Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #6: Midwest Emo!
zoeken in:
0
geplaatst: 27 september 2024, 20:00 uur
The Greatest Hits of ..... The Fortunes / The Tremeloes / The Troggs / The Swinging Blue Jeans
Uitslag
https://i0.wp.com/ontherecords.net/wp-content/uploads/2021/02/6BD29DB1-0959-48CA-A7C1-E41301EEB640.jpeg?ssl=1
18 lijstjes zijn er ingediend.
Alle songs hebben punten gescoord in de finale.
Er zijn 11 verschillende nr. 1’s langsgekomen in de lijstjes.
Geef me even, dan gaan we daarna beginnen.
Uitslag
https://i0.wp.com/ontherecords.net/wp-content/uploads/2021/02/6BD29DB1-0959-48CA-A7C1-E41301EEB640.jpeg?ssl=1
18 lijstjes zijn er ingediend.
Alle songs hebben punten gescoord in de finale.
Er zijn 11 verschillende nr. 1’s langsgekomen in de lijstjes.
Geef me even, dan gaan we daarna beginnen.
1
geplaatst: 27 september 2024, 20:27 uur
We trappen af met de laatste vijf plekken die op weinig punten konden rekenen in deze finale. Niet gek, want de finale was ontzettend sterk. Grote hits, vier verschillende bands, genre overstijgende keuzes, lastig, lastig... deze vijf waren daar duidelijk de dupe van:
25. The Tremeloes - My and My Life (1970)
2 punten
Aantal keren genoemd: 1x
Aantal keer nr. 3: -
Aantal keer nr. 2: -
Aantal keer nr. 1: -
Dikke, dikke hit in de UK: plek 4 in 1970 en hun laatste échte wapenfeit in de hitlijsten.
24. The Tremeloes - Hello World (1969)
4 punten
Nr. 14 in de UK chart. Scoorde onlangs in mijn (ONS!) Oldies but goodies - topic een gemiddelde van 6,47.
23. The Troggs - From Home (1966)
8 punten
Aantal keer nr. 3: 1x
B-kantje van Wild Thing in de UK (in de US werd voor With a Girl Like You gekozen als B-kant). De reissue van Wild Things in 1991 kende opnieuw From Home als B-kantje.
22. The Troggs - Night of the Long Grass (1967)
10 punten
Aantal keren genoemd: 2x
Nr. 17-hit in de UK. Het nummer werd door sommige critici bestempeld als 'niet echt catchy, maar wel creepy en sexy gezongen'.
21. The Troggs - Anyway That You Want Me (1966)
13 punten
Aantal keren genoemd: 3x
Hey Wild Thing nu al? Nee, de iets vertraagde kloon wel. Plek 8 in de UK. Het was hun 4e top 10-single op rij.
25. The Tremeloes - My and My Life (1970)
2 punten
Dikke, dikke hit in de UK: plek 4 in 1970 en hun laatste échte wapenfeit in de hitlijsten.
24. The Tremeloes - Hello World (1969)
4 punten
Nr. 14 in de UK chart. Scoorde onlangs in mijn (ONS!) Oldies but goodies - topic een gemiddelde van 6,47.
23. The Troggs - From Home (1966)
8 punten
B-kantje van Wild Thing in de UK (in de US werd voor With a Girl Like You gekozen als B-kant). De reissue van Wild Things in 1991 kende opnieuw From Home als B-kantje.
22. The Troggs - Night of the Long Grass (1967)
10 punten
Aantal keren genoemd: 2x
Nr. 17-hit in de UK. Het nummer werd door sommige critici bestempeld als 'niet echt catchy, maar wel creepy en sexy gezongen'.
21. The Troggs - Anyway That You Want Me (1966)
13 punten
Hey Wild Thing nu al? Nee, de iets vertraagde kloon wel. Plek 8 in de UK. Het was hun 4e top 10-single op rij.
2
geplaatst: 27 september 2024, 20:59 uur
We gaan de top 20 in, en trappen die af met een blokje van 3 songs die tussen de 15 en 20 punten zijn blijven steken.
20. The Tremeloes - (Call Me) Number One (1969)
15 punten
Vette hit in veel landen, die ironisch genoeg bleef steken op plek.... 2. Een song die ik toch wel hoger ingeschat had voor de finale. Genre overstijgend nummer dat als één van hun populairste te boek staat. Maar goed, ik had deze zelf ook niet in mijn lijstje; we hebben maar 10 plekken he.
19. The Swinging Blue Jeans - Good Golly Miss Molly (1964)
18 punten
Aantal keren genoemd: 5x
De single die Hippy Hippy Shake opvolgde. Deze Little Richard-cover was een stuk minder succesvol, maar wist nog steeds een 11e plek in de UK te bereiken. The Swinging Blue Jeans zijn trouwens wel echt een feestje om live te zien; één grote rock'n'roll party met de ene na de andere cover van classics. Heerlijk. Origineel is het niet, maar als je je daarmee bezighoudt vergeet je gewoon te genieten van fijne dingen. Laten we dus gewoon ff lekker naar deze cover gaan luisteren.
18. The Tremeloes - My Little Lady (1968)
19 punten
Aantal keren genoemd: 4x
Ooohh ooohhhhh my little lady! Een vrolijk nummer waar je bijna de polonaise op zou lopen... bijna, want dit is fatsoenlijke muziek dus ga eens gauw weg met je polonaise! In Bree waren The Tremeloes het absolute hoogtepunt van het festival; ongelooflijk. Ze zijn een soort rockband geworden met strakke leren broeken, lange wapperende haren, shirtjes te ver open, hahaha, echt geweldig. Flinke gitaren die er doorheen knallen, en een frontman die niet vergeten is dat seks verkoopt. Heerlijk om dat contrast te zien met deze originele band; die lieve Britse jongens.
My Little Lady stond niet op hun setlist, maar werd toch gespeeld omdat dit het favoriete nummer van de festivalorganisator was.
20. The Tremeloes - (Call Me) Number One (1969)
15 punten
Vette hit in veel landen, die ironisch genoeg bleef steken op plek.... 2. Een song die ik toch wel hoger ingeschat had voor de finale. Genre overstijgend nummer dat als één van hun populairste te boek staat. Maar goed, ik had deze zelf ook niet in mijn lijstje; we hebben maar 10 plekken he.
19. The Swinging Blue Jeans - Good Golly Miss Molly (1964)
18 punten
De single die Hippy Hippy Shake opvolgde. Deze Little Richard-cover was een stuk minder succesvol, maar wist nog steeds een 11e plek in de UK te bereiken. The Swinging Blue Jeans zijn trouwens wel echt een feestje om live te zien; één grote rock'n'roll party met de ene na de andere cover van classics. Heerlijk. Origineel is het niet, maar als je je daarmee bezighoudt vergeet je gewoon te genieten van fijne dingen. Laten we dus gewoon ff lekker naar deze cover gaan luisteren.
18. The Tremeloes - My Little Lady (1968)
19 punten
Ooohh ooohhhhh my little lady! Een vrolijk nummer waar je bijna de polonaise op zou lopen... bijna, want dit is fatsoenlijke muziek dus ga eens gauw weg met je polonaise! In Bree waren The Tremeloes het absolute hoogtepunt van het festival; ongelooflijk. Ze zijn een soort rockband geworden met strakke leren broeken, lange wapperende haren, shirtjes te ver open, hahaha, echt geweldig. Flinke gitaren die er doorheen knallen, en een frontman die niet vergeten is dat seks verkoopt. Heerlijk om dat contrast te zien met deze originele band; die lieve Britse jongens.
