Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana
zoeken in:
0
geplaatst: 10 februari 2024, 00:46 uur
Mijn Album top 20 Armenië, Azerbeidzjan, Georgië, Turkije:
1. Cem Adrian - Emir [Turkije]
2. Dorians - Fly [Armenië]
3. Lalalar - Bi Cinnete Bakar [Turkije]
4. Cem Adrian - Siyah Bir Veda Öpücügü [Turkije]
5. Sebnem Ferah - Can Kiriklari [Turkije]
6. Irakli Charkviani - Savse [Georgië]
7. Mustafa Sandal - Devamı Var [Turkije]
8. Umay Umay & Cem Adrian - Cam Havli [Turkije]
9. maNga - maNga [Turkije]
10. maNga - Sehr-I Hüzün [Turkije]
11. Hande Yener - Mükemmel [Turkije]
12. maNga - Işıkları Söndürseler Bile [Turkije]
13. Irakli Charkviani - Dzirs Mephe [Georgië]
14. Irakli Charkviani - Amo [Georgië]
15. Arthur Meschian - Catharsis [Armenië]
16. Lalalar - En Kötü Iyi Olur [Turkije]
17. Cem Adrian - Sana Bunlari HiC Bilmedigin Yerden Yaziyorum [Turkije]
18. Sebnem Ferah - Kelimeler Yetse [Turkije]
19. Irakli Charkviani - Aphren [Georgië]
20. Mustafa Sandal - Organik [Turkije]
1. Cem Adrian - Emir [Turkije]
2. Dorians - Fly [Armenië]
3. Lalalar - Bi Cinnete Bakar [Turkije]
4. Cem Adrian - Siyah Bir Veda Öpücügü [Turkije]
5. Sebnem Ferah - Can Kiriklari [Turkije]
6. Irakli Charkviani - Savse [Georgië]
7. Mustafa Sandal - Devamı Var [Turkije]
8. Umay Umay & Cem Adrian - Cam Havli [Turkije]
9. maNga - maNga [Turkije]
10. maNga - Sehr-I Hüzün [Turkije]
11. Hande Yener - Mükemmel [Turkije]
12. maNga - Işıkları Söndürseler Bile [Turkije]
13. Irakli Charkviani - Dzirs Mephe [Georgië]
14. Irakli Charkviani - Amo [Georgië]
15. Arthur Meschian - Catharsis [Armenië]
16. Lalalar - En Kötü Iyi Olur [Turkije]
17. Cem Adrian - Sana Bunlari HiC Bilmedigin Yerden Yaziyorum [Turkije]
18. Sebnem Ferah - Kelimeler Yetse [Turkije]
19. Irakli Charkviani - Aphren [Georgië]
20. Mustafa Sandal - Organik [Turkije]
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 februari 2024, 13:55 uur
Lalalar maakte in de ladderspellen wel een aardige indruk, dus wel enige benieuwdheid naar de nummer 1. Mijn eigen nummer 1 is wel een beetje een cultklassieker, dus daar had ik misschien iets meer van verwacht
01 [41] Asia Minor - Between Flesh and Divine
02 [---] Nemrud - Ritual
03 [---] Siddhartha - Trip to Innerself
01 [41] Asia Minor - Between Flesh and Divine
02 [---] Nemrud - Ritual
03 [---] Siddhartha - Trip to Innerself
1
geplaatst: 10 februari 2024, 14:46 uur
Casartelli schreef:
Mijn eigen nummer 1 is wel een beetje een cultklassieker, dus daar had ik misschien iets meer van verwacht
[i]01 [41] Asia Minor - Between Flesh and Divine
Onder mijn radar gebleven, maar dank voor de tip: prachtig!Mijn eigen nummer 1 is wel een beetje een cultklassieker, dus daar had ik misschien iets meer van verwacht
[i]01 [41] Asia Minor - Between Flesh and Divine
1
geplaatst: 10 februari 2024, 16:08 uur
Bij mij wel in de top 20, maar ik dacht steeds tijdens het luisteren: dit is wel echt Casartellimuziek 

0
geplaatst: 11 februari 2024, 14:00 uur
Psychonaut 4 klinkt echt heel erg goed! (Eén nummer beluisterd, Death is a Form of Art)
2
geplaatst: 11 februari 2024, 16:34 uur
een mainstream award, het moet niet gekker worden (he zaaf, wanneer krijg ik die eens bij jou?).
