Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
wavanbuuren
geplaatst: 6 mei 2024, 09:01 uur
De veegploeg is weer geweest.
Van dit setje doet DNA het nog het beste. 27 stemmers komen tot een gemiddelde van 7,11481
Goed voor een plekje bij de eerste 500.
The Script hoef ik volgens de meeste van ons niet nog 13 keer langs te laten komen.
5,5083 gemiddeld na 24 stemmen.
En Roachford zporg voor verrassend uiteenlopende beoordelingen. Alles tussen de 4 en 10 is langs gekomen. 7,0375 na 20 stemmen en een plek bovenin de middenmoot.
Van dit setje doet DNA het nog het beste. 27 stemmers komen tot een gemiddelde van 7,11481
Goed voor een plekje bij de eerste 500.
The Script hoef ik volgens de meeste van ons niet nog 13 keer langs te laten komen.
5,5083 gemiddeld na 24 stemmen.
En Roachford zporg voor verrassend uiteenlopende beoordelingen. Alles tussen de 4 en 10 is langs gekomen. 7,0375 na 20 stemmen en een plek bovenin de middenmoot.
0
wavanbuuren
geplaatst: 6 mei 2024, 09:12 uur
We gaan weer een weekje random.
En dan komen we meteen terecht bij een nummer en artiest wat me totaal en helmaal niks zegt.
De Amsterdamse zanger Roek Willemze mat zich in 1961 de naam Roek Williams aan toen hij zijn band "The Fighting Cats" oprichtte. Hij zou 4 top 40 hits scoren. In 1976 stopte hij met zingen, maar hij bleef wel actief in de muziekindustrie. Zo maakte hij een aantal jaar deel uit van de entourage van André Hazes.
In 1983 emigreerde hij naar Los Angeles waar hij op 61 jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van kanker.
Na wat onderzoek klinkt zijn nummer "Get Yourself A Ticket" me toch wel erg bekend in de oren.
Maar wij gaan luister naar een andere single. Een van die grappige noteringen die het 1 week uithielden in de top-40 en nog op de 40ste plek ook.
1719 Roek Williams And The Fighting Cats - I'll Cry
[1965 #aw1 #hp40]
En dan komen we meteen terecht bij een nummer en artiest wat me totaal en helmaal niks zegt.
De Amsterdamse zanger Roek Willemze mat zich in 1961 de naam Roek Williams aan toen hij zijn band "The Fighting Cats" oprichtte. Hij zou 4 top 40 hits scoren. In 1976 stopte hij met zingen, maar hij bleef wel actief in de muziekindustrie. Zo maakte hij een aantal jaar deel uit van de entourage van André Hazes.
In 1983 emigreerde hij naar Los Angeles waar hij op 61 jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van kanker.
Na wat onderzoek klinkt zijn nummer "Get Yourself A Ticket" me toch wel erg bekend in de oren.
Maar wij gaan luister naar een andere single. Een van die grappige noteringen die het 1 week uithielden in de top-40 en nog op de 40ste plek ook.
[1965 #aw1 #hp40]
0
wavanbuuren
geplaatst: 6 mei 2024, 09:14 uur
Best een vriendelijk plaatje. Past prima in die tijd.
6,8
6,8
0
geplaatst: 6 mei 2024, 09:38 uur
wavanbuuren schreef:
Je hebt zelf niet gestemd?En Roachford zporg voor verrassend uiteenlopende beoordelingen. Alles tussen de 4 en 10 is langs gekomen. 7,0375 na 20 stemmen en een plek bovenin de middenmoot.
0
geplaatst: 6 mei 2024, 10:04 uur
Deze Top 40 1 punter kende ik ook niet. Iets met niet veel meer dan leuk en aardig.
6,0
6,0
1
wavanbuuren
geplaatst: 6 mei 2024, 12:37 uur
Zekers wel. Een 8,3.
Maar ik vergeet dat nog weleens te posten.
0
geplaatst: 6 mei 2024, 16:32 uur
1718 Roachford - Cudly Toy
7
Duidelijk 1965, een jaar voordat de popmuziek zijn braafheid begon te verliezen. Mij nog net allemaal wat te lief en naïef.
