Dit is qua niveau wel even heel andere koek dan de ladders van de laatste dagen. Om te beginnen een van de klassiekers van toen Spock's Beard nog echt goed was. The Love and the Affair was ook bijzonder fraai - we hebben dan wel geen nieuwe Marillionnominaties dit jaar, maar deze klonk wel meer als Marillion dan wat ik verder zoal van Hogarth solo, de meeste andere Marillion-zijprojecten of Isildurs Bane for that matter, gehoord heb... en dan ook meteen als een van de betere recente Marillionnummers. Tool was ook fijn, maar de punten waren al op. Between the Buried and Me had ik bij voorbaat afgeschreven, maar ook die viel goed mee en had in een mindere ladder wellicht een puntje meegepakt.
12 Spock's Beard - The Doorway +2
6 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +1
5 Tool - Invincible
27
Dit is qua niveau wel even heel andere koek dan de ladders van de laatste dagen. Om te beginnen een van de klassiekers van toen Spock's Beard nog echt goed was. The Love and the Affair was ook bijzonder fraai - we hebben dan wel geen nieuwe Marillionnominaties dit jaar, maar deze klonk wel meer als Marillion dan wat ik verder zoal van Hogarth solo, de meeste andere Marillion-zijprojecten of Isildurs Bane for that matter, gehoord heb... en dan ook meteen als een van de betere recente Marillionnummers. Tool was ook fijn, maar de punten waren al op. Between the Buried and Me had ik bij voorbaat afgeschreven, maar ook die viel goed mee en had in een mindere ladder wellicht een puntje meegepakt.
0
geplaatst: 28 januari 2022, 21:10 uur
Casartelli schreef:
...Tool was ook fijn, maar de punten waren al op. Between the Buried and Me had ik bij voorbaat afgeschreven, maar ook die viel goed mee en had in een mindere ladder wellicht een puntje meegepakt.
...Tool was ook fijn, maar de punten waren al op. Between the Buried and Me had ik bij voorbaat afgeschreven, maar ook die viel goed mee en had in een mindere ladder wellicht een puntje meegepakt.
, alleen jammer dat de punten al op waren...
0
geplaatst: 28 januari 2022, 21:20 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
13 Spock's Beard - The Doorway +1
8 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
5 Tool - Invincible
13 Spock's Beard - The Doorway +1
8 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
5 Tool - Invincible
0
geplaatst: 28 januari 2022, 21:39 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
14 Spock's Beard - The Doorway 1
8 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
7 Tool - Invincible 2
14 Spock's Beard - The Doorway 1
7 Tool - Invincible 2
0
geplaatst: 28 januari 2022, 21:46 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
15 Spock's Beard - The Doorway +1
9 Tool - Invincible +2
Nieuwe ladder vanaf: zaterdag 29 januari 19.00 uur
Bij het gegrunt van Between The Buried And Me haak ik meteen af, Bane & Hogarth was okee, maar niet bijzonder, Spock's Beard, aardig, lekker, goed voor een punt, dit Tool-nummer hoort niet tot mijn 3 favo's van het laatste album, maar het blijft wel Tool natuurlijk, 2 points!
15 Spock's Beard - The Doorway +1
9 Tool - Invincible +2
Bij het gegrunt van Between The Buried And Me haak ik meteen af, Bane & Hogarth was okee, maar niet bijzonder, Spock's Beard, aardig, lekker, goed voor een punt, dit Tool-nummer hoort niet tot mijn 3 favo's van het laatste album, maar het blijft wel Tool natuurlijk, 2 points!
0
geplaatst: 28 januari 2022, 22:03 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
16 Spock's Beard - The Doorway +1
11 Tool - Invincible +2
Dit nummer van Tool vind ik geniaal verslavend
als een soort van slow cooker wordt het steeds lekkerder....
16 Spock's Beard - The Doorway +1
11 Tool - Invincible +2
0
geplaatst: 28 januari 2022, 22:20 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
17 Spock's Beard - The Doorway +1
11 Tool - Invincible
6 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +2
42
17 Spock's Beard - The Doorway +1
11 Tool - Invincible
6 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +2
42
0
geplaatst: 28 januari 2022, 23:23 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
18 Spock's Beard - The Doorway +1
11 Tool - Invincible
10 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
6 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
45
Ik ben geen kenner van Tool en dit nummer kan me ook niet overtuigen... Ik vind de zang niet mooi en de muziek ook niet spannend genoeg.....