My Little Lady stond niet op hun setlist, maar werd toch gespeeld omdat dit het favoriete nummer van de festivalorganisator was.
3
geplaatst: 27 september 2024, 21:38 uur
Dit laatste nummer heeft ook een Nederlandse cover gekregen (wel met de oorspronkelijke Engelse titel) van ene Marco Kanters - op braderieën, rommelmarkten en hardloopevenementen wil het hier in Brabant nog wel eens uit de speakers schallen (of, erger nog, live worden gebracht). Ik voeg geen link bij omdat ik dat niemand wil aandoen.
2
geplaatst: 27 september 2024, 21:44 uur
Het blokje dat er nu aankomt ligt echt ontzettend dicht bij elkaar. Plek 12 t/m 17 scheelt maar 4 punten.
17. The Troggs - Our Love Will Still Be There (1966)
24 punten
Aantal keer nr. 2: 1x
Aantal keer nr. 1: herman
Hier komt een eerste nr. 1-positie langs. Deze opener van kantje B van The Troggs - From Nowhere (1966) werd nooit als single uitgebracht, maar heeft blijkbaar in een videogame gezeten waardoor de nieuwere generatie ook bekend is geraakt met dit nummer. 2 hoge scores in de finale zorgen voor een plek in de top 20 in onze eindlijst.
16. The Fortunes - This Golden Ring (1966)
25 punten
Plek 15 in de UK en pas de eerste keer dat we The Fortunes tegenkomen in onze finalepresentatie. Ik denk dat we nu wel al met zekerheid kunnen zeggen dat The Fortunes ons het beste liggen over de gehele linie genomen.
De mannen zingen over trouwen, en laten we het erop houden dat het andere tijden waren... de lyrics zouden vandaag de dag gecanceld worden, SHAME Fortunes, SHAME!. Hier hebben we daar gelukkig niet zo'n last van en kan de song op genoeg punten rekenen.
15. The Tremeloes - Suddenly You Love Me (1968)
25 punten
Ben f*cking Cramer... is dat wat deze top song van The Tremeloes van een betere positie weghoudt? Ik denk het wel. Gelukkig weerhoudt dat Nederlandse gedoe ons er niet van om deze versie van de Britten punten toe te kennen. Nummer 6-hit in de UK en dankzij de samenzang en het hoge tempo een nummer waar meer dan genoeg in te genieten valt. Evenveel punten als This Golden Ring, maar een nr 3-positie.
14. The Troggs - Love Is All Around (1967)
26 punten
Nr. 5 in de UK en een song die de meeste mensen wel kennen. Okay, eerlijk is eerlijk, dat komt niet direct door The Troggs, maar door die natte jongens uit de 90s. Hoe dan ook; dit is de originele versie.
Reg Presley (niet zijn echte achternaam natuurlijk, maar een geslaagde marketingstung) was overigens erg blij met die cover want hij kreeg enorme royalty checks. Dat geld doneerde hij aan onderzoek naar graancirkels.... yep.... die laat ik hier gewoon even zweven.
13. The Fortunes - Don't Throw Your Love Away (1987)
27 punten
Aantal keren genoemd: 6x
Nu weet ik in ieder geval wel dat we in elkaars nominatielijstjes kijken
. Een persoonlijke favoriet van mij. Een totaal onbekend Fortunes nummer, geen single, niet op een regulier album, wordt niet live gespeeld... maar wat een heerlijk nummer. Origineel van The Orlons uit 1963 en in 1964 hadden The Searchers er een hit mee.
In deze periode (80s) waren The Fortunes heel veel in Nederland te vinden; Nederlands management, Nederlandse opnamestudio, heel veel optredens in ons land en een enorme following hier. Hans Vermeulen nam The Fortunes een beetje onder zijn vleugels in deze tijd en één van de songs die The Fortunes opnamen en altijd live spelen tegenwoordig is dan ook The Eyes of Jenny.
Geweldig van jullie dat een van mijn favorieten zo is opgepikt hier.
12. The Fortunes - Storm in a Teacup (1972)
28 punten
De 2 meest recente nummer staan gebroederlijk naast elkaar in de eindlijst. Deze 70's knaller (plek 7 in de UK) was de laatste hit voor The Fortunes. Heerlijk nummer met een nostalgisch gevoel door dat 'pitter patter' tussendoor. Fijne tekst ook; luister, ook al hoor je eens een keer iets negatiefs dan wil dat niet zeggen dat het over is tussen ons. Standaard nummer in het live repertoire van The Fortunes, ook anno 2024 nog steeds.
Een nummer dat ik echt heel slecht uit mijn hoofd krijgt als het er eenmaal in zit. Wordt dan ook keihard meegezongen in de auto, maar jongens... hard he, gewoon echt niet leuk meer...zo hard. ONE DROP OF RAIN ON YOUR WINDOW PANE, DOESN'T MEAN TO SAY THAT A THUNDERSTORM'S COMING!!!!!!
17. The Troggs - Our Love Will Still Be There (1966)
24 punten
Aantal keer nr. 1: herman
Hier komt een eerste nr. 1-positie langs. Deze opener van kantje B van The Troggs - From Nowhere (1966) werd nooit als single uitgebracht, maar heeft blijkbaar in een videogame gezeten waardoor de nieuwere generatie ook bekend is geraakt met dit nummer. 2 hoge scores in de finale zorgen voor een plek in de top 20 in onze eindlijst.
16. The Fortunes - This Golden Ring (1966)
25 punten
Plek 15 in de UK en pas de eerste keer dat we The Fortunes tegenkomen in onze finalepresentatie. Ik denk dat we nu wel al met zekerheid kunnen zeggen dat The Fortunes ons het beste liggen over de gehele linie genomen.
De mannen zingen over trouwen, en laten we het erop houden dat het andere tijden waren... de lyrics zouden vandaag de dag gecanceld worden, SHAME Fortunes, SHAME!. Hier hebben we daar gelukkig niet zo'n last van en kan de song op genoeg punten rekenen.
15. The Tremeloes - Suddenly You Love Me (1968)
25 punten
Ben f*cking Cramer... is dat wat deze top song van The Tremeloes van een betere positie weghoudt? Ik denk het wel. Gelukkig weerhoudt dat Nederlandse gedoe ons er niet van om deze versie van de Britten punten toe te kennen. Nummer 6-hit in de UK en dankzij de samenzang en het hoge tempo een nummer waar meer dan genoeg in te genieten valt. Evenveel punten als This Golden Ring, maar een nr 3-positie.
14. The Troggs - Love Is All Around (1967)
26 punten
Nr. 5 in de UK en een song die de meeste mensen wel kennen. Okay, eerlijk is eerlijk, dat komt niet direct door The Troggs, maar door die natte jongens uit de 90s. Hoe dan ook; dit is de originele versie.
Reg Presley (niet zijn echte achternaam natuurlijk, maar een geslaagde marketingstung) was overigens erg blij met die cover want hij kreeg enorme royalty checks. Dat geld doneerde hij aan onderzoek naar graancirkels.... yep.... die laat ik hier gewoon even zweven.
