Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #3
zoeken in:
1
geplaatst: 21 september 2024, 16:46 uur
0
geplaatst: 21 september 2024, 18:30 uur
Oh, het was absoluut geen hint om deze nummers te nomineren, maar ik ben de laatste die hierover klaagt, want speciaal voor deze gelegenheid heb ik de allerbeste versie (op YouTube) van 'Fade To Grey' opgezet. En die luister ik van voor naar achter, van links naar rechts, van onder naar boven, van binnenstebuiten tot ondersteboven en geen nanoseconde verveelt-ie mij.
Ik geef ze niet vaak in dit spelletje, volgens mij is dit in de afgelopen drie jaar pas de tweede of derde keer, maar daar is-tie eindelijk weer, een welverdiende https://www.shutterstock.com/image-illustration/stone-number-ten-on-white-260nw-440637991.jpg
# 1879 Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
Dat doe ik ook, maar dan tijdens het liedje hierboven.
Bij dit liedje houd ik het droog, evenzogoed ook een hele fijne.
8,3
Ik geef ze niet vaak in dit spelletje, volgens mij is dit in de afgelopen drie jaar pas de tweede of derde keer, maar daar is-tie eindelijk weer, een welverdiende https://www.shutterstock.com/image-illustration/stone-number-ten-on-white-260nw-440637991.jpg
# 1879 Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
Dat doe ik ook, maar dan tijdens het liedje hierboven.
Bij dit liedje houd ik het droog, evenzogoed ook een hele fijne.
8,3
0
geplaatst: 21 september 2024, 19:33 uur
Slik - Forever And Ever 5
Visage - Fade to grey 8,2
Ultravox - Dancing with tears in my eyes 8
Visage - Fade to grey 8,2
Ultravox - Dancing with tears in my eyes 8
0
geplaatst: 22 september 2024, 01:16 uur
Visage - Fade To Grey : 6,5
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes : 5,5
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes : 5,5
0
geplaatst: 22 september 2024, 07:21 uur
Visage - Fade To Grey 8,0
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes 7,5
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes 7,5
2
geplaatst: 22 september 2024, 07:38 uur
Hoge scores voor Midge Ure. Terwijl Forever And Ever nog iets verder daalt naar een 6,07 haalt Dancing With Tears In My Eyes van Ultravox een 7,73. Dan sta je op een gedeelde 160ste plaats. Fade To Grey van Visage scoort, onder meer door vijf tienen, een 8,35 en dat is precies gelijk aan de eerdere score van Vienna. In de 1000ste scoort Fade To Grey een fractie beter en neemt voorlopig plaats 18 van Ultravox over.
Vrijdag kwam het nieuwe album van Katy Perry uit. Iemand die al 27 keer in de Top 40 heeft gestaan. Ik zag toevallig deze negatieve recensie op Dansende Beren over dit nieuwe album voorbij komen. Goed één mening. Dat zegt niet zoveel dacht ik nog. Maar toen ik even ging Googelen bleek het web binnen een paar dagen vol te staan met artikelen over het ineen storten van het imperium van Katy. Ik kan me niet herinneren dat er wereldwijd zo collectief negatief over een album is gesproken. Rolling Stone: "Katy Perry’s ‘143’ Is a Failed Attempt to Rekindle Her Glory Years", The Guardian: "wan Europop revival falls short of total catastrophe". Humo: "‘143’ van Katy Perry kwam vandaag uit, maar klinkt nu al gedateerd". De BBC heeft wel een aardige en leerzame analyse Why Katy Perry's Comeback Has Gone So Wrong Why Katy Perry's comeback has gone so wrong - bbc.com " She was one of the world's biggest pop stars – but her new album has been plagued by controversy and failed singles". En van die mooie zinnetjes zoals over de eerste single van het album: "it's difficult to regard the song as anything than dead on arrival". De eerste review bij het album hier op MuM door S1998 geeft in ieder geval een lichtpuntje.
Vorige maand hadden we hier Charli XCX die de tijdgeest volledig omarmde met haar Brat Summer. Hier zien we iemand waarbij het omgekeerde lijkt te gebeuren en die de tijdgeest volledig uit het oog verloren lijkt te zijn. Geloofwaardigheid is in de tijd van social media wel een toverwoord. Volgens veel fans en critici wordt Perry's feministische boodschap volledig ondermijnd door haar keuze voor Lukasz Gottwald (Dr. Luke) als producer. Iemand die inmiddels met name bekend staat als de man die Kesha jarenlang misbruikte. Daarmee samenwerken past niet bij de feministische boodschap. Zeker niet als je de leadsingle van het album Woman's World noemt.
