Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 27 mei 2024, 08:49 uur
16 onvoldoendes en 16 keer een voldoende. De meningen zijn verdeeld over How You Remind Me. 32 stemmers leveren Nickelback een voorlopig gemiddelde score van 5,76. Een plekje ergens rond de 1230. Tussen een aantal van die andere rock acts die niet op ieders goedkeuring hoeven te rekenen:
Ozzy Osbourne - Dreamer 5,77
Def Leppard - Let's Get Rocked 5,77
Poison - Every Rose Has Its Thorn 5,76
Ozzy Osbourne - Dreamer 5,77
Def Leppard - Let's Get Rocked 5,77
Poison - Every Rose Has Its Thorn 5,76
1
geplaatst: 27 mei 2024, 08:52 uur
Een grappige categorie vind ik de kleinst mogelijke Top 40 hits. Nummers die slechts één week in de Top 40 stonden en dan nog bij voorkeur op nummer 40. Een aantal weken geleden had WAvanBuuren een mooi voorbeeld opgepikt. I'll Cry van Roek Williams And The Fighting Cats Orkest onder leiding van Harry van Hoof wist dit huzarenstukje in 1965 uit te voeren. Zelfs The Beatles lukte het in 1965 om met I Should Have Known Better zo'n grote kleine hit te scoren.
Ross McManus And The Joe Loss Blue Beats lukte het net niet. Het nummer Patsy Girl kwam op 4 juni 1966 op 39 in de Top 40 binnen om een week later weer te verdwijnen. Het nummer was overigens al in april 1964 gereleased.
De naam Ross McManus zal niet iedereen gelijk wat zeggen. Hij was een Britse zanger en trompetist van Ierse afkomst. Hij nam vier singles op waarvan de laatste in 1970, een cover van The Long And Winding Road, onder de naam Costello. Hij bracht ook een album uit: Elvis Presley's Golden Hits Sung by Big Ross & The Memphis Sound.
Een en een is in dit geval twee. Zijn oudste zoon is onder het pseudoniem Elvis Costello bekend geworden. Toen werd dat Elvis cover album nog een keer uitgebracht maar nu onder de naam: Elvis' Dad Sings Elvis. Hij speelde trompet op twee van Elvis Costello's albums: Op het nummer "A Town Called Big Nothing van het Out Of Our Idiot (1987) album en op het nummer "Invasion Hit Parade" van het album Mighty Like A Rose (1991).
Wat vinden wij van:
#1732 Ross McManus And The Joe Loss Blue Beats - Patsy Girl (Spotify)
Ross McManus And The Joe Loss Blue Beats lukte het net niet. Het nummer Patsy Girl kwam op 4 juni 1966 op 39 in de Top 40 binnen om een week later weer te verdwijnen. Het nummer was overigens al in april 1964 gereleased.
De naam Ross McManus zal niet iedereen gelijk wat zeggen. Hij was een Britse zanger en trompetist van Ierse afkomst. Hij nam vier singles op waarvan de laatste in 1970, een cover van The Long And Winding Road, onder de naam Costello. Hij bracht ook een album uit: Elvis Presley's Golden Hits Sung by Big Ross & The Memphis Sound.
Een en een is in dit geval twee. Zijn oudste zoon is onder het pseudoniem Elvis Costello bekend geworden. Toen werd dat Elvis cover album nog een keer uitgebracht maar nu onder de naam: Elvis' Dad Sings Elvis. Hij speelde trompet op twee van Elvis Costello's albums: Op het nummer "A Town Called Big Nothing van het Out Of Our Idiot (1987) album en op het nummer "Invasion Hit Parade" van het album Mighty Like A Rose (1991).
Wat vinden wij van:
#1732 Ross McManus And The Joe Loss Blue Beats - Patsy Girl (Spotify)
0
geplaatst: 27 mei 2024, 09:35 uur
Obscure pick met een leuk verhaal, maar het nummer heeft niet veel om het lijf.
5
5
1
geplaatst: 27 mei 2024, 18:12 uur
4,5
Leuk, af en toe eens een obscuurdere pick! Alsof de top 40 vroeger altijd vol stond met tijdloze classics, verre van!
Zelfs als het nummer zelf niet te veel om het lijf heeft.
Leuk, af en toe eens een obscuurdere pick! Alsof de top 40 vroeger altijd vol stond met tijdloze classics, verre van!
