MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023

zoeken in:
Zelfs op dubbele snelheid is me dit nog te traag. Daarnaast gebeurt er werkelijk helemaal niks in dit nummer.

5

4
ik heb hier hélemaal niks mee

Dan maar even de beuk erin met een nummer van een album van een tongbreker dat aanstaande weekend uitkomt.

02/01: Ahab - Prof. Arronax’ Descent Into The Vast Oceans (EvilDrSmith / 11 / 7,41)
05/01: Obituary - The Wrong Time (Dieter / 9 / 7,07)
08/01: The Howling Void - Into Darkness Ever More Profound (AOVV / 10 / 6,22)
10/01: Wothrosch - Mass (feat. Niklas Kvarforth) (EvilDrSmith / / )

(Het kan zijn dat de clip alleen 's avonds te bekijken is, tenzij de YouTubegestapo deze clip nog niet in het vizier heeft )
EDIT: Oh, jawel dus.

Sterk nummer hoor!

8,4

moeilijk te 'raten', mogelijk vanwege de clip waar ik toch enig ongemak bij voel...
6

Heftig clipje, ja. Geeft toch wel meerwaarde. Al kan ik zonder beelden er net zo van genieten. Sterker: toen ik dit clipje plaatste, had ik de YT-link al twee keer geluisterd. Bij de derde keer - toen ik dit clipje plaatste in dit spelletje - kéék ik ook naar de link/muziek en zag toen pas wat ze allemaal uitspookten. Het zal me niks verbazen als de nodige ideetjes uit de zieke koker van Niklas Kvarforth is gekomen. Al heeft de regisseur, als je op zijn website kijkt, eveneens een behoorlijke staat van dienst bij bands die het ook niet altijd even subtiel aanpakken. Wel grappig dat een van de twee actrices zich 'Connie Darko' noemt, lollige verwijzing.

8

02/01: Ahab - Prof. Arronax’ Descent Into The Vast Oceans (EvilDrSmith / 11 / 7,41)
10/01: Wothrosch - Mass (feat. Niklas Kvarforth) (EvilDrSmith / 5 / 7,48)
13/01: Walg - Verlies & Verval (Dieter / / )

8,5

Heerlijke walging!!!

Deze en vorige 6.8. Genietbaar en solide, maar steekt te weinig boven het maaiveld uit om echt te overtuigen en bij te blijven.

Wothrosch: solide black metal. Het clipje heb ik niet gezien, maar gezien er een bijdrage is van het verdorven opperhoofd van Shining, sta ik er niet van te kijken dat het wat ophef veroorzaakt.

7

Walg: Heb ik van deze band al eerder gehoord? Het staat me niet meteen meer voor de geest, het zou perfect kunnen hoor. Gisteren hun derde plaat op de mensheid losgelaten, en deze song is een prima lokkertje. Track zit goed in elkaar, met veel oog voor melodie en sfeer.

7,2

Ik snapte al die getalletjes nooit wat betreft scoreberekening, maar nu wel! De eerste voor het aantal stemmen en de tweede het gemiddelde cijfer, nietwaar? Ik heb ook wel een leuk nummer in de aanbieding overmorgen...

Voor wat betreft Walg: een solide 7.

Dieter schreef:
13/01: Walg...]
Alsof deze bandnaam jouw reactie is op het clipje van Wothrosch.
Lekker agressieve, maar toch melodieuze blackmetal. Overtuigend, heerlijk genietbaar en net als Wothrosch bovengemiddeld, maar niet écht opzienbarend.
8

AOVV schreef:
Walg: Heb ik van deze band al eerder gehoord? Het staat me niet meteen meer voor de geest, het zou perfect kunnen hoor.
Grappig: ik had exact dezelfde gedachte toen ik dit clipje hier zag staan.

odi
Wothrosch : 7,5

Walg : 7,5

13/01: Walg - Verlies & Verval (Dieter / 8 / 7,44)
15/01: Periphery - Wildfire (ABDrums / / )

Jammer dat Periphery op deze website nimmer echt hoge scores weet te bemachtigen. Ik kan mezelf toch wel een fan van de band noemen, waarbij ik vooral de twee Juggernaut albums erg waardeer. Deze single is, samen met het nummer Zagreus, deze week uitgekomen voor het album Periphery V: Djent Is Not a Genre, een dikke knipoog naar de meme over djent. Ik ben erg benieuwd naar de scores op dit nummer.

Ahab 5
Obituary 7,5
The Howling Void 6,5
Wothrosch 8
Walg 7
Periphery 7,5

Walg 7,8
Periphery 6,5

Valt me heel aardig mee, al zit het jazzy intermezzo daar voor veel tussen.

7

7,5
best-tot-nu-toe

Er was een tijd dat ik dit type Meshuggah-meets-Dillinger-metal best gaaf vond, maar ik begin een beetje een ouwe lul te worden, denk ik. Ik word er niet mee zo door gegrepen als vroegâh en ik onderga deze georganiseerde gekte en gestructureerde chaos gelaten en enigszins schouderophalend. Jammer eigenlijk. Ik zou willen dat ik er enthousiaster van word. Ook omdat ze er soms nog een vleugje TesseracTmelodie doorheen gooien.
Edoch: dat old school cooljazz-intermezzo was idd verrassend, ja! En klinkt ook zeker erg goed. Had best wat langer gemogen om boven de schijn van een gimmick te staan.
Daarmee de 6,5 toch opgerekt naar een 7'tje.

13/01: Walg - Verlies & Verval (Dieter / 8 / 7,44)
15/01: Periphery - Wildfire (ABDrums / 10 / 6,62)
17/01: Lamp of Murmuur - Conqueror Beyond the Frenzied Fog (Interlude / /)

Gast
geplaatst: vandaag om 17:07 uur

geplaatst: vandaag om 17:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.