Ik moest deze keer behoorlijk wat albums luisteren om tot 20 te komen en heb me vooral op Turkse hip-hop gestort. Voor de liefhebbers van dälek of Death Grips, luister vooral eens naar mijn nummer 1 en 4.
1. Ağaçkakan - A Naşkvit (2017) [TUR]
2. Konstrukt feat. Thurston Moore - Turkish Belly (2021) [TUR]
3. Psychonaut 4 - Neurasthenia (2016) [GEO]
4. roadside.picnic - Harekete Kimse Mani Olamaz (2013) [TUR]
5. Ceza - Rapstar Ceza (2004) [TUR]
6. Tigran - Shadow Theater (2013) [ARM]
7. Violet Cold - Empire of Love (2021) [AZE]
8. Erkin Koray - Elektronik Türküler (1974) [TUR]
9. She Past Away - Kasvetli Kutlama (2010) [TUR]
10. Gaye Su Akyol - Anadolu Ejderi (2022) [TUR]
11. Tigran Hamasyan - An Ancient Observer (2017) [ARM]
12. 2/5 BZ - No Turistik - No Egzotik (2002) [TUR]
13. Psychonaut 4 - Beautyfall (2020) [GEO]
14. Tigran Hamasyan - The Call Within (2020) [ARM]
15. Aram Khachaturian - Gayne Suite & Masquerade (1955) [GEO]
16. Redd - Kirli Suyunda Parıltılar (2006) [TUR]
17. Selda - Selda (1976) [TUR]
18. Lusine Zakarian - Armenian Medieval Spiritual Music (1995) [ARM]
19. Orkun A. - Archaic (2024) [TUR]
20. Sezen Aksu - Gülümse (1991) [TUR]
Ik moest deze keer behoorlijk wat albums luisteren om tot 20 te komen en heb me vooral op Turkse hip-hop gestort. Voor de liefhebbers van dälek of Death Grips, luister vooral eens naar mijn nummer 1 en 4.
1. Ağaçkakan - A Naşkvit (2017) [TUR]
2. Konstrukt feat. Thurston Moore - Turkish Belly (2021) [TUR]
3. Psychonaut 4 - Neurasthenia (2016) [GEO]
4. roadside.picnic - Harekete Kimse Mani Olamaz (2013) [TUR]
5. Ceza - Rapstar Ceza (2004) [TUR]
6. Tigran - Shadow Theater (2013) [ARM]
7. Violet Cold - Empire of Love (2021) [AZE]
8. Erkin Koray - Elektronik Türküler (1974) [TUR]
9. She Past Away - Kasvetli Kutlama (2010) [TUR]
10. Gaye Su Akyol - Anadolu Ejderi (2022) [TUR]
11. Tigran Hamasyan - An Ancient Observer (2017) [ARM]
12. 2/5 BZ - No Turistik - No Egzotik (2002) [TUR]
13. Psychonaut 4 - Beautyfall (2020) [GEO]
14. Tigran Hamasyan - The Call Within (2020) [ARM]
15. Aram Khachaturian - Gayne Suite & Masquerade (1955) [GEO]
16. Redd - Kirli Suyunda Parıltılar (2006) [TUR]
17. Selda - Selda (1976) [TUR]
18. Lusine Zakarian - Armenian Medieval Spiritual Music (1995) [ARM]
19. Orkun A. - Archaic (2024) [TUR]
20. Sezen Aksu - Gülümse (1991) [TUR]
0
geplaatst: 11 februari 2024, 16:38 uur
Oja en mijn nummer 9 kun je vanavond nog naar toe in het Paard als afsluiter van Grauzone festival
0
geplaatst: 15 februari 2024, 12:25 uur
Ik heb mijn focus al op Italië en hou het kort voor Griekenland, maar het komt me wel goed uit dat mijn op één na favoriete band met de naam die naar Boeddhistische verlichting verwijst niet alleen Brits maar (volgens MuMe) ook Grieks blijkt te zijn.