13. The Fortunes - Don't Throw Your Love Away (1987)
27 punten
Nu weet ik in ieder geval wel dat we in elkaars nominatielijstjes kijken
. Een persoonlijke favoriet van mij. Een totaal onbekend Fortunes nummer, geen single, niet op een regulier album, wordt niet live gespeeld... maar wat een heerlijk nummer. Origineel van The Orlons uit 1963 en in 1964 hadden The Searchers er een hit mee. In deze periode (80s) waren The Fortunes heel veel in Nederland te vinden; Nederlands management, Nederlandse opnamestudio, heel veel optredens in ons land en een enorme following hier. Hans Vermeulen nam The Fortunes een beetje onder zijn vleugels in deze tijd en één van de songs die The Fortunes opnamen en altijd live spelen tegenwoordig is dan ook The Eyes of Jenny.
Geweldig van jullie dat een van mijn favorieten zo is opgepikt hier.
12. The Fortunes - Storm in a Teacup (1972)
28 punten
De 2 meest recente nummer staan gebroederlijk naast elkaar in de eindlijst. Deze 70's knaller (plek 7 in de UK) was de laatste hit voor The Fortunes. Heerlijk nummer met een nostalgisch gevoel door dat 'pitter patter' tussendoor. Fijne tekst ook; luister, ook al hoor je eens een keer iets negatiefs dan wil dat niet zeggen dat het over is tussen ons. Standaard nummer in het live repertoire van The Fortunes, ook anno 2024 nog steeds.
Een nummer dat ik echt heel slecht uit mijn hoofd krijgt als het er eenmaal in zit. Wordt dan ook keihard meegezongen in de auto, maar jongens... hard he, gewoon echt niet leuk meer...zo hard. ONE DROP OF RAIN ON YOUR WINDOW PANE, DOESN'T MEAN TO SAY THAT A THUNDERSTORM'S COMING!!!!!!
1
geplaatst: 27 september 2024, 21:54 uur
11. The Swinging Blue Jeans - The Hippy Hippy Shake (1963)
36 punten
Aantal keren genoemd: 9x
Aantal keer nr. 1: DjFrankie
ROCK'N'ROLL!!!!!! Amerikaanse 50's rock'n'roll, maar dan in een Brits 60's jasje. Dit is dan ook wat The Swinging Blue Jeans onderscheidde van de andere British Invasion bands; ze klonken zo Amerikaans als de neten.
Het was Chan Romero die de originele versie in 1959 uitbracht, en die dekselse Beatles waren ook nog nét voor The Swinging Blue Jeans door het nummer Live at the BBC te spelen. Al moet daar wel bij gezegd worden dat de mannen van de spijkerbroeken anders claimen; volgens hun kloppen de datums niet helemaal en waren zij toch écht eerder dan The Beatles.
Mij maakt het niks uit wie eerder was, de versie die wij hier beluisteren is de absolute topper onder alle covers.
Nr. 11 apart gepost, maar waarom? Omdat van nr 12 naar deze al een groter puntenverschil toont, maar we pas echt een sprong in de punten gaan maken wanneer we de top 10 in gaan.
En ja ja ja, hoe mooi kunnen we het hebben: alle vier de bands van deze Greatest Hits-editie hebben nog ijzers in het vuur!
36 punten
Aantal keren genoemd: 9x
Aantal keer nr. 1: DjFrankie
ROCK'N'ROLL!!!!!! Amerikaanse 50's rock'n'roll, maar dan in een Brits 60's jasje. Dit is dan ook wat The Swinging Blue Jeans onderscheidde van de andere British Invasion bands; ze klonken zo Amerikaans als de neten.
Het was Chan Romero die de originele versie in 1959 uitbracht, en die dekselse Beatles waren ook nog nét voor The Swinging Blue Jeans door het nummer Live at the BBC te spelen. Al moet daar wel bij gezegd worden dat de mannen van de spijkerbroeken anders claimen; volgens hun kloppen de datums niet helemaal en waren zij toch écht eerder dan The Beatles.
Mij maakt het niks uit wie eerder was, de versie die wij hier beluisteren is de absolute topper onder alle covers.
Nr. 11 apart gepost, maar waarom? Omdat van nr 12 naar deze al een groter puntenverschil toont, maar we pas echt een sprong in de punten gaan maken wanneer we de top 10 in gaan.
En ja ja ja, hoe mooi kunnen we het hebben: alle vier de bands van deze Greatest Hits-editie hebben nog ijzers in het vuur!
2
geplaatst: 27 september 2024, 22:14 uur
Tijd voor de top 10!
10. The Troggs - I Can't Control Myself (1966)
55 punten
Aantal keren genoemd: 8x
Aantal keer nr. 1: andré
Ja, The Troggs zijn niet vies van 'pa pa pa' in vrijwel elk nummer prominent te laten terugkomen. Ook hier wordt er weer vrolijk op los ge-papapaat in deze smerige plaat die over seks gaat. Al blijft Reg tot het eind van zijn leven volhouden dat dit nummer helemaal niks met seks te maken heeft, het is allemaal toeval en het ligt allemaal aan de dirty minds van de luisteraars. Hij claimt dat hij nog nooit een dubbelzinnige of 'vieze' lyric heeft gezongen want daar houdt hij helemaal niet van.
Je zou willen dat het sarcastisch bedoeld is, maar onze gekke Reg meent het ook nog.
Nou Reg....... dit nummer gaat gewoon over seks hoor, ouwe snoepert die je bent.
09. The Swinging Blue Jeans - You're No Good (1964)
55 punten
Aantal keren genoemd: 10x
Aantal keer nr. 1: 50tracks Les de Groot
Met 7,74 deed dit nummer het onlangs ook al erg goed in het Oldies but Goodies Topic hier op MusicMeter. Heerlijk "smutzig" nummer dat de 3e plek in de UK wist te bereiken. Uiteraard was het een cover, maar moet dat nog genoemd worden bij deze band? De mannen maken er hun eigen versie van en voorzien het nummer van de nodige rock'n'roll.
Het nummer kwam niet in gevaar in onze wegstreepronde en ook in de finale doet dit nummer het uitstekend. De eerste keer dat we een song voorbij zien komen met 2 nummer 1-noteringen in de persoonlijke lijstjes.
Ow, als iemand Linda Ronstadt durft te noemen gaat 'ie maar vroeg naar bed, wegwezen jij.... you're no good, you're no good, you're no good....
10. The Troggs - I Can't Control Myself (1966)
55 punten
Aantal keren genoemd: 8x
Aantal keer nr. 1: andré
Ja, The Troggs zijn niet vies van 'pa pa pa' in vrijwel elk nummer prominent te laten terugkomen. Ook hier wordt er weer vrolijk op los ge-papapaat in deze smerige plaat die over seks gaat. Al blijft Reg tot het eind van zijn leven volhouden dat dit nummer helemaal niks met seks te maken heeft, het is allemaal toeval en het ligt allemaal aan de dirty minds van de luisteraars. Hij claimt dat hij nog nooit een dubbelzinnige of 'vieze' lyric heeft gezongen want daar houdt hij helemaal niet van.
Je zou willen dat het sarcastisch bedoeld is, maar onze gekke Reg meent het ook nog.
Nou Reg....... dit nummer gaat gewoon over seks hoor, ouwe snoepert die je bent.
