MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

starbright boy schreef:
6. Gek genoeg heb ik meer met de Elvis van rond ´68

Helemaal niet gek,ik vind dat gewoon ook.
Van ongv '68-'73 vind ik de Top periode

Die periode daarvoor,doet me niet veel...en Jailhouse Rock al zeker niet
6

Lilly Wood & The Prick And Robin Schulz - Prayer In C (Robin Schulz Remix) : 3,5

Elvis Presley - Jailhouse Rock : 9

Jailhouse Rock krijgt een mooie 7,60. Later kreeg hij pas zijn topperiode volgens sommige. Dat klopt enigzins als we naar onze beoordelingen kijken. Jailhouse Rock komt voorlopig niet verder dan een vierde plaats in de strijd om de King's Cup.

8,04 Suspicious Minds
7,99 Burning Love
7,83 I Just Can't Help Believin'
7,60 Jailhouse Rock
7,48 Always On My Mind
7,37 All Shook Up

Na de dood van Elvis verschenen er in de loop van de tijd diverse ode's aan The King. In King's Call zingt Phil Lynott over de regenachtige dag waarop Elvis begraven werd. Dire Straits-frontman Mark Knopfler speelt gitaar en verzorgt achtergrondvocalen op het nummer. King's Call is van het debuutalbum Solo in Soho van Philip Lynott uit 1980. Dit soloalbum werd uitgebracht terwijl hij nog in Thin Lizzy zat. King's Call bereikte pas in 1987 de Top 40. Phil was inmiddels in 1986 overleden aan de gevolgen van zijn alcohol en drugs verslavingen.

Mark Knopfler bracht met Dire Straits in 1991 ook zelf een ode aan Elvis. Calling Elvis was de eerste single van het laatste Dire Straits album On Every Street. Calling Elvis gaat over een Elvis-fan die gelooft dat Elvis nog leeft en hem probeert te bellen. Het nummer zit vol verwijzingen naar Elvis nummers, waaronder Heartbreak Hotel, Love Me Tender, Love Me (Treat Me Like a Fool), Don' t Be Cruel en Return to Sender, evenals de uitdrukking "Elvis has left the building". De videoclip voor Calling Elvis bevat beelden van de leden van de band als Thunderbirds-personages. De clip werd ook mede geregisseerd door Gerry Anderson, de regisseur van de Thunderbirds serie uit 1965–1966.

Mark Knopfler stond met Phil Lynott's King's Call in 1987 zes weken in de Top 40 met een piek op nummer 20. Hij had meer succes met Dire Straits Calling Elvis. 10 weken Top 40 in 1991 met een tweede plaats als piek.

Wat vinden wij van deze ode's aan Elvis.
# 1834 Phil Lynott - King's Call
# 1835 Dire Straits - Calling Elvis

Phil 7,1
Dire Straits 5,8

Phil Lynott: 7
Dire Straits: 8

Phil Lynott: 7,8
Dire Straits: 8,2

Phil Lynott 5,8
Dire Straits 2,9

I remember Elvis Presley...

Thin 6,0
Dire 3,5

Phil: 7,5
Dire: 7

Phil: 8.8
Dire: 4.7

Phil. 7
DS. 5

Phil Lynott: 6,5
Dire Straits: 5,5

Phil een 7.3

Dire Straits een 8 (Vooral de album uitvoering blijft top!)

Prayer in C 4

Jailhouese rock 5

King's call 5

Calling Elvis 7,8

Phil: 7.3
Dire: 5.8

Phil Lynott: 7,5
Dire Straits: 8,0

Phil Lynott: 5,3
Dire Straits: 7,4

Phil 7
Dire Straits 3,7

Phil Lynott: 5
Dire Straits: 4

Dire Straits: 6,9

Dire Straits: 5

Phil Lynott: 8
Dire Straits: 7,5

Phil Lynott: 6,5
Dire Straits: 5,5

Dire Straits: 7.5

Dire Straits: 8,5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:26 uur

geplaatst: vandaag om 10:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.