0
geplaatst: 15 februari 2024, 18:30 uur
De op één na beste soundtrack aller tijden is gemaakt door een Griek. Dat is dan ook m'n enige stem, te weinig voor een lijssie?
0
geplaatst: 15 februari 2024, 18:32 uur
Johnny Marr schreef:
De op één na beste soundtrack aller tijden is gemaakt door een Griek. Dat is dan ook m'n enige stem, te weinig voor een lijssie?
En ik maar denken dat dat een Zuid-Afrikaan is.
0
geplaatst: 15 februari 2024, 18:54 uur
Johnny Marr schreef:
De op één na beste soundtrack aller tijden is gemaakt door een Griek.
De op één na beste soundtrack aller tijden is gemaakt door een Griek.
Die valt bij mij onder Antartica. Wordt dat ook als apart land gespeeld?
0
geplaatst: 16 februari 2024, 09:36 uur
Nee, Antarctica staat helaas niet op de landenlijst. Dus daar gaan we niet passeren.
0
geplaatst: 17 februari 2024, 08:10 uur
Griekenland wordt gedomineerd door de oude periode, want de helft van mijn top 20 is van vóór 1980.
Jaren '60: 6
Jaren '70: 4
Jaren '80: 1
Jaren '90: 3
Jaren '00: 3
Jaren '10: 1
Jaren '20: 2
Jaren '60: 6
Jaren '70: 4
Jaren '80: 1
Jaren '90: 3
Jaren '00: 3
Jaren '10: 1
Jaren '20: 2
0
geplaatst: 17 februari 2024, 09:22 uur
Ik doe voor Griekenland weer mee, met een top 15
90s 5
00s 5
10s 4
20s 1
90s 5
00s 5
10s 4
20s 1
0
geplaatst: 17 februari 2024, 14:21 uur
Vergeten jullie de jaren 60 niet? (Superbitch gelukkig niet)
Want dat decennium bergt wel toevallig even het allerbeste Griekse nummer aller tijden. Dus schaamteloze promotie van mijn favoriete moppie. Vrolijk is evenwel anders...
Lata Mangeshkar, Anwar, Mukesh, Hemant Kumar, natuurlijk Bollywoodkoningin Asha Bhosle en nog een karrevracht aan namen en soundtracks die me (ook) geen mallemoer zeggen.
Allemaal allesbehalve in nieuwstaat, de voormalige eigenaresses (ik vermoed twee Hindoestaanse zussen) konden vast (of kunnen hopelijk nog steeds) het gehele repertoire blind meegalmen, maar een kraakje hier en een tikje daar verhogen alleen maar de authentieke vreugde. Helaas zit mijn (tot nu toe) favoriete Bollywoodliedje 'One Two Three, Baby' van de film 'Kismat' er niet tussen, maar er moet wat te zoeken overblijven.
Want dat decennium bergt wel toevallig even het allerbeste Griekse nummer aller tijden. Dus schaamteloze promotie van mijn favoriete moppie. Vrolijk is evenwel anders...
38. Bangladesh, Bhutan, Cambodja, India, Laos, Myanmar, Nepal, Sri Lanka, Thailand, Vietnam, Zuid-Vietnam (deadline: 17 juli 2024)
Ah, dan heb ik gelukkig nog even om te luisteren, want ik kwam gisteren in een kringloop weer een gouden schat tegen. Deze keer geen Arabische platen, maar wel dik 50 Bollywoodplaten van de late 60s tot de early 80s! Whohooooo!!!
Lata Mangeshkar, Anwar, Mukesh, Hemant Kumar, natuurlijk Bollywoodkoningin Asha Bhosle en nog een karrevracht aan namen en soundtracks die me (ook) geen mallemoer zeggen.
Allemaal allesbehalve in nieuwstaat, de voormalige eigenaresses (ik vermoed twee Hindoestaanse zussen) konden vast (of kunnen hopelijk nog steeds) het gehele repertoire blind meegalmen, maar een kraakje hier en een tikje daar verhogen alleen maar de authentieke vreugde. Helaas zit mijn (tot nu toe) favoriete Bollywoodliedje 'One Two Three, Baby' van de film 'Kismat' er niet tussen, maar er moet wat te zoeken overblijven.
