MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3

zoeken in:

Vooral de singles van Lessons in Love album vind ik erg sterk (8+). Voor Hot Water een 7,5

7.7

Samen met 'Love Games' hun beste!

7

Beetje standaard 80s deuntje, kende dit nummer nog niet.

Ook al niet? Net als Tom Robinson toch een typisch en vrij bekende 80s hit die op veel verzamelaars is terug te vinden. Maar jij bent nog maar een broekmansje vergeleken met een old fart als ik.
Baswerk is natuurlijk supermegalekker, maar verder is het oordeel generatieoverstijgend eender: beetje standaard.
7

# 1875 Tom Robinson - Listen To The Radio (Atmospherics)
7,4

Level 42 - Hot Water : 6

Bij ons vroeger op de MAVO was Level 42 zo'n beetje de band voor mensen die verstand van goede muziek hadden: 8,5

Simon77 schreef:
Vooral de singles van Lessons in Love album vind ik erg sterk (8+). Voor Hot Water een 7,5

Het album Running in the family
Zal je bedoelen
Maar... eens met jou,oftewel de eerste helft van dat album is sterk
Deze mag er ook wezen.. 8.5

teus schreef:
(quote)

Het album Running in the family
Zal je bedoelen
Ja, die inderdaad

8

Ik vind vooral de singles vóór het Running in the Family-album goed (hoewel Lessons in Love nog wel OK is)

Helaaas voor Level 42 zaten we niet allemaal op een school waar dit de band was voor mensen met verstand van goede muziek. Een keurige 7,08 voor Hot Water, dan sta je rond plaats 530.

Eerder deze week overleed Tito Jackson, een van de oprichters van de Jackson 5. Later omgedoopt tot The Jacksons. In 1984 brachten The Jacksons Victory uit, hun vijftiende studioalbum. Victory is het enige album waarop alle zes de Jackson-broers samen een officiële groep vormden.
De meest succesvolle single van het album was State of Shock met gastvocalen van Mick Jagger. Er werden nog twee andere singles uitgebracht, Body en Torture. Alleen de laatste haalde nog zes weken onze Top 40 met een piek op nummer 21.
De meeste hits uit 1984 kan ik me vrij goed herinneren, dat was bij Torture niet het geval. De lead vocals op Torture zijn van Jermaine en Michael. In de video zijn Jermaine en Michael niet aanwezig. Een wassen pop van Michael uit Madame Tussauds fungeerde als vervanger. Op Wikipedia scharen ze Torture onder het genre Hard Rock.

# 1877 Jacksons - Torture

8,2

Dit soort producties mag ik wel

7,2 best lekker eigenlijk

The Jacksons - Torture 7,7

Level 42 - Hot water 7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:02 uur

geplaatst: vandaag om 01:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.