Zelfs als het nummer zelf niet te veel om het lijf heeft.

1
geplaatst: 27 mei 2024, 18:32 uur
Geinig curiosum met een leuk verhaal. Ik vraag me wel af hoe een twee jaar oud nummer in 1966 een weekje in de top 40 terecht kwam. Ik denk dat het wellicht een veronica DJ was die het ineens leuk vond en ging draaien.
Ik vind misschien dit soort totaal vergeten dingetjes nog wel het leukste in dit topic
5,5
Ik vind misschien dit soort totaal vergeten dingetjes nog wel het leukste in dit topic
5,5
1
geplaatst: 27 mei 2024, 20:39 uur
6
In ieder geval stonden ook The Byrds en The Freddys slechts één week op nummer 40.
In ieder geval stonden ook The Byrds en The Freddys slechts één week op nummer 40.
0
geplaatst: 27 mei 2024, 23:04 uur
Als je zo doorgaat met verhalen vertellen ben ik je voorganger sneller vergeten dan dat hij verdient.
Lulligheid troef in dit lullige deuntje. En toch en toch en toch... het heeft iets novelty-achtig waar ik wel een klein beetje om kan glimlachen.
6,5
Lulligheid troef in dit lullige deuntje. En toch en toch en toch... het heeft iets novelty-achtig waar ik wel een klein beetje om kan glimlachen.
6,5
0
geplaatst: 28 mei 2024, 07:31 uur
Dat novelty-achtige herken ik wel. Stiekem best een beetje leuk. En in 2,5 minuut uit en thuis. Een 7
0
geplaatst: 28 mei 2024, 10:09 uur
Nog niet al te veel stemmers voor Patsy Girl van Ross McManus And The Joe Loss Blue Beats. 17 stemmers geven een 5,78 gemiddeld. Maar wat niet is kan nog komen.
Van de grootste, want enige, hit van Ross McManus is het een kleine stap naar de grootste hit van zoon Elvis. Elvis Costello haalde 9 keer de tipparade, maar slechts 3 nummers haalde daadwerkelijk de Top 40. I Want You werd de grootste hit maar dat hield ook niet over. Het nummer werd alarmschijf, stond 7 weken in de lijst met een piek op de 15e plaats.
Het nummer staat wel elk jaar in zowel de MuMe Top 2000 als de Top 2000 van Radio 2. Over een spaarzame, bijna kille instrumentatie bezingt Elvis Costello zijn hunkering voor zijn voormalige partner, die er inmiddels met een ander vandoor is gegaan. Je voelt zijn pijn. Met iedere keer dat Costello met nog meer passie de titel zingt, doet het een beetje meer pijn.
Eens kijken of er een beetje meer belangstelling voor zoon McManus dan voor zijn vader is.
#1733 Elvis Costello And The Attractions - I Want You
Van de grootste, want enige, hit van Ross McManus is het een kleine stap naar de grootste hit van zoon Elvis. Elvis Costello haalde 9 keer de tipparade, maar slechts 3 nummers haalde daadwerkelijk de Top 40. I Want You werd de grootste hit maar dat hield ook niet over. Het nummer werd alarmschijf, stond 7 weken in de lijst met een piek op de 15e plaats.
Het nummer staat wel elk jaar in zowel de MuMe Top 2000 als de Top 2000 van Radio 2. Over een spaarzame, bijna kille instrumentatie bezingt Elvis Costello zijn hunkering voor zijn voormalige partner, die er inmiddels met een ander vandoor is gegaan. Je voelt zijn pijn. Met iedere keer dat Costello met nog meer passie de titel zingt, doet het een beetje meer pijn.
Eens kijken of er een beetje meer belangstelling voor zoon McManus dan voor zijn vader is.
#1733 Elvis Costello And The Attractions - I Want You
1
geplaatst: 28 mei 2024, 11:17 uur
10 
Die met de Roots is ook mooi maar is natuurlijk niet de hit versie ( Spotify lijstje ).
Papa Elvis nog een 6je.

Die met de Roots is ook mooi maar is natuurlijk niet de hit versie ( Spotify lijstje ).
Papa Elvis nog een 6je.
1
geplaatst: 28 mei 2024, 12:05 uur
Ik vind Elvis Costello best een toffe artiest, maar met dit nummer heb ik echt niks vreemd genoeg.
5
5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.