MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!

zoeken in:
Gretz schreef:
(quote)

Jaaaaaaaa

Pin me er nog niet op vast hoe laat de countdown van 25 naar 1 precies van start gaat, maar hier kunnen jullie intunen: MusicMeterCSL | BeatSense

Je geeft maar een gil

1. 365
2. So I*
3. visions (Appleville 8:47 Mix)
4. anthems*
5. Sympathy is a knife*
6. Vroom Vroom
7. The girl so confusing (version with Lorde)
8. forever
9. 360
10. Boom Clap
11. Track 10
12. Von dutch
13. 1999 (feat. Troye Sivan)
14. Talk talk*
15. pink diamond*

Drie duidelijke favorieten, daarachter is het vooral waan van de dag.

16 lijstjes so far (evenveel als de vorige editie). Er kunnen er zeker nog een paar bij

Komen Choconas, Emichel, Ploppesteksel, arcade monkeys, Koenr, Poeha, catdog, Coma Cat, JoaMuse., SanderT, Arrie en aerobag nog met een top-15?

Precies 10 nummers die een ruime voldoende scoren. Komt goed uit, ware het niet dat het ineens een top 15 moet zijn. Ik heb me dus nog maar even door de finalelijst gewerkt en de 5 minst vervelende nummers eraan toegevoegd. Het zal hier vast vloeken in de kerk zijn, maar een beetje een BRAT-overkill deze lijst als je het mij vraagt.

1. SuperLove
2. Gone (feat. Christine and the Queens)
3. I Love It (feat. Icona Pop)*
4. 1999 (feat. Troye Sivan)
5. The girl so confusing (version with Lorde)
6. Boom Clap
7. visions (Appleville 8:47 Mix)
8. Guess (feat. Billie Eilish)
9. 360 (feat. Robyn and Yung Lean)
10. Track 10
11. Mean Girls*
12. detonate
13. Apple*
14. anthems*
15. Von dutch (aanpassing Gretz)

SanderT schreef:
Het zal hier vast vloeken in de kerk zijn, maar een beetje een BRAT-overkill deze lijst als je het mij vraagt.

Sander, je taalgebruik! Foei!!

Zonder Doing It (feat. Rita Ora) is er hier geen Boom Clap aan.

Gretz schreef:
(afbeelding)
RONDE 3 - FINALE:

Deadline: 6 september 21:00

Er is nog ruimte voor last minute lijstjes, ook nog even na 21:00

Gretz schreef:
(quote)

Jaaaaaaaaaaa (afbeelding)

Dat is dan weer munitie voor het Knappe musici topic.
Valt nochthans weinig te guessen he?

https://www.pedestrian.tv/wp-content/uploads/2024/08/me-for-@[email protected]

1. Rewind*
2. So I*
3. Gone (feat. Christine and the Queens)
4. Sympathy is a knife*
5. 365
6. 360 (feat. Robyn and Yung Lean)
7. claws
8. Von dutch
9. Apple*
10. 1999 (feat. Troye Sivan)
11. Forever
12. Talk talk*
13. Vroom Vroom
14. I Love It (feat. Icona Pop)*
15. Boom Clap

Met pagga slaan op die pic van voskat?

1. visions (Appleville 8:47 Mix)

visions op zich is een goed nummer en zou mijn top 10 gehaald kunnen hebben, maar die Live at Appleville-versie op YouTube met die clip erbij? Dat is geen song, dat is een ervaring

2. Sympathy is a knife*

Mijn meest beluisterde nummer tijdens brat summer, waanzinnig catchy en emotioneel en gewoon onweerstaanbaar!

3. I Love It (feat. Icona Pop)*

Deze koos ik ooit om te draaien toen we in groep een radiouitzending moesten maken voor school. Een vriend noemde het een "nummer voor chirowijven" maar ja I don't care, popbanger van jewelste hoe dan ook.

