MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

8,5

Als Easter-egg ontdekte ik Brian May die in Star Wars-modus het orkest dirigeert .

Freddie Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona : 7,5

Freddie Mercury & Montserrat Caballé scoren met Barcelona een 5,94. Dan sta je rond plaats 1.300 in onze lijst.

Ook Bløf en George Ezra probeerde met een nummer over Barcelona de Top 40 te bereiken. Ze kwamen niet verder dan de Tipparade. George Ezra had meer succes met een nummer over een andere Europees stad. Budapest is de debuutsingle van de Britse singer-songwriter. Het nummer is afkomstig van zijn debuutalbum Wanted on Voyage uit 2014.

Alhoewel het nummer over de Hongaarse hoofdstad gaat had Ezra de stad nog nooit bezocht toen hij het nummer uitbracht. Op de dag dat hij de trein van Malmö naar Boedapest zou nemen had hij een dusdanige kater dat hij niet in staat was de trein te nemen. Als alternatief schreef hij een lied over mijlenver verwijderd te zijn van Boedapest.

Budapest wordt wereldwijd een grote hit met een derde plaats in het UK en Duitsland en Top 10 posities in heel Europa. In de USA was het een zogenaamde sleeper hit en kwam Budapest uiteindelijk in 2015 tot nummer 32 in de Billboard Hot 100. In de Top 40 stond Budapest 32 weken genoteerd en haalde ook hier de derde plaats.

# 1871 George Ezra - Budapest

Oe...oe

5,0

6.5

Nu we toch bezig zijn met Europese steden; Zijn Vienna (Ultravox), London (Ralph McTell) of Belfast (Boney M/ Simple Minds ) al geweest?

koosknook
Nu we toch bezig zijn met Europese steden; Zijn Vienna (Ultravox), London (Ralph McTell) of Belfast (Boney M/ Simple Minds ) al geweest?

Drie van de vier wel, Street Of London nog niet. Zet ik op de tiplijst.
0017 Ultravox - Vienna 8,35
0658 Simple Minds - Belfast Child 6,92
1154 Boney M.   - Belfast 6,17

# 1870 Freddie Mercury & Montserrat Caballé - Barcelona
Het zal toch niet vaak zijn gebeurd dat Freddie wordt overklast qua performance.
Ik vond dit vroeger ook verschrikkelijk en nog steeds ben ik zeer sceptisch tegenover classical crossover, maar toch kan ik dit nummer tegenwoordig best wel hebben.
Al hoor ik inmiddels veel liever een "echte" opera van Wagner, Glass of Alban Berg. Of qua klassiek geschoolde zang(koor) een requiem of oratorium. Tijd vinden is echter mijn grootste vijand.
7

# 1871 George Ezra - Budapest
Deze kan ik ook best hebben. Voordeel is dat ik 'm nog geen 124532 keer gehoord heb.
6,7

Hammond 5,5
Counting Crows & Bluf. 6
Freddy & Monserrat Kabaal. 6,5
George Ezra. 7

Stijgende lijn ..

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:22 uur

geplaatst: vandaag om 09:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.