09. The Swinging Blue Jeans - You're No Good (1964)
55 punten
Aantal keer nr. 1: 50tracks Les de Groot
Met 7,74 deed dit nummer het onlangs ook al erg goed in het Oldies but Goodies Topic hier op MusicMeter. Heerlijk "smutzig" nummer dat de 3e plek in de UK wist te bereiken. Uiteraard was het een cover, maar moet dat nog genoemd worden bij deze band? De mannen maken er hun eigen versie van en voorzien het nummer van de nodige rock'n'roll.
Het nummer kwam niet in gevaar in onze wegstreepronde en ook in de finale doet dit nummer het uitstekend. De eerste keer dat we een song voorbij zien komen met 2 nummer 1-noteringen in de persoonlijke lijstjes.
Ow, als iemand Linda Ronstadt durft te noemen gaat 'ie maar vroeg naar bed, wegwezen jij.... you're no good, you're no good, you're no good....
3
geplaatst: 27 september 2024, 22:37 uur
Plek 6 t/m 8 is volledig voor The Tremeloes, volledig voor 1967 en volledig voor dikke, vette hits; onmiskenbare 60's classics.
8. The Tremeloes - Even the Bad Times Are Good (1967)
56 punten
Aantal keer nr. 3: 2x
Plek 4 in the UK en de derde van drie singles op rij die de top 5 in de UK wist te bereiken. Welke drie singles? Juist... deze drie: onze plek 8, 7 & 6!
Dit nummer was één van de kanshebbers om door Sandie Shaw op het Songfestival gezongen te worden, maar er werd uiteindelijk voor Puppet on a String gekozen. The Tremeloes doken toen bovenop dit nummer; waar Shaw het als een afvaller zag, zagen The Tremeloes het als een perfecte song voor hun repertoire. Wat een goede keuze.
Het nummer werd de follow-up voor hun grootste hit en bekendste song (die komt zo) en de critici waren gematigd positief; leuk nummer, maar niet al teveel inhoud. Gelukkig waren de critici wel zo realistisch om in te zien dat The Tremeloes er niet waren om je over het leven te laten nadenken, maar gewoon om van leuke songs te genieten. Mag dat ook nog??? Ja dat mag. Dat moet zelfs.
7. The Tremeloes - Silence Is Golden (1967)
56 punten
Aantal keren genoemd: 11x
Aantal keer nr. 2: 2x
Aantal keer nr. 1: Martijn Jonkers Shaky
De grote klapper van The Tremeloes, en misschien wel één van de allermooiste songs uit de 60s. Die samenzang, die tekst, die melodie, die pakkende gitaarriff.... ay ay ay, pop perfectie noemen ze dit.
Dit nummer werd niet eerst opgenomen en uitgebracht, maar werd eerst live gespeeld toen The Tremeloes op tournee waren samen met The Hollies. Elke avond na het spelen van Silence Is Golden kregen ze een staande ovatie. Nadat dit meerdere avonden op rij gebeurde besloten de mannen de studio in te duiken om het nummer op te nemen. Het werd uitgebracht en werd een dikke nummer 1-hit.
Het origineel van de Four Seasons is volledig de geschiedenis uitgeblazen door de Tremeloes.
Mooi hoor dit.
6. The Tremeloes - Here Comes My Baby (1967)
60 punten
Aantal keer nr. 1: BoyOnHeavenHill
Plek 4 in de UK en hun eerste grote succes sinds zanger Brian Poole de band had verlaten. Cat Stevens had dit nummer geschreven, maar besloot het niet uit te brengen als single omdat hij andere songs sterker vond. The Tremeloes zagen wel iets in het nummer en mochten het opnemen. Goede zet want zowel de Tremeloes waren terug in de hitlijsten en ook Cat Stevens werd gezien als succesvolle songwriter.
Het nummer gaat over het verbreken van een relatie, maar wordt gebracht als vrolijke meezinger. De critici vonden het nummer een beetje 'sumpel', maar wel erg leuk en catchy. Nou, dat dacht ik. Oorwurm dit, in de goede zin van het woord.
8. The Tremeloes - Even the Bad Times Are Good (1967)
56 punten
Plek 4 in the UK en de derde van drie singles op rij die de top 5 in de UK wist te bereiken. Welke drie singles? Juist... deze drie: onze plek 8, 7 & 6!
Dit nummer was één van de kanshebbers om door Sandie Shaw op het Songfestival gezongen te worden, maar er werd uiteindelijk voor Puppet on a String gekozen. The Tremeloes doken toen bovenop dit nummer; waar Shaw het als een afvaller zag, zagen The Tremeloes het als een perfecte song voor hun repertoire. Wat een goede keuze.
Het nummer werd de follow-up voor hun grootste hit en bekendste song (die komt zo) en de critici waren gematigd positief; leuk nummer, maar niet al teveel inhoud. Gelukkig waren de critici wel zo realistisch om in te zien dat The Tremeloes er niet waren om je over het leven te laten nadenken, maar gewoon om van leuke songs te genieten. Mag dat ook nog??? Ja dat mag. Dat moet zelfs.
7. The Tremeloes - Silence Is Golden (1967)
56 punten
Aantal keren genoemd: 11x
Aantal keer nr. 2: 2x
Aantal keer nr. 1: Martijn Jonkers Shaky
De grote klapper van The Tremeloes, en misschien wel één van de allermooiste songs uit de 60s. Die samenzang, die tekst, die melodie, die pakkende gitaarriff.... ay ay ay, pop perfectie noemen ze dit.
Dit nummer werd niet eerst opgenomen en uitgebracht, maar werd eerst live gespeeld toen The Tremeloes op tournee waren samen met The Hollies. Elke avond na het spelen van Silence Is Golden kregen ze een staande ovatie. Nadat dit meerdere avonden op rij gebeurde besloten de mannen de studio in te duiken om het nummer op te nemen. Het werd uitgebracht en werd een dikke nummer 1-hit.
Het origineel van de Four Seasons is volledig de geschiedenis uitgeblazen door de Tremeloes.
Mooi hoor dit.
6. The Tremeloes - Here Comes My Baby (1967)
60 punten
Aantal keer nr. 1: BoyOnHeavenHill
Plek 4 in de UK en hun eerste grote succes sinds zanger Brian Poole de band had verlaten. Cat Stevens had dit nummer geschreven, maar besloot het niet uit te brengen als single omdat hij andere songs sterker vond. The Tremeloes zagen wel iets in het nummer en mochten het opnemen. Goede zet want zowel de Tremeloes waren terug in de hitlijsten en ook Cat Stevens werd gezien als succesvolle songwriter.
Het nummer gaat over het verbreken van een relatie, maar wordt gebracht als vrolijke meezinger. De critici vonden het nummer een beetje 'sumpel', maar wel erg leuk en catchy. Nou, dat dacht ik. Oorwurm dit, in de goede zin van het woord.
1
geplaatst: 27 september 2024, 22:49 uur
We gaan weer klimmen in het aantal punten én we komen bij de top 5 aan: vanaf nu wordt elke song los gepresenteerd. Geen blokjes meer dus.
5. The Fortunes - Here Comes That Rainy Day Feeling Again (1971)
73 punten
Aantal keren genoemd: 16x
Aantal keer nr. 1: dynamo d
Op plek 5 vinden we het nummer dat het vaakst genoemd is in finalelijstjes; maar liefst 16 van de 18 eindlijstjes hadden dit nummer opgenomen.
Als we deze Greatest Hits in de UK organiseren dan kun je een 5e plek wel schudden. Dit nummer deed het namelijk vooral in Nederland goed, sterker nog; nergens in de wereld werd dit zo'n grote hit als bij ons. In de UK kun je dit amper een hit noemen: de top 50 werd niet bereikt.