4. Boom Clap

Popbanger van jewelste (bis)

5. Apple*

To the airport, the airport
The airpoooooooooooooort, the airpoooooooooooooort

6. The girl so confusing (version with Lorde)
7. Talk talk*
8. detonate
9. Von dutch
10. claws
11. 360 (feat. Robyn and Yung Lean)
12. 1999 (feat. Troye Sivan)
13. Track 10
14. So I
15. Gone (feat. Christine and the Queens)

1. The girl, so confusing version with Lorde
2. visions (Appleville 8:47 Mix)
3. Boom Clap
4. claws
5. forever
6. So I*
7. Apple*
8. detonate
9. Gone (feat. Christine and the Queens)
10. Sympathy is a knife*
11. 1999 (feat. Troye Sivan)
12. Backseat (feat. Carly Rae Jepsen)
13. Talk talk*
14. 360 (feat. Robyn and Yung Lean)
15. 365

JoaMuse schreef:
een "nummer voor chirowijven"

Dit is correct.

Zelfde bottom 2 Gretz

Johnny Marr schreef:
(quote)

Met pagga slaan op die pic van voskat?

Da ben ik nie

Sorry, ik ben onuitstaanbaar bijdehand deze week. Het zal de stand van de maan wel zijn of zo.

Um, maar wtf zijn chirowijven?

https://api.sniffers.co.nz/wp-content/uploads/2020/05/EYFTUGCUMAAcf_A-768x1024.jpg
De lijnen zijn gesloten

Charli XCX schreef:
Just be funny. Funny always goes over well, so try to think of something funny to break the ice rather than being weird or using pickup lines.

20 users namen de moeite om een een finalelijstje te posten, dank allen. Sebiet gaan we van start op BeatSense en in dit topic

123poetertjes
Arno
ArthurDZ
Edgar18
Gretz
JoaMuse
Johnny Marr
LauraVE
Mastroianni
Poek
SanderT
Superbitch
Teunnis
Titmeister
Zwammer
dynamo d
herman
hoi123
voskat
yeahyeahyeah

Fangirl/-boy alert!!

Thanks voor de tip Johnny Marr

voskat schreef:
Um, maar wtf zijn chirowijven?
Scoutsmeiden

Charli XCX schreef:
The second someone tries to put me in a box, I will do everything to rebel against that.

https://i.vgy.me/lPD4yR.png
kom chat x

12x brat
6x how i'm feeling now
2x Charli
2x Pop 2
2x Single
1x Iconic EP
1x Sucker
1x Vroom Vroom

Een brat gedomineerde finale, want 4 op de 5 nummers van Charli's nieuwste worp zijn van de partij. Maar liefst 48% van het totaal. Ik vraag me nu af of er ooit een andere Greatest Hits-editie is geweest waarbij één album zo dominant aanwezig was in de finale (dat lijkt me haast onmogelijk).

Het getal tussen ( ) is de positie tijdens de vorige editie.

Charli XCX schreef:
I used to worry about being cool. Now I realize that I genuinely don't care.

https://www.pedestrian.tv/wp-content/uploads/2024/06/chari-xcx-dasha-nekrasova.png?quality=75&w=1200&h=675&crop=1
25. (-) Mean girls* [39 punten, 8x genoemd, 3x geëlimineerd, gem. #11.1]
brat (2024)
Hoogste positie voor: ArthurDZ (6)

https://i.vgy.me/mZM5UI.png
Deze albumtrack is blijkbaar gebaseerd op de controversiële schrijver/actrice Dasha Nekrasova. Een kopieerfoutje bij de lijst van Teunnis zorgde er overigens voor dat ik Mean girls in eerste instantie een paar plekken te hoog had ingedeeld. Met het kleinst mogelijke verschil eindigt de eerste brat alsnog onderaan. Laat wel de brat bangers Club classics, Everything is romantic en I might say something stupid achter zich; het ongelukkige drietal dat niet mocht meedoen met dit finalefeestje.
Pedestrian.tv schreef:
Charli told the publication that as well as Dasha, the song is inspired by her fascination with why ​“succubus-looking, dead-eyed women” like herself, Dasha, and Gabriette are written off as “mean”.

Some lyrics in the song hint at the subject matter being Dasha Nekrasova, such as “she’s New York City’s darling” (Dasha is based in NYC), and “you said she’s problematic” (Dasha’s podcast is often slammed for its cultural criticisms and guests).

