MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:
Stealers Wheel. 5,8
Wang Chung. 9,2

7.5

Wang Chung - Dance Hall Days : 5

Wang Chung staat met Dance Hall Days na 29 stemmers op een 7,58, 0,02 meer dan Late Again van Stealers Wheel die nu na 30 stemmers dus op 7,56 staat.

Dance Hall Days was in mijn herinnering zo'n echte verrukkelijk 15 track. Het nummer stond ook in die lijst maar een enorme hit werd het ook weer niet. Vier weken en een 7de plek als piek, The Boys Of Summer associeer ik dan weer minder met die lijst maar die stond eveneens vier weken genoteerd en kwam zelfs een plekje hoger

Op de setlist van vorige maand bij de Eagles concerten in Arnhem stonden naast Eagles klassiekers als Hotel California (die gaven we een 7,76) en One Of The Nights (6,91) ook een aantal solohits en covers. Hieronder drie prima solonummers van Joe Walsh. Maar zowel Rocky Mountain Way, Life's Been Good als In The City hebben geen van allen zelfs maar de tipparade gehaald. Zijn Funk #49 met de James Gang haalde in 1970 de Tipparade nog net wel maar daar hield het ook op.

Ook Don Henly bleef drie keer steken in de Tipparade maar in 1985 lukte het wel met The Boys Of Summer. Een kleine hit die vier weken in de Top 40 stond en piekte op nummer 26.

De muziek van The Boys of Summer werd geschreven door Tom Petty and the Heartbreakers-gitarist Mike Campbell. In november 2003 zei Campbell hierover: "Ik had een demo gemaakt op mijn 4-track en liet het horen aan Tom Petty, maar destijds werkten we aan het album Southern Accents en het klonk niet echt als iets dat op het album zou passen. De producer waar we mee werkten, Jimmy Iovine, belde me op een dag op en zei dat hij een gesprek heeft gehad met Don Henley, die ik nooit ontmoet had, en zei dat hij naar een aantal nummers aan het zoeken was. Hij gaf me zijn nummer en ik belde hem op en speelde het voor hem en hij belde me de volgende dag en zei dat hij het in zijn auto afspeelde en dat hij de tekst had opgeschreven en hij het op wilde nemen. Dat is zo'n beetje hoe het begonnen is".

Wat vinden wij eigenlijk van
# 1790 Don Henley - The Boys Of Summer

9

(Veel) beter dan alles van de Eagles vind ik.

6.7

7,7 bizar dat het zo’n klein hitje was… Half miljard streams op spotify. Slechts twee Eagles-songs scoren beter.

9 Niet beter dan alles van de Eagles natuurlijk maar wel een geweldige song

Wat ArthurDZ zegt .. 9,3

Nope, idd niet beter, want dat is de gitaarsolo in Hotel California. Maar dat is dan ook het enige van de Eagles dat er bovenuit steekt. Wat een geweldig melancholische sfeer heeft dit nummer: ik koppel het altijd aan Summer of 69, maar deze is nog mooier.
Wel leuk dat James Gang genoemd wordt, want die band is sowieso heel veel beter dan de Eagles.
'Rides Again' is een dijk van een plaat (check niet alleen 'Funk #49', maar vooral ook 'The Bomber'), net zoals de 70s soloplaten van Joe Walsh: die bewijzen dat Joe zijn talent grotendeels heeft verkwanseld bij de Eagles (zijn bankrekening echter niet).
8,7

Wang Chung = ook erg leuk. 7,5

Classic!
8,7

Don Henley - The Boys Of Summer : 9,5

8

6,5

6.4

(Bijna) alles van Eagles vind ik beter...

Don Henley: 8,5

Wang Chung - Dance Hall Days: 7,5
Don Henley - The Boys Of Summer: 7,8

ArthurDZ heeft gelijk. Beter dan alles van The Eagles. Ook opvallend veel beter dan het hitje uit ongeveer dezelfde tijd van mede-eagle Glenn Frey.

7,6

7.25

7.5

Dancing in the Dark 7,9
I'm on Fire 7,4
Break My Heart 6,6
Need Your Tonight 8,6
We are Young 8,4
Mississippi 7,4
Back on the Chain Gang 8,7
Run 9,3
Willow 7,4
Silent Lucidity 10,0
Wouldn't it be Good 8,6
Let's spend the night together (Stones) 7,4
Let's spend the night together (Bowie) 7,0
Late Again 8,0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:45 uur

geplaatst: vandaag om 07:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.