Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 07:27 uur
Een prima 8,30 voor Purple Rain van de eindbaas der eindbazen en plaats 20 in ons klassement. When Doves Cry vinden wij toch nog wel een stukje beter met een 8,63 op plaats 4.
Op 3 staan nog steeds The Beatles met Eleanor Rigby. Maar hebben ze betere? En betere die in de Top 40 hebben gestaan? The Beatles hebben in ieder geval de meeste nummer 1-hits in de Top 40 op hun naam staan: zestien stuks. Ze haalden in totaal 29 keer de Top 40.
Maar zit daar een track bij die de monsterscore van 8,68 van Eleanor Rigby kan verbeteren. De track die daar denk ik de grootste kans op heeft is A Day In The Life. Maar net als Gimme Shelter bij The Stones nooit een single geweest. Dan pakken we de hoogst scorende single in de MuMe Top 2000. En dan verdubbelen we gelijk de kansen. Strawberry Fields Forever en Penny Lane werden als dubbele a-kant opgenomen in de Top 40. Gebroederlijk stonden ze in 1967 13 weken in de Top 40 waarvan vier weken op nummer 1.
The Beatles namen Strawberry Fields Forever en Penny Lane op met de bedoeling het te gebruiken voor hun album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Clubband. In plaats daarvan hield de band zich, nadat het als single was uitgebracht, vast aan hun beleid om eerder uitgebrachte singles van hun albums weg te laten. Tot ongenoegen van de band weren de nummers later wel opgenomen op de Amerikaanse versie van de Magical Mystery Tour LP. Overigens is er helemaal geen single van het Sgt. Pepper's Lonely Hearts Clubband uitgebracht.
# 1843 The Beatles - Strawberry Fields Forever
# 1842 The Beatles - Penny Lane
Op 3 staan nog steeds The Beatles met Eleanor Rigby. Maar hebben ze betere? En betere die in de Top 40 hebben gestaan? The Beatles hebben in ieder geval de meeste nummer 1-hits in de Top 40 op hun naam staan: zestien stuks. Ze haalden in totaal 29 keer de Top 40.
Maar zit daar een track bij die de monsterscore van 8,68 van Eleanor Rigby kan verbeteren. De track die daar denk ik de grootste kans op heeft is A Day In The Life. Maar net als Gimme Shelter bij The Stones nooit een single geweest. Dan pakken we de hoogst scorende single in de MuMe Top 2000. En dan verdubbelen we gelijk de kansen. Strawberry Fields Forever en Penny Lane werden als dubbele a-kant opgenomen in de Top 40. Gebroederlijk stonden ze in 1967 13 weken in de Top 40 waarvan vier weken op nummer 1.
The Beatles namen Strawberry Fields Forever en Penny Lane op met de bedoeling het te gebruiken voor hun album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Clubband. In plaats daarvan hield de band zich, nadat het als single was uitgebracht, vast aan hun beleid om eerder uitgebrachte singles van hun albums weg te laten. Tot ongenoegen van de band weren de nummers later wel opgenomen op de Amerikaanse versie van de Magical Mystery Tour LP. Overigens is er helemaal geen single van het Sgt. Pepper's Lonely Hearts Clubband uitgebracht.
# 1843 The Beatles - Strawberry Fields Forever
# 1842 The Beatles - Penny Lane
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 07:30 uur
The Beatles - Strawberry Fields Forever: 7,75
The Beatles - Penny Lane: 8
The Beatles - Penny Lane: 8
1
geplaatst: 22 augustus 2024, 07:55 uur
Penny Lane: 8
Strawberry Fields Forever: 10. Of kan 11 ook? Anders 11
Strawberry Fields Forever: 10. Of kan 11 ook? Anders 11

0
geplaatst: 22 augustus 2024, 08:39 uur
The Beatles - Strawberry Fields Forever: 10
The Beatles - Penny Lane: 9,5
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 09:10 uur
The Beatles - Strawberry Fields Forever: 7
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 09:12 uur
The Beatles - Strawberry Fields Forever: 7
The Beatles - Penny Lane: 8,25
The Beatles - Penny Lane: 8,25
2
geplaatst: 22 augustus 2024, 09:31 uur
Ik vind het altijd wel een mooi contrast. Strawberry Fields vind ik typisch een nummer dat de vooruitgang van The Beatles als muzikanten tonen, maar ik vind er geen zak aan. Het dreint maar door.