Zeedeveel schreef:
This one's for all my mean girls, bad girls en azijnzeikers op Musicmeter.nl.' Charli XCX is dit jaar eindelijk doorgebroken bij het grote publiek met Brat. Met het meer radiovriendelijke Sucker en CRASH lukte dat niet, hoewel Charli al enige bekendheid had door haar samenwerkingen met Icona Pop en Iggy Azalea. Maar wat heeft er nu voor gezorgd dat het dit keer wel gelukt is?

Johnny Marr schreef:

12. Talk talk*

Geweldige band ook.
Word.

https://i.pinimg.com/originals/71/bf/6f/71bf6f071dfb28cf5e4321a228b9c5dc.jpg
24. (10) SuperLove [40 punten, 6x genoemd, 5x geëlimineerd, gem. #9.3, startlijst]
Single (2013)
Hoogste positie voor: SanderT (1)

https://i.vgy.me/MfZMm0.png
3 jaar geleden nog in het linkerrijtje, maar nu had dit oudje (Charli's eerste solohit in de UK Singles Charts) het een stuk lastiger met punten sprokkelen. Als een baksteen gezakt, maar de finale halen is in 2024 ook al een hoop waard. Het is aan het lijstje van Sander te danken dat SuperLove niet helemaal (kansloos) onderaan eindigt.
ChatGPT zei: Charli's vocalen zijn zowel zoet als zelfverzekerd, en brengen een gevoel van euforie dat moeilijk te weerstaan is
Superbitch schreef:
Jong, wild en rebels klonken de vroege singles van Charli XCX. Hier zingt dat ze wegloopt met een foute vriend, weg van een veilig, burgerlijk leventje, op zoek naar avontuur en gevaar. De Zweedse producer Patrik Berger - weer hij - zorgde voor energieke dansbeats.

Teunnis schreef:
Op slag verliefd was ik toen ik eind 2013 SuperLove hoorde. Buiten I Love It had ik nog niks van haar gehoord en op dat moment was er bij mij nog niet de kennis dat I Love It geschreven was door Charli. Volgens mij heb ik ergens ook meteen de voorspelling gedaan dat deze dame wel eens heel groot kon gaan worden. De voldoening dat die voorspelling uitkwam was er zo goed als niet, omdat ik de singles na SuperLove nogal vond tegenvallen. Achteraf wil ik Fancy nog wel geweldig noemen, maar eigenlijk blijf ik niet erg enthousiast over de meeste singles uit 2014 en 2015. Naar verluid was het oorspronkelijke idee dat SuperLove de blauwdruk zou worden voor het geluid op Sucker. Maar toen schreef ze Boom Clap, werd dat een gigantisch succes en moesten alle plannen voor het album opnieuw gemaakt worden. Als dat niet was gebeurd, was Sucker me misschien beter bevallen, maar was de kans ook veel kleiner dat ze daarna het roer 180 graden omgooide. Uiteindelijk is dus alles goed gekomen.

https://i1.sndcdn.com/artworks-3H7mDUzdrZFypGkw-lpBshA-t1080x1080.jpg
23. (-) Talk talk* [40 punten, 9x genoemd, 4x geëlimineerd, gem. #11.6]
brat (2024)
Hoogste positie voor: ArthurDZ (5)

https://i.vgy.me/jWHmQi.png
Het nummer dat Charli vernoemde naar een van de favoriete bands van Titmeister Scoorde evenveel punten als SuperLove, maar werd door jullie vaker genoemd en wint dus de tiebreaker. Talk talk verhaalt over een smeuïge anekdote die Charlotte deelde over de NME Awards, toen ze haar verloofde George Daniel naar de wc's volgde.
Charli XCX schreef:
"We were at the NME Awards, we were both sat on different tables, and we were like texting each other, but we weren’t hanging out. But we were both looking over at each other – it was very like, one of us would look and the other one would look away, and then just vice versa."

"You know when you just feel like someone is watching you, you can feel a hole burning in the back of your head or something like that," she continued. "It was very much that moment."

"In the song, I say, 'I followed you to the bathroom and I felt crazy'. I did actually do that! I saw that he went to the bathroom, so I was like, oh, I’ll go to the bathroom and maybe we’ll bump into each other and then we won’t be like texting all the time."