5
koosknook schreef:
Roachford: 6.7 (een pak beter dan ik had verwacht).
Ik deel de verrassing. Ik heb altijd gedacht dat Roachford een of andere oninteressante of zelfs irritante dance-act was. Maar dit zit meer in de Living Colour/Lenny Kravitz-hoek. Niet dat het met terugwerkende kracht een auditieve revelatie is, maar best okay en genietbaar.Roachford: 6.7 (een pak beter dan ik had verwacht).
7
Duidelijk 1965, een jaar voordat de popmuziek zijn braafheid begon te verliezen. Mij nog net allemaal wat te lief en naïef.
5
0
geplaatst: 6 mei 2024, 20:01 uur
Roachford - Cudly Toy 7
Roek Williams And The Fighting Cats - I'll Cry 6
Roek Williams And The Fighting Cats - I'll Cry 6
1
geplaatst: 7 mei 2024, 02:10 uur
Laatste setje inhalen (ben weer terug van vakantie). Ik heb weinig gemist merk ik.
Deacon Blue - Your Town : 5,5
DNA ft Suzanne Vega - Tom's Diner : 4,5
The Script - The Man That Can’t Be Moved : 6
Roachford - Cudly Toy : 5
Roek Williams And The Fighting Cats - I'll Cry : 5,5
Deacon Blue - Your Town : 5,5
DNA ft Suzanne Vega - Tom's Diner : 4,5
The Script - The Man That Can’t Be Moved : 6
Roachford - Cudly Toy : 5
Roek Williams And The Fighting Cats - I'll Cry : 5,5
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 mei 2024, 08:58 uur
Over Roek Willemse krijgen we voorlopig geen ruzie. Alle stemmen binnen een acceptabel bandbreedte.
Maar hopelijk komt er nog wel wat bij, want 16 stemmen is karig.
6,0063 is een paswend gemiddelde.
Maar hopelijk komt er nog wel wat bij, want 16 stemmen is karig.
6,0063 is een paswend gemiddelde.
0
wavanbuuren
geplaatst: 7 mei 2024, 09:12 uur
Debbie Harry stond met haar bandje 13x in de top-40 en ook nog een keer solo.
In onze lijst staat ze pas 1x, dus de dobbelstenen maken een goeie keuze dat er daar nog wel één bij kan.
In 1976 schreef ene Jack Lee van The Nerves het nummer van vandaag.
Het nummer flopte, maar Jack lee geloofde er in, dus hij bracht het later nog reen keer uit als solo artiest. Helaas voor hem opnieuw vruchteloos.
Alle aanleiding dus om het nummer roemloos in de donkere krochten van de popgeschiedenis te laten verdwijnen. Maar niets is minder waar. Er zouden uiteindelijk een twintigtal covers van het nummer worden opgenomen, waaronder Def Leppard en Jimmy Summerville, maar wij luisteren vandaag naar de hitversie van Blondie.
1720 Blondie - Hanging On The Telephone
[1979 #aw6 #hp21]
In onze lijst staat ze pas 1x, dus de dobbelstenen maken een goeie keuze dat er daar nog wel één bij kan.
In 1976 schreef ene Jack Lee van The Nerves het nummer van vandaag.
Het nummer flopte, maar Jack lee geloofde er in, dus hij bracht het later nog reen keer uit als solo artiest. Helaas voor hem opnieuw vruchteloos.
Alle aanleiding dus om het nummer roemloos in de donkere krochten van de popgeschiedenis te laten verdwijnen. Maar niets is minder waar. Er zouden uiteindelijk een twintigtal covers van het nummer worden opgenomen, waaronder Def Leppard en Jimmy Summerville, maar wij luisteren vandaag naar de hitversie van Blondie.
1720 Blondie - Hanging On The Telephone
[1979 #aw6 #hp21]
0
geplaatst: 7 mei 2024, 09:22 uur
ArthurDZ schreef:
Een Blondie-single, altijd kwaliteit
Een Blondie-single, altijd kwaliteit
Nou, dat is verre van waar maar in dit geval heb je meer dan gelijk!
9,25
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.