De singles van het nieuwe album zijn ook in Nederland volledig geflopt. Katy Perry was tien jaar geleden een van dé grootste popsterren. In 2014 stond ze 24 weken genoteerd met haar enige nummer 1 hit in ons land. Tijd om terug te kijken naar de tijd dat Katy Perry nog relevant was en ze niet de fout maakte door al haar songtitels in HOOFDLETTERS te schrijven en gaan we Dark Horse boordelen.
# 1881 Katy Perry Feat. Juicy J - Dark Horse
Vrijdag kwam het nieuwe album van Katy Perry uit. Iemand die al 27 keer in de Top 40 heeft gestaan. Ik zag toevallig deze negatieve recensie op Dansende Beren over dit nieuwe album voorbij komen. Goed één mening. Dat zegt niet zoveel dacht ik nog. Maar toen ik even ging Googelen bleek het web binnen een paar dagen vol te staan met artikelen over het ineen storten van het imperium van Katy. Ik kan me niet herinneren dat er wereldwijd zo collectief negatief over een album is gesproken. Rolling Stone: "Katy Perry’s ‘143’ Is a Failed Attempt to Rekindle Her Glory Years", The Guardian: "wan Europop revival falls short of total catastrophe". Humo: "‘143’ van Katy Perry kwam vandaag uit, maar klinkt nu al gedateerd". De BBC heeft wel een aardige en leerzame analyse Why Katy Perry's Comeback Has Gone So Wrong Why Katy Perry's comeback has gone so wrong - bbc.com " She was one of the world's biggest pop stars – but her new album has been plagued by controversy and failed singles". En van die mooie zinnetjes zoals over de eerste single van het album: "it's difficult to regard the song as anything than dead on arrival". De eerste review bij het album hier op MuM door S1998 geeft in ieder geval een lichtpuntje.
Vorige maand hadden we hier Charli XCX die de tijdgeest volledig omarmde met haar Brat Summer. Hier zien we iemand waarbij het omgekeerde lijkt te gebeuren en die de tijdgeest volledig uit het oog verloren lijkt te zijn. Geloofwaardigheid is in de tijd van social media wel een toverwoord. Volgens veel fans en critici wordt Perry's feministische boodschap volledig ondermijnd door haar keuze voor Lukasz Gottwald (Dr. Luke) als producer. Iemand die inmiddels met name bekend staat als de man die Kesha jarenlang misbruikte. Daarmee samenwerken past niet bij de feministische boodschap. Zeker niet als je de leadsingle van het album Woman's World noemt.
De singles van het nieuwe album zijn ook in Nederland volledig geflopt. Katy Perry was tien jaar geleden een van dé grootste popsterren. In 2014 stond ze 24 weken genoteerd met haar enige nummer 1 hit in ons land. Tijd om terug te kijken naar de tijd dat Katy Perry nog relevant was en ze niet de fout maakte door al haar songtitels in HOOFDLETTERS te schrijven en gaan we Dark Horse boordelen.
# 1881 Katy Perry Feat. Juicy J - Dark Horse
0
geplaatst: 22 september 2024, 08:22 uur
Ik kan de singles van Katy altijd wel goed hebben, de nieuwste nog niet gehoord dus daar heb ik geen mening over. Mocht ze in ieder geval een schouder nodig hebben dan mag ze gerust even langs hoppen...
7,1
7,1
0
geplaatst: 22 september 2024, 10:53 uur
5,5
Ik weet niet of er credits en royalties voor aangegeven zijn, maar ze heeft hier wel flink leentjebuur gespeeld bij Moments in love van Art of Noise.
Ik weet niet of er credits en royalties voor aangegeven zijn, maar ze heeft hier wel flink leentjebuur gespeeld bij Moments in love van Art of Noise.
0
geplaatst: 22 september 2024, 11:39 uur
Daarin heb je zeker gelijk, maar dat is weer zo'n 'leuke' rechten kwestie ranboy. Perry en haar medewerkers zijn schuldig bevonden aan het kopiëren van een christelijk rapnummer uit 2009 genaamd “Joyful Noise” van een artiest genaamd Marcus Gray. In diverse artikelen werd aangegeven dat je zou kunnen stellen dat deze twee nummers ook erg lijken op een oudere single: het nummer “Moments in Love” uit 1983 van Art of Noise. De site Musicologize maakte (vóór de uitspraak) een goed punt over de gelijkenis van beide nummers met ‘Moments’, en waarom Perry’s verlies bij de auteursrechtrechtbank daardoor een verontrustend precedent zou kunnen worden. Perry’s advocaat maakte in haar slotargumenten een soortgelijk argument over de universaliteit van de inbreuk. Lekker ingewikkeld weer allemaal.
0
geplaatst: 22 september 2024, 12:28 uur
Absoluut haar beste (tot nu toe), leentjebuur of niet.
9,3
9,3
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.