Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juli 2024, 23:34 uur
Overigens werd de term glamrock pas later door de muziekpers bedacht en stond op bizarre, excentrieke rock met dito imago zoals Alice Cooper (die de aanstichter was), Slade, David Bowie en T.Rex. Roxy Music en Queen werden om die reden ook in die hoek geplaatst maar waren toch meer dan dat.
0
geplaatst: 26 juli 2024, 00:03 uur
Ik heb niet zoveel met de boogierockende BZN. Het meeste post-annie werk zou nog lager scoren, maar er zijn er ook wel een heel aantal die een beetje guilty pleasure zijn. Bij Carola is dat wel grotendeels verdwenen.
5,5
5,5
0
geplaatst: 26 juli 2024, 00:16 uur
In de periode 1976-1983 met Annie Schilder werd BZN nog vaak op de radio gedraaid en hadden ze nog een aantal leuke singles (Mon Amour bv.) en was ook in het buitenland succesvol. Nadien (met Carola Smit) beperkte het succes in Nederland.
1
geplaatst: 26 juli 2024, 09:16 uur
De mystery guest verwachtte 'dat je er geen hoge punten mee zou scoren'. Hoog is het misschien niet maar een 6,33 voor Bad, Bad Woman is een keurige voldoende voor Nederlands boogierock trots. De kickstart voor de carrière van Bowie. En een leuke ontdekking voor sommige en voldoende voer voor discussie voor anderen.
Nog een leuk verzoekje/tip: Video met Somebody (Hey Girl). Degene die het nummer tipt zegt daarbij: ‘Hier een dikke hit sinds 1984. Rest van de mensheid is hem denk compleet vergeten’. Feit is dat er weinig info te vinden is over het nummer.
Somebody (Hey Girl) is uitgebracht tijdens het hoogtepunt van de Italo Disco en wordt daarom achteraf bezien als een van de boegbeelden van die muziekstroming. Het nummer is geschreven door de leden van Video en italo-disco producers Marius Percali en Raff Todesco. In 1984 stond Video met Somebody (Hey Girl) 8 weken in de Top 40 met 6 als hoogste positie.
Zijn wij Somebody (Hey Girl) van Video inderdaad vergeten?
#1810 Video - Somebody (Hey Girl)
Nog een leuk verzoekje/tip: Video met Somebody (Hey Girl). Degene die het nummer tipt zegt daarbij: ‘Hier een dikke hit sinds 1984. Rest van de mensheid is hem denk compleet vergeten’. Feit is dat er weinig info te vinden is over het nummer.
Somebody (Hey Girl) is uitgebracht tijdens het hoogtepunt van de Italo Disco en wordt daarom achteraf bezien als een van de boegbeelden van die muziekstroming. Het nummer is geschreven door de leden van Video en italo-disco producers Marius Percali en Raff Todesco. In 1984 stond Video met Somebody (Hey Girl) 8 weken in de Top 40 met 6 als hoogste positie.
Zijn wij Somebody (Hey Girl) van Video inderdaad vergeten?
#1810 Video - Somebody (Hey Girl)
2
geplaatst: 26 juli 2024, 09:19 uur
Niet vergeten, check hem nog regelmatig op YouTube, al is dat deels voor de hilarische video met al die ongeïnteresseerde bejaarden die werkelijk geen idee hebben wat er gebeurt 
7.5

7.5
0
geplaatst: 26 juli 2024, 09:32 uur
Lol, die koffiedrinkende oudjes zijn inderdaad duidelijk niet erg geïnteresseerd.
Kan ze geen ongelijk geven: 5.0
Kan ze geen ongelijk geven: 5.0
0
geplaatst: 26 juli 2024, 09:41 uur
Eéndagsvlieg, heeft duidelijk minder de tand des tijds doorstaan dan de meeste andere hits uit 1984 omdat het teveel van de (nu achterhaalde) productietrucs moest hebben. Song zelf is ook vrij mager, begrijpelijk in de vergeethoek beland (behalve voor verstokte eightiesfans).
4,5
4,5
0
geplaatst: 26 juli 2024, 10:45 uur
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Tineke!
Lekker uitsloven in je leren broek
8,0
Lekker uitsloven in je leren broek

