Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
2
geplaatst: 18 mei 2024, 10:44 uur
Dat zo'n doorsnee deuntje al die records bezit, is pas het echt duizelingwekkende. In de jaren 70-90 zou dit nummer halverwege de Top 40 blijven hangen en na een week of vijf er weer uitvliegen. Wat is de mainstream muziekscene toch afgegleden naar volstrekt oninteressante eenheidsworst. Alles is grijzemuizerig aan dit nummer (hence de link met yacht rock): zelfs Madonna kan...kon beter zingen. Om over Stevie Nicks maar te zwijgen.
6
6
1
geplaatst: 18 mei 2024, 10:46 uur
Op het album staat een "kale" versie met vrijwel enkel piano en wat rauwer gezongen. Die versie is veel beter dan deze hitversie.
6,25
6,25
1
geplaatst: 18 mei 2024, 10:53 uur
7
Zeker een aardig nummer (één van haar beste) maar als je het vergelijkt met dat van Fleetwood Mac valt dit in het niet.
Zeker een aardig nummer (één van haar beste) maar als je het vergelijkt met dat van Fleetwood Mac valt dit in het niet.
1
geplaatst: 18 mei 2024, 11:35 uur
8
Een echte oorwurm en vergeleken wat er verder op de radio op een werkdag voorbij kwam was dit altijd prettig.
Een echte oorwurm en vergeleken wat er verder op de radio op een werkdag voorbij kwam was dit altijd prettig.
0
geplaatst: 18 mei 2024, 12:35 uur
zelfs Madonna kan...kon beter zingen
dat denk ik dus niet. Miley kan prima zingen. Zoek maar eens op YouTube naar Miley Cyrus. Haar Glastonbury 2019 concert. Ze deed live veel (hard) rock. Song samen met Metallica en er zijn mash ups gemaakt met Stevie Nicks. Dan blijft ze prima overeind. EvilDrSmith.En dan doet ze Like A Prayer ook nog eens prima.
1
geplaatst: 18 mei 2024, 12:54 uur
50tracks schreef:
Oh, ik geloof je onmiddellijk. Maar ik ga enkel af op dit nummer en daarin valt haar stem totaal niet op. Weliswaar niet negatief, maar ook niet positief. Doorsnee. Net als haar timbre: weinig onderscheidend en zoals duizenden. Nu vraagt het nummer ook niet om vocale krachtpatserij - daar is de compositie/uitvoering te vlak voor - maar ze weet het met haar vocalen ook niet naar een hoger plan te tillen. (quote)
dat denk ik dus niet. Zoek maar eens op YouTube naar Miley Cyrus. Ze deed live veel (hard) rock. Song samen met Metallica en er zijn mix ups gemaakt met Stevie Nicks. Ze blijft prima overeind. Dat zie ik Madonna allemaal niet doen EvilDrSmith. Dat doet ze idd wel met 'Nothing Else Matters': geslaagde vocale knipoog naar Marianne Faithfull en... ja, daar hoor ik in enkele uithalen een licht hese Stevie Nicks-gelijkenis. Ze kan het dus wel! En je hebt gelijk, dit niveau van performen zie ik Madonna zeker niet doen.
Was dit de Top 40-hit geweest, dan had ik een heel ander cijfer gegeven. Thnx voor de tip. 
0
geplaatst: 18 mei 2024, 13:36 uur
EvilDrSmith schreef:
In de jaren 70-90 zou dit nummer halverwege de Top 40 blijven hangen en na een week of vijf er weer uitvliegen.
In de jaren 70-90 zou dit nummer halverwege de Top 40 blijven hangen en na een week of vijf er weer uitvliegen.
Alsof de Top 40 toen zoveel beter was... Wat een aanbeveling

Overigens denk ik zeker wel dat het toen evengoed een grote hit zou worden.
1
geplaatst: 18 mei 2024, 13:38 uur
Oké, nu doe je het erom. Juist haar timbre vind ik onderscheidend.
0
geplaatst: 18 mei 2024, 18:11 uur
Arrie schreef:
Oké, nu doe je het erom. Juist haar timbre vind ik onderscheidend.
Mwoah, in dat deuntje hoor ik niks onderscheidend. Kan zangeresje nummer zoveel zijn. Deed ze dat maar, want ze kan het blijkbaar wel. Nu is het run-of-the-mill, al is dat tegenwoordig tussen alle autotunedrek en non-descripte computerbegeleiding al heel opmerkelijk en levert het prompt miljarden views op.Oké, nu doe je het erom. Juist haar timbre vind ik onderscheidend.
Ik zou het wel grappig vinden als Arrie nu met een 4 zou aankomen.

