MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Oldies but goodies - meter

zoeken in:
Shaky schreef:
Plek 197... dat heb ik even 3x moeten nalezen, ja echt plek 197 voor Jerry Vale - Mala Femmina, met slechts 5,50...

Heb je zelf wel punten gegeven?

Nee, niet voor die vreselijke song Justus18.

Grapje natuurlijk; moet nog stemmen. Zelfs de organisator moet soms door tijdgebrek een dag later stemmen.

Grappig genoeg kende ik Rivers eerder via een blind gekochte LP dan van zijn succesvolle rock & roll-covers-verleden, namelijk het album Road (1974) waarop hij zichzelf opnieuw had uitgevonden als country/singer-songwriter. Mooie plaat, niet op MusicMeter, nooit op CD verschenen, en inclusief een versie van het hier al eerder ter sprake gekomen Six days on the road. Totáál verschillend van het onderhavige nummer dus, maar dat is eveneens erg leuk: 7,5.

Jerry Vale : 5.5
johnny Rivers:8.0

212. Jerry Vale - Mala Femmina (1962)
Ik zal aan het voorlopig gemiddelde van een 5,50 niet gaan morrelen. Ik kan daar prima mee leven en ik neem daarmee het risico van een paardenhoofd op de koop toe.

213. Johnny Rivers - Walk Myself on Home (1964)
Beetje doorsnee en dertien-in-een-dozijn, maar verder ook weer niet onaardig of vervelend. Beetje brave grijzemuisr&r. Krappe voldoende: 5,8

213. Johnny Rivers - Walk Myself on Home (1964) : 8

Mala Femmina: 10, fantastische Italian Classic. Vale's versie staat bekend als de beste, dat kan ik alleen maar volmondig beamen. Volume op 50 in de auto en keihard meezingen.

Walk Myself on Home: 6,5, generiek nummer maar weinig mis mee.

6,39 = plek 156 voor Johnny Rivers - Walk Myself on Home

214. Donny Hathaway - Thank You Master (For My Soul) (1970)

Afkomstig van het album: Donny Hathaway - Everything Is Everything (1970)

Donny had het zwaar. Hij leed aan paranoïde schizofrenie en dat leidde uiteindelijk naar zijn zelfmoord in 1979. Door zijn vroege dood heeft Donny ook slechts 4 albums op zijn naam staan. 

Wij gaan vandaag luisteren naar de opener van kantje B van Everything Is Everything. Het nummer werd door Hathaway zelf geschreven.

Donny Hathaway is vergeleken met zijn beroemde(re) tijdgenoten toch een ietwat onderbelichte soulzanger. Onterecht, want voor mij heeft deze man een van de mooiste stemmen in de geschiedenis. De liefhebbers van zijn werk kan ik de documentaire Mister Soul – A Story about Donny Hathaway van harte aanbevelen.

8,5

214. Donny Hathaway - Thank You Master (For My Soul) (1970) : 5

Donny

8,8

Donny Hathaway: 8.5

Soul doet het standaard goed in dit topic, en ook Donny Hathaway - Thank You Master (For My Soul) kan rekenen op 7,34 gemiddeld. Plek 58.

215. Hank Marvin - Sacha (1969)

Afkomstig van het album: Hank Marvin - Hank Marvin (1969)

The Shadows waren in 1968 uit elkaar gegaan en een jaar later kwam het eerste soloalbum van Marvin uit. Daar stond onder andere dit nummer op dat een hit werd in Australië nadat twee lokale radio dj's het nummer per toeval hadden gehoord.

Hank is zijn echte voornaam, maar zijn achternaam heeft hij als artiestennaam gekozen. Hij leende die naam van Marvin Rainwater, die we al eerder voorbij hoorden komen in ons topic.

Wat meer strijkers, en een behoorlijk zware sologitaar, maar verder is dit een effectieve uitbouw van de Shadows. Als het iets korter was geweest had dit zomaar de tune van een tv-serie kunnen zijn. Een 7.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:52 uur

geplaatst: vandaag om 11:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.