MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Lloyd Cole And The Commotions - Rattlesnakes: 7
Nickelback - How You Remind Me: 8,5

Ik heb de extreme haat ook nooit zo begrepen. Tuurlijk, de band stelt niet zo veel voor, maar is imo niet meer of minder dan de hele zwik aan inhoudsloze, pompeuze commerciële rockbands die rond de eeuwwisseling opkwamen (Live, Creed, 3 Doors Down, noem ze maar op).

Dit is met afstand hun beste nummer, daar kan ik nog wel een voldoende aan kwijt:

6

Ik snap de haat wel, wat een vreselijke stem heeft die gast toch

3

Titmeister schreef:
(Live, Creed, 3 Doors Down, noem ze maar op).

Die bands zijn dan ook allemaal strontvervelend. Creed is als enige wellicht nog erger dan Nickelback. Zoals gezegd is de stem een groot issue. Die is voor mij bijna letterlijk onbeluisterbaar. En Nickelback heeft van dit rijtje wel de allerplatste en domste teksten. In dit liedje valt het nog enigszins mee, maar tekstueel is Nickelback echt niet te harden. Dit nummer heeft het issue dan nog dat het nogal niet te vermijden is. Zo vaak gehoord dat ik het nu nog minder kan horen

2,2

Gewoon een prima nummer: 7.5

5.1

8,0

Niks mis mee, met deze. Verder ken ik niets van hen.

Waarom moeten wij Nickelback ineens goed vinden? Straks komt er een herwaardering voor Kane (die ik al even erg vind).

4 en dit is nog één van hun minst slechte.

Live wordt hier ook mee vergeleken maar hun vroegere albums Throwing Copper en Secret Samadhi waren wel prima. Nadien zakten ook zij richting niveau Kane, Nickelback (en Creed).

5

3

Vreselijk nummer

4,5

LucM schreef:
4 en dit is nog één van hun minst slechte.
Want je dacht na dit nummer, wat je niet bepaald best vindt, laat ik me maar eens verdiepen in deze band?

Poeha schreef:
(quote)
Want je dacht na dit nummer, wat je niet bepaald best vindt, laat ik me maar eens verdiepen in deze band?

Nou ja, met 12 top 40 hits kent vrijwel iedereen hier noodgedwongen wel twee of drie handen vol nummers van ze op zijn minst. Ik ook. Daar hoefde ik geen moeite voor te doen

Hits nog wel? Handenvol? Wow!

Nu volg ik de top 40 al lang niet (zo intensief) meer, maar ik zou zo geen ander nummer van ze op kunnen noemen. Maar dat ligt misschien aan mij.

Poeha schreef:
Hits nog wel? Handenvol? Wow!

Nu volg ik de top 40 al lang niet (zo intensief) meer, maar ik zou zo geen ander nummer van ze op kunnen noemen. Maar dat ligt misschien aan mij.

Photograph, Rockstar, Far Away, en zo hebben ze nog wel een hele reeks hits.

Nirvana: 8,5
Terry Jacks: 7,0
Robert Palmer: 8,0
Lloyd Cole And The Commotions: 8,3
Nickelback: 7,5

Uitstekende conclusie van dat onderzoek. Precies de redenen waarom bands als Kane, (latere) U2, Coldplay, Live (ná de eerste drie platen) en heel veel Amerikaanse mainstreamrockacts (in Europa) hartstochtelijk gehaat worden. Veelal niet onterecht, al heeft ook Nickelback af en toe best aardige nummers, zoals het catchy 'Burn it to the Ground' en Feed the Machine. Elke kutband maakt wel eens uitzonderingen. En voor Creed hebben we al heel lang Alter Bridge: uitstekende band.
Er zijn zat andere bands die ik hartgrondiger haat dan deze poedelband.
6

Nickelback geliefd of uitgekotst!
En als wel vaker zit ik daar qua smaak echt tussenin. Ten eerste de zang, m.n. in dit nummer vind ik prima. De melodielijnen zijn ook okay.
Albums van NB heb ik me nooit aan gewaagd, want ik moet zeggen dat dit het enige nummer is van hun, wat ik enigszins trek.
7

5,0

Rattlesnakes. 6,8

Nickelback 7,5 (niks mis met dit nummer)

Favoriet pispaaltje van mensen die menen een betere smaak te hebben. Voor mijn gevoel bestaan er veel meer van dit soort bands. Amerikaanser dan Amerikaans. Goed? Mwoah, nee.

4

Lloyd Cole 8,5
Nickelback 8

3

Inderdaad, het is toch vooral die stem die echt vreselijk is.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:37 uur

geplaatst: vandaag om 06:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.