Wat een 'hangen-blijver'; zodra ik dit nummer hoor, blijf ik het de komende tijd nog wel even fluiten. Djuu, gebeurt me met veel songs uit deze Greatest Hits-editie. Je zou bijna gaan denken dat ik dit leuke muziek vind.
Het nummer kent een treurige tekst. Er komt een break-up aan, de protagonist voelt het aankomen, hij kan er niks aan doen net zoals je niks aan een regenachtige dag kunt doen. Het nummer zit vol met depressieve beeldspraak, en toch is het bij concerten een meezinger. Bijzonder hoe dat soort tegenstrijdigheden voor zo'n mooi effect kunnen zorgen.
5. The Fortunes - Here Comes That Rainy Day Feeling Again (1971)
73 punten
Aantal keren genoemd: 16x
Aantal keer nr. 1: dynamo d
Op plek 5 vinden we het nummer dat het vaakst genoemd is in finalelijstjes; maar liefst 16 van de 18 eindlijstjes hadden dit nummer opgenomen.
Als we deze Greatest Hits in de UK organiseren dan kun je een 5e plek wel schudden. Dit nummer deed het namelijk vooral in Nederland goed, sterker nog; nergens in de wereld werd dit zo'n grote hit als bij ons. In de UK kun je dit amper een hit noemen: de top 50 werd niet bereikt.
Wat een 'hangen-blijver'; zodra ik dit nummer hoor, blijf ik het de komende tijd nog wel even fluiten. Djuu, gebeurt me met veel songs uit deze Greatest Hits-editie. Je zou bijna gaan denken dat ik dit leuke muziek vind.
Het nummer kent een treurige tekst. Er komt een break-up aan, de protagonist voelt het aankomen, hij kan er niks aan doen net zoals je niks aan een regenachtige dag kunt doen. Het nummer zit vol met depressieve beeldspraak, en toch is het bij concerten een meezinger. Bijzonder hoe dat soort tegenstrijdigheden voor zo'n mooi effect kunnen zorgen.
1
geplaatst: 27 september 2024, 22:57 uur
4. The Troggs - Wild Thing (1966)
78 punten
Aantal keren genoemd: 14x
Aantal keer nr. 1: captain scarlet motel matches
Dit nummer werd geschreven door de broer van Jon Voight (of voor de jongere meelezer: de oom van Angelina Jolie) en dat heeft hem heel, heel, heul veul centjes opgeleverd. Dit iconische nummer werd in talloze films, series en reclames gebruikt.
Dat Reg een enorme Elvis fan is, zal geen verrassing zijn. De man gebruikte zelfs Presley als zijn artiestennaam. De bedoeling was dan ook om het nummer in te zetten als Heartbreak Hotel om een zelfde gevoel te creëren.
Deze song werd het schoolvoorbeeld van 'caveman rock', een stijl die The Troggs dankzij het succes van deze cover geregeld zouden gebruiken in het merendeel van hun songs.
In onze Greatest Hits editie deed het nummer uiteraard tot aan het eind mee voor een hoge notering. Met een 4e plek is dat dan ook prima gelukt. Zelf had ik gedacht dat dit het hoogst genoteerde nummer van The Troggs zou worden, maar jullie hebben vast al in de gaten dat er nog eentje ergens in de top 3 moet ronddwalen....
78 punten
Aantal keer nr. 1: captain scarlet motel matches
Dit nummer werd geschreven door de broer van Jon Voight (of voor de jongere meelezer: de oom van Angelina Jolie) en dat heeft hem heel, heel, heul veul centjes opgeleverd. Dit iconische nummer werd in talloze films, series en reclames gebruikt.
Dat Reg een enorme Elvis fan is, zal geen verrassing zijn. De man gebruikte zelfs Presley als zijn artiestennaam. De bedoeling was dan ook om het nummer in te zetten als Heartbreak Hotel om een zelfde gevoel te creëren.
Deze song werd het schoolvoorbeeld van 'caveman rock', een stijl die The Troggs dankzij het succes van deze cover geregeld zouden gebruiken in het merendeel van hun songs.
In onze Greatest Hits editie deed het nummer uiteraard tot aan het eind mee voor een hoge notering. Met een 4e plek is dat dan ook prima gelukt. Zelf had ik gedacht dat dit het hoogst genoteerde nummer van The Troggs zou worden, maar jullie hebben vast al in de gaten dat er nog eentje ergens in de top 3 moet ronddwalen....
2
geplaatst: 27 september 2024, 23:05 uur
3. The Troggs - With a Girl Like You (1966)
83 punten
Aantal keren genoemd: 12x
Aantal keer nr. 1: Poek EttaJamesBrown johan de witt
De standaard kritieken op The Troggs: dat nasale stemgeluid van Reg moet je liggen, en ook het constante pa-pa-pa-pa van al hun songs kan al snel op de zenuwen werken. Gelukkig niet in ons topic; de mannen scoren uitstekend met hun follow-up single voor Wild Thing.
Wild Thing en With a Girl Like You werden tijdens dezelfde opnamesessie opgenomen. Wat zeg ik, in dezelfde 20 minuten. Zolang hadden de mannen nodig om die twee hits eruit te knallen. Het werd kop of munt welke song als eerste uitgebracht werd en zonder echte reden werd voor Wild Thing gekozen. Uiteindelijk bleek het een goede keuze te zijn geweest.
With a Girl Like You zou eigenlijk trompet bevatten (het pa-pa-pa-pa), maar last-minute besloten ze het zelf te zingen. Opnieuw een keuze die goed is uitgepakt.
83 punten
Aantal keren genoemd: 12x
Aantal keer nr. 1: Poek EttaJamesBrown johan de witt
De standaard kritieken op The Troggs: dat nasale stemgeluid van Reg moet je liggen, en ook het constante pa-pa-pa-pa van al hun songs kan al snel op de zenuwen werken. Gelukkig niet in ons topic; de mannen scoren uitstekend met hun follow-up single voor Wild Thing.
Wild Thing en With a Girl Like You werden tijdens dezelfde opnamesessie opgenomen. Wat zeg ik, in dezelfde 20 minuten. Zolang hadden de mannen nodig om die twee hits eruit te knallen. Het werd kop of munt welke song als eerste uitgebracht werd en zonder echte reden werd voor Wild Thing gekozen. Uiteindelijk bleek het een goede keuze te zijn geweest.
With a Girl Like You zou eigenlijk trompet bevatten (het pa-pa-pa-pa), maar last-minute besloten ze het zelf te zingen. Opnieuw een keuze die goed is uitgepakt.
0
geplaatst: 27 september 2024, 23:06 uur
De oplettende lezer heeft het al in de gaten:
The Swinging Blue Jeans
The Tremeloes
The Troggs
ze zijn allemaal uitgespeeld.
De absolute top wordt gedomineerd door The Fortunes, maar welke song is 2e geworden en welke 1e? Ik zal ze tegelijk posten om het spannend te houden.
The Swinging Blue Jeans
The Tremeloes
The Troggs
ze zijn allemaal uitgespeeld.
De absolute top wordt gedomineerd door The Fortunes, maar welke song is 2e geworden en welke 1e? Ik zal ze tegelijk posten om het spannend te houden.
