Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
4
geplaatst: 27 juli 2024, 15:23 uur
Overigens was Tineke vaker wel hip. Een piepjonge Liebrand met zijn Grandmix. Let ook op die bandspoel, zo mixte je vroeger, met plakband!!
0
geplaatst: 28 juli 2024, 05:06 uur
Tjaa... het is geen Superstition.....As of living for the city
Maar Stevie uit een andere (zwakkere) hoek...toch een 7
Maar Stevie uit een andere (zwakkere) hoek...toch een 7
0
geplaatst: 28 juli 2024, 08:03 uur
@Stevie, no offence - maar ik heb Lionel al doorgegeven dit jaar niet meer te bellen: 3
Video: toppertje - 9,5
NB: het intro van Superstition is de ringtone van het toestel van mijn vrouw, dus Stevie heeft er wel kijk op
Video: toppertje - 9,5
NB: het intro van Superstition is de ringtone van het toestel van mijn vrouw, dus Stevie heeft er wel kijk op

0
geplaatst: 28 juli 2024, 09:06 uur
De grootste hit uit 1984 komt voorlopig niet verder dan een 5,43. Mooie uiteenlopende commentaren voor I Just Called To Say I Love You van Stevie Wonder.
Invincible is het tiende en tevens laatste studioalbum van Michael Jackson. Het album werd in Europa uitgebracht op 29 oktober 2001. De studiosessies voor het album kostte 30 miljoen dollar, daarmee is Invincible het duurste album dat ooit is gemaakt.
Het album werd in de weken voor uitgave gelanceerd als een grote 'comeback' van Jackson, maar de verkoop en populariteit van Invincible bleek door verschillende redenen tegen te vallen. Desondanks zijn er van het album wereldwijd rond de 10 miljoen exemplaren verkocht.
You Rock My World was de leading single van het album. En verreweg het meest commerciële en waarschijnlijk beste nummer. In vele landen behaalde het lied de eerste plek in de hitlijsten. In Nederland kwam het tot nummer 3 in de Top 40. Geen een andere single van het album haalde hier verder nog de Top 40.
Over Invincible een kleine luistertip. In de laatste aflevering van het tweede seizoen van de podcast Blauwe M&M’s een leuk inzicht achter de schermen bij de lancering van het album. “Een pijnlijke situatie waar iedereen die bij een label werkt weleens mee te maken heeft: er komt een album binnen van een AAA-artiest, een plaat die móét lukken, maar je hoort het meteen. Dit gaat hem niet worden. Stel je nou eens voor dat je naar zo’n album mag luisteren in aanwezigheid van de ster zelf, en dat die ster Michael Jackson heet?”. Je moet tegen presentator Atze kunnen maar dan heb je hier een erg leuke aflevering van Blauwe M&M’s (#14: De zwanenzang van Michael Jackson). Volgens mij op alle podcast platformen te vinden.
#1812 Michael Jackson – You Rock My World
Invincible is het tiende en tevens laatste studioalbum van Michael Jackson. Het album werd in Europa uitgebracht op 29 oktober 2001. De studiosessies voor het album kostte 30 miljoen dollar, daarmee is Invincible het duurste album dat ooit is gemaakt.
Het album werd in de weken voor uitgave gelanceerd als een grote 'comeback' van Jackson, maar de verkoop en populariteit van Invincible bleek door verschillende redenen tegen te vallen. Desondanks zijn er van het album wereldwijd rond de 10 miljoen exemplaren verkocht.
You Rock My World was de leading single van het album. En verreweg het meest commerciële en waarschijnlijk beste nummer. In vele landen behaalde het lied de eerste plek in de hitlijsten. In Nederland kwam het tot nummer 3 in de Top 40. Geen een andere single van het album haalde hier verder nog de Top 40.
Over Invincible een kleine luistertip. In de laatste aflevering van het tweede seizoen van de podcast Blauwe M&M’s een leuk inzicht achter de schermen bij de lancering van het album. “Een pijnlijke situatie waar iedereen die bij een label werkt weleens mee te maken heeft: er komt een album binnen van een AAA-artiest, een plaat die móét lukken, maar je hoort het meteen. Dit gaat hem niet worden. Stel je nou eens voor dat je naar zo’n album mag luisteren in aanwezigheid van de ster zelf, en dat die ster Michael Jackson heet?”. Je moet tegen presentator Atze kunnen maar dan heb je hier een erg leuke aflevering van Blauwe M&M’s (#14: De zwanenzang van Michael Jackson). Volgens mij op alle podcast platformen te vinden.
#1812 Michael Jackson – You Rock My World
0
geplaatst: 28 juli 2024, 09:11 uur
4,5
Een wat inspiratieloze herhalingsoefening (ik was het liedje ook al vergeten).
Een wat inspiratieloze herhalingsoefening (ik was het liedje ook al vergeten).
1
geplaatst: 28 juli 2024, 09:14 uur
7,2
Heartbreaker, 2000 Watts en zeker The Lost Children zijn voor mij toffe nummers van dat album. Staan verder nog een aantal prima nummers op, maar het zijn er simpelweg teveel, waardoor het album een te lange zit is, wat ik bij eerdere albums van MJ nooit had.
Die podcast moet ik zeker nog even beluisteren.
Heartbreaker, 2000 Watts en zeker The Lost Children zijn voor mij toffe nummers van dat album. Staan verder nog een aantal prima nummers op, maar het zijn er simpelweg teveel, waardoor het album een te lange zit is, wat ik bij eerdere albums van MJ nooit had.
Die podcast moet ik zeker nog even beluisteren.
0
geplaatst: 28 juli 2024, 10:55 uur
Niet zo goed als zijn vroegere hits. Invincible is een wisselvallig album waarvan Michael Jackson diverse singles wilde uitbrengen gepaard gaande met peperdure videoclips (zoals zijn vorige albums) maar dat werd tegengehouden door zijn platenmaatschappij Sony wegens te kostelijk. Nadien wilde hij niets meer uitbrengen.
6,5
6,5
0
geplaatst: 28 juli 2024, 13:21 uur
Dit was het begin van het echte einde en de laatste echte grote Jackson-hit. Keuring verzorgd maar het klinkt als Michael Jackson zonder punch en zonder ideeën en zelfs een beetje kil en daardoor een van zijn mindere singles. De opvolger Cry (in de VS kregen ze Butterflies) bleef als tweede single al bijna overal onderin de hitlijsten steken en dat was nog maar een paar jaar ervoor compleet onmogelijk geweest, Michael Jackson singles flopten eigenlijk nooit. En van een album kwam een hit of zeven. En pas de zevende deed het soms wat minder
5,4
5,4
0
geplaatst: 28 juli 2024, 14:32 uur
Jackson(s) is niet aan mij besteed
Met die irritante kreetjes van hem pffff
4.5
Met die irritante kreetjes van hem pffff
4.5
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.