0
geplaatst: 17 februari 2024, 14:54 uur
Ik heb Vicky Leandros nog overwogen 
weinig stoner en alt rock in de 60s verder

0
geplaatst: 17 februari 2024, 16:50 uur
Ben nog zoekende… Georgios Kyriacos Panayiotou is waarschijnlijk niet toegestaan in deze ronde ?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 februari 2024, 16:52 uur
Ik doe een top 10
60 1
70 3
80 3
90 2
00 1
60 1
70 3
80 3
90 2
00 1
0
geplaatst: 17 februari 2024, 18:17 uur
Ries_72 schreef:
Ben nog zoekende… Georgios Kyriacos Panayiotou is waarschijnlijk niet toegestaan in deze ronde ?
Dit is de Griekenland-editie, Cyprus hebben we al gehad

0
geplaatst: 17 februari 2024, 19:24 uur
Alleen de gedachte om haar te overwegen klinkt al verontrustend desparaat.
Dan kan je beter grasduinen in het werk van Maria Faradouri of Mariza Koch.
Gelukkig wel hele gave Griekse stoner in de 10s.
Dan kan je beter grasduinen in het werk van Maria Faradouri of Mariza Koch. Gelukkig wel hele gave Griekse stoner in de 10s.

1
geplaatst: 17 februari 2024, 19:41 uur
Die heb ik geluisterd voor het lijst maken
Verder zeg ik nog niks.
2
geplaatst: 17 februari 2024, 20:18 uur
Oh, nu ik hier toch ben typ ik nog even door: ik blijk een (binnenkort ex-)buurman te hebben die in zijn jonge jaren plaatjes kocht en concerten bezocht (o.a. het eerste concert buiten de USA van Talking Heads in 1977, samen met een ander bandje: ene Ramones. Je kan beroerdere avonden hebben). En dat niet alleen, hij is ook nog eens opgezadeld met een verdomd goede smaak. Had ik totaal niet achter hem gezocht, ik lag eigenlijk vooral met hem in de clinch over mijn katten 
Kom ik pas achter op het moment dat hij op zijn oude(re) dag gaat verhuizen naar een appartement en een open huis houdt voor de buurt die (bijna) alles mag meenemen wat voor hun gading is: hij wil met zo min mogelijk spullen verhuizen. Zijn dochter had al het nodige er tussenuit gepeuterd, maar gelukkig kreeg ik eergisteren voorrang boven een andere buurvrouw met een vintage snuisterijenwinkeltje die ook wel ogen (meer dan oren) had voor zijn lp's.
En het zijn zeker niet de meest voor de hand liggende platen: East Of Eden (te gekke prog!), Slumberlandband (yes, eindelijk in bezit!), Allman Brothers, XTC, Poco, Floyd, Stranglers, Soft Machine, Chieftains, Steppenwolf ('7', dus eens niet diegene met die bikerhit), JSD Band, Eric Burdon & War en nog een zootje andere platen. Waaronder, en nu word ik eindelijk "on topic", ook een klein stapeltje Griekse platen. Maar dan ook écht Grieks, want er staat geen woord Engels op hoes en plaat. Mooi dat er dan zoiets bestaat als Discogs.
Het blijken albums te zijn van Grigorios Bithikotsis, Dimitrios Mitropanos, Lefteris Mytilineos, Tzeni Vanou en een vroege plaat van Anna Vissi. Alleen die laatste leeft nog, staat vermeld op MuMe en ken ik een beetje (haar jaren 80-popplaten doen me weinig). Of het tips zijn om te luisteren dat weet ik (nog) niet, maar ik geef de namen hier maar even aan en met name die eerste twee mannen schijnen nogal zwaargewichten te zijn in de Griekse muziekgeschiedenis.
Trouwens: ook nog een loeigave bandrecorder (TEAC X-7) met een big shopper vol met banden (waaronder ook live opnames van Rock Palast) mee mogen nemen. Wat een pret!