3
geplaatst: 27 september 2024, 23:24 uur
2. The Fortunes - Here It Comes Again (1965)
88 punten
Aantal keer nr. 2: 4x
Aantal keer nr. 1: Ast
Nummer 4 in de UK en de follow-up single voor hun grootste en bekendste hit, die ook bij ons op 1 is geëindigd. De mannen van The Fortunes schamen zich er niet voor om zich in hun teksten kwetsbaar op te stellen; ook dit nummer gaat over de onmacht die je kunt voelen wanneer je verliefd bent. Zeker wanneer die liefde niet beantwoord wordt zoals in Here It Comes Again.
Het werd één van de meeste geliefde songs van The Fortunes, uiteraard een vaste prik tijdens live-optredens en anno 2024 spelen ze nog wat meer met die tempowisseling in het nummer. Waar het in 1965 subtiel was, is het tegenwoordig een prominent aspect van het nummer waar zelfs de nadruk op gelegd wordt door het bijna te overdrijven.
Prachtig nummer, schitterend gezongen, rijk aan instrumenten. Terechte hoge positie voor deze evergreen.
1. The Fortunes - You've Got Your Troubles (1965)
93 punten
Aantal keer nr. 2: 3x
Aantal keer nr. 1: wendyvortex ranboy teus
Maar ja, jongens... over evergreens gesproken. Dit zijn van die songs daar is die term voor uitgevonden. Het is 2024 en dit nummer staat gewoon nog steeds als een huis.
Nummer 2-hit in de UK, dikke hit in de wereld, bekend bij jong en oud.
Schrijversduo Cook en Greenaway schreef dit nummer voor The Fortunes en ze zouden nog veel meer bekende songs op hun naam krijgen, maar dit was dit pas het allereerste nummer dat die twee schreven. Dit! Dit was het eerste dat ze op papier zette! Holy crap. Aardige eerste poging lijkt me zo.
Wat een heerlijke tekst ook; you need some sympathy? Well so do I. You've got your troubles, I've got mine.
Radio City, een Britse piratenzender, gebruikte dit nummer trouwens als noodsignaal. Als ze hulp nodig hadden dan werd dit nummer gespeeld als code.
Als voormalige inwoner van Birmingham ben ik natuurlijk wel een klein beetje extra trots dat we Brum-beat op zowel 1 als 2 in onze eindlijst hebben staan.
Terechte winnaar, verwachtte winnaar, heerlijke week. Dank jullie voor de deelname.
88 punten
Aantal keer nr. 2: 4x
Aantal keer nr. 1: Ast
Nummer 4 in de UK en de follow-up single voor hun grootste en bekendste hit, die ook bij ons op 1 is geëindigd. De mannen van The Fortunes schamen zich er niet voor om zich in hun teksten kwetsbaar op te stellen; ook dit nummer gaat over de onmacht die je kunt voelen wanneer je verliefd bent. Zeker wanneer die liefde niet beantwoord wordt zoals in Here It Comes Again.
Het werd één van de meeste geliefde songs van The Fortunes, uiteraard een vaste prik tijdens live-optredens en anno 2024 spelen ze nog wat meer met die tempowisseling in het nummer. Waar het in 1965 subtiel was, is het tegenwoordig een prominent aspect van het nummer waar zelfs de nadruk op gelegd wordt door het bijna te overdrijven.
Prachtig nummer, schitterend gezongen, rijk aan instrumenten. Terechte hoge positie voor deze evergreen.
1. The Fortunes - You've Got Your Troubles (1965)
93 punten
Aantal keer nr. 2: 3x
Aantal keer nr. 1: wendyvortex ranboy teus
Maar ja, jongens... over evergreens gesproken. Dit zijn van die songs daar is die term voor uitgevonden. Het is 2024 en dit nummer staat gewoon nog steeds als een huis.
Nummer 2-hit in de UK, dikke hit in de wereld, bekend bij jong en oud.
Schrijversduo Cook en Greenaway schreef dit nummer voor The Fortunes en ze zouden nog veel meer bekende songs op hun naam krijgen, maar dit was dit pas het allereerste nummer dat die twee schreven. Dit! Dit was het eerste dat ze op papier zette! Holy crap. Aardige eerste poging lijkt me zo.
Wat een heerlijke tekst ook; you need some sympathy? Well so do I. You've got your troubles, I've got mine.
Radio City, een Britse piratenzender, gebruikte dit nummer trouwens als noodsignaal. Als ze hulp nodig hadden dan werd dit nummer gespeeld als code.
Als voormalige inwoner van Birmingham ben ik natuurlijk wel een klein beetje extra trots dat we Brum-beat op zowel 1 als 2 in onze eindlijst hebben staan.
Terechte winnaar, verwachtte winnaar, heerlijke week. Dank jullie voor de deelname.
2
geplaatst: 27 september 2024, 23:26 uur
https://i.scdn.co/image/8ce0b96f046d4d15965ddfc9a823559ddb5ac1fe
Hartelijk dank voor het meespelen. Voor mij songs die in mijn vaste playlist staan, dus wat fijn om hier een week nog meer mee bezig te kunnen zijn.
Ik draag het stokje over aan dynamo d en hopelijk tot bij een volgende Greatest Hits-editie.
De eindlijst:
25. The Tremeloes - Me and My Life* 2
24. The Tremeloes - Hello World* 4
23. The Troggs - From Home* 8
22. The Troggs - Night of the Long Grass* 10
21. The Troggs - Any Way That You Want Me 13
20. The Tremeloes - (Call Me) Number One 15
19. The Swinging Blue Jeans - Good Golly Miss Molly 18
18. The Tremeloes - My Little Lady 19
17. The Troggs - Our Love Will Still Be There* 24
16. The Fortunes - This Golden Ring 25
15. The Tremeloes - Suddenly You Love Me 25
14. The Troggs - Love Is All Around 26
13. The Fortunes - Don't Throw Your Love Away* 27
12. The Fortunes - Storm in a Teacup 28
11. The Swinging Blues Jeans – The Hippy Hippy Shake 36
10. The Troggs - I Can't Control Myself 55
09. The Swinging Blue Jeans - You're No Good 55
08. The Tremeloes - Even the Bad Times Are Good 56
07. The Tremeloes – Silence Is Golden 59
06. The Tremeloes - Here Comes My Baby 60
05. The Fortunes - Here Comes That Rainy Day Feeling Again 73
04. The Troggs – Wild Thing 78
03. The Troggs - With a Girl Like You 83
02. The Fortunes - Here It Comes Again 88
01. The Fortunes – You’ve Got Your Troubles 93
Hartelijk dank voor het meespelen. Voor mij songs die in mijn vaste playlist staan, dus wat fijn om hier een week nog meer mee bezig te kunnen zijn.
Ik draag het stokje over aan dynamo d en hopelijk tot bij een volgende Greatest Hits-editie.