Between the Buried and Me is het ook niet geworden; ik mis hier elke emotie en ik vind ook de cleane zangstem niet mooi.
18 Spock's Beard - The Doorway +1
11 Tool - Invincible
10 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
6 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
45
Ik ben geen kenner van Tool en dit nummer kan me ook niet overtuigen... Ik vind de zang niet mooi en de muziek ook niet spannend genoeg.....
Between the Buried and Me is het ook niet geworden; ik mis hier elke emotie en ik vind ook de cleane zangstem niet mooi.
1
geplaatst: 29 januari 2022, 00:02 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
18 Spock's Beard - The Doorway
12 Tool - Invincible +1
10 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
8 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +2
De makkelijkste ladder tot nu toe, de punten waren al vergeven voordat ik hier überhaupt een nooit van beluisterd had.
Tool leverde met Fear Inoculum een album af waar ik nooit van heb durven dromen. Niet alleen kregen we toch nog nieuw werk, het was nog eens dusdanig magistraal dat ik tot op de dag van vandaag geen echt favoriet nummer kan kiezen. Invincible is prachtig, qua opbouw, tekstueel, symboliek en weet de volledige speelduur te blijven verrassen. Of ik er nou voor in de stemming ben of totaal niet, zodra deze begint (of enig ander nummer van het album) zit ik direct in de flow en is het puur genieten.
Between the Buried and Me was ook voor mij een van de beste ontdekkingen vorig jaar. Ze leverde voor mij zelfs de jaarplaat af met Colors II. Zo enorm veel creativiteit, energie, rauwheid, speelsheid en durf. Die kleine 80 minuten vind ik nog steeds te weinig. Human is Hell is daar zo'n beetje de samenvatting van en duurt helaas maar 15 minuten. Wat voor Invincible geldt, gaat nog meer op voor deze. En ik kan er simpelweg geen genoeg van krijgen. Laat al die heerlijk rauwe metal subgenres maar de Prog scene invloeien. Ik ben er klaar voor.
Isildurs Bane & Steve Hogarth. Steve Hogarth, die naam ken ik ergens van en Isildur is toch een personage van The Lord of the Rings? hmm, doet me denken aan (Sil)Marillion, oh daar ken ik Hogarth van. Right, dat cirkeltje is weer rond. Het duurde even voordat het tot me doordrong. Isildurs Bane heb ik nooit van gehoord, maar zo'n samenwerking klinkt me niet gek in de oren. Goed, qua zang zit het wel goed. Muzikaal ook wel trouwens. Het is geen Marillion trouwens, maar zeker niet verkeerd om te horen. Een beetje een mix van wat klassiekere progrock invloeden, maar dan iets moderner aanklinkend. Dat is best genietbaar moet ik zeggen.
Spock's Beard is zo'n naam die ik al jaren zie langskomen als het over prog gaat. Een van de projecten waar Neal Morse bij zat. Dat belooft al wat want die man doet voor mijn gevoel elke keer hetzelfde kunstje. Waarbij de winst en kwaliteit voornamelijk komt vanuit de bijkomende muzikanten die hij om zich heen verzameld. Kwam ik even bedrogen uit, dit klinkt flink anders dan de Neal die mij zo bekend klinkt. Niet zo heel gek als ik naar de leeftijd van het nummer kijk. En die leeftijd is ook wel te horen trouwens, want het klinkt me een partij verouderd. Het maakt het geen slechter nummer trouwens, want ook dit klinkt erg fijn en heerlijk creatief. Misschien moet ik me toch eens wat gaan verdiepen in die band. Ach dat denk ik al jaren
. Wat is trouwens de relatie met Star Trek?
Helaas zijn de punten al vergeven maar alle vier de nummers zijn toch wel serieuze toppers wat mij betreft.
18 Spock's Beard - The Doorway
12 Tool - Invincible +1
10 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
8 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +2
De makkelijkste ladder tot nu toe, de punten waren al vergeven voordat ik hier überhaupt een nooit van beluisterd had.
