Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
2
geplaatst: 21 juli 2024, 17:57 uur
Jullie zelf gave in dat alle R.E.M nummers topic een 10 en een 9.1 dus saampjes ook wel een 9,5

0
geplaatst: 21 juli 2024, 18:22 uur
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth?: 7,0
R.E.M. - Bang And Blame: 7,5
R.E.M. - Bang And Blame: 7,5
0
geplaatst: 21 juli 2024, 19:58 uur
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth? 8,5
R.E.M. - Bang And Blame: 7
0
geplaatst: 21 juli 2024, 20:14 uur
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth? 7,3
R.E.M. - Bang And Blame: 7,1
R.E.M. - Bang And Blame: 7,1
0
geplaatst: 21 juli 2024, 21:09 uur
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth? 7.25
R.E.M. - Bang And Blame: 7.5
R.E.M. - Bang And Blame: 7.5
0
geplaatst: 21 juli 2024, 21:35 uur
#1804 R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth?: 9,5
#1805 R.E.M. - Bang And Blame: 7,5
#1805 R.E.M. - Bang And Blame: 7,5
0
geplaatst: 21 juli 2024, 23:07 uur
In het spelletje 'R.E.M. Alle Singles Gerangschikt-meter' schreef ik op 28 maart 2023, 12:22 uur:
Kenneth: vond ik destijds leuker dan nu, maar evenzogoed nog best aardig. 7
Bang: vond ik destijds minder leuk dan nu, uiteindelijk best aardig. 7,3
Daar sta ik nog steeds achter.
Kenneth: vond ik destijds leuker dan nu, maar evenzogoed nog best aardig. 7
Bang: vond ik destijds minder leuk dan nu, uiteindelijk best aardig. 7,3
Daar sta ik nog steeds achter.
0
geplaatst: 21 juli 2024, 23:29 uur
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth?: 6
0
geplaatst: 22 juli 2024, 01:16 uur
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth? : 5,5
R.E.M. - Bang And Blame : 5
R.E.M. - Bang And Blame : 5
1
geplaatst: 22 juli 2024, 07:07 uur
What's The Frequency, Kenneth? en Bang And Blame hoeven van ons niet naar de kringloopwinkels maar we lijken wel een lichte voorkeur voor de oudere R.E.M. singles te hebben:
8,18 Losing My Religion
8,00 Drive
7,43 What's The Frequency, Kenneth?
6,94 Bang And Blame
Een leuk verzoekje van pureshores. Heb je ook tips of verzoekjes stuur mij even een berichtje.
Tori Amos haalde twee keer de Top 40. In 1994 met Cornflake Girl, daar hadden wij een 7,39 voor over, en in 1996 met Professional Widow. Professional Widow komt van het album Boys for Pele uit 1996. De Armand's Star Trunk Funkin' Mix van het nummer werd als derde single van het Boys for Pele uitgebracht. Vijf weken top 40 met een piek op nummer 29.
Een unieke live vertolking van Professional Widow, opgenomen tijdens de Dew Drop Inn Tour, werd later in 1996 uitgebracht als de Merry Widow Version op de single EP "Hey Jupiter". Deze versie van het nummer had alternatieve teksten en werd volledig op een orgel gespeeld. Een leuke raritie die laat zien dat Amos het aanpassingsvermogen heeft om haar nummers op een bijna onherkenbare manier te transformeren.
Hier beoordelen we voor de Armand's Star Trunk Funkin' Mix van Professional Widow
#1806 Tori Amos - Professional Widow
8,18 Losing My Religion
8,00 Drive
7,43 What's The Frequency, Kenneth?
6,94 Bang And Blame
Een leuk verzoekje van pureshores. Heb je ook tips of verzoekjes stuur mij even een berichtje.