De eindlijst:
25. The Tremeloes - Me and My Life* 2
24. The Tremeloes - Hello World* 4
23. The Troggs - From Home* 8
22. The Troggs - Night of the Long Grass* 10
21. The Troggs - Any Way That You Want Me 13
20. The Tremeloes - (Call Me) Number One 15
19. The Swinging Blue Jeans - Good Golly Miss Molly 18
18. The Tremeloes - My Little Lady 19
17. The Troggs - Our Love Will Still Be There* 24
16. The Fortunes - This Golden Ring 25
15. The Tremeloes - Suddenly You Love Me 25
14. The Troggs - Love Is All Around 26
13. The Fortunes - Don't Throw Your Love Away* 27
12. The Fortunes - Storm in a Teacup 28
11. The Swinging Blues Jeans – The Hippy Hippy Shake 36
10. The Troggs - I Can't Control Myself 55
09. The Swinging Blue Jeans - You're No Good 55
08. The Tremeloes - Even the Bad Times Are Good 56
07. The Tremeloes – Silence Is Golden 59
06. The Tremeloes - Here Comes My Baby 60
05. The Fortunes - Here Comes That Rainy Day Feeling Again 73
04. The Troggs – Wild Thing 78
03. The Troggs - With a Girl Like You 83
02. The Fortunes - Here It Comes Again 88
01. The Fortunes – You’ve Got Your Troubles 93
2
geplaatst: 27 september 2024, 23:36 uur
Bedankt Shaky. Was superleuk om mee te doen.
Nog even over The Fortunes - Don't Throw Your Love Away: Helemaal niet bij stilgestaan dat ik het nummer
ken van The Searchers en niet van The Fortunes terwijl ik deze single nota bene in m'n collectie heb.
Uitvoering van The Fortunes is overigens ook voortreffelijk.
Nog even over The Fortunes - Don't Throw Your Love Away: Helemaal niet bij stilgestaan dat ik het nummer
ken van The Searchers en niet van The Fortunes terwijl ik deze single nota bene in m'n collectie heb.
Uitvoering van The Fortunes is overigens ook voortreffelijk.
1
geplaatst: 27 september 2024, 23:37 uur
Ik heb opzettelijk vermeden Linda R. te noemen zodat ik op mocht blijven om de ontknoping mee te maken... Vooraf zou ik You've got your troubles als winnaar voorspeld hebben, maar tijdens het spel merkte ik toch steeds meer Troggs-sympathieën bij de andere deelnemers, dus het werd nog even spannend. Hoe dan ook, onvolprezen Shaky, dank je wel voor je inspanningen, je berichten en je lekkere schrijfstijl, heerlijk dat je mij (en ons allemaal, denk ik) hebt gedwongen om weer eens al die geweldige nummers uit de hoogtijdagen van de klassieke popsingle tot ons te nemen!
1
geplaatst: 27 september 2024, 23:39 uur
captain scarlet schreef:
over The Fortunes - Don't Throw Your Love Away: Helemaal niet bij stilgestaan dat ik het nummer krn van The Searchers en niet van The Fortunes
Ja, en dat het nummer voor mij zo ontzettend "van de Searchers is" was voor mij ook de reden om er niet op te stemmen.over The Fortunes - Don't Throw Your Love Away: Helemaal niet bij stilgestaan dat ik het nummer krn van The Searchers en niet van The Fortunes
1
geplaatst: 27 september 2024, 23:44 uur
Dank Shaky! Overigens zou Love is all around wellicht bij mij op 1 hebben gestaan als ze daar ook papapapapas hadden gebruikt.
0
geplaatst: 28 september 2024, 00:22 uur
06. The Tremeloes - Here Comes My Baby had natuurlijk ook nog de Yo La Tengo bonus.
1
geplaatst: 28 september 2024, 00:38 uur
Dank Shaky! Dit vind ik de leukste ‘Greatest Hits’ om te spelen: herkenbare liedjes ergens verstopt in m’n onbewuste. De bandnamen klinken inwisselbaar, behalve The Troggs (want die ken ik van Jimi Hendrix en R.E.M). Ach, What’s in a Name by which we call a rose? Het blijven fijne nostalgische liedjes uit de radio toen ik peuter was
1
geplaatst: 28 september 2024, 01:21 uur
Fijne greatest hits en heerlijke enthousiaste presentatie. Hier is Here It Comes Again de oorwurm van de dag. En die melodramatische sound van de nummer 1 hoor ik ook graag. Fortunes en Tremeloes ga ik zeker nog wat vaker opzetten. Dank Shaky!
1
geplaatst: 28 september 2024, 07:56 uur
Ik schrijf me in voor januari '25.
Intekenlijst:
27 september - dynamo d (Steve Harley & Cockney Rebel)
4 oktober - Gretz (Jessie Ware)
11 oktober - EvilDrSmith (Judas Priest)
18 oktober - EttaJamesBrown (Vera’s poll-winners 2006 - 2023)
25 oktober - Herman (Neue Deutsche Welle 1979 - 1985)
1 november - Bonk (Alanis Morissette)
8 november - Arno (Fontaines DC + Grian Chatten solo)
15 november - All Day Watcher (Epica)
22 november - Titmeister (Future Islands)
29 november - Superbitch (Janelle Monáe)
—
27 december - 50tracks (Greatest Hits Of Greatest Hits 2024)
3 januari - 50tracks (The Dutch Class of 2024)
10 januari - Titmeister (Kieran Hebden)
17 januari - 123poetertjes (black midi, New Road)
24 januari - Shaky (Manfred Mann: 60's + Earth Band)
Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities
Intekenlijst:
27 september - dynamo d (Steve Harley & Cockney Rebel)
4 oktober - Gretz (Jessie Ware)
11 oktober - EvilDrSmith (Judas Priest)
18 oktober - EttaJamesBrown (Vera’s poll-winners 2006 - 2023)
25 oktober - Herman (Neue Deutsche Welle 1979 - 1985)
1 november - Bonk (Alanis Morissette)
8 november - Arno (Fontaines DC + Grian Chatten solo)
15 november - All Day Watcher (Epica)
22 november - Titmeister (Future Islands)
29 november - Superbitch (Janelle Monáe)
—
27 december - 50tracks (Greatest Hits Of Greatest Hits 2024)
3 januari - 50tracks (The Dutch Class of 2024)
10 januari - Titmeister (Kieran Hebden)
17 januari - 123poetertjes (black midi, New Road)
24 januari - Shaky (Manfred Mann: 60's + Earth Band)
Informatie over het spel en over voorgaande edities:
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Lijst van Greatest Hits of...-edities
1
geplaatst: 28 september 2024, 08:07 uur
Bonk schreef:
Ik ga in principe aanhaken in de tweede ronde om mijn muziekkennis maar weer eens wat uit te breiden.
Ik ga in principe aanhaken in de tweede ronde om mijn muziekkennis maar weer eens wat uit te breiden.
Tja, je kan het wel beloven, maar je moet het ook doen. Daarin heb ik gigantisch verzaakt. Iets met drukte op werk. Sorry Shaky. Ik zal voor 'straf' alles alsnog gaan luisteren. Aan jou lag het zeker niet! Ook gezien de mooie presentatie.
1
geplaatst: 28 september 2024, 08:22 uur
Thanks Shaky. Leuk om je aanstekelijke en bevlogen presentatie te lezen. Mooie nummer 1 ook.
1
geplaatst: 28 september 2024, 09:04 uur
dank je wel Shaky.
Zou Casartelli, DjFrankie, cosmic kid of een andere mod. de topictitel willen aanpassen naar Greatest Hits of #6: Steve Harley & Cockney Rebel? Bij voorbaat dank!
Zou Casartelli, DjFrankie, cosmic kid of een andere mod. de topictitel willen aanpassen naar Greatest Hits of #6: Steve Harley & Cockney Rebel? Bij voorbaat dank!