Tool leverde met Fear Inoculum een album af waar ik nooit van heb durven dromen. Niet alleen kregen we toch nog nieuw werk, het was nog eens dusdanig magistraal dat ik tot op de dag van vandaag geen echt favoriet nummer kan kiezen. Invincible is prachtig, qua opbouw, tekstueel, symboliek en weet de volledige speelduur te blijven verrassen. Of ik er nou voor in de stemming ben of totaal niet, zodra deze begint (of enig ander nummer van het album) zit ik direct in de flow en is het puur genieten.
Between the Buried and Me was ook voor mij een van de beste ontdekkingen vorig jaar. Ze leverde voor mij zelfs de jaarplaat af met Colors II. Zo enorm veel creativiteit, energie, rauwheid, speelsheid en durf. Die kleine 80 minuten vind ik nog steeds te weinig. Human is Hell is daar zo'n beetje de samenvatting van en duurt helaas maar 15 minuten. Wat voor Invincible geldt, gaat nog meer op voor deze. En ik kan er simpelweg geen genoeg van krijgen. Laat al die heerlijk rauwe metal subgenres maar de Prog scene invloeien. Ik ben er klaar voor.
Isildurs Bane & Steve Hogarth. Steve Hogarth, die naam ken ik ergens van en Isildur is toch een personage van The Lord of the Rings? hmm, doet me denken aan (Sil)Marillion, oh daar ken ik Hogarth van. Right, dat cirkeltje is weer rond. Het duurde even voordat het tot me doordrong. Isildurs Bane heb ik nooit van gehoord, maar zo'n samenwerking klinkt me niet gek in de oren. Goed, qua zang zit het wel goed. Muzikaal ook wel trouwens. Het is geen Marillion trouwens, maar zeker niet verkeerd om te horen. Een beetje een mix van wat klassiekere progrock invloeden, maar dan iets moderner aanklinkend. Dat is best genietbaar moet ik zeggen.
Spock's Beard is zo'n naam die ik al jaren zie langskomen als het over prog gaat. Een van de projecten waar Neal Morse bij zat. Dat belooft al wat want die man doet voor mijn gevoel elke keer hetzelfde kunstje. Waarbij de winst en kwaliteit voornamelijk komt vanuit de bijkomende muzikanten die hij om zich heen verzameld. Kwam ik even bedrogen uit, dit klinkt flink anders dan de Neal die mij zo bekend klinkt. Niet zo heel gek als ik naar de leeftijd van het nummer kijk. En die leeftijd is ook wel te horen trouwens, want het klinkt me een partij verouderd. Het maakt het geen slechter nummer trouwens, want ook dit klinkt erg fijn en heerlijk creatief. Misschien moet ik me toch eens wat gaan verdiepen in die band. Ach dat denk ik al jaren
. Wat is trouwens de relatie met Star Trek?Helaas zijn de punten al vergeven maar alle vier de nummers zijn toch wel serieuze toppers wat mij betreft.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 29 januari 2022, 00:44 uur
legian schreef:
Wat is trouwens de relatie met Star Trek?
Als non-trekkie heb ik mezelf de eerste jaren dat ik Spock's Beard kende nog wijs gemaakt dat de naam naar de baard van de welbekende kinderarts Dr. Spock verwees. Maar dat was achteraf gezien misschien toch de minder aannemelijke uitleg.Wat is trouwens de relatie met Star Trek?
0
geplaatst: 29 januari 2022, 08:11 uur
Ach er is Star trek aflevering waar Spock een baard had en dat was de inspiratie voor de bandnaam.
1
geplaatst: 29 januari 2022, 08:44 uur
dynamo d schreef:
Precies dat !..en dit:

legian schreef:
Of ik er nou voor in de stemming ben of totaal niet, zodra deze begint (of enig ander nummer van het album) zit ik direct in de flow en is het puur genieten.
Of ik er nou voor in de stemming ben of totaal niet, zodra deze begint (of enig ander nummer van het album) zit ik direct in de flow en is het puur genieten.
