MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Reis rond de wereld - Album top 20 - 47. Colombia, Ecuador, Guyana, Venezuela, Frans-Guyana

zoeken in:
Poek schreef:
Qua electronic/avantgarde is de volgende artiest leuk (voor de rest is er ook weinig op dit gebied).
Overigens staan zowel deze artiest als Black Rose op Musicmeter, maar wel lastig te vinden!
Ik heb zelfs de CD van Black Rose

Dat is de orkestversie Poek. ik prefereer deze:

Deze komt ook van Réunion. Meer ambient.

Versie die Remco post is inderdaad beter.

dynamo d schreef:
Te Vaka zingt in het Tokelaus, Samoaans en het Tuvaluaans. maar komt, meen ik, uit Nieuw-Zeeland. Dit vind ik wel een lekker nummer Manatu (gezongen in het Tokelaus)!

Ik zie dat de frontman meer dan de helft van zijn jeugd in Samao heeft doorgebracht, dus het is niet zo gek om de band deze aflevering mee te laten doen in plaats van de volgende aflevering.

Deze is ook al van Réunion

Ik vind deze proggy metal van de Malediven ook wel leuk, hoor

Al is dit misschien meer iets voor de evil dr himself

En meer in de lokale muziektraditie, in dit geval van de Comoren

Poek schreef:
Versie die Remco post is inderdaad beter.

(quote)

Ik zie dat de frontman meer dan de helft van zijn jeugd in Samao heeft doorgebracht, dus het is niet zo gek om de band deze aflevering mee te laten doen in plaats van de volgende aflevering.

Als de spelleider dat ook vindt dan moet ik mijn lijstje aanpassen?

dynamo d schreef:
(quote)

De vorige spelleider accepteerde gewoon alles, of in ieder geval twijfelgevallen.

Als we toch met tips bezig zijn, ik ben zelf wel benieuwd naar meer van Ann O'Aro:

https://www.youtube.com/watch?v=9sY51LGd_f8&ab_channel=AnnO%27aro-Topic
https://www.youtube.com/watch?v=vRLkI8lq3aI&ab_channel=AnnO%27aro-Topic

Wat experimenteler, maar zeker toegankelijk. Album uit 2024, nog niet op MuMe.
Ook al uit Réunion trouwens.

herman schreef:
Als we toch met tips bezig zijn, ik ben zelf wel benieuwd naar meer van Ann O'Aro:

https://www.youtube.com/watch?v=9sY51LGd_f8&ab_channel=AnnO%27aro-Topic
https://www.youtube.com/watch?v=vRLkI8lq3aI&ab_channel=AnnO%27aro-Topic

Wat experimenteler, maar zeker toegankelijk. Album uit 2024, nog niet op MuMe.
Ook al uit Réunion trouwens.
Gouden tip, herman!
Ook albums uit 2018 en 2020 zie ik op Spotify.

dynamo d schreef:
Er zijn in het verleden wel vaker artiesten in meerdere afleveringen genomineerd (en hele carrières van artiesten vinden vaak plaats in andere landen dan waar ze zijn geboren en soms maar nauwelijks getogen), dus ook ik zie geen enkele reden om daar moeilijk over te doen. Zeker in deze ronde niet.

remcodulac schreef:
Al is dit misschien meer iets voor de evil dr himself
(embed)
Die had zijn rondje idd hier al met veel plezier gedraaid.

Voor liefhebbers van een psychedelische trip van 23 minuten:

(ze hebben overigens ook korte nummers)

zaaf

beetje te authentiek misschien

De deadline nadert met rasse schreden voor
EPISODE 41 - EILANDNATIES ALLERHANDE
https://www.pelagicdiversfuvahmulah.com/wp-content/uploads/2022/07/Fuvahmulah-Tiger-Shark-Diving-32-1024x683.jpeg?x45880
Tijgerhaai in de Malediven

Duiken jullie nog mee: Han Reiziger, Phileas Fogg, Passepartout, aerobag, Arno, Bonk, Casartelli, DjFrankie, Etiul, EttaJamesBrown, Finn, GrafGantz, herman, johan de witt, Johnny Marr, jordidj1, Justus18, Koenr, koosknook, likeahurricane, Lying Mouth, marsupilami, MAS, Nr.4, Papartis, Poek, ranja, remcodulac, Ries_72, rudolphS, vigil, west?