Tori Amos haalde twee keer de Top 40. In 1994 met Cornflake Girl, daar hadden wij een 7,39 voor over, en in 1996 met Professional Widow. Professional Widow komt van het album Boys for Pele uit 1996. De Armand's Star Trunk Funkin' Mix van het nummer werd als derde single van het Boys for Pele uitgebracht. Vijf weken top 40 met een piek op nummer 29.
Een unieke live vertolking van Professional Widow, opgenomen tijdens de Dew Drop Inn Tour, werd later in 1996 uitgebracht als de Merry Widow Version op de single EP "Hey Jupiter". Deze versie van het nummer had alternatieve teksten en werd volledig op een orgel gespeeld. Een leuke raritie die laat zien dat Amos het aanpassingsvermogen heeft om haar nummers op een bijna onherkenbare manier te transformeren.
Hier beoordelen we voor de Armand's Star Trunk Funkin' Mix van Professional Widow
#1806 Tori Amos - Professional Widow
0
geplaatst: 22 juli 2024, 08:23 uur
7
Puur toevallig afgelopen zaterdag nog een Boiler Room van Armand van Helden geluisterd, en hij draaide deze er al na een paar minuten in.
Puur toevallig afgelopen zaterdag nog een Boiler Room van Armand van Helden geluisterd, en hij draaide deze er al na een paar minuten in.
0
geplaatst: 22 juli 2024, 08:59 uur
R.E.M. - What's The Frequency, Kenneth? : 7.5
R.E.M. - Bang And Blame : 6.8
Tori Amos een 5.8
R.E.M. - Bang And Blame : 6.8
Tori Amos een 5.8
0
geplaatst: 22 juli 2024, 11:03 uur
9,5
(de volledige mix krijgt een 10) voor mij top 5 90's club classics
Tori's pensioenpotvoorziening
(de volledige mix krijgt een 10) voor mij top 5 90's club classics
Tori's pensioenpotvoorziening
0
geplaatst: 22 juli 2024, 11:46 uur
Het enige knappe aan de Armand-remix vind ik dat hij op de gedachte is gekomen om van de chamberpop-original van Tori Amos een danceversie te maken. Verder vind ik de remix vooral bloedirritant.
Tori Amos: Professional Widow (origineel): 5.0
Tori Amos: Professional Widow (Armand remix): 1.0
Tori Amos: Professional Widow (origineel): 5.0
Tori Amos: Professional Widow (Armand remix): 1.0
1
geplaatst: 22 juli 2024, 12:58 uur
chartsmaster schreef:
Het enige knappe aan de Armand-remix vind ik dat hij op de gedachte is gekomen om van de chamberpop-original van Tori Amos een danceversie te maken. Verder vind ik de remix vooral bloedirritant.
Het is niet mijn favoriete nummer, maar het is best een goed uitgevoerde remix, vind je niet?
Qua waardering van mijn kant iig een stuk beter dan de treurnis die de afgelopen dagen voorbij kwam.
Pharrell - 2,5
Kristin Hersh - 4
Troggs - 4,2
Wet Wet Wet - 4,5.
Kenneth - 5,8
Bang & Blame - 5
Tori & Armand - 7,4
0
geplaatst: 22 juli 2024, 13:04 uur
Titmeister schreef:
Het is niet mijn favoriete nummer, maar het is best een goed uitgevoerde remix, vind je niet?
Jazeker, knap gedaan om in zo'n artpopnummer een basis voor een dancetrack te herkennen. Maar verder blijft de waardering voor het resultaat natuurlijk een kwestie van smaak, evenals bij de treurnis van de afgelopen week. En ik kan die Armand-remix niet van voor tot achter uithoren; Dat. Moet. Echt. Uit.
4
geplaatst: 22 juli 2024, 15:00 uur
Ik heb hier zo'n 20 cd-singles liggen van Tori - ik was in de 90s behoorlijk gecharmeerd van haar (muziek) - maar ik weet niet eens of ik deze remix ooit eerder gehoord heb. Ik zie dat deze versie wel op de 'Hey Jupiter / Professional Widow' cd-single staat, maar daar is het track 2, dus niet de leading track.