3
geplaatst: 28 september 2024, 09:08 uur
GREATEST HITS OF STEVE HARLEY & COCKNEY REBEL
https://sacharts.wordpress.com/wp-content/uploads/2022/03/steve_hardley.jpg
Steve Harley overleed op 17 maart dit jaar op 73-jarige leeftijd. Deze greatest hits is bedoeld als eerbetoon aan deze zanger-componist en zijn band
Cockney Rebel – later Steve Harley & Cockney Rebel (met de naam van zanger expliciet in de bandsnaam) – was een Britse rockband die begin jaren 70 in Londen werd opgericht. Hun muziek omvatte een scala aan stijlen, van pop, glamrock, art rock tot progressieve rock. In totaliteit hebben ze zes studioalbums gemaakt en twaalf singles bereikten de UK Singles Chart. In Nederland had de band drie hits, waarvan er twee (Sebastian en Make Me Smile Come Up and See Me) in de MuMe Top 2000 staan. De albums The Psychomodo en The Best Years or Our Lives waren (mede) geproduceerd door Alan Parsons. Op het album I Robot uit 1977 van The Alan Parsons Project zijn de vocals op het nummer The Voice van Steve Harley. Dat nummer dingt hier echter niet mee.
Steve Harley had van 1973 tot 1979 een relatie met de Nederlandse zangeres Yvonne Keeley, en ze woonden samen in Londen. Zij zingt ook mee in het achtergrondkoortje bij Make Me Smile (Come Up and See Me) en o.a. op zijn 1e soloalbum Hobo with a Grin. De solo carrière van Harley was minder succesvol dan met Cockney Rebel. Van 1978 tot 2020 maakt hij zes albums. Tussendoor was er in 2005 nog een reüniealbum met een ander samengestelde Cockney Rebel: The Quality of Mercy.
Het unieke stemgeluid van Harley wordt wel eens omschreven als: ‘airy, light quality, falsetto vibrato, and precise enunciation’. Hij hield voorts erg van poëzie. De naam Cockney Rebel komt uit een autobiografisch gedicht.
We doen deze greatest hits iets anders.
De volgende 12 nummers zijn al geplaatst voor de finale:
Judy Teen [Cockney Rebel]
Mr. Soft [Cockney Rebel]
Psychomodo [Cockney Rebel]
Sebastian [Cockney Rebel]
Tumbling Down [Cockney Rebel]
Here Comes the Sun [Steve Harley & Cockney Rebel]
Make Me Smile (Come Up and See Me) [Steve Harley & Cockney Rebel]
Mr. Raffles (Man, It Was Mean) [Steve Harley & Cockney Rebel]
Compared with You (Your Eyes Don't Seem to Age) [Steve Harley]
Roll the Dice [Steve Harley]
Stranger Comes to Town [Steve Harley]
Young Hearts (The Candidate) [Steve Harley]
Spotify: Greatest Hits of Steve Harley & Cockney Rebel
Via de nominatieronde zoeken we nog een achttal nummers. Als dat er meer zijn dan volgt er wellicht een tiebreak maar dat kunnen we dan bezien.
Nomineer minimaal 2 – maximaal 10 nummers van Steve Harley (solo), Cockney Rebel of Steve Harley & Cockney Rebel. Je mag met een sterretje * aan maximaal 3 nominaties een bonus punt geven (maar hoeft niet).
[Nominatie = 2 ptn | bonuspunt = + 1]
DEADLINE: MAANDAG 30 SEPTEMBER 2024 21:00 uur
https://sacharts.wordpress.com/wp-content/uploads/2022/03/steve_hardley.jpg
Steve Harley overleed op 17 maart dit jaar op 73-jarige leeftijd. Deze greatest hits is bedoeld als eerbetoon aan deze zanger-componist en zijn band
Cockney Rebel – later Steve Harley & Cockney Rebel (met de naam van zanger expliciet in de bandsnaam) – was een Britse rockband die begin jaren 70 in Londen werd opgericht. Hun muziek omvatte een scala aan stijlen, van pop, glamrock, art rock tot progressieve rock. In totaliteit hebben ze zes studioalbums gemaakt en twaalf singles bereikten de UK Singles Chart. In Nederland had de band drie hits, waarvan er twee (Sebastian en Make Me Smile Come Up and See Me) in de MuMe Top 2000 staan. De albums The Psychomodo en The Best Years or Our Lives waren (mede) geproduceerd door Alan Parsons. Op het album I Robot uit 1977 van The Alan Parsons Project zijn de vocals op het nummer The Voice van Steve Harley. Dat nummer dingt hier echter niet mee.
Steve Harley had van 1973 tot 1979 een relatie met de Nederlandse zangeres Yvonne Keeley, en ze woonden samen in Londen. Zij zingt ook mee in het achtergrondkoortje bij Make Me Smile (Come Up and See Me) en o.a. op zijn 1e soloalbum Hobo with a Grin. De solo carrière van Harley was minder succesvol dan met Cockney Rebel. Van 1978 tot 2020 maakt hij zes albums. Tussendoor was er in 2005 nog een reüniealbum met een ander samengestelde Cockney Rebel: The Quality of Mercy.
Het unieke stemgeluid van Harley wordt wel eens omschreven als: ‘airy, light quality, falsetto vibrato, and precise enunciation’. Hij hield voorts erg van poëzie. De naam Cockney Rebel komt uit een autobiografisch gedicht.
We doen deze greatest hits iets anders.
De volgende 12 nummers zijn al geplaatst voor de finale:
Judy Teen [Cockney Rebel]
Mr. Soft [Cockney Rebel]
Psychomodo [Cockney Rebel]
Sebastian [Cockney Rebel]
Tumbling Down [Cockney Rebel]
Here Comes the Sun [Steve Harley & Cockney Rebel]
Make Me Smile (Come Up and See Me) [Steve Harley & Cockney Rebel]
Mr. Raffles (Man, It Was Mean) [Steve Harley & Cockney Rebel]
Compared with You (Your Eyes Don't Seem to Age) [Steve Harley]
Roll the Dice [Steve Harley]
Stranger Comes to Town [Steve Harley]
Young Hearts (The Candidate) [Steve Harley]
Spotify: Greatest Hits of Steve Harley & Cockney Rebel
Via de nominatieronde zoeken we nog een achttal nummers. Als dat er meer zijn dan volgt er wellicht een tiebreak maar dat kunnen we dan bezien.
Nomineer minimaal 2 – maximaal 10 nummers van Steve Harley (solo), Cockney Rebel of Steve Harley & Cockney Rebel. Je mag met een sterretje * aan maximaal 3 nominaties een bonus punt geven (maar hoeft niet).
[Nominatie = 2 ptn | bonuspunt = + 1]
DEADLINE: MAANDAG 30 SEPTEMBER 2024 21:00 uur
1
geplaatst: 28 september 2024, 09:43 uur
(Love) Compared with You*
(I Believe) Love's a Prima Donna
Hideaway
If This Is Love (Give Me More)
Seeking a Love
Sweet Dreams
The Best Years of Our Lives*
The Phantom of the Opera*
(I Believe) Love's a Prima Donna
Hideaway
If This Is Love (Give Me More)
Seeking a Love
Sweet Dreams
The Best Years of Our Lives*
The Phantom of the Opera*
0
geplaatst: 28 september 2024, 10:02 uur
Staat al in de lijst.
Leuk dat je meedoet!
Als je wil dan mag je nog max 3 nummers met een sterretje aanwijzen voor een bonuspunt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.