menu

Muziek / Muziekgames / Opeth K.O.

zoeken in:
Prachtig gitaarwerk idd, maar de eerste blijft een onsterfelijk meesterwerk voor mij.

5-2

10. Benighted vs. Beneath the Mire

2-0

2-1

Beneath the Mire is echt een stiekeme favoriet voor mij. Vooral dat intro waar de mellotron en de drums de show stelen zijn echt om je vingers bij af te likken. En man, man dat middenstuk is ook weer zo vreselijk Opethiaans goed; alleen Opeth kan zo iets componeren. Melancholiek, angst, beklemmendheid en klasse druipen er vanaf. Kortom, Beneath the Mire mag wat mij betreft heel ver komen en behoort zeker tot de beste nummers van Opeth.

2-3

Pre-Pale Communion is het vanaf nu echt nipt in deze battles. Allemaal toptracks. Ik snap een stem op Benighted namelijk ook volledig.

Benighted is een prachtig, contemplatief rustmoment op Still Life, maar op zichzelf staand natuurlijk geen partij voor Beneath The Mire. Dat zou elke beetje Opethiaan moeten weten/horen/beseffen.
2-4

Beiden fabeltastisch, bedankt voor het begrip Don Cappuccino!

3-4

3-5

11. Deliverance vs. The Leper Affinity

Wat zou Johnny Marr ook alweer zeggen?

1-0

FINALEEEEE AAAAAAAAAAAAAAA

2-0

Voor deze ene keer geef ik JM gelijk. Maar dan ook echt alleen deze ene keer.

Tot de volgende keer.

Toch tekent zich een voorkeur af.
3-0

3-1

4-1

4-2

Nog een beetje spanning terug in de finale ook al is het eind van Deliverance onovertroffen

IT'S THE FINAL COUNTDOWN!
Maar dan zonder countdown. De finale dus.

5-2

(Grapje, Opeth heeft nog betere songs)

12. Coil / Heir Apparent vs. Hours of Wealth

Waarom doet Coil niet apart mee? Zo is de keuze wel heel makkelijk:

1-0

Johnny Marr schreef:
Waarom doet Coil niet apart mee?

Ik heb het al eens ergens uitgelegd, maar blijkbaar nog niet hier bij dit forum. Er zijn een aantal redenen voor het besluit nummers bij elkaar te voegen die naadloos in elkaar vloeien en zodoende het gevoel geven 'bij elkaar te horen'. Allereerst voorkom je zo onnodige battles, maar ik denk ook dat je daarmee een nummer als Heir Apparent, maar ook bijvoorbeeld April Ethereal meer recht aandoet. De beide preludes, als ik het zo mag verwoorden, maken die nummers beter dan dat ze op zichzelf staand zijn. En dat terwijl de preludes als losse nummers, inderdaad een nummer als Coil, weinig zeggend zijn.

Dus zodoende.

1-0 trouwens, want de overgang van Coil naar Heir Apparent is echt überbruut. Daarnaast behoort Heir Apparent ook gewoon tot het beste materiaal van Opeth.

2/0

ABDrums schreef:
En dat terwijl de preludes als losse nummers, inderdaad een nummer als Coil, weinig zeggend zijn.

Absoluut mee oneens, en ik denk als ik het goed heb Don Cappuccino ook.

Johnny Marr schreef:

Absoluut mee oneens, en ik denk als ik het goed heb Don Cappuccino ook.

Ja, ik vind Coil als los nummer bloedmooi, en Hours of Wealth ook trouwens.

2-1

2-2

4-3

Ik zal de stem van Johnny Marr ook nog meerekenen..

AOVV schreef:
4-3

Ik zal de stem van Johnny Marr ook nog meerekenen..

A fair play in de progladder dus mijn Judgement is positief

ABDrums schreef:
...terwijl de preludes als losse nummers, inderdaad een nummer als Coil, weinig zeggend zijn.

U krijgt bij deze de gele kaart. Een zeer donkergele.
Bij een volgende overtreding van deze aard, volgt onverbiddelijk de rode kaart.

Coil heeft de meerwaarde die het album 'Damnation' nog beter had kunnen maken: die veel te knappe Nathalie Lorichs. Coil is The Battle Of Evermore van Opeth. Ze zou veel meer met haar zangtalent moeten doen: be a second Sandy, Nathalie!

5-3

13. The Lotus Eater vs. To Rid The Disease

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.