Kom ik pas achter op het moment dat hij op zijn oude(re) dag gaat verhuizen naar een appartement en een open huis houdt voor de buurt die (bijna) alles mag meenemen wat voor hun gading is: hij wil met zo min mogelijk spullen verhuizen. Zijn dochter had al het nodige er tussenuit gepeuterd, maar gelukkig kreeg ik eergisteren voorrang boven een andere buurvrouw met een vintage snuisterijenwinkeltje die ook wel ogen (meer dan oren) had voor zijn lp's.
En het zijn zeker niet de meest voor de hand liggende platen: East Of Eden (te gekke prog!), Slumberlandband (yes, eindelijk in bezit!), Allman Brothers, XTC, Poco, Floyd, Stranglers, Soft Machine, Chieftains, Steppenwolf ('7', dus eens niet diegene met die bikerhit), JSD Band, Eric Burdon & War en nog een zootje andere platen. Waaronder, en nu word ik eindelijk "on topic", ook een klein stapeltje Griekse platen. Maar dan ook écht Grieks, want er staat geen woord Engels op hoes en plaat. Mooi dat er dan zoiets bestaat als Discogs.
Het blijken albums te zijn van Grigorios Bithikotsis, Dimitrios Mitropanos, Lefteris Mytilineos, Tzeni Vanou en een vroege plaat van Anna Vissi. Alleen die laatste leeft nog, staat vermeld op MuMe en ken ik een beetje (haar jaren 80-popplaten doen me weinig). Of het tips zijn om te luisteren dat weet ik (nog) niet, maar ik geef de namen hier maar even aan en met name die eerste twee mannen schijnen nogal zwaargewichten te zijn in de Griekse muziekgeschiedenis.
Trouwens: ook nog een loeigave bandrecorder (TEAC X-7) met een big shopper vol met banden (waaronder ook live opnames van Rock Palast) mee mogen nemen. Wat een pret!
0
geplaatst: 17 februari 2024, 20:25 uur
ranja schreef:
Nirvana valt toch wel (net als hun Amerikaanse naamgenoten) onder alt rock?
0
geplaatst: 22 februari 2024, 12:59 uur
Die Nirvana heb ik even gemist en nu is de deadline al verstreken... Hun muziek uit de 60's vind ik interessanter dan die van de band die vast hoge ogen gaat gooien met hun 70s album.
0
geplaatst: 22 februari 2024, 13:01 uur
herman schreef:
Die Nirvana heb ik even gemist en nu is de deadline al verstreken...
Die Nirvana heb ik even gemist en nu is de deadline al verstreken...
Nee hoor, is een week verschoven:
28. Griekenland (deadline: 28 februari 2024)
0
geplaatst: 22 februari 2024, 13:02 uur
Verrek, heb ik me voor niets zitten haasten. Ik vond het al zo angstwekkend stil.
0
geplaatst: 22 februari 2024, 15:15 uur
Momenteel al 12 stemmen binnen, goed voor in totaal 125 verschillende albums. 34 daarvan hebben al meer dan 1 stem gekregen. Eén man steekt er wel duidelijk boven uit.
We hebben nog een week de tijd, maar bij deze dus een reminder voor 123poetertjes, aerobag, Arno, BlackFinch, Bonk, dix, El Ninjo, esteban, EvilDrSmith, Finn, Gyzzz, hoi123, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, Ries_72, rudolphS, Teunnis, wendyvortex, west
Deadline op woensdag 28 februari 23:59.
We hebben nog een week de tijd, maar bij deze dus een reminder voor 123poetertjes, aerobag, Arno, BlackFinch, Bonk, dix, El Ninjo, esteban, EvilDrSmith, Finn, Gyzzz, hoi123, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, Manfield, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, Ries_72, rudolphS, Teunnis, wendyvortex, west
Deadline op woensdag 28 februari 23:59.
1
geplaatst: 22 februari 2024, 16:49 uur
Johnny Marr schreef:
Mag een top 1 ook?
Mag een top 1 ook?
Ja, maar je zou alvast naar battle 244 kunnen luisteren, en als je dan toch bezig bent...
* denotes required fields.