Deze cd-single met vier remixen van 'Professional Widow' heb ik dan weer niet, maar afgaande op deze remix mis ik er bar weinig aan. Ik heb 'em liever niet dan wel.*)
Enig te verzinnen pluspunt van deze danceconfrontatie: Tori is/was een meester(es) om een compositie van een ander volledig af te breken en te strippen van het origineel en het op te bouwen en arrangeren tot iets volstrekt nieuws. Zoals deze legendarisch geslaagde en schier onherkenbare cover van Slayer.
Wat dat betreft is Armand trouw aan zijn meester(es). Wat chartsmaster al schrijft: het is écht iets nieuws.
Het origineel van 'Professional Widow' vind ik trouwens ook niet zo sterk: het zit qua arrangement nogal krampachtig in elkaar: passages/overgangen komen mij gekunsteld over. Wat mij betreft had beter het Kate-achtige 'Hey Jupiter' een hit mogen worden.
*) dat was mijn gedachte na de eerste luisterbeurt. Vier (!) luisterbeurten verder is mijn mening veranderd.
Dankzij het heerlijk funky basloopje, de energieke big beat-drive en de geilige, repetitieve zang van Tori kom ik in een trance en verhoog de oorsponkelijk bedoelde 4 naar liefst een 7.
Zijn er toch nog drie andere pluspunten bijgekomen: misschien wel meer dan bij het origineel.
Deze cd-single met vier remixen van 'Professional Widow' heb ik dan weer niet, maar afgaande op deze remix mis ik er bar weinig aan. Ik heb 'em liever niet dan wel.*)
Enig te verzinnen pluspunt van deze danceconfrontatie: Tori is/was een meester(es) om een compositie van een ander volledig af te breken en te strippen van het origineel en het op te bouwen en arrangeren tot iets volstrekt nieuws. Zoals deze legendarisch geslaagde en schier onherkenbare cover van Slayer.
Wat dat betreft is Armand trouw aan zijn meester(es). Wat chartsmaster al schrijft: het is écht iets nieuws.
Het origineel van 'Professional Widow' vind ik trouwens ook niet zo sterk: het zit qua arrangement nogal krampachtig in elkaar: passages/overgangen komen mij gekunsteld over. Wat mij betreft had beter het Kate-achtige 'Hey Jupiter' een hit mogen worden.
*) dat was mijn gedachte na de eerste luisterbeurt. Vier (!) luisterbeurten verder is mijn mening veranderd.
Dankzij het heerlijk funky basloopje, de energieke big beat-drive en de geilige, repetitieve zang van Tori kom ik in een trance en verhoog de oorsponkelijk bedoelde 4 naar liefst een 7.
Zijn er toch nog drie andere pluspunten bijgekomen: misschien wel meer dan bij het origineel.
1
geplaatst: 22 juli 2024, 15:44 uur
Inhaalslagje gemaakt ... grappig dat Your Ghost als hoogste scoort. Kon me niet herinneren dat deze destijds tussen alle eurodance door de top 40 had gehaald...
Skylark 4
Spook 5,5
Tomcraft 6,5
Happy 8
Ghost 8,5
Troggs 5
Wet x3 7
Kenneth 8
Blame 8,2
Torimix 7
Skylark 4
Spook 5,5
Tomcraft 6,5
Happy 8
Ghost 8,5
Troggs 5
Wet x3 7
Kenneth 8
Blame 8,2
Torimix 7
1
geplaatst: 22 juli 2024, 16:30 uur
The Troggs - 7,3
Wet Wet Wet - 7,4
Bang and Blame - 8,5
What's The Frequency, Kenneth? - 8,6
Tori Amos - 8,3
50tracks
Wet Wet Wet - 7,4
Bang and Blame - 8,5
What's The Frequency, Kenneth? - 8,6
Tori Amos - 8,3
50tracks
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.