0
geplaatst: 18 mei 2024, 18:14 uur
Miley Cyrus kan zeker zingen maar echt onderscheidend is zij niet. Zij moet het hebben van enkele leuke hits (zoals Flowers) maar haar ganse albums vallen tot nu toe mij tegen.
Om te vergelijken met Madonna: zij was ook geen grootse zangeres maar haar hits (of toch de meeste) waren wel inventiever en hebben meer een eeuwigheidswaarde. Al zijn de meeste van haar albums ook wisselvallig (maar dat geldt voor zowat alle hitparade-artiesten).
Om te vergelijken met Madonna: zij was ook geen grootse zangeres maar haar hits (of toch de meeste) waren wel inventiever en hebben meer een eeuwigheidswaarde. Al zijn de meeste van haar albums ook wisselvallig (maar dat geldt voor zowat alle hitparade-artiesten).
0
geplaatst: 18 mei 2024, 18:38 uur
EvilDrSmith schreef:
Arrie schreef:
Alsof de Top 40 toen zoveel beter was... Wat een aanbeveling
Now playing: het nieuwe album van Beth Gibbons. En dat is een AANBEVELING met kapitalen. Alsof de Top 40 toen zoveel beter was... Wat een aanbeveling

Zij wist met haar vorige bandje in de jaren 90 nog een hitje te scoren. Dat is anno nu natuurlijk volstrekt uitgesloten. Mocht het onmogelijke echter toch gebeuren (als ze in Stranger Things of andere Netflix- en/of TikTokhype voorbijkomt): dan neem ik mijn woorden (deels) terug én ga ik Miley's volledige discografie van voor naar achteren luisteren.

0
geplaatst: 18 mei 2024, 18:50 uur
Dit album van Beth Gibbons heb ik ook zopas beluisterd en het is inderdaad een aanrader. Hits zal het wellicht niet leveren maar zal zij erom malen?
De hitlijsten zijn - wat ik steeds zeg - hoe langer hoe minder relevant.
0
geplaatst: 18 mei 2024, 19:08 uur
EvilDrSmith schreef:
Zij wist met haar vorige bandje in de jaren 90 nog een hitje te scoren. Dat is anno nu natuurlijk volstrekt uitgesloten.
Mocht het onmogelijke echter toch gebeuren (als ze in Stranger Things of andere Netflix- en/of TikTokhype voorbijkomt): dan neem ik mijn woorden (deels) terug én ga ik Miley's volledige discografie van voor naar achteren luisteren.
(quote)
(quote)
Now playing: het nieuwe album van Beth Gibbons. En dat is een AANBEVELING met kapitalen.
Zij wist met haar vorige bandje in de jaren 90 nog een hitje te scoren. Dat is anno nu natuurlijk volstrekt uitgesloten. Mocht het onmogelijke echter toch gebeuren (als ze in Stranger Things of andere Netflix- en/of TikTokhype voorbijkomt): dan neem ik mijn woorden (deels) terug én ga ik Miley's volledige discografie van voor naar achteren luisteren.
Beth is fantastisch natuurlijk, maar dit is echt appels en peren.
0
geplaatst: 18 mei 2024, 19:10 uur
LucM schreef:
Dit album van Beth Gibbons heb ik ook zopas beluisterd en het is inderdaad een aanrader. Hits zal het wellicht niet leveren maar zal zij erom malen?
Maar als dat al zo is, is dit er geen voorbeeld van. Beth is voor de fijnproevers, en heeft geen enorme relevantie voor het grootste gedeelte van de bevolking.
3
geplaatst: 18 mei 2024, 19:51 uur
Dat ze klinkt als alle andere zangeressen vind ik echt enorme kul. Ze is als zangeres ook technisch een stuk beter dan Madonna en net van de meest herkenbare stemmen uit de hedendaagse hitpopmuziek door met name hoe ze in de lage noten klinkt. De reden dat ze dat record heeft is echter gewoon omdat hitverloop tegenwoordig door streaming echt gigantisch traag is. Het aantal nummers dat in een jaar de top 40 haalt is minder dan de helft van wat het tot een jaar of 20 terug was. In met name de jaren '90 en rond 2000 waren de hitlijsten wel wat wilder en haalden hele gekke dingen de top 40. En dat waren niet alleen de Portisheads (een top 40-eendagsvlieg, Glory Box haalde de 31e plaats) van deze wereld maar ook dingen als Höllenboer, de dikke lul band, Jop van de bus en de bewoners van het Big Brotherhuis scoorden ook allemaal top 3 hits. Dat zou nou, om allerlei redenen ook niet meer gebeuren.
Over Flowers: Beetje vroeg onderdeel van de tendens dat hitpopmuziek zich aan het wegbewegen is van hiphopbeats. Wat mij betreft is de productie net iets te gelikt, maar ik mag het best graag horen. Alleen zou ik graag hebben dat hits een veel kortere levensduur hadden.
7,3
Over Flowers: Beetje vroeg onderdeel van de tendens dat hitpopmuziek zich aan het wegbewegen is van hiphopbeats. Wat mij betreft is de productie net iets te gelikt, maar ik mag het best graag horen. Alleen zou ik graag hebben dat hits een veel kortere levensduur hadden.
7,3
2
geplaatst: 18 mei 2024, 20:14 uur
En als je je verbaasd over records , zou je haar record eigenlijk moeten vergelijken met recordhouders uit het verleden. Ich Bau Dir Ein Schloss van Heintje, de dans uit Zorba de Griek, Everything I Do I Do It For You van Bryan Adams, Dromen Zijn Bedrog van Marco Borsato en Que Si Que No van Jody Bernal. Van deze rij wint Miley het met gemak.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.