Penny Lane is daarentegen Beatles hoe ik ze op hun best vind: met een simpel maar ontzettend doeltreffend popliedje. Een van mijn favo's van ze.
Strawberry Fields: 5
Penny Lane: 8,8
Penny Lane is daarentegen Beatles hoe ik ze op hun best vind: met een simpel maar ontzettend doeltreffend popliedje. Een van mijn favo's van ze.
Strawberry Fields: 5
Penny Lane: 8,8
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 10:33 uur
De singles van de Beatles komen bij mij (bijna) allemaal altijd boven de 8....
Vandaag:
Strawberry Fields Forever: 8.4
Penny Lane: 8.8
Vandaag:
Strawberry Fields Forever: 8.4
Penny Lane: 8.8
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 10:58 uur
The Beatles - Strawberry Fields Forever: 9.9
The Beatles - Penny Lane: 9.4
The Beatles - Penny Lane: 9.4
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 14:25 uur
Strawberry Fields: 6,5
Penny Lane: 8,5
Penny Lane is zowat de allemansvriend van The Beatles, ik geloof dat het bij de laatste Beatleseditie in het Greatest Hits topic het enige nummer was dat niet genoemd werd in de wegstemronde.
Penny Lane: 8,5
Penny Lane is zowat de allemansvriend van The Beatles, ik geloof dat het bij de laatste Beatleseditie in het Greatest Hits topic het enige nummer was dat niet genoemd werd in de wegstemronde.
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 14:43 uur
Satisfaction 9
Purple Rain 6,5
Strawberry Fields 7
Penny Lane 8,5
Purple Rain 6,5
Strawberry Fields 7
Penny Lane 8,5
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 16:35 uur
Satisfaction 8,5
Purple Rain 6,2
Strawberry Fields 9,5
Penny Lane 7,2
Purple Rain 6,2
Strawberry Fields 9,5
Penny Lane 7,2
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 17:11 uur
The Beatles - Strawberry Fields Forever: 10
Dus wat Luc zegt.
Dus wat Luc zegt.
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 17:48 uur
The Beatles - Strawberry Fields Forever: 9,3
The Beatles - Penny Lane: 8,8
The Beatles - Penny Lane: 8,8
1
geplaatst: 22 augustus 2024, 18:15 uur
Strawberry Fields Forever: 8
Penny Lane: 10. Of kan 11 ook? Anders 11

1
geplaatst: 22 augustus 2024, 18:54 uur
50tracks schreef:
Op 3 staan nog steeds The Beatles met Eleanor Rigby. Maar hebben ze betere?
Nee. Op 3 staan nog steeds The Beatles met Eleanor Rigby. Maar hebben ze betere?
Deze nummers vind ik qua "liedje" best leuk en lekker, en natuurlijk prachtig gezongen, ook al is SFF wat "zeikerig" gezongen: het geeft daarmee wat geheimzinnig cachet aan het spacey karakter. Maar ze zijn vooral een genot om te luisteren naar wat voor productionele foefjes en instrumentale tierelantijntjes ze allemaal hebben verzonnen. De ludieke clips en speeskeesteksten maken het een prachtig tijdsbeeld.
Penny Lane: 7,8
Strawberry Fields Forever: 8,2 (bonus voor die fade-out en dan fade-in met vage klanken).
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 20:47 uur
Purple Rain: 4..... Traag en te lang vervelend nr....pffff
Strawberry Fields 8.....mss Lennon's Beste beatles nr (na R no 9 uiteraard
)
Penny Lane 10....uitmuntende song van de SuperSongSmid
Strawberry Fields 8.....mss Lennon's Beste beatles nr (na R no 9 uiteraard
)Penny Lane 10....uitmuntende song van de SuperSongSmid
0
geplaatst: 22 augustus 2024, 22:06 uur
Strawberry Fields Forever: 9,3
Penny Lane: 10+
Pop perfectie!
Penny Lane: 10+
Pop perfectie!
0
geplaatst: 23 augustus 2024, 00:16 uur
Strawberry Fields Forever: 6,4
The Beatles - Penny Lane: 8,9
The Beatles - Penny Lane: 8,9
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.