8,0
1
geplaatst: 26 juli 2024, 12:04 uur
Wat GrafGantz zegt. Plus dat 1984 is mijn al vaak door mij genoemde jeugdsentimentperiode zit. Er zijn niet veel top 40 liedjes uit 1984 die ik een onvoldoende zou geven.
7,4
7,4
0
geplaatst: 26 juli 2024, 12:30 uur
Was hem zeker niet vergeten, al had ik hem al een tijd niet gehoord. Clip kende ik niet, maar die is - zoals veel italo-clips uit die tijd - idd hilarisch. Leuk verzoekje!
7,8
7,8
0
geplaatst: 26 juli 2024, 14:01 uur
starbright boy schreef:
Wat GrafGantz zegt. Plus dat 1984 is mijn al vaak door mij genoemde jeugdsentimentperiode zit. Er zijn niet veel top 40 liedjes uit 1984 die ik een onvoldoende zou geven.
7,4
7,4
Koos Alberts - Gisteren Heeft Zij Me Verlaten
José & Ron Brandsteder - So Long, Marianne
Dennie Christian - Schlagerparade
Jantje Koopmans en Zijn Band - Rode Rozen
Debbie - Souvenirs Del Sol
Zou je die liedjes uit 1984 ook een voldoende geven?
Het hitjaar 1984 associeer ik vooral met Prince (die vind ik nog steeds geweldig) en in mindere mate Frankie Goed to Hollywood (dé Britse sensatie destijds). Ook de hits van Cyndi Lauper vind ik nog steeds geweldig.
De meeste guilty pleasures van mij situeren zich in de periode 1977-1983, toen volgde ik nog de top-40, ging regelmatig uit en kocht veel platen (vooral albums, soms ook singles). Al kwam er ook toen rommel in de hitlijsten.
Uiteindelijk vind ik de jaren 1965-1970 de beste top-40 periode (lang voordat ik de top-40 kende) toen singles nog belangrijk waren. Al vind ik ook in die periode lang niet alles goed.
0
geplaatst: 26 juli 2024, 16:08 uur
Die oudjes hadden liever Eddy Christiani gezien. Maar die was per ongeluk bij Countdown ingepland. Flinke blunder dit van Veronica. En dat allemaal onder het mom van "Je bent jong en je wil wat". Maar Tineke had waarschijnlijk een levenslang contract waar ze niet onderuit kwamen.
Fijne Italo-single. Ik heb hier zakgeld aan uitgegeven: 8,9
En wat betreft 1984 Koos en Jantje scoren bij mij dikke voldoendes. Op Songs of Leonard Cohen vertolkt door Ron Brandsteder zit ik dan weer iets minder te wachten.
Fijne Italo-single. Ik heb hier zakgeld aan uitgegeven: 8,9
En wat betreft 1984 Koos en Jantje scoren bij mij dikke voldoendes. Op Songs of Leonard Cohen vertolkt door Ron Brandsteder zit ik dan weer iets minder te wachten.
2
geplaatst: 26 juli 2024, 18:28 uur
9,5
Je kunt mij wakker maken voor Italo en voor deze al helemaal
Je kunt mij wakker maken voor Italo en voor deze al helemaal

0
geplaatst: 26 juli 2024, 18:36 uur
6,7
Dat Video zei me niets, maar bij de eerste klanken van Hey Girl, kwam alles weer boven. Inderdaad vergeten dus.
Dat oude publiek was toen nog in veel shows aanwezig. Geweldig altijd die tegenstelling in de publieke non-reactie t.o.v. de playbackende artiest.
Dat Video zei me niets, maar bij de eerste klanken van Hey Girl, kwam alles weer boven. Inderdaad vergeten dus.
Dat oude publiek was toen nog in veel shows aanwezig. Geweldig altijd die tegenstelling in de publieke non-reactie t.o.v. de playbackende artiest.
2
geplaatst: 26 juli 2024, 19:09 uur
Ik zit de video van Video steeds terug te spoelen: ge-ni-aal hilarisch!
Dit had zo uit de koker van Wim T. Schippers kunnen komen: dit is Van Oekel's Discohoek, maar dan tien jaar later. En die zanger maar overdreven playbackend de Simon Le Bon uithangen (en op 0'31" toch nog te laat zijn
): in zijn leren boek met slobbertrui, tussen de coniferen en lantaarnpalen op dat lullige podiumpje met al die draadloze apparatuur. Man man man, dit valt niet eens te scripten. 
Dank voor de lolligste clip die ik in tijden heb gezien (wie? Poek?).
De comments onder de clip delen deze vreugde.
De regisseur van dit programma verdient hiervoor (alsnog) de Gouden Televizier-Ring.
Oja, het liedje. Je zou het bijna vergeten. Bandnaam zei me niks, maar al bij de eerste tonen herkende ik 'em. Best lekker. De zanger had qua stemgeluid ook best een vrouw kunnen zijn. 7,2
(De 'video' krijgt een dikke 10)
Dit had zo uit de koker van Wim T. Schippers kunnen komen: dit is Van Oekel's Discohoek, maar dan tien jaar later. En die zanger maar overdreven playbackend de Simon Le Bon uithangen (en op 0'31" toch nog te laat zijn
): in zijn leren boek met slobbertrui, tussen de coniferen en lantaarnpalen op dat lullige podiumpje met al die draadloze apparatuur. Man man man, dit valt niet eens te scripten. 
Dank voor de lolligste clip die ik in tijden heb gezien (wie? Poek?).
De comments onder de clip delen deze vreugde.
De regisseur van dit programma verdient hiervoor (alsnog) de Gouden Televizier-Ring.
Oja, het liedje. Je zou het bijna vergeten. Bandnaam zei me niks, maar al bij de eerste tonen herkende ik 'em. Best lekker. De zanger had qua stemgeluid ook best een vrouw kunnen zijn. 7,2
(De 'video' krijgt een dikke 10)
0
geplaatst: 26 juli 2024, 21:06 uur
BZN 5
Video (nooit een beeld bij gehad maar kende het nummer wel) 7,2
Video (nooit een beeld bij gehad maar kende het nummer wel) 7,2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.