MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2023

zoeken in:

8,7

Heel sterk nummer, absoluut m'n ding! Bedankt voor de tip, Interlude.

Goeie, intense shit. Net een fractie sterker dan Wothrosch en Walg.
8,2

odi
7,5

odi
02/01: Ahab - Prof. Arronax’ Descent Into The Vast Oceans (EvilDrSmith / 11 / 7,41)
05/01: Obituary - The Wrong Time (Dieter / 9 / 7,07)
08/01: The Howling Void - Into Darkness Ever More Profound (AOVV / 10 / 6,22)
10/01: Wothrosch - Mass (feat. Niklas Kvarforth) (EvilDrSmith / 5 / 7,48)
13/01: Walg - Verlies & Verval (Dieter / 8 / 7,44)
15/01: Periphery - Wildfire (ABDrums / 10 / 6,62)
17/01: Lamp of Murmuur - Conqueror Beyond the Frenzied Fog (Interlude / 11 / 7,49)
19/01: Downfall of Gaia - Bodies as Driftwood (Odi / / )

8,5

Heerlijk nummer weer!

9,6

Fantastisch!! Ik snap de lage cijfers niet, dat drumwerk!!

Even een inhaalslag. Helaas zat er voor mij niks bij waar ik echt warm van werd.

Wothrosch: 7
Heel behoorlijk. Hier zie ik mij nog wel een paar keer naar luisteren.

Walg: 6
Ene oor in, andere weer uit. Slecht is het niet, maar het raakt mij simpelweg niet.

Periphery: 4
Nee, hier maak je mij niet vrolijk mee. En dan druk ik me nog zacht uit. Deze muziek werkt me op alle mogelijke manieren op de zenuwen. Ik heb echt moeite moeten doen dit uit te zitten. En koperblazers in metal moeten verboden worden.

Lamp of Murmuur: 6,5
Het gitaargeluid lijkt wel heel veel op Immortal. Verder geen slecht nummer. Maar niet iets wat ik nog veel vaker zal luisteren denk ik.

Downfall of Gaia: 6,2
Tja, ik kan maar weinig met dit soort muziek. Echt slecht kan ik het niet noemen, maar het raakt me simpelweg niet.

odi
8,5

Laat ik ook eens een nummer aandragen.
Tot vanochtend had ik nog nooit van The Lightbringer of Sweden gehoord. Deze traditionele heavy/ power metal bevalt me bijzonder goed moet ik zeggen. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Ik heb de tussenstand trouwens even bijgewerkt met alle nagekomen scores.

02/01: Ahab - Prof. Arronax’ Descent Into The Vast Oceans (EvilDrSmith / 12 / 7,21)
05/01: Obituary - The Wrong Time (Dieter / 10 / 7,11)
08/01: The Howling Void - Into Darkness Ever More Profound (AOVV / 11 / 6,25)
10/01: Wothrosch - Mass (feat. Niklas Kvarforth) (EvilDrSmith / 10 / 7,37)
13/01: Walg - Verlies & Verval (Dieter / 11 / 7,30)
15/01: Periphery - Wildfire (ABDrums / 11 / 6,38)
17/01: Lamp of Murmuur - Conqueror Beyond the Frenzied Fog (Interlude / 12 / 7,41)
19/01: Downfall of Gaia - Bodies as Driftwood (Odi / 10 / 7,44)
21/01: The Lightbringer of Sweden - Strike Back (Jelle78 / / )

Lekker recht toe recht aan nummer. Op hun laatste plaat staan echter wel betere nummers.

8,2

Downfall of Gaia:ik trek het gemiddelde een beetje omhoog. Ik hoop dat het stiltemoment - met dat hijgende meisje - ook de uiteindelijke albumversie is. Ik vind dat wel een mooie, originele break. Het deel dat erna komt tilt het nummer nog wat verder omhoog. 8,3

The Lightbringer of Sweden: ook volledig mee onbekend. Prettig dat ik af en toe wordt geconfronteerd met de huidige powermetalscene, zodat ik weer weet dat dit een genre is waar de afgelopen 25 jaar mijn metalhart niet ligt, hoe verdienstelijk ook uitgevoerd. Ik krijg een Primal Fear-associatie, en daar kan ik niks mee, al klinkt dit wel "organischer" en beter. Sterke zanger en ook lekkere gitaarsolo's, maar die Maidenesque 'ge-oh-oh-oh' is voor mij echt een no-go. Ik hoor de kwaliteit, maar het is niet mijn genre (meer).
6,5

Cijfer verwerkt:
02/01: Ahab - Prof. Arronax’ Descent Into The Vast Oceans (EvilDrSmith / 12 / 7,21)
05/01: Obituary - The Wrong Time (Dieter / 10 / 7,11)
08/01: The Howling Void - Into Darkness Ever More Profound (AOVV / 11 / 6,25)
10/01: Wothrosch - Mass (feat. Niklas Kvarforth) (EvilDrSmith / 10 / 7,37)
13/01: Walg - Verlies & Verval (Dieter / 11 / 7,30)
15/01: Periphery - Wildfire (ABDrums / 11 / 6,38)
17/01: Lamp of Murmuur - Conqueror Beyond the Frenzied Fog (Interlude / 12 / 7,41)
19/01: Downfall of Gaia - Bodies as Driftwood (Odi / 11 / 7,52)
21/01: The Lightbringer of Sweden - Strike Back (Jelle78 / / )

Ik word hier wel blij van (ook van de oh-oh-oh's): 8

Gast
geplaatst: vandaag om 00:05 uur

geplaatst: vandaag om 00:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.