Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 10 september 2024, 19:04 uur
Ik houd niet van vrolijke, upbeat liedjes, dus ik zou Johnny Marr volkomen gelijk moeten geven.
Dat idee alleen al.
Hupsakee, vlug een 7,5
Dat idee alleen al.
Hupsakee, vlug een 7,5
0
geplaatst: 10 september 2024, 21:47 uur
EvilDrSmith schreef:
dus ik zou Johnny Marr volkomen gelijk moeten geven.
Dat idee alleen al.
Hupsakee, vlug een 7,5
dus ik zou Johnny Marr volkomen gelijk moeten geven.
Dat idee alleen al.
Hupsakee, vlug een 7,5

1
geplaatst: 11 september 2024, 08:12 uur
Vrolijkheid waar niet iedereen even blij van wordt. Dus een 6,73 voor Good Morning Freedom van Blue Mink.
Good Morning Freedom is mede geschreven door Albert Hammond. Ik las dat Albert Hammond op Gibraltar woont. Hij is geboren in Londen omdat de familie toen gevlucht was vanwege de Tweede Wereld oorlog. Na de oorlog zijn ze weer terug gegaan naar Gibraltar. De afgelopen vakantie zijn wij daar geweest en spraken we met een man die zijn hele leven op Gibraltar woonde. Toen merkte we hoe bijzonder het is om op een rots te wonen die bij Engeland hoort omsloten door Spanje. In alles Engels, behalve links rijden. Maar zelfs 's avonds alles veel eerder dicht dan een paar honderd meter verder op in Spanje. Fascinerend om te merken wat dat met de bewoners doet. Er is bovendien de nodige irritatie over de Spanjaarden zeker omdat na de overwinning van het Europees kampioenschap diverse spelers het nodig vonden om vervelende opmerkingen aan het adres van Gibraltar te maken. Twee spelers werden door de UEFA geschorst.
Albert Hammond is dus een van de slechts 33.000 inwoners van Gibraltar. Hij schreef, vaak samen met anderen zoals Hal David, Diane Warren, Chris DeBurgh en Holly Knight hits voor Tina Turner, The Hollies, Diana Ross, Leo Sayer, Whitney Houston en vele anderen. Hij heeft ook de nodige solo successen gekend. Zo bereikte hij 8 keer de Top 40.
Hij is vader van Albert Hammond Jr. die we kennen van The Strokes. Helaas hebben die alleen de Tipparade gehaald. De grootste hit van Albert Hammond in de VS is It Never Rains in Southern California. In Nederland is I Don't Wanna Die In An Air Disaster. I Don't Wanna Die In An Air Disaster stond in 1974 14 weken in de Top 40 waarvan vier weken op nummer drie.
# 1868 Albert Hammond - I Don't Wanna Die In An Air Disaster
Good Morning Freedom is mede geschreven door Albert Hammond. Ik las dat Albert Hammond op Gibraltar woont. Hij is geboren in Londen omdat de familie toen gevlucht was vanwege de Tweede Wereld oorlog. Na de oorlog zijn ze weer terug gegaan naar Gibraltar. De afgelopen vakantie zijn wij daar geweest en spraken we met een man die zijn hele leven op Gibraltar woonde. Toen merkte we hoe bijzonder het is om op een rots te wonen die bij Engeland hoort omsloten door Spanje. In alles Engels, behalve links rijden. Maar zelfs 's avonds alles veel eerder dicht dan een paar honderd meter verder op in Spanje. Fascinerend om te merken wat dat met de bewoners doet. Er is bovendien de nodige irritatie over de Spanjaarden zeker omdat na de overwinning van het Europees kampioenschap diverse spelers het nodig vonden om vervelende opmerkingen aan het adres van Gibraltar te maken. Twee spelers werden door de UEFA geschorst.
Albert Hammond is dus een van de slechts 33.000 inwoners van Gibraltar. Hij schreef, vaak samen met anderen zoals Hal David, Diane Warren, Chris DeBurgh en Holly Knight hits voor Tina Turner, The Hollies, Diana Ross, Leo Sayer, Whitney Houston en vele anderen. Hij heeft ook de nodige solo successen gekend. Zo bereikte hij 8 keer de Top 40.
Hij is vader van Albert Hammond Jr. die we kennen van The Strokes. Helaas hebben die alleen de Tipparade gehaald. De grootste hit van Albert Hammond in de VS is It Never Rains in Southern California. In Nederland is I Don't Wanna Die In An Air Disaster. I Don't Wanna Die In An Air Disaster stond in 1974 14 weken in de Top 40 waarvan vier weken op nummer drie.
# 1868 Albert Hammond - I Don't Wanna Die In An Air Disaster
1
geplaatst: 11 september 2024, 13:07 uur
Ries_72 schreef:
Ik was al bang dat er iets ergs met Bobby Gillespie was gebeurd.. gelukkig is Rocks zonder verdere aanleiding geselecteerd: 9,8
Dat dacht ik nu van Albert Hammond. Al dacht ik tegelijkertijd: maar die man is toch al jaren geleden overleden?Ik was al bang dat er iets ergs met Bobby Gillespie was gebeurd.. gelukkig is Rocks zonder verdere aanleiding geselecteerd: 9,8
Maar dat was dus Albert West (de Alberts hebben ooit eens samengewerkt, dus zó suf was mijn gedachte nu ook weer niet).
Al had het best gekund, de man is inmiddels 80.
Mooi nummer zeg. Nooit echt goed naar geluisterd (juist vanwege die samenwerking met zijn naamgenoot), maar 't bevalt me prima.
8
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.