0
geplaatst: 29 januari 2022, 08:45 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
19 Spock's Beard - The Doorway +1
12 Tool - Invincible
12 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
8 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
19 Spock's Beard - The Doorway +1
12 Tool - Invincible
12 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair +2
8 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
0
geplaatst: 29 januari 2022, 08:59 uur
legian schreef:
...Misschien moet ik me toch eens wat gaan verdiepen in die band.
...Misschien moet ik me toch eens wat gaan verdiepen in die band.
Moet je zeker doen; voor mij was het dit geweldige conceptalbum Spock's Beard - Snow dat me over de streep trok. En ja, Neal heeft een paar gewilde klasbakken van muzikale vriendjes om zich heen zoals: Nick d'Virgilio, Eric Gillette, ...
Live is het ook altijd een genot trouwens; het integraal uitgevoerde Snow op Loreley enkele jaren geleden was een onvergetelijke ervaring

0
geplaatst: 29 januari 2022, 09:39 uur
Om de een of andere reden raakt BtBaM me minder dan zou moeten op basis van mijn muzikale voorkeur. Het komt me iets te druk over in de agressieve stukken, maar de rustigere stukken zijn wel heel erg goed. Nog een paar keer luisteren dus. Toch gaan zij hier nog lopen met een punt aangezien Tool en de Marillionafgeleide me maar matig konden bekoren. Tool kwam me heel bekend voor alhoewel ik de nieuwe cd nog niet gehoord heb. The Doorway blijft een hoogtepunt in het oeuvre van SB en gaat met de twee punten lopen.
Ronde 0 - Ladder 8:
21 Spock's Beard - The Doorway +2
12 Tool - Invincible
12 Isildurs Bane & Steve Hogarth - The Love and the Affair
9 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +1
Ronde 0 - Ladder 8:
21 Spock's Beard - The Doorway +2
12 Tool - Invincible
9 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +1
0
geplaatst: 29 januari 2022, 11:20 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
23 Spock's Beard - The Doorway +2
13 Tool - Invincible +1
9 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
23 Spock's Beard - The Doorway +2
13 Tool - Invincible +1
9 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
0
geplaatst: 29 januari 2022, 11:35 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
23 Spock's Beard - The Doorway
15 Tool - Invincible +2
10 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +1
23 Spock's Beard - The Doorway
15 Tool - Invincible +2
10 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +1
0
geplaatst: 29 januari 2022, 12:07 uur
Hmm lastig. Of toch niet?
Spock's Beard gaat sowieso mijn 2 punten krijgen. The Doorway is een fantastisch nummer. Met alles erop en eraan voor mij.
Daarna was het toch wat wikken en wegen. Van Tool heb ik wel eens wat gehoord, BtBaM heb ik van gehoord en Isildurs Bane ken ik eigenlijk niet, maar Steve Hogarth dan weer wel.
Om met die laatste te beginnen. Steve Hogarth heeft een heel karakteristieke stem. Hij weet hoe hij emotie in zijn stem kan leggen. Hier vind ik hem alleen niet op z'n best. Een beetje vergelijkbaar eigenlijk met veel van de latere Marillion cd's waar hij regelmatig niet meer echt zingt, maar meer soort van 'praat' ofzo. Hoe moet je dat noemen? The Love and the Affair klinkt verder wel zo dat het me benieuwd maakt naar het volledige album. Dat komt in dit geval dus niet door 'h', maar door de instrumentatie. Klinkt lekker. Geen punten helaas.
Tool wint het namelijk net van Isildurs Bane. Lekkere ritmes. Het doet me af en toe denken aan OSI. Anderen zullen (terecht) zeggen dat dat andersom is. Ik ben alleen (weer) niet zo kapot van de stem. Gaaf nummer. Ben alleen benieuwd of ik een heel album zou trekken.
Between the Buried and Me dan. Héél gave stukjes afgewisseld met (wat mij betreft) héél belabberde stukjes. Goeie grunts/growls kan ik zeker wel waarderen. Hier doet het voor mij echt afbreuk aan het nummer. Als het hele album zo is als dit nummer, dan laat ik dat aan mij voorbij gaan. Als ik het van ProGNerD goed begrepen heb, dan is dit een soort samenvatting van het album. Dat zou kunnen betekenen dat er op het album meer te vinden is, waar ik ook van zou kunnen genieten. Ik zal het eens checken.
Ronde 0 - Ladder 8:
25 Spock's Beard - The Doorway +2
16 Tool - Invincible +1
10 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
Spock's Beard gaat sowieso mijn 2 punten krijgen. The Doorway is een fantastisch nummer. Met alles erop en eraan voor mij.
Daarna was het toch wat wikken en wegen. Van Tool heb ik wel eens wat gehoord, BtBaM heb ik van gehoord en Isildurs Bane ken ik eigenlijk niet, maar Steve Hogarth dan weer wel.
Om met die laatste te beginnen. Steve Hogarth heeft een heel karakteristieke stem. Hij weet hoe hij emotie in zijn stem kan leggen. Hier vind ik hem alleen niet op z'n best. Een beetje vergelijkbaar eigenlijk met veel van de latere Marillion cd's waar hij regelmatig niet meer echt zingt, maar meer soort van 'praat' ofzo. Hoe moet je dat noemen? The Love and the Affair klinkt verder wel zo dat het me benieuwd maakt naar het volledige album. Dat komt in dit geval dus niet door 'h', maar door de instrumentatie. Klinkt lekker. Geen punten helaas.
Tool wint het namelijk net van Isildurs Bane. Lekkere ritmes. Het doet me af en toe denken aan OSI. Anderen zullen (terecht) zeggen dat dat andersom is. Ik ben alleen (weer) niet zo kapot van de stem. Gaaf nummer. Ben alleen benieuwd of ik een heel album zou trekken.
Between the Buried and Me dan. Héél gave stukjes afgewisseld met (wat mij betreft) héél belabberde stukjes. Goeie grunts/growls kan ik zeker wel waarderen. Hier doet het voor mij echt afbreuk aan het nummer. Als het hele album zo is als dit nummer, dan laat ik dat aan mij voorbij gaan. Als ik het van ProGNerD goed begrepen heb, dan is dit een soort samenvatting van het album. Dat zou kunnen betekenen dat er op het album meer te vinden is, waar ik ook van zou kunnen genieten. Ik zal het eens checken.
Ronde 0 - Ladder 8:
25 Spock's Beard - The Doorway +2
16 Tool - Invincible +1
10 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love)
0
geplaatst: 29 januari 2022, 12:33 uur
Ronde 0 - Ladder 8:
25 Spock's Beard - The Doorway
17 Tool - Invincible +1
12 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +2
66
Hoewel Tool laatste album voor mij een hier en daar bedacht over komt is het wel een geweldig album (vooral live hakken de songs er echt in). BtBaM is een band ik eigenlijk te slecht ken maar dit smaakt echt naar meer. De overige 2 songs zijn eigenlijk ook prima maar vallen wel buiten de punten wat mij betreft.
25 Spock's Beard - The Doorway
17 Tool - Invincible +1
12 Between the Buried and Me - Human Is Hell (Another One With Love) +2
66
Hoewel Tool laatste album voor mij een hier en daar bedacht over komt is het wel een geweldig album (vooral live hakken de songs er echt in). BtBaM is een band ik eigenlijk te slecht ken maar dit smaakt echt naar meer. De overige 2 songs zijn eigenlijk ook prima maar vallen wel buiten de punten wat mij betreft.
1
geplaatst: 29 januari 2022, 12:54 uur
1
geplaatst: 29 januari 2022, 15:43 uur
Casartelli schreef:
(quote)
Als non-trekkie heb ik mezelf de eerste jaren dat ik Spock's Beard kende nog wijs gemaakt dat de naam naar de baard van de welbekende kinderarts Dr. Spock verwees. Maar dat was achteraf gezien misschien toch de minder aannemelijke uitleg. Ik ben absoluut geen trekkie, maar het was wel het eerste waar ik aan moest denken. Rudi S weet je toevallig welke aflevering, ben wel benieuwd geworden nu
.ProGNerD Ik ben voornamelijk bekend met de wat latere Neal Morse vanuit zijn samenwerkingen met Mike Portnoy. Spock's Beard Staat al tijden op de lijst om eens verder uit te zoeken, maar ja die lijst groeit alleeen maar
. Zal dat album er eens bij pakken binnenkort.* denotes required fields.