MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

De jeugd 7
Nutini 8

Paolo Nutini: 8,7

8,2

Wat een hoge cijfers voor dit gejank

4,2

1746 Paolo Nutini - Iron Sky: 7,5
1744 De Jeugd Van Tegenwoordig - Watskeburt?!: 6,5
1743 The Cats - Be My Day: 3
1742 Golden Earring - Radar Love: 6

Jeugd van Tegenwoordig: 8,5
Hartstikke leuk!

Nutini: 3
Wat een verschrikking. Tenenkrommend, doe mij maar Mouth en MacNeil.

Jeugd van Tegenwoordig: 7,5
Hartstikke aardig

Nutini: 9
Wat een zindering. Kippenvelopwekkend, doe mij nooit meer die slappe New Shoes.

Bij mijn weten de beste Top 40-hit van de 21e eeuw.
Misschien wel de enige hit uit dit millennium die echt, écht, ECHT verschrikkelijk goed is.
Maar dan natuurlijk wel de volledige versie en niet die ingekorte singleversie met die abject infantiele fade-out, getverdemme.

Nooit een nummer geweest dat me echt pakt. Ik hou juist niet zo van zijn stem.

5,5

Mouth & Macneal: 7,6
Golden Earring: 9
The Cats: 8
De Jeugd van Tegenwoordig: 7,9
Paolo Nutini: 3

3,5

Paolo Nutini - Iron Sky : 6

8.25

Heerlijke scores voor Paolo Nutini. Van verschrikkelijk, tenenkrommend gejank tot fucking kapot geniaal en de beste Top 40 hit van deze eeuw. Gemiddeld haal je dan na 27 stemmers een 6,91. Precies hetzelfde gemiddelde als dat van Watskeburt?! dat iets gestegen is na 32 stemmers.

The Cats hebben inmiddels de onvoldoende opgehaald en staan nu op 5,54 en Rader Love staat na 34 stemmers op 8,31 en een 18e plaats.

Paolo Nutini mag vanavond op het hoofdpodium de zaterdag van BKS 2024 afsluiten. Gisteren was die eer aan een van de andere headliners: Disclosure.

Eind 2012 breekt Disclosure in thuisland Engeland door met de single Latch. Een nummer waarin ze samenwerken met singer-songwriter Sam Smith. Het duo werkte in die periode ook samen met zangeres Eliza Doolittle en de groep London Grammar. In 2013 en 2014 trad de groep op in een volle tent op Lowlands.

In 2015 maken ze een track samen met Gregory Porter. Het zal hun eerste hitparade succes in Nederland worden. Direct daarna komt ook Omen, een nieuwe samenwerking met Sam Smith, in de lijst. In 2020 staan ze voorlopig voor de laatst keer in de Top 40 met het nummer Know Your Worth. Dit keer een samenwerking met Khalid. Jazz soul zanger heeft solo twee keer de Top 40 gehaald.

Precies 9 jaar geleden kwam Holding On de Tipparade binnen. Vier weken later bereikt het nummer de Top 40. In de twee weken van notering wordt de 35e plaats bereikt. In meer landen is het een kleine hit. Er bestaan veel verschillende mixen van het nummer. In de VS haalt het de eerste plaats van de Top Dance Club Songs. In de jaarlijst van de Dance Club Songs blijft het op 2 steken achter Something New van Axwell & Ingrosso.

Ik ben benieuwd wat wij vinden van:
# 1747 Disclosure Feat. Gregory Porter - Holding On

Disclosure 5,5

De Top 40-hits zijn niet de beste nummers bij Disclosure. Toch wel erg lekker geproduceerd:

7,5

7

Inderdaad dan 1 van de duidelijk mindere, alle singles van het debuut zijn veel interessanter

Paolo Nutini 6
Disclosure 6,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:53 uur

geplaatst: vandaag om 01:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.