Een overzicht welke eilandjes meedoen:

Onafhankelijke staten:
Comoren
Fiji
Kiribati
Marshalleilanden
Mauritius
Micronesië
Nauru
Palau
Réunion
Salomonseilanden
Samoa
Tonga
Tuvalu
Vanuatu

Gebieden met een aparte status:
Cookeilanden
Niue

Niet-onafhankelijke territoria:
Amerikaanse Kleinere Afgelegen Eilanden
Amerikaans-Samoa (Verenigde Staten)
Bougainville (Papoea-Nieuw-Guinea)
Britse Maagdeneilanden
Falklandeilanden (Verenigd Koninkrijk)
Frans-Polynesië (Frankrijk)
Nieuw-Caledonië (Frankrijk)
Norfolk (Australië)
Paaseiland (Chili)
Pitcairneilanden (Verenigd Koninkrijk)
Straat Torreseilanden (Australië en Papoea-Nieuw-Guinea)
Tokelau (Nieuw-Zeeland)
Wallis en Futuna (Frankrijk)

DEADLINE: VRIJDAG 15 NOVEMBER 21.00 UUR

En het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn. Zelfs powermetalbands van de Malediven zingen over de allerbekendste tijger in de muziekgeschiedenis. Ook wel weer gek, want er zijn helemaal geen tijgers daar te vinden. Nouja, alleen hun naambroeders in zee dus.

Ik duik weer op als Nieuw-Zeeland inzicht komt!

Ik ben gestrand op Réunion

Een top 10 lukt sowieso wel en dan zit mijn meest gedraaide nummer van een artiest met Melanische roots daar niet eens tussen.

herman schreef:
Een top 10 lukt sowieso wel

chapeau, ik ben niet verder gekomen dan 6. Ik heb net al een bashing van de evil dr gekregen...

Ik heb me beperkt tot maximaal twee albums per artiest dit keer.

Hier werd het uiteindelijk:

5 Réunion
1 Britse Maagdeneilanden
1 Malediven
1 Comoren
1 Mauritius
1 Frans-Polynesië

1 keer 70s
2 keer 80s
1 keer 90s
1 keer 00s
2 keer 10s
3 keer 20s

Nog nooit zo'n nieuw lijstje ingediend denk ik. En Réunion bleek toch wel opvallend veel toffe muziek te hebben.

Het nieuwste album van Stan & the Earth Force staat in de wachtrij. De betere reggae uit Vanuatu!

https://spitfireaudio.imgix.net/1dda1863-0d31-4914-b6c5-45871ce7db01/df-recording.jpg?auto=compress%2Cformat&dpr=2&rect=39%2C0%2C1881%2C1254&w=1800

Daar gaan we! Alle Australische opportunisten hebben we weer achter ons gelaten en we zijn weer met zijn negenen overgebleven, met een slordige dertig eilandnaties voor de boeg. Het totaal aantal eilandjes wat het beslaat durf ik niet eens te tellen, laat staan het totaal aantal kilometers wat we voor de boeg hebben.

Zoals inmiddels wel gewend en gevreesd: de piloot neemt het er eens even lekker van. Hangmatje hier, verse kokosnootsap daar, beetje rondsnorkelen en onderwijl tijdens het turven verder luisteren naar wat voor muziek er in deze streken allemaal gemaakt wordt. En soms zorgt dat voor plaatsvervangende schaamte, want niet alle reggae uit Vanuatu behoort tot de betere.

Om jullie ook even zoet te houden: wat Alan Lomax was voor de field recordings en het behoud en de conservering van de muziekfolklore in vooral de Verenigde Staten, dat was David Fanshawe (1942-2010) voor Afrika en de gebieden die wij deze keer aandoen. Zijn jarenlange fieldtrips hebben een gigantische en unieke fonotheek opgeleverd.

Zijn drie albums met field recordings in Melanesië, Micronesië en Polynesië zijn hier achter elkaar te luisteren. Werkelijk waar een prachtige en diverse muziekreis waarbij jullie even op jullie geduld kunnen zitten voor de uitslag.

Achtergelaten in Australië? Na de muiterij op de Bounty zit ik op de Pitcairneilanden

EttaJamesBrown schreef:
Achtergelaten in Australië? Na de muiterij op de Bounty zit ik op de Pitcairneilanden
Nou, inhaken en meezingen met een van de muitende nazaten dan maar! ♫♪♫♫

Nou, ik had nog wel even diep in de Pacific kunnen duiken voor ik mijn lijstje inleverde.

Ach, vandaag 18 graden met een zonnetje in Wellington. Prima toeven. En die dokter maar heen en weer vliegen tussen de Indische en Stille Oceaan...

zaaf
een vraag die ik me als kind stelde popt weer op: wat nou als de dokter ziek wordt...

Gast
geplaatst: vandaag om 18:43 uur

geplaatst: vandaag om 18:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.