“But then I got halfway there and I was like, this is insane, and then I went and sat down again,” she concluded.

Braat Braat

https://i1.sndcdn.com/artworks-1mFI6JqbWpPH1VrC-c0HOsw-t500x500.jpg
22. (-) Rewind* [41 punten, 7x genoemd, 6x geëlimineerd, gem. #10.1]
brat (2024)
Hoogste positie voor: Zwammer (1)

https://i.vgy.me/IZGiIK.png
Met zoveel bratjes niet heel gek dat er ook een paar in de achterhoede eindigen. Wel een echte banger tho, met goudeerlijke lyrics over het sterrenbestaan
Charli XCX schreef:
Nowadays, I only eat at the good restaurants
But, honestly, I'm always thinking 'bout my weight

Charli XCX wiki schreef:
The song was written as a response to the success of ''Speed Drive'' and is about Charli’s difficulty with nostalgia and looking back on how time as passed.

3voor12 schreef:
Charli heeft haar imago 100 procent gebouwd op BRAT-zijn, een badass sassy yassss slay queen-icoon. Brutaal, een beetje nasty, met schijt aan ALLES. Al binnen twee liedjes wordt op BRAT duidelijk dat ze daarmee ook haar gigantische onzekerheid probeerde te maskeren. Ze ziet groen van jaloezie op andere sterren (...) op ‘Rewind’: ‘I used to never think about Billboard. But, now, I started thinking again, wondering ‘bout whether I think I deserve commercial success.’

21. (-) Guess (feat. Billie Eilish) [48 punten, 6x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. #8.0, startlijst]
brat (2024)
Hoogste positie voor: hoi123, dynamo d (2)

https://i.vgy.me/Dx5e4d.png
In de singleversie is Guess het nieuwste liedje van alle finalisten, pas net een maand uit. Volgens 3FM is Billie brat en is dit dé remix van het jaar, maar daar zijn jullie gezien de eindpositie niet direct van overtuigd. Zonder de punten van hoi123 (die ze voornamelijk aan het origineel gaf) was de rode lantaarn gewoon voor Guess geweest. Wellicht dat er komende week in de Billie Eilish GH meer mogelijk is

Voor we de top-20 in duiken hebben we dus al 4 brat kanonnen gehad, nog 8 te gaan
blur8 schreef:
Het album ‘BRAT’ staat vol met powervolle en inventieve beats en enkele bonus tracks waaronder de sexy vraag naar de vermoedelijke kleur van haar ondergoed. Die versie was blijkbaar niet goed genoeg voor het album. Maar met Billie Eilish achter de mic is de track wel singlewaardig, mede omdat de remix echt sensueler ingezongen is dan het origineel. Charlotte staat dus met 3 hits in de lijst (red. MuMeAfrekening) want ook de remix met Lorde en 360 zijn veel te lekker en dat doen zelfs de Ierse fontijnen haar niet na.

In Guess is Eilish nu zachtaardig, maar niet voorzichtig.

Charli XCX zingt, in een stuiterbal-frase, die lang in je hoofd blijft doorklinken: ‘You wanna guess the color of my underwear, you wanna know what I got goin’ on down there.’ De eerste minuut zien we een huisfeest, mensen drinken, mensen zoenen, man en vrouw, vrouw en vrouw. Charli: ‘Eat it up for lunch, yeah, it’s so delicious.’

Dan komt Billie Eilish – die recent een wereldhit scoorde met Lunch – in beeld. Ze rijdt in een bulldozer, en de bulldozer breekt de muur van Charli’s woonkamer in tweeën. Eilish likt haar tanden, lacht, met een ondeugende blik in haar ogen. Ze richt zich rechtstreeks tot Charli XCX en zingt:

