MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Evelyn Thomas – High Energy : 4

Jeugdsentiment. En nog steeds tof. 7,6

7,0

Een achtste plek in dit spel wordt lastig .. schreef Ries_72. Na 29 stemmers en een 6,81 gemiddeld komt plaats 800 inderdaad dichterbij voor High Energy dan die 8ste plaats.

De komende paar dagen een paar tips/verzoekjes. Kunnen jullie gelijk laten zien hoe goed jullie de collega stemmers inmiddels kennen.

“Ik zag tot mijn verrassing dat de band met de meeste Top 40-hits aller tijden (tot David Guetta deze eer overnam) nog nooit is langs geweest. (Ze hebben 55 Top 40 hits gescoord!. An sich ook wel weer logisch, want je zal er geen hoge punten mee scoren, vermoed ik zo.

Helaas hebben mijn favoriete singles van deze band de Top 40 niet gehaald ('Mother Can You See Me' en 'Djadja'. Ik ben benieuwd wat het scoreverloop zal zijn van dit kleine hitje. 6 weken in de Top 40 van 1971 met een 16e plaats als piek”

Hoe beoordelen we Bad Bad Woman van BZN met vandaag voor de liefhebbers als bonusvraag: van wie komt dit verzoek?

#1809 BZN - Bad Bad Woman

7

Ik heb liever deze (rockende) BZN dan de latere, toch zeker hun werk in de jaren '80 (met Carola Smit).

Verzoek komt denk ik van Tol of anders andere Tol.

6,5

BZN: 7,0

Fijne glamrock, BZN wordt toch wel onderschat.

7,4

5,3

6.4

High Energy 5.7
Bad Bad Woman 7

Valt niet tegen (maar ook niet mee): 5

5,0

6.75

Volendam imiteert glamrock. Niet heel opvallend, niet heel orgineel. Mon Amour en Pearlydumm blijven wat mij betreft hun topnummers.

johan de witt heeft de hoogste score. Die verdenk ik er wel van The Bastard LP te koesteren. Moet ook leuk zijn om met tegen al je The Smiths en Echo & The Bunnymen vrienden te vertellen dat jij BZN helemaal te gek vindt.

6,5 voor de Bad Bad Woman.

Geef mij Rockin’ the Trolls maar

4,5

wendyvortex schreef:
Volendam imiteert glamrock. Niet heel opvallend, niet heel orgineel. Mon Amour en Pearlydumm blijven wat mij betreft hun topnummers.

johan de witt heeft de hoogste score. Die verdenk ik er wel van The Bastard LP te koesteren. Moet ook leuk zijn om met tegen al je The Smiths en Echo & The Bunnymen vrienden te vertellen dat jij BZN helemaal te gek vindt.

6,5 voor de Bad Bad Woman.

Die LP ken ik nog niet, zal eens luisteren.

Just An Illusion is mijn fave van ze, Mon Amour en Pearlydumm ook wel top-5.

wendyvortex schreef:
Volendam imiteert glamrock. Niet heel opvallend, niet heel orgineel.
Dat is wel grappig dat je dit noemt, want qua chronologie in de popmuziekgeschiedenis zal je het volgende dan lichtelijk verbazen.

Dit singletje kwam in de Top 40 in september 1971 en het lijken wel de zanglijnen van Suzi Quatro met de boogierock van Status Quo ('Ma Kelly's Greasy Spoon') en Slades debuutalbum, maar dan in een glitter glamrockjasje.
Echter, dit was toen Sweet nog bubblegumpop maakte (en pas ná dit nummer van BZN ook glamrock op single uitbracht), twee jaar voor de eerste hit van Suzi en 2,5 jaar voor de eerste hit van Mud. Dit BZN-singletje kwam uit toen glamrock nog nauwelijks bestond. Alleen Marc Bolan met T.Rex was een paar maanden eerder met 'Hot Love' - welke "officieel" als de start van glamrock wordt beschouwd - maar dat nummer klinkt meer glampop dan glamrock. Ook David Bowie's 'Hunky Dory' kwam pas uit in december 1971, maanden ná dit nummer van BZN. Mott The Hoople, Gary Glitter, desnoods Roxy Music of Elton John: zij waren nog niet "glam".
Kortom: BZN, onze naamloze palingboeren uit Volendam, was een vooruitstrevende bruggenbouwer tussen Quo's boogierock en Bolans glamrock. Maar ja, ze bleven onbemind en zo arm als straatratten. Tot een paar jaar later.

Die 'The Bastard' staat al heel lang op mijn verlanglijstje, een paar keer misgegrepen. Liefst heb ik de heruitgave op matchend blauw vinyl, maar die begint inmiddels ook aan de prijs te raken. Ik heb wel o.a. dit originele singletje en vier verzamelaars met werk van BZN van vóór Annie Winterschilder (waar bij elkaar zo'n beetje de hele "Bastard'-plaat ook opstaat, helaas op het 'Wilhelmus' na)

De vette hardrockriff op 1'22" trekt het nummer op naar een 7,5

Maar wie deze nu genomineerd heeft? Vast iemand anders dan een Tol of een Tol die ook zit opgescheept met zo'n typisch Volendamse inteeltnaam.

#1808 Evelyn Thomas – High Energy
Zelden zo enthousiast meegedaan aan een Greatest Hits als tijdens het 'Hi-NRG'-spelletje. De naamgever van het genre vind ik echter niet meer dan een zeer degelijke middenmoter.
7,5

EvilDrSmith schreef:

Maar wie deze nu genomineerd heeft? Vast iemand anders dan een Tol of een Tol die ook zit opgescheept met zo'n typisch Volendamse inteeltnaam.

Evil Dr Jantje Smit

7.3
Fijne verrassing voor mij!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:42 uur

geplaatst: vandaag om 00:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.