I wanna try it, bite it, lick it, spit it
Pull it to the side and get all up in it
Kiss it, bite it, can I fit it?
Charli likes boys, but she knows I’d hit it
Billie Eilish die Charli XCX 'op wil eten' is een bulldozer-moment (Oor, midnight boom)

https://quipmag.com/wp-content/uploads/2017/12/charlixcx1.jpg
20. (11) pink diamond* [51 punten, 9x genoemd, 6x geëlimineerd, gem. #10.3]
how i'm feeling now (2020)
Hoogste positie voor: yeahyeahyeah (3)

https://i.vgy.me/38VCPd.png
Het eerste nummer dat voorbij komt van Charli's doorbraakalbum how i'm feeling now, dat tot stand kwam middels een DIY-samenwerking met haar grootste fans. Moet wat inleveren t.o.v. 3 jaar geleden en bereikte op het nippertje de finale. In tegenstelling tot Let's Eat Grandma's Hot Pink (ik krijg opeens die associatie) is pink diamond niet geproduceerd door SOPHIE. Het is echter wel overduidelijk dat Charli en haar producer bij de creatie sterk geïnspireerd waren door het iconische geluid waarmee SOPHIE bekend werd op haar meesterwerk Oil of Every Pearl's Un-Insides (2018).
Teunnis schreef:
I just wanna go real hard. Pink diamond in the dark. Als je muziek moet bedenken bij deze zin, dan is een heftige SOPHIE-track wel een logische. Alleen is dit niet SOPHIE, maar A. G. Cook met zijn beste SOPHIE-imitatie. Of misschien is het Dijon, maar van die vent heb ik nog nooit gehoord (behalve dan dat hij hier co-produceert). Het album waar van tevoren al veel te veel over werd gesproken en een hoog risico had om tegen te vallen, verraste me dus direct bij de eerste tonen. Het was de opmaat voor vele luisterbeurten, waarbij de fascinatie voor het album groeide en groeide. Nog even groeien en how i'm feeling now mag in mijn top-10.

123poetertjes schreef:
Een maniertje om je album te openen of niet dan? OF NIET DAN? Ik was gelijk wakker. Wat een razernij, zou zweren dat SOPHIE hier wat in de melk te brokkelen had, ook al staat ze hier niet bij vermeld. Maar A.G. Cook zal vast met haar in het achterhoofd aan de knopjes gedraaid hebben. Daaamn Cook, Charli, SOPHIE, wat een heldinnen zijn jullie toch alledrie. Het ga je goed Sophie, je engelenvleugels zullen zich nog lang over ons aardelingen uitspreiden.

https://e.snmc.io/i/600/s/5ffafae98cc811e33774185083dc8158/8138294/charli-xcx-claws-Cover-Art.jpg
19. (5) claws [73 punten, 11x genoemd, 2x geëlimineerd, gem. #9.4, startlijst]
Hoogste positie voor: Gretz (4)

https://i.vgy.me/JthXSS.png
claws heeft spijtig genoeg de twijfelachtige eer om samen met SuperLove de grootste zakker te zijn van deze tweede editie, maar liefst 14 plaatsen naar beneden. Voor mij heeft deze epische Bubblegum Bass Banger echter niets aan kracht ingeboet t.o.v. het eerste coronajaar. Charli op haar cutest ♡ We zullen het er maar op houden dat de concurrentie moordend was.
Teunnis schreef:
Het gemenere tweelingbroertje van forever. Net wat rauwere productie en Charli klinkt hier wat minder lief en wat meer obsessed. Die switch is ook te zien in de producers. Waar A. G. Cook en BJ Burton wat meer een dromerig klankenpallet hebben, is het nu de beurt aan de wat meer aggresieve Dylan Brady. Brady is van het duo 100 gecs, die in 2020 ook een gigantisch succesjaar hadden. Sterker nog, ik denk dat de combi how i'm feeling now en de opmars van 100 gecs er voor hebben gezorgd dat het genre definitief op de kaart staat en niet snel weg zal gaan.

exsxesven schreef:
“I like, I like, I like, I like everything about you”. Ik weet niet of er liedjes zijn die verliefdheid beter om hebben weten te zetten in muziek dan Claws (vooruit, You Make It Look So Easy moet nog komen (spoiler) en deze twee verdienen daarin wellicht de gedeelde eerste plaats). Dat is nogal een statement na inmiddels haast 30 jaar persoonlijke muziek(belevings)geschiedenis en nog een aantal decennia/eeuwen/millennia meer daadwerkelijke muziekgeschiedenis, maar het is gewoon zo. Vanochtend (ik schrijf dit op 20 oktober 2023) had ik hem weer opstaan en dacht, damn, dit liedje zal maar voor je geschreven zijn. Chunky, clunky, schuchter, rafelig, ruw als een ongeslepen diamant, euforisch – Claws luisteren is vlinders in je buik voelen.

123poetertjes schreef:
Die hook, like omg. Charli’s variant op I really really really really really really really like you maar bijnavoornaamgenoot (stay tuned, ze komt zo langs) toch wel net het randje van cheesy overtrad heeft Charli hier dus geen greintje kaas voor nodig, dat is echt fantastisch. Ergens is dit haar signatuur, een superkort nummer waar zo enorm veel gebeurt en alles staat net niet waar het moet staan zodat je blijft denken van: omg inderdaad, da’s ook een manier om dit aan te pakken. Iets waar haar quarantaineplaatje sowieso vol mee staat. Heel benieuwd hoe we hier over een jaar of dertig naar kijken.

https://e.snmc.io/i/600/s/0dce1d4d893511512b3c1472dbd1f664/9334554/charli-xcx-vroom-vroom-ep-Cover-Art.jpg
18. (8) Vroom Vroom [75 punten, 10x genoemd, 1x geëlimineerd, gem. #8.5, startlijst]
Vroom Vroom (2016)
Hoogste positie voor: 123poetertjes, Superbitch (3)

https://i.vgy.me/9M6YGN.png
De eerste van de twee autoplaatjes. Vroom Vroom is het laatste non-album anthem in deze finale. Vanaf de gelijknamige EP (2016) begonnen de hipsters op MuMe, RYM en aanverwanten langzaam in de gaten te krijgen dat Charli wel eens world's coolest party girl zou kunnen gaan worden. Achteraf gezien een ijkpunt in haar carrière. Arrie zag het ook wel zitten in dit nummer. Vroom Vroom flopte echter genadeloos in het destijds íets minder progressieve Song van het Jaar-spel.
Superbitch schreef:
Met het titelnummer van de gelijknamige EP begon een nieuwe fase in de stijlontwikkeling van Charli: experimenteler, eigenzinniger en meer dromerig. Ze werkte hiervoor samen met de onlangs overleden SOPHIE. Er zitten verschillende verwijzingen in naar snelle sportauto’s, met nogal wat improvisatie en onomatopeeën.

Teunnis schreef:
Het PC Music-vuurtje is bij mij gaan branden begin 2014. SOPHIE had de zomer ervoor het buitengewoon geniale BIPP uitbracht en kwam op het laatste moment nog langs bij het topic Song van het Jaar 2013. Ik denk dat ik ergens eind 2014 definitief geobsedeerd was over het label PC Music en alle aanverwanten. Toen ik hoorde dat SOPHIE ging samenwerken met Charli, kende ik Charli alleen nog van dat ene fantastische hitje dat geen hitje werd (SuperLove) en de tegenvallende hitjes die wel hitjes werden. De EP Vroom Vroom viel me helaas een klein beetje tegen in vergelijking met ander PC Music-werk uit die tijd. Ik stapte dus nog niet definitief terug op de bandwagen van Charli. Maar de potentie zag ik er wel in, dus ging ik vanaf dan Charli in de gaten houden. De rest is geschiedenis.

pink diamond kon zomaar op Product van Sophie staan.

https://images.genius.com/e618acfa672295153b4a390066c58576.1000x1000x1.png
17. (-) anthems* [76 punten, 10x genoemd, 5x geëlimineerd, gem. #8.4]
Hoogste positie voor: Edgar18 (4)

https://i.vgy.me/bPT9Ch.png
De zoveelste klepper van HIFN. Tijdens de eerste GH ging het al mis tijdens de nominatieronde, maar nu is er genoeg eerherstel met een respectable plek in de middenmoot. Een echt #coronaplaatje, het nummer doet zowel qua teksten als sfeer enorm denken aan de eerste lockdown. Hoeveel anthems gaan er nog komen?
Genius schreef:
On “anthems”, Charli reminisces all the times she went out and partied with her friends, something she often talks about in her lyrics. It also describes how much she misses all of these things in the wake of the COVID-19